globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650
27.4.2011 v 21:34
Zdravím, mám čerstvě Kawasaki W650. Po ubrání plynu mi šíleně střílí z výfuků (fakt brutálně, ne jak je to "běžné", jsou to tvrdý detonace) a navíc jsou černé svíčky. Vzduchové filtry jsem vypral a namazal jak se má, svíčky jsem dal nové - přesně ten typ, jaký je psaný v servisním manuálu, a nic se nezměnilo.
Čím by to mohlo být? Chudá směs? Bohatá směs? Nebo mohlo by to být vybranýma (otevřenýma) výfukama (mám podezření, že v nich nejsou ty píšťaly)???
Anketa: Proč střílí z výfuků a jsou černé svíčky?
Chudá palivová směs
7%
2
Bohatá palivová směs
86%
25
Vybrané (otevřené) výfuky
7%
2
Jiná možnost (popište jí do příspěvku)
0%
0
Předchozí
1 2
Následující

Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

27.4.2011 v 21:37 | Nahoru | #1
no tak aspoň máš něco extra ne?

Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

27.4.2011 v 21:52 | Nahoru | #2
chudá směs, jestli to nedošteluješ na šroubku směsi, tak budeš muset přetryskovat

edit: nebo dát zavřenější vejfuk

Naposledy editováno 27.04.2011 21:53:01

1 reakcí na tento příspěvek Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

27.4.2011 v 22:22 | Nahoru | #3
mnom z toho jsem trochu rozpačitej. Pokud vím tak:

střílení do výfuku = chudá směs
černý svíce = bohatá směs

(reakce na) Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

27.4.2011 v 22:45 | Nahoru | #4
Podle černých svící bych taky tipoval bohatou směs. Takže buď jsou filtry přeolejované a ucpané, nebo je vzduch zadušený něčím dalším.
Na druhou stranu, střelba při ubrání je fakt příznakem chudé směsi a netěsných výfuků. Svíčky jsou černé po jak dlouhé jízdě?

Naposledy editováno 27.04.2011 22:47:17

Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

27.4.2011 v 23:22 | Nahoru | #5
cerny svicky by mohly bejt jeste moc studeny, ale kdyz pises, zes dal default, tak tohle muzem vyloucit... nedavno jsme tu v jenom vlakne resili strileni do vyfuku, coz delava chuda smes (jak pisou i kluci), ale nakonec jsme tam dospeli k zaveru, ze do vyfuku by za jistych okolnosti mohla strilet i bohata (narozdil od chude, ktera by nemela strilet do karb.)... takze pokud oba tve problemy jsou zpusobeny spolecnou zavadou, podeziral bych nejdriv asi moc bohatou smes...

Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

27.4.2011 v 23:35 | Nahoru | #6
ne, tak jsem se asi spetl (omlouvam se) a neni pravda, ze jsme tam dospeli k vyse zminenemu zaveru (napada me jen to, ze by vyfuk nekde prisaval vzduch a teplotou spalin by chytlo nespalene palivo z bohate smesi). Jinak to vlakno jsem dohledal a pro inspiraci si ho muzes projit...

Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

28.4.2011 v 00:12 | Nahoru | #7
Viděl bych to na bohatou směs, popřípadě příliž oleje díky kterému se zasíraj a černaj svíčky který pak nedávaj jiskru tak jak maj, dochází ke špatnému spalování díky nedokonalé funkci svíček a jednou za čas to spálí vše co se ti nahromadilo vlivem špatnýho spalování ve vejfuku. Prioritně bych překontroloval hladinu oleje a pak seřídil směs.

1 reakcí na tento příspěvek Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

28.4.2011 v 12:37 | Nahoru | #8
Jasný příznaky bohaté směsi . A pokud nevěříte a budete zase diskutovat o tom co dělá bohatá a co chudá, tak se držte aspoň barvy svíčky. Černá=bohatá směs. To už snad nikdo nezpochybní
To vlákno zmíně né Skaldou, je přesně ta debata co tu už byla...

(reakce na) Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

28.4.2011 v 12:58 | Nahoru | #9
Dřík> jj, to je ona . Jestli jsme tam precijen dospeli k tomu, ze bohata muze strilet do vyfuku, jak to nakonec bylo zduvodneno? (uz si to nepamatuju a nechce se mi to cely cist)

1 reakcí na tento příspěvek Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

28.4.2011 v 13:12 | Nahoru | #10
No, myslím, že se dospělo k tomu, že obě můžou dělat oboje. Já se ale držím svýho (Chudá dělá oboje, víc ale do sání. Bohatá když, tak jen do laufů)
Taky jak jsem to teď pročítal záleží na tom, jak si kdo myslí, že funguje ten šroubek bohatosti směsi. Nedávno to tu bylo probíráno a je tu taky dost názorů, takže tam mohl být ten zakopanej pes: že někdo myslel, že obohacuje a přitom ochuzoval...
Taky je pár nepřesností, jakože chudá směs hoří pomalu... Naopak, i proto musejí mít GDI motory senzory klepání.

Naposledy editováno 28.04.2011 13:40:24

1 reakcí na tento příspěvek Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

28.4.2011 v 13:47 | Nahoru | #11
Chudá do laufů je vlastně jen: v případě, že se při zdvihu směs nezapálí v poloze dané předstihem, ale třeba až při HÚ a pak nestačí shořet ve spalováku, a při stálem hoření vylítne do laufů. Což se děje jen v případě náhlého dramatického ochuzení, cože popsali kluci, při vytočení a zavření klapky. Ta směs totiž musí být extrémně chudá, aby se nezapálila.

(reakce na) Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

28.4.2011 v 14:09 | Nahoru | #12
Dřík> chuda by ale opravdu mela horet pomaleji (teplo se prenasi prostrednictvim mensiho poctu molekul). Zaroven by ale mela byt nachylnejsi k samozapalum - proto imho ty senzory klepani... tohle je trochu alchymie, ale to ze bohata hori rychleji ma i celkem dobrou intuitivni podstatu. Samozrejme ale pokud to nekdo tvrdi obracene kvuli tomu, ze nechape "polaritu" sroubku, tak to je zas jina kapitola a idealni zdroj nekonecnych dohadu na toto tema

(reakce na) Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

28.4.2011 v 14:11 | Nahoru | #13
Dřík> a co kdyz se zapali ve spravnej cas, ale proste nestaci dohoret do otevreni vyfukoveho ventilu - takhle bych to videl ja s tou chudou do vyfuku...

1 reakcí na tento příspěvek Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

28.4.2011 v 14:20 | Nahoru | #14
když jedu na plný plyn a pak ho uplně uberu tak mě to taky střílí, ale myslel jsem si že je to bohatou směsí, že ve výfuku chytne to co neshořelo ve válci ...

2 reakcí na tento příspěvek Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

28.4.2011 v 14:23 | Nahoru | #15
Citace potvrzující rychlé hoření chudé:
A dangerously lean air/fuel mixture burns with most efficiency, so much that the insulating boundary layer also gets consumed and the flame front touches the metal walls.

Pokud ji zapálíš včas, měl by shořet v klidu, protože na molekulu paliva je nadbytek molekul vzduchu. Už jsme zase v teorii a laboratorních podmínkách, abychom to ověřili
Škoda, že už nejsem na VUT. toto by stálo za ověření...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

28.4.2011 v 16:00 | Nahoru | #16

firecracker píše: když jedu na plný plyn a pak ho uplně uberu tak mě to taky střílí, ale myslel jsem si že je to bohatou směsí, že ve výfuku chytne to co neshořelo ve válci ...

bouchlo ti to ve výfuku proto.. protože směs není dosti bohatá a v té rychlosti dojde k výbuchu až za ventilem ve výfuku, takže to chce malinko povolit šroub směsi aby se zapálila ve správněj čas... několikrát potvrzeno v praxi , dál se nebudu o tm bavit

Naposledy editováno 28.04.2011 16:01:41

Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

28.4.2011 v 16:06 | Nahoru | #17
no cerny svicky znaci na bohatou, strileni pri ubrani na chudou.. ja bych skoro tipnul ze ve volnobehu je to chudy a strili to a v otevrenem plynu je to bohaty... tzn zavrena volnobezna smes + velka tryska, moc vysunuta jehla apod...

ale samo takhle na dalku tezko soudit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

28.4.2011 v 16:08 | Nahoru | #18

Dřík píše: Citace potvrzující rychlé hoření chudé:
A dangerously lean air/fuel mixture burns with most efficiency, so much that the insulating boundary layer also gets consumed and the flame front touches the metal walls.

Pokud ji zapálíš včas, měl by shořet v klidu, protože na molekulu paliva je nadbytek molekul vzduchu. Už jsme zase v teorii a laboratorních podmínkách, abychom to ověřili
Škoda, že už nejsem na VUT. toto by stálo za ověření...



uz mam poskladanou WB lambdu s dataloggem, takze ja bych badat moh.. ale neni cas:(

Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

28.4.2011 v 16:21 | Nahoru | #19
Ty opačné příznaky jsou divný. Jestli ale někdo ladil "podomácku" výfuk (zkontroloval bych také jestli není někde netěsný) je možné, že takhle ladil i karburátory. Takže bych změřil hladinu paliva v plovákovkách, rozebral a zkontroloval osazení karburátorů dle manuálu. Pak až jejich štelování.

Naposledy editováno 28.04.2011 16:21:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

28.4.2011 v 16:30 | Nahoru | #20
assassin> tak bádej bádej! To je ta z USA?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

28.4.2011 v 17:41 | Nahoru | #21
Dřík> nj, ale tohle ("insulating boundary layer also gets consumed") je uz situace s detonacnim spalovanim, neni? Pak asi chuda hori (resp. plamen se dostane dal) rychleji, ale cekal bych, ze toto se tyka hodne velkeho ochuzeni... zatim vsechno, co jsem o tomhle precetl/slysel (a ja se tomu venuju jen ze zajmu, takze pravdu mit samozrejme nemusim) hovorilo o tom, ze kolem stechiometricky smesi a za ostatnich podminek konstantnich (coz by mel byt tento pripad, pokud je jen spatne serizena karburace) hori rychleji bohata (a chuda muze pomaleji dohoret az v kanalu/vyfuku) a potvrzujou to i zkusenosti (pokud je mi znamo, prizpusobuje se tomu napr. i nastavovani predstihu); chuda se pokud vim taky hur zapaluje, coz muze mit za nasledek to, ze se za valcem hromadi nespalena smes a jednou tam shori (dalsi mozna pricina strileni)... na tenhle text (vysvetlujici strileni do vyfuku jako nasledek chude smesi po uklapnuti plynu) jsem tenkrat posilal odkaz v tom starsim vlakne

EDIT: tady jsem nasel jeste starsi clanek od Cecha, kde se taky rika:

Směs bohatá hoří rychleji než směs stechiometrická, chudá směs naopak hoří pomaleji a to proti bohaté směsi výrazněji.

a dava to tam do kontextu prave s regulaci predstihu...

Naposledy editováno 28.04.2011 17:45:59

(reakce na) Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

28.4.2011 v 17:54 | Nahoru | #22

Mirek12 píše: bouchlo ti to ve výfuku proto.. protože směs není dosti bohatá a v té rychlosti dojde k výbuchu až za ventilem ve výfuku, takže to chce malinko povolit šroub směsi aby se zapálila ve správněj čas... několikrát potvrzeno v praxi , dál se nebudu o tm bavit



OK díky mrknu na to

Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

29.4.2011 v 05:43 | Nahoru | #23
Mě se asi nejvíc zamlouvá ta teorie, že si s tím někdo hrál a nastavil to blbě. Bohatá směs na plynu a chudá směs na volnoběhu. Navíc s tím, že jsou asi vybraný vejfuky, což samo o sobě asi nedělá dobrotu...

1 reakcí na tento příspěvek Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

29.4.2011 v 09:10 | Nahoru | #24
Od toho J.Čecha, moc pěkný články! Jinak to Mikuni jsem už viděl. Já přidám taky něco

(reakce na) Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

29.4.2011 v 09:13 | Nahoru | #25

Mirek12 píše: bouchlo ti to ve výfuku proto.. protože směs není dosti bohatá a v té rychlosti dojde k výbuchu až za ventilem ve výfuku, takže to chce malinko povolit šroub směsi aby se zapálila ve správněj čas... několikrát potvrzeno v praxi , dál se nebudu o tm bavit


jak potom vysvětlíš tu černou svíčku?
Asi to bude tak, jak řekl Assassin, chudý dole a bohatý nahoře. Mrknul bych se na HT, protože jestli jsou tam otevřený laufy, tak to někod mohl "tunit" a přehnal to...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

29.4.2011 v 09:13 | Nahoru | #26

Dřík píše: assassin> tak bádej bádej! To je ta z USA?



jooo ta stavebnice, stejna co ma jurawood... ted uz nabizi novou verzi, uz je to vse spajene... vic funkci a dokonce verzi s onboard pameti.. tzn dataloggujes primo do krabicky, nemusis tahat notebook navic.. ale 220usd uz na moje pokusy bylo moc a navic ty novy verze zverejnil kdyz sem tu starou mel 4dni doma

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

29.4.2011 v 10:15 | Nahoru | #27
assassin> to zní dobře! Dej vědět zkušenosti. Něco takovýho plánuju taky, jak ale sám víš

(reakce na) Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

29.4.2011 v 10:19 | Nahoru | #28

Dřík píše: assassin> to zní dobře! Dej vědět zkušenosti. Něco takovýho plánuju taky, jak ale sám víš



no zatim moje pokusy skoncily na tom ze sem vyrabel nerezove navarky... udelal sem jednu, ztupil na ni zavitnik, kdyz sem delal druhou tak sem na tom tupem zavitniku rozlomil sklicidlo a nasladne otevrenej klic.. pak sem se na to vykaslal:)

ted se snazim nejak sikovne vymyslet "odsavacku" co by sla soupnout do koncovky abych nemusel varit ty priruby na svody:)

1 reakcí na tento příspěvek Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

29.4.2011 v 11:02 | Nahoru | #29
Ty příruby jsou OK, ale jen na jendu mašinu.
A cestou difusoru by to nešlo? Nebo okopči tu odsávačku co mají na brzdách. Nevím jak to tam přesně je, ale tuším, že taky vlastně podtlak tvořenej v difusoru, jako trysky v karbiku.

(reakce na) Střílení z výfuků, černé svíčky - Kawasaki W650

29.4.2011 v 16:10 | Nahoru | #30

Dřík píše: Od toho J.Čecha, moc pěkný články! Jinak to Mikuni jsem už viděl. Já přidám taky něco


jo, Cech ma dobry clanky... hodne (nebo mozna vsechny) jich je na Skoda techwebu (skoda.panda.cz).

Cetl jsem si ten wiki odkaz a co se rychlosti horeni smesi tyce, i tady pisou: "Improperly adjusted carburetors that create a lean condition during acceleration can cause the air fuel mixture to burn so slowly, that combustion is still taking place during the exhaust stroke, and even when the intake valve opens." - cili stejne jako vsude jinde se tu rika, ze chuda smes hori pomalu (=> bohata rychleji) a dohoriva jeste ve vyfuku (pripadne se diky chudosti nezapali vubec, az ve vyfuku od dalsiho tepla v budoucnu) - tohle asi neni nic novyho (jen, ze i zde pisou o pomalejsim horeni chudy)

Kazdopadne tam ale uvadi moznost vzniku backfires i pri moc bohate smesi... chapu to tak, ze nespalene palivo se hromadi ve vyfuku a jednou tam shori (tohle vsechno jsme uz rikali tady i v tom minulem vlakne), ale cekal bych, ze na to je treba aby se k tomu nejak jeste dostal vzduch, protoze v bohate smesi ho puvodne bylo mene a vsechen se pouzil jeste ve valci (vi tohle nekdo presne?)

Jinak me tam jeste zaujalo strileni chudy do sani, ktery tam zduvodnuji takto: "Improperly adjusted carburetors that create a lean condition during acceleration can cause the air fuel mixture to burn so slowly, that combustion is still taking place during the exhaust stroke, and even when the intake valve opens."... tuhle domnenku jsem vyslovil uz v tom starym vlakne (ze pri velkym ochuzeni by to mohlo stihnout horet jeste i pri zdvihu saciho ventilu), ale nevedel jsem, jestli je to v praxi mozne (assassin to pripoustel, ale taky se mu to nezdalo)... tak podle tohoto to mozne je (to povazuju za zajimavej poznatek). V ten okamzik to teda stiha strilet do obojiho soucasne, i to tam explicitne rikaji: "In this situation it is conceivable that there is a backfire occurring in the intake manifold and exhaust manifold simultaneously."

... jsou to kazdopadne zajimavy veci
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki w 650 jak ochudit směs [1, 2] Kawasaki W 650 Veiška 35 21.3.2024 v 08:33 krokoš
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Kawa nebo Enfield Kawasaki W 650, Kawasaki W 800 sekáčmagor 13 14.6.2023 v 08:13 lbyp
Brzdový kotúč Kawasaki W 650 Rick_James 14 14.10.2022 v 08:57 vikki
Rozmer pneumatik v palcoch Kawasaki W 650 Rick_James 7 24.10.2021 v 21:20 Libor46


TOPlist