4 reakcí na tento příspěvek Svíčky s více kontakty
racek píše: nikdy jsem nezazil aby nejaka svicka fungovala lepe nez ta, ktera je predepsana vyrobcem...spis naopak.
ja sem v TL prvne koupil svicky podle servisniho manualu CR8E ... jedno jiskriste, fungovaly par km a konec... nechapal jsem a kouknu do dodatku servisniho manualu a pro 98 model uz doporucuji CR8EK - dve jiskriste a zpetne se to menilo i do 97 modelu pri svolavackach(coz sem v te dobe nevedel) ... takze u me taky funguje ta s vice jiskristema lip...
jinak pokud motorka chyta, nevynechava apod tak si myslim ze vymena svicek za jine je celkem zbytecna.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky s více kontakty
racek píše: nikdy jsem nezazil aby nejaka svicka fungovala lepe nez ta, ktera je predepsana vyrobcem...spis naopak.
Přesně tak, motor je naladěn na ideální parametry a doporučená svíčka tomu odpovídá.
Změmou svíčky se mění i teplota spalování a působením jiných teplot, tlaků a dalších veličin na motor se mění i chování motoru i když VY to nevnímate, nebo se zdá být chod, či reakce motoru lepší, mnohdy tomu tak není.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky s více kontakty
Naposledy editováno 12.04.2011 12:09:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky s více kontakty
vale46kart píše: b.dobrev> Podle mě je motor naladěn na nějakou tepelnou hodnotu svíčky, což neovlivňuje počet kontaktů na svíčce. Od výrobce jsou v motoru svíčky se dvěma kontakty, takže asi počet kontaktů něco ovlivňuje. Sice to hodí vždy jen jednu jiskru, ale na stránkách brisku píšou, že to hodí jiskru v místě, kde je nejoptimálnější směs, a to místo se může v různých otáčkách měnit (podle mě).
hele tohle je trosku alchymie, hodi to jiskru kde je to pro preskoceni jiskry nejsnazsi, pro nejlepsi vykon je ale nejspis dobre kdyz jiskrta preskoci v urcitym miste.. pri extremnim ladeni se vypodlozkovavaj svicky tak aby jiskriste mirilo urcitym smerem.. k sacimu ventilu u nekterych motoru, k vyfukovymu u jinych...
to ze vyrobce netrefil uplne idealni svicku je dost klidne mozny, treba na prikladu TLka je to patrny, z fabriky v roce 97 slo s tou CR8E a pak stahovacka k dealerum a od 98 uz jezdily s CR8EK, navic budou urcite ve hre smlouvy s dodavatelama..
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky s více kontakty
Dingo píše: Video k hovnu který nic nedokazuje a ještě nekvalitní kdo do toho dělá ví že i kdyby ta jiskra byla 8x delší a větší, tak to v motoru nepřinese lautr nic, jediná výhoda je při studených startech že je větší jistota zapálení směsi.
Video jsem vyměnil
To že mám jasno, nerozhodlo video, tím jsem chtěl jen ukázat, jak ta jiskra vypadá. Ale když už jsi to načal ... tak to, že je jiskra větší, přinese zmiňovanou výhodu při každém zapálení směsi, ne jen při studených startech.
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky s více kontakty
To že ty na vícejiskřišťový svíčce vidíš větší jiskru je jen klam, ve skutečnosti ta jiskra ma tutéž energii protože na energii jiskry se nepodílí svíčka ale zapalování a indučka Když bude svíčka zasraná a bude mít svody, může pak ta jiskra mít i třeba poloviční nebo i menší energii na než ná té samé svíčce ale nové
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky s více kontakty
Letecké svíčky se kdysi používaly i v závodních dvoutaktech, protože uměly spálit daleko bohatší směs než obyč svíčky.
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky s více kontakty
Jde hlavně o to, jakou tepelnou hodnotu svíčka má, ne kolik jisker "hází".
Ohledně Brisk. Pamatuju si humbuk, jak to každej dával do Felicií a Octavií, že vícebodý jiskřiště, šetří palivo, víc výkonu a já nevím co. Po cca 200 km to vyhazovali do řiti, protože skoro nemohli nastartovat a auta nejely jak měly.
Teď musím uznat, že na ně slyším chválu. Nicméně věřím lidem co ty motory vyvinuli a držím se toho, a oni se drží osvědčené klasiky NGK s klasickým jiskřištěm už z prvovýroby.
Dřík píše: .... Navíc na tolik jisker se spotřebuje stejná energie jako na jednu...jak silný ty jiskry asi jsou?
Jde hlavně o to, jakou tepelnou hodnotu svíčka má, ne kolik jisker "hází". ...
Ohledně Brisk. Pamatuju si humbuk, jak to každej dával do Felicií a Octavií, že vícebodý jiskřiště, šetří palivo, víc výkonu a já nevím co. Po cca 200 km to vyhazovali do řiti, protože skoro nemohli nastartovat a auta nejely jak měly.
Teď musím uznat, že na ně slyším chválu. Nicméně věřím lidem co ty motory vyvinuli a držím se toho, a oni se drží osvědčené klasiky NGK s klasickým jiskřištěm už z prvovýroby.
Abych ti trochu objasnil to video, háže to pořád jen JEDNU jiskru, jen tak rychle za sebou, že to vypadá jakoby jich to házelo víc najednou.
Co se týče Felicií a tomu podobných motorů nemám co říct, ve "Fazolu" jsem jezdil obyč Brisky za kilo všechny 4 a jely bez chyby.
Lidem, co motor vyvinuli, věřím bezmezně, ale jde o to, že origo svíčky jsou japonské NGK (se dvěma elektrodami ) a ty v EU neseženeš, tady se prodávají jen svíčky s nápisem NGK. Jednou jsem si objednal svíčku do káry z japonska a byl to neskutečný rozdíl. Jinak jezdím Brisky (L10S) a fabrika TM (a ne jen oni) je dává do nových motorů a to o kvalitě svědčí víc než slovo Franty s vylágrovanou Felckou, kde mu svíčku zasral olej ...
O kvalitě Brisku se tady ale nechci bavit, já se ptal na svíčky s více (2+) elektrodami.
To, že tu neseženeš originál japonský NGK je nesmysl.. Sám jsem je letos z jara měnil a světe div se, dával jsem tam originál NGK vyrobený v Japonsku, který jsem sehnal tady přes m.cz
No a abych taky přispěl do diskuze - držím se doporučení výrobce motoru.
2 reakcí na tento příspěvek Svíčky s více kontakty
Impuls a potažmo energie ze zapalovací cívky na svíčku jde jednou na 4 zdvihy pístu. Takže moc nechápu jak tam může být např. dvacet jisker za sebou stejné intenzity...
A s tím japonským a nejaponským...taky bych neřekl, že je to tak horký a že tady koupíš jenom "repliky"...ale to je moje zkušenost. (a říct, že originály mají dvě elektrody, jen trošku zavádějící).
Ještě jedna věc: když někde vidím RACIN větší než je nápis výrobce, nevzbuzuje to ve mně zrovna důvěru. Makreting je mocná zbraň.
Svýho času jsem dělal na vývoji závodního motoru a právě Brisky se 4el. co nám doporučovala přímo firma Brisk, nebyly schopný zapalovat. Skončilo to u "originál japonských" Denso (s jedním jiskřištěm)
Dřík píše: No, tak mi řekni jak je dělaný zapalování? Když to je víc jisker za sebou?
Impuls a potažmo energie ze zapalovací cívky na svíčku jde jednou na 4 zdvihy pístu. Takže moc nechápu jak tam může být např. dvacet jisker za sebou stejné intenzity...
A s tím japonským a nejaponským...taky bych neřekl, že je to tak horký a že tady koupíš jenom "repliky"...ale to je moje zkušenost. (a říct, že originály mají dvě elektrody, jen trošku zavádějící).
Pleteš jabka a hrušky. Já nikde nenapsal, že to při jednom impulzu od cívky dá víc jisker za sebou. Dává to STEJNÝ počet jisker jako svíčka s 1, 2, 3, ... elektrodami, jen to tu jiskru dá tam, kde je to nejoptimálnější (aspoň to tvrdí výrobce).
Co je zavádějícího na tom, že svíčka CR9EK má dvě elektrody?
Slam píše: Tak nějak mi připadá, že CHCEŠ, aby ti tu všichni řekli, že tahle svíčka je ta nejlepší, kterou můžeš do motoru dát..
To, že tu neseženeš originál japonský NGK je nesmysl.. Sám jsem je letos z jara měnil a světe div se, dával jsem tam originál NGK vyrobený v Japonsku, který jsem sehnal tady přes m.cz
No a abych taky přispěl do diskuze - držím se doporučení výrobce motoru.
Chtěl bych, aby se tady vyjádřili lidi, kteří tu svíčku jeli. Názory typu "nikdy jsem tu svíčku nejel, vlastně jsem ani nikdy nejel žádnou Brisku, ale určitě budou ty Brisky na ... když jsou české a výrobce mi do knížky napsal NGK xxyy, tak tam musím dát NGK xxyy, sice vyrobené v Maďarsku na koleni, ale mají nápis NGK, tak budou určitě fungovat na výbornou" mi fakt vadí a musím na ně reagovat.
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky s více kontakty
To snad každá svíčka, ne? V závislosti na otáčkách. Tato ji teda háže pokaždé v jiném místě a to nejoptimálnějším? Jak je to regulováno? Rozumíš, co chci říct...?
Ohledně výroby svíček. Říká Ti něco normalizace a ISO TS/16949? Proto je úplně jedno, že jsou z Maďarska...
S tím zavádějícím jsem to myslel jinak...nerozuměl jsem tomu, že mluvíš o jedněch konkrétních...
Nicméně i CR8EK co jsem nedávno kupoval, měly dvě elektrody(a z japonska nebyly ) Proč? Protože i z označení je to jasný mrkni zde
Naposledy editováno 13.04.2011 10:00:51
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky s více kontakty
Ale nechme toho, mlátíme prázdnou slámu, já se chci něco dozvědět o svících AOR10LGS.
vale46kart píše: Já neřekl, že dvě elektrody mají jen svíce z japonska
...Lidem, co motor vyvinuli, věřím bezmezně, ale jde o to, že origo svíčky jsou japonské NGK (se dvěma elektrodami ) a ty v EU neseženeš, tady se prodávají jen svíčky s nápisem NGK.
...ale napsal jsi to tak, že více elektrod mají jen originály...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rozvody Yamaha FZ1 N | Wirri | 3 | 27.3.2024 v 13:16 ja1 |
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N | závoďáček-r1 | 11 | 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream |
Baterka na fz1n a prohozené póly Yamaha FZ1 N | ondra-krajon | 14 | 22.11.2023 v 20:56 Garides |
FZ1 N 2009 - rotor a stator - amazon Yamaha FZ1 N | luke_87 | 4 | 24.8.2023 v 21:42 slejir |
Brutale 910 nebo FZ1n Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N, MV Agusta Brutale 91... | KulímR1 | 28 | 11.8.2023 v 09:41 JollyJoker |