Téma: "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
30.4.2011 v 20:01
Téma věnované více či spíš občas méně šťastným majitelům strojů s vrtulí ve znaku


Naposledy editováno 26.02.2020 13:31:31
Anketa: příští auto
koncern... no fun, no balls
13%
18
šáde 105, luxus a spolehlivost
34%
46
traboš, cvajtakt je best a nehnije
12%
16
mrdat na auto, zlatá italská motorka
40%
54

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.10.2022 v 18:31 | Nahoru | #1

oxygen píše: Jupí, zase jednou krásně napsaná RECENZE , co potěší ducha aji na srdíčku zahřeje ... jakože fakt jooo!



Je to Dfens, takže autor má povinnost se v článku stylizovat jako debil.
Musím ale říct, že některé jeho postřehy sdílím z vlastní zkušenosti.
Třeba jeho zkušenost se Superbem I TDI. Asi před 15 lety jsem měl příležitost jet Supem 1 TDI do německa. To auto bylo po všech stránkách špatné. Zcela gumové řízení, gumový podvozek, nepohodlné sedačky a zcela vydechlý motor, co nejel v žádných otáčkách. A to jsem tehdy měl nízké standardy, tou dobou jsem jezdil v Sieřře poslední generace (1992). I v tak archaickém střepu bylo ve všech směrech lepší svezení.
Teď pracuji pro škodovku/VW group, tak máme různé modely jako služebáky. Já naštěstí služebně moc nejezdím. Jel jsem někam Chcalou snad poslední generace, 1.0TSI, naštěstí? manuál. Ten brutální lag a jalovost pohonu je fakt tak hrozná, jak popisuje u toho Kokodáqa. To auto umí jet jen stálou rychlostí, neumí zrychlovat ani brzdit motorem. Přidám plyn, nic se nestane. Uberu plyn, také se nic nestane. Potřebuji zrychlit, tak zadupnu plyn na podlahu - nic se neděje, pořád se nic neděje, pak najednou zabere a vyrazí (v mezích nevelkého výkonu) Ten motor není ani tak slabý, jako neovladatelný. A to nemluvím o rozjezdech jak v autoškole.
Máme tam ještě služební Enyaq, tak ho chci vyzkoušet. Kolega příznivce elektromobilů si svezení v něm ale moc nepochvaloval. VW ten podvozek neumí.

Nikdy jsem zatím nejel s DSG. Mám jen zkušenost s automatem ZF 5HP19 v BMW. A to smíšenou. Na přidání plynu reaguje rychle, pokud přepnu páku do sportovního módu, tak podřadí ideálně i při předjíždění. Na ježdění je to pohodlné. Ale, motor táhne otupeně oproti manuálu co mám v jiném stejném autě, k tomu žere o 2 litry víc. A to díky ztrátám hydroměniče. Tahle generace má sice už zamykání měniče, jenže jen malou lamelu co není dimenzovaná na plný krouťák. Zamyká se to jen na poslední kvalt, pokud jedu chvíli na málo plynu. Když přidám plyn, jednotka ho odemkne, (případný prokluz by zničil lamelu). Při přepnutí na manuální řazení se nezamyká vůbec. Je tam jen jako spořič paliva při klidné jízdě mimo město. V některých situacích ten automat neví co zařadit, např klidná jízda do mírného kopce - ze 4 zařadí 5, klesnou otáčky, pak zamkne měnič, zase klesnou otáčky. Motor by to sice utáhl, ale automat se rozhodne podřadit. Jenže pak hned zase řadí 5 a to samé pořád dokola. Kdyby ten měnič měl pořádnou lamelu, zamykal se na všechny kvalty i na plný plyn a kdyby ta elektronika řadila trochu inteligentněji, zcela by mi vyhovoval.
Nicméně, automat to vyřešil za mě. Udělal to, co každý 20 let starý automat s nájezdem okolo čtvrt mega - umřel. V mém případě na sjeté lamely a uvolněné futro uložení měniče v olejové pumpě. Zgenerálkovat ho do stavu, aby se na něj dalo dlouhodobě spolehnout, by vyšlo na 40 jen za díly, kdybych si to dělal sám, tak už mi v garáži leží hromada dílů pro přestavbu na manuál, dohromady zhruba za cenu oleje a filtru do automatu.

Naposledy editováno 24.10.2022 18:31:44

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.10.2022 v 18:35 | Nahoru | #2
Deadman> Sierra byla sice ošklivý auto, ale na svezení pohodlný. Vzpomínám si ale už jen matně. Kamarád měl 2.0i.

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.10.2022 v 18:44 | Nahoru | #3
Deadman> no mě stačilo jet s moderním ZF 8q v 320d aji x6 3.0d - nadřadí dycky aby se motor sotva točil, takže když chceš náhle předjet máš cca 1a1/2 sec čekačku, než dopodřadí a foukne... Hnus

Naposledy editováno 24.10.2022 19:19:26
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist