globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh
 
8.4.2011 v 21:16
Zdar. Zajizdim novou moto. Podruhe. Vzdy se drzim pokynu vyrobce. Slycham ale ruzne nazory od lidi, ze to neni treba dodrzovat, ze to je treba vytocit, naucit motor atd.Ptam se tedy: odkud se berou tyhle nazory?Maji nejaky realny zaklad? Proc bych mel verit temhle nazorum a ne inzenyrum renomovane firmy? Ja v tom mam jasno. Jen mne zarazi ty protichudne nazory spousty lidi.Az mne stvou ty jejich moudre reci.Odkud se berou? Ja si myslim, ze nespravnym zajizdenim se hlavne snizi zivotnost motoru. Nekteri rikaji: "Nedrzel jsem se pokynu vyrobce a jede to furt, nic se nestalo. Ja rikam : Ano , jede to furt , ale snizil jsi si vykon a zivotnost. Tezko to ale poznas, kdyz motorku bud prodas nebo nemas s cim srovnat.To bys musel srovnavat s motorkou stejnou, ale zajetou podle pokynu vyrobce." A do takovych detailu jde v praxi jen malokdo. Jaky mate nazor?
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

11.4.2011 v 10:37 | Nahoru | #61

Džanek píše: ja sem se nikdy nedrzel pokyny vyrobce, resp. jednou. Repasoval sem motor do GSXR 750 a po 23 letech a 150 tis km byl vykon podle brzdy 73 kw,udelal sem repasi jen tak a jednou a naposled sem ho zajizdel podle pokynu a uz to nikdy neudelam. Motor co ma mit cca 84 kw tak po 1600 km zajizdeni vykazoval jen 72 kw.Dalsich cca 5tis km sem ho ucil jesdit a stejnak jel jak pylet hoven. Pres zimu sem udelal repasi znova,zajel ho s citem podle sebe(zadny podtaceni,svizna jizda,ale prvnich 400 km sem ho nepretacel pres 7tis a sem tam sem mu dal pruplach a po 2tis km na brzde dal ze sebe 88,3 kw pri 11,500 ot. Takze kde je pravda??


Pravda je ta, že každá brzda měří jinak...a ikdyž budeš na stejný brzdě ... měl si stejnou gumu?(dynamika, váha, rozměr) ... 5kW žádná míra

Naposledy editováno 11.04.2011 11:10:03

2 reakcí na tento příspěvek Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

11.4.2011 v 12:03 | Nahoru | #62
Ahoj, nechce se mi cist celou diskuzi, takze nevim jestli ma nekdo stejnej nazor jako ja. Myslim ze dodrzovat pokyny vyrobce a "vytacet" motor nejsou uplne protichudny nazory. Ja jsem se pri zajizdeni movy motorky drzel pokynu v sevisni knizce:

do 800 km max. 6500 ot., ale v ramci tech 6000 ot jsem nenechal motor a prevodovku v klidu. Neustale jsem radil, pridaval ubyral plyn. Brzdil motorem atd...

to samy jsem delal od 800 km do 1600 km kdy otacky nesmi byt vyssi nez 10.000. Ale s tim, ze jsem hned nedal tech 10.000 ot, ale otacky jsem zvedal postupne...

Abych to shrnul myslim, ze neni spravny nedodrzovat pokyny vyrobce, ale taky je spatny vyjet na dalnici a jet na sestku s konstatnimi otackami...

Souhlasi se mnou nekdo?

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

11.4.2011 v 13:23 | Nahoru | #63
Kreuz_GSR> nesouhlasim, tady tohle ohraniceni "do 800km" tak "do 1600" onak me prijde vtipny...

jezdil bych odzacatku tak nejak normalne jak jezdim, pokud je motor v poradku nemuze mu to uskodit. pokud neni alespon se to driv dovim

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

11.4.2011 v 13:35 | Nahoru | #64
tady citace z jinyho fora:

Uspesny zabeh neni dan nejakym poctem najetych kilometru, ale okamzitou aplikaci patricne provedenych cyklu vedoucich k usazeni a maximalnimu tesneni pistnich krouzku po jeho prvnim spusteni. Na nicem jinem nezalezi, protoze kazda jina mechanicka zavada coby nasledek nespravne slozeneho motoru se pote projevi drive anebo pozdeji a zadnym zabehem se sama nijak neodstrani, ale jeji projev se jen pripadne o par najetych km oddali.
Jednoduse, na spravne provedeny zabeh noveho motoru ma clovek sanci pouze jednou a ve velice kratkem casovem obdobi po jeho prvnim spusteni. Pokud tu sanci promarni, tak ten motor uz nikdy nebude tak dobry, jak by mohl byt, protoze material sten valcu bloku a pistnich krouzku tam uz pote nijak zazracne dodatecne nedoroste.

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

11.4.2011 v 14:42 | Nahoru | #65
Každý motor už má něco naběháno na stoli dle mého názoru jezdit normálně ale svěže nepřetáčet a ani nepodtáčet. Zkrátka normální jízda.

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

11.4.2011 v 15:14 | Nahoru | #66

petrvtr_new píše: Mozna by sis mel vyhledat 50 let stary clanek Zrychleny zabeh motocyklu ktery se snazil vyvratit letite dogma. Tim ovsem nerikam ze se podle toho mas ridit. Pustim se ted do uvahy:
Co se tak mohlo stat, kdyz jsi novy motor pred 50 lety (nebo jawu 350 pred 7 lety ) vyrazne nalozil? No bud jsi to rovnou zadrel, nebo nezadrel, ale ten motor stal za hovno, nebo nezadrel a naopak to litalo perfektne. Dokonce jsem nekde slysel lidove moudro, ze motor kterej se nehvizdnul nejede. Pri dnesni urovni technologie a presnosti dilu povazuju prvni moznost za temer vyloucenou a druhou za nepravdepodobnou. Ale proc to teda v manualu pisou?
1. Dogma je dogma
2. Snizit riziko poskozeni a reklamace nevhodnym pouzitim
3. V novem motoru nebo vozidle nelze vyloucit vadny dil, ktery muze zpusobit havarii motoru/vozidla kratce po uvedeni do provozu. Je lepsi, pokud tomu dojde rekneme v rychlosti 100 km/h a vsichni preziji, nez v rychlosti dvojnasobne s fatalnimi nasledky a naslednymi zalobami vyrobce. To je myslim v dnesni dobe duvod rozhodujici.



nemyslím si, že tvé body 1, 2, 3 jsou něčím podloženy
posledních cca 10 let mě nová auta živí

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

11.4.2011 v 15:23 | Nahoru | #67

Wenda1987 píše: ahoj no kazdy tvrdi neco jineho ja pracuji na dyno stolici pri vyrobe autobusu a muzu ti zarucit ze takove cocky jako u nas nikdy ten motor nezazije a motory to prezijou bez ujmy ale je to jine nez motorka ta pracuje v jinych otackach a hlavne vykonove je na tom hure prece jenom kdyz stratis 5-10KW na 500konovym motoru tak ti to muze bejt fuk



a kdepak se v čr vyrábí 500 k motory pro autobusy?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

11.4.2011 v 16:07 | Nahoru | #68

meerecheck píše: Tlak ve valcich vznikaji cca prvnich 50km, nez si sednou krouzky, pak si s tim muzu delat co chci. Delsi zajizdeni je ochrana vyrobce pred reklamacemi, tak to dodrzujte
Pro zajimavost, vykone turbo motory do aut se zajizdeji takto : Nalit obycejny olej, nastartovat, nechat zahrat na provozku, vypnout, vylit olej ( osoupaly se vacky, podlozky, "sedlo si to" ), nalit pozadovany olej, vyjet ven, nastavit co nejmensi tlak turba, zahrat parkrat to prislapnout tak do pulky rozsahu otacek ( jeste se neprehriva motor, neklesa tlak oleje ), pak to prohnat az do cerveneho, ale stylem plny, pustit atd ... vratit se do dilny, vymenit olej, nastavit pozadovany tlak turba a hura na brzdu. A kdyz se to vysype, udelal jsem to spatne. Takhle mi to bylo popsano a nakonec jsem to videl i na vlastni oci, kdyz jsem se kamose ptal, kdyz vyhral 1. misto ve sprintu, hele, jsi to pred 2 dny doskladal, nemas zajizdet ? Odpoved vzdyt zajizdim mi stacila ...



u závodního motoru lze i takto...ale po sezoně ho bude zase dělat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

11.4.2011 v 16:54 | Nahoru | #69
Džanek> jen čísla :) jak to jelo po té první???

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

11.4.2011 v 18:02 | Nahoru | #70

Kreuz_GSR píše: Ahoj, nechce se mi cist celou diskuzi, takze nevim jestli ma nekdo stejnej nazor jako ja. Myslim ze dodrzovat pokyny vyrobce a "vytacet" motor nejsou uplne protichudny nazory. Ja jsem se pri zajizdeni movy motorky drzel pokynu v sevisni knizce:

do 800 km max. 6500 ot., ale v ramci tech 6000 ot jsem nenechal motor a prevodovku v klidu. Neustale jsem radil, pridaval ubyral plyn. Brzdil motorem atd...

to samy jsem delal od 800 km do 1600 km kdy otacky nesmi byt vyssi nez 10.000. Ale s tim, ze jsem hned nedal tech 10.000 ot, ale otacky jsem zvedal postupne...

Abych to shrnul myslim, ze neni spravny nedodrzovat pokyny vyrobce, ale taky je spatny vyjet na dalnici a jet na sestku s konstatnimi otackami...

Souhlasi se mnou nekdo?



Souhlas, ale porad tu omilate jenom otacky, dulezite je taky tomu nedavat plnej plyn, coz je pro motor zatez - to se s otackamam nevylucuje, kdyz budete jezdit od 3000 otacek do danejch max 6000 pro zajezd ale stylem plnej, zaradit, plnej - tak dodrzite otacky, dodrzite ze se budou menit, ale pro motor to dobre nebude...

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

11.4.2011 v 20:21 | Nahoru | #71
Pro mě aktuální téma.Právě zajíždím po výbrusu.Nechodím přes pět tisíc,maximálně do sto dvaceti(zatím jsem se neudržel jen jednou-140) a snažím se měnit režimy a občas tomu krátkodobě trochu dát,hlavně na výjezdech z vesnice.Zatím žádné negativní příznaky.
Vzhledem k tomu,že u čtyřtaktů nejsou ve válci žádné kanály které by bylo potřeba vyhladit,že koncová úprava výbrusu je honování a že mám velký jednoválec s velkou tolerancí pístu a vodním chlazením to zas tak nepřeháním.Opravdu majzla jsem si dával tak cca 200km,teď jezdím víceméně normálně.
Myslím,že je potřeba rozlišovat,elsi se zajíždí málootáčkový Bigtwin,silniční šestka nebo malá stopětadvacítka,proto jsou ty otáčky a kilometry trochu zavádějící,nicméně normální člověk by to normální jízdou zkurvit neměl...

Naposledy editováno 11.04.2011 20:26:30

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

11.4.2011 v 21:04 | Nahoru | #72

mariano píše: u závodního motoru lze i takto...ale po sezoně ho bude zase dělat


Jezdi s tim i do prace Je pravda, ted po 2 letech motor rozebiral, ale jen proto, ze daval H ojnice, valce a pisty nedotceny. A to neni jen jeden pripad ...

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

11.4.2011 v 21:53 | Nahoru | #73
U strojů s variátorem to bude asi ještě zajímavější. Tam jsou otáčky měřitelné pouze sluchem a brždění motorem asi taky nebude úplně košér. Zajíždím teď skútr a prostě ho nehoním na maximálku. Prvních 100 km po městě brzda plyn a jednoduše ne full gas. Kombinace tohoto a 80% výkonu ve všech režimech jízdy, je jistota pro každý motor.

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

11.4.2011 v 22:38 | Nahoru | #74

meerecheck píše: Tlak ve valcich vznikaji cca prvnich 50km, nez si sednou krouzky, pak si s tim muzu delat co chci. Delsi zajizdeni je ochrana vyrobce pred reklamacemi, tak to dodrzujte
Pro zajimavost, vykone turbo motory do aut se zajizdeji takto : Nalit obycejny olej, nastartovat, nechat zahrat na provozku, vypnout, vylit olej ( osoupaly se vacky, podlozky, "sedlo si to" ), nalit pozadovany olej, vyjet ven, nastavit co nejmensi tlak turba, zahrat parkrat to prislapnout tak do pulky rozsahu otacek ( jeste se neprehriva motor, neklesa tlak oleje ), pak to prohnat az do cerveneho, ale stylem plny, pustit atd ... vratit se do dilny, vymenit olej, nastavit pozadovany tlak turba a hura na brzdu. A kdyz se to vysype, udelal jsem to spatne. Takhle mi to bylo popsano a nakonec jsem to videl i na vlastni oci, kdyz jsem se kamose ptal, kdyz vyhral 1. misto ve sprintu, hele, jsi to pred 2 dny doskladal, nemas zajizdet ? Odpoved vzdyt zajizdim mi stacila ...



konecne nekdo normalni

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

11.4.2011 v 23:45 | Nahoru | #75
zajížděl jsem toho už dost, asi 5 motorek a taknějak jsem se vždycky snažil dodržovat manuál. spíš pro dobrej pocit abych něco nezkurvil. výsledky jak kdy, tam je vidt že vlastnosti toho konkrétního motoru už jsou daný za těch pár km co naběhá než si ho majitel převezme. ER-5 a Guzzi mi jela min nez ostatním, Guzzi navíc brala ca o litr víc a při jejím zajíždění jsem se snažil asi nejvíc. Versys mi jel zase o dost líp než všem okolo a BMW mi přijde taky supr motorově. Japonci olej nebrali vubec, Guzzi i BMW přes litr mezi výměnami (ale u nih je to prej normální, hlavně u BMW). Třeba u Guzzi 1200 bylo to zajíždění fakt krutý, mělo se točit do 4000 a právě na 4000 zacal ten motor teprve klidne bezet a tahl, jinak se mezi 3 a 4 tis. klepal jak ratlik, peklo. Bawor se taky zajížděl do 4000, ale naštěstí bylo jediný omezení rychlost, od 2500 šel velmi čistě. 4000 odpovídá 120kmh takže na okreskách nižších tříd naprostá pohoda, jen se člověk uřadil k smrti. Na Kawách ve 4000 kolem 90, coz bylo peklo, po asi 500km jsem si to upravil na 4500 a pak do 5000, jinak by me predjizdel i kamion Taky sem zajížděl 4T skútr 125cc a tam se v podstatě psalo prvních 500km využívat max 3/4 výkonu, ne plenej plyn a nepřekračovat 80kmh (max v TP 106). konktétně tento motor Piaggio LEADER 4T vím, že vydrží bez problémů 50tkm a je i celekm vysokootáčkový (kolem 10tis). Když to ze skutru aplikuju zpetne na vetsi motory, tak mi to prijde jako blamáž na spotřebitele a fakt jen aby se snížily reklamace vadných kusů. Moderní motor si vytvoří vůle už za těch pár km co natočí ve fabrice a pak by měl být schopen podávat výkony. Ale stejne to cloveku nedá a zajíží to dle manuálu...
U aut na to ale kašlu, prvních pár set km nejezdim akorát po dálnici a netočim přes 4000, ale jedu proste normálne rozumne dle predpisu. pak už tomu nakládám, vytáčim jednotlivý rychlosti. Autový motory jsou fakt zajetý už z fabriky

Naposledy editováno 11.04.2011 23:52:41

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

12.4.2011 v 15:10 | Nahoru | #76
Dolík....> po prvni repasi to jelo hur jak pred ni,a to sem to zajizdel ,,tak jak se ma" ... takze ja mam na zajizdeni motoru dle pokynu vyrobce trosku jinej nazor. Po druhe repasi a zajizdeni podle me,ten motor byl pruznejsi,agresivnejsi s mensi spotrebou. Jinak to bylo mereny na stejny brzde,se stejnejma gumama. Rozdil cca 16 kw se me zda celkem velkej rozdil nato ,aby slo o chybu v mereni.

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

12.4.2011 v 17:59 | Nahoru | #77

hondacbf1000 píše: Moje řeč. Já tedy do 4tis jen prvních 500km, ale i tak to říkám všem, že syrovému motoru nemají dávat plný knédl...
Všechno se usazuje, zabrušuje, je prostě lepší to ctít. Vyplatí se to



no v dnešní době asi páni inženýři vědí co dělají....možná před 15ti lety to částečně mohlo fungovat ale v dnešní době mikromilimetrového broušení je dobré zajíždět tak jak se má.
Krom toho co vím tak máš počítač který zaznamenává otáčky motoru a když to budeš honit jak magor a uděláš si něco s motorem...zapomeň na záruku a bezplatnou opravu. Nedodržel jsi doporučení výrobce a připravil jsi se o výhody záruky

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

12.4.2011 v 20:47 | Nahoru | #78
No budu to asi muset po zabehu dat na brzdu.

2 reakcí na tento příspěvek Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

12.4.2011 v 23:23 | Nahoru | #79
Zdravim mel bych dotaz dodelal jsem na DERBI SENDA SM 50ccm valec pist hlavu a nejspis o vikendu nebo po to chci zajet je to 2t nechci to zajet zpusobem nadrz a muzes full gas nebo dej pilu vychladnout a ok , ale de mi treba o prvni start jestli to mam nechat treba bezet nakejch 30minutek na volnobeh dat si nakej fugarek k chladici a motoru pak to chcipnout nechat vychladnout a projet to zlehka?diky

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

12.4.2011 v 23:28 | Nahoru | #80
Dobře to namaž (trochu víc oleje než je běžné), po nastartování ohřát chvilku (ca 2-3 minutky) a můžeš pomalu a s citem vyrazit. Víc bych v tom nehledal. Postupně bych přidával a jinak co je tu zmíněno - střídat otáčky, motor držet v tahu, hodně řadit.
akorát pozor - zezačátku se u 2T (ca prvních 100 km) vyhýbat brždění motorem.

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

13.4.2011 v 00:19 | Nahoru | #81

Rossic@ píše: Zdravim mel bych dotaz dodelal jsem na DERBI SENDA SM 50ccm valec pist hlavu a nejspis o vikendu nebo po to chci zajet je to 2t nechci to zajet zpusobem nadrz a muzes full gas nebo dej pilu vychladnout a ok , ale de mi treba o prvni start jestli to mam nechat treba bezet nakejch 30minutek na volnobeh dat si nakej fugarek k chladici a motoru pak to chcipnout nechat vychladnout a projet to zlehka?diky



Rozhodne bych to nenechaval bezet na volnobeh takovou dobu, ten motor musi prekonavat nejaky odpor, tahnout, ne bezet naprazdno v nizkejch otackach :) Viz jak pise Dave81.

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

13.4.2011 v 21:56 | Nahoru | #82
Rossic@> Já jsem taky zajížděl. Jezdil jsem hlavně v terénu (je důležitý střídat pořád otáčky, nejhorší je jet konstantní rychlostí), první 2-3 nádrže opatrně, pak tomu občas dát, po nějakých 800-1000 km budeš cítit velkej rozdíl, ten motor se úplně otevře. Nezajetý mi to jelo něco kolem 50kmh, teď 85

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

13.4.2011 v 22:51 | Nahoru | #83
Cetl jsem jeden moc zajimavej text o zajizdeni. A sice zadna soucast nikdy neni vyrobena naprosto presne. Soucasti maj drsnej povrch, ne uplne spravnou geometrii a nesedej uplne jak maj. Aby si pistni krouzky sedly dobre na steny valce je potreba aby se o ty steny valce obrousily. To je mozny jen zezacatku kdy je povrch valce jeste tak nejak drsnej. Jak se to ohladi tak uz se to neobrousi. Proto je potreba aby pistni krouzky hned od zacatku na tom valci pracovaly. Pritlak krouzku k valci je primo umernej tlaku uvnitr spalovaciho prostoru. Takze je potreba aby ve valcich byly aspon nejaky slusny tlaky. To znamena ze kdyz nekdo necha prvnich 15 minut motorku brblat na volnobeh a pak se na ten volnobeh radsi i rozjizdi a jezdi aby tomu nahodou trosku nenalozil tak potencial toho motoru akorat zabije. Potreba je nastartovat, zavrit garaz, oblict helmu, rukavice, sednout a pomalu vyrazit. Tocit jen tak jak pise vyrobce aspon prvnich par kilometru, ale za ten plyn trosku brat a trosku tomu davat napit at ma ve valci co delat tlaky. No a zbytek jak uz vsichni psali... menit otacky, hodne radit, nejezdit konstantni rychlosti. Ale urcite se s tim clovek nesmi moc patlat.

Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

14.4.2011 v 17:10 | Nahoru | #84
Dekuju za rady to sem rad ze to vim a ze neudelam nakou blbost :)
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist