Džanek píše: ja sem se nikdy nedrzel pokyny vyrobce, resp. jednou. Repasoval sem motor do GSXR 750 a po 23 letech a 150 tis km byl vykon podle brzdy 73 kw,udelal sem repasi jen tak a jednou a naposled sem ho zajizdel podle pokynu a uz to nikdy neudelam. Motor co ma mit cca 84 kw tak po 1600 km zajizdeni vykazoval jen 72 kw.Dalsich cca 5tis km sem ho ucil jesdit a stejnak jel jak pylet hoven. Pres zimu sem udelal repasi znova,zajel ho s citem podle sebe(zadny podtaceni,svizna jizda,ale prvnich 400 km sem ho nepretacel pres 7tis a sem tam sem mu dal pruplach a po 2tis km na brzde dal ze sebe 88,3 kw pri 11,500 ot. Takze kde je pravda??
Pravda je ta, že každá brzda měří jinak...a ikdyž budeš na stejný brzdě ... měl si stejnou gumu?(dynamika, váha, rozměr) ... 5kW žádná míra
Naposledy editováno 11.04.2011 11:10:03
2 reakcí na tento příspěvek Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh
do 800 km max. 6500 ot., ale v ramci tech 6000 ot jsem nenechal motor a prevodovku v klidu. Neustale jsem radil, pridaval ubyral plyn. Brzdil motorem atd...
to samy jsem delal od 800 km do 1600 km kdy otacky nesmi byt vyssi nez 10.000. Ale s tim, ze jsem hned nedal tech 10.000 ot, ale otacky jsem zvedal postupne...
Abych to shrnul myslim, ze neni spravny nedodrzovat pokyny vyrobce, ale taky je spatny vyjet na dalnici a jet na sestku s konstatnimi otackami...
Souhlasi se mnou nekdo?
jezdil bych odzacatku tak nejak normalne jak jezdim, pokud je motor v poradku nemuze mu to uskodit. pokud neni alespon se to driv dovim
Uspesny zabeh neni dan nejakym poctem najetych kilometru, ale okamzitou aplikaci patricne provedenych cyklu vedoucich k usazeni a maximalnimu tesneni pistnich krouzku po jeho prvnim spusteni. Na nicem jinem nezalezi, protoze kazda jina mechanicka zavada coby nasledek nespravne slozeneho motoru se pote projevi drive anebo pozdeji a zadnym zabehem se sama nijak neodstrani, ale jeji projev se jen pripadne o par najetych km oddali.
Jednoduse, na spravne provedeny zabeh noveho motoru ma clovek sanci pouze jednou a ve velice kratkem casovem obdobi po jeho prvnim spusteni. Pokud tu sanci promarni, tak ten motor uz nikdy nebude tak dobry, jak by mohl byt, protoze material sten valcu bloku a pistnich krouzku tam uz pote nijak zazracne dodatecne nedoroste.
petrvtr_new píše: Mozna by sis mel vyhledat 50 let stary clanek Zrychleny zabeh motocyklu ktery se snazil vyvratit letite dogma. Tim ovsem nerikam ze se podle toho mas ridit. Pustim se ted do uvahy:
Co se tak mohlo stat, kdyz jsi novy motor pred 50 lety (nebo jawu 350 pred 7 lety ) vyrazne nalozil? No bud jsi to rovnou zadrel, nebo nezadrel, ale ten motor stal za hovno, nebo nezadrel a naopak to litalo perfektne. Dokonce jsem nekde slysel lidove moudro, ze motor kterej se nehvizdnul nejede. Pri dnesni urovni technologie a presnosti dilu povazuju prvni moznost za temer vyloucenou a druhou za nepravdepodobnou. Ale proc to teda v manualu pisou?
1. Dogma je dogma
2. Snizit riziko poskozeni a reklamace nevhodnym pouzitim
3. V novem motoru nebo vozidle nelze vyloucit vadny dil, ktery muze zpusobit havarii motoru/vozidla kratce po uvedeni do provozu. Je lepsi, pokud tomu dojde rekneme v rychlosti 100 km/h a vsichni preziji, nez v rychlosti dvojnasobne s fatalnimi nasledky a naslednymi zalobami vyrobce. To je myslim v dnesni dobe duvod rozhodujici.
nemyslím si, že tvé body 1, 2, 3 jsou něčím podloženy
posledních cca 10 let mě nová auta živí
Wenda1987 píše: ahoj no kazdy tvrdi neco jineho ja pracuji na dyno stolici pri vyrobe autobusu a muzu ti zarucit ze takove cocky jako u nas nikdy ten motor nezazije a motory to prezijou bez ujmy ale je to jine nez motorka ta pracuje v jinych otackach a hlavne vykonove je na tom hure prece jenom kdyz stratis 5-10KW na 500konovym motoru tak ti to muze bejt fuk
a kdepak se v čr vyrábí 500 k motory pro autobusy?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh
meerecheck píše: Tlak ve valcich vznikaji cca prvnich 50km, nez si sednou krouzky, pak si s tim muzu delat co chci. Delsi zajizdeni je ochrana vyrobce pred reklamacemi, tak to dodrzujte
Pro zajimavost, vykone turbo motory do aut se zajizdeji takto : Nalit obycejny olej, nastartovat, nechat zahrat na provozku, vypnout, vylit olej ( osoupaly se vacky, podlozky, "sedlo si to" ), nalit pozadovany olej, vyjet ven, nastavit co nejmensi tlak turba, zahrat parkrat to prislapnout tak do pulky rozsahu otacek ( jeste se neprehriva motor, neklesa tlak oleje ), pak to prohnat az do cerveneho, ale stylem plny, pustit atd ... vratit se do dilny, vymenit olej, nastavit pozadovany tlak turba a hura na brzdu. A kdyz se to vysype, udelal jsem to spatne. Takhle mi to bylo popsano a nakonec jsem to videl i na vlastni oci, kdyz jsem se kamose ptal, kdyz vyhral 1. misto ve sprintu, hele, jsi to pred 2 dny doskladal, nemas zajizdet ? Odpoved vzdyt zajizdim mi stacila ...
u závodního motoru lze i takto...ale po sezoně ho bude zase dělat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh
Kreuz_GSR píše: Ahoj, nechce se mi cist celou diskuzi, takze nevim jestli ma nekdo stejnej nazor jako ja. Myslim ze dodrzovat pokyny vyrobce a "vytacet" motor nejsou uplne protichudny nazory. Ja jsem se pri zajizdeni movy motorky drzel pokynu v sevisni knizce:
do 800 km max. 6500 ot., ale v ramci tech 6000 ot jsem nenechal motor a prevodovku v klidu. Neustale jsem radil, pridaval ubyral plyn. Brzdil motorem atd...
to samy jsem delal od 800 km do 1600 km kdy otacky nesmi byt vyssi nez 10.000. Ale s tim, ze jsem hned nedal tech 10.000 ot, ale otacky jsem zvedal postupne...
Abych to shrnul myslim, ze neni spravny nedodrzovat pokyny vyrobce, ale taky je spatny vyjet na dalnici a jet na sestku s konstatnimi otackami...
Souhlasi se mnou nekdo?
Souhlas, ale porad tu omilate jenom otacky, dulezite je taky tomu nedavat plnej plyn, coz je pro motor zatez - to se s otackamam nevylucuje, kdyz budete jezdit od 3000 otacek do danejch max 6000 pro zajezd ale stylem plnej, zaradit, plnej - tak dodrzite otacky, dodrzite ze se budou menit, ale pro motor to dobre nebude...
Vzhledem k tomu,že u čtyřtaktů nejsou ve válci žádné kanály které by bylo potřeba vyhladit,že koncová úprava výbrusu je honování a že mám velký jednoválec s velkou tolerancí pístu a vodním chlazením to zas tak nepřeháním.Opravdu majzla jsem si dával tak cca 200km,teď jezdím víceméně normálně.
Myslím,že je potřeba rozlišovat,elsi se zajíždí málootáčkový Bigtwin,silniční šestka nebo malá stopětadvacítka,proto jsou ty otáčky a kilometry trochu zavádějící,nicméně normální člověk by to normální jízdou zkurvit neměl...
Naposledy editováno 11.04.2011 20:26:30
mariano píše: u závodního motoru lze i takto...ale po sezoně ho bude zase dělat
Jezdi s tim i do prace Je pravda, ted po 2 letech motor rozebiral, ale jen proto, ze daval H ojnice, valce a pisty nedotceny. A to neni jen jeden pripad ...
meerecheck píše: Tlak ve valcich vznikaji cca prvnich 50km, nez si sednou krouzky, pak si s tim muzu delat co chci. Delsi zajizdeni je ochrana vyrobce pred reklamacemi, tak to dodrzujte
Pro zajimavost, vykone turbo motory do aut se zajizdeji takto : Nalit obycejny olej, nastartovat, nechat zahrat na provozku, vypnout, vylit olej ( osoupaly se vacky, podlozky, "sedlo si to" ), nalit pozadovany olej, vyjet ven, nastavit co nejmensi tlak turba, zahrat parkrat to prislapnout tak do pulky rozsahu otacek ( jeste se neprehriva motor, neklesa tlak oleje ), pak to prohnat az do cerveneho, ale stylem plny, pustit atd ... vratit se do dilny, vymenit olej, nastavit pozadovany tlak turba a hura na brzdu. A kdyz se to vysype, udelal jsem to spatne. Takhle mi to bylo popsano a nakonec jsem to videl i na vlastni oci, kdyz jsem se kamose ptal, kdyz vyhral 1. misto ve sprintu, hele, jsi to pred 2 dny doskladal, nemas zajizdet ? Odpoved vzdyt zajizdim mi stacila ...
konecne nekdo normalni
U aut na to ale kašlu, prvních pár set km nejezdim akorát po dálnici a netočim přes 4000, ale jedu proste normálne rozumne dle predpisu. pak už tomu nakládám, vytáčim jednotlivý rychlosti. Autový motory jsou fakt zajetý už z fabriky
Naposledy editováno 11.04.2011 23:52:41
hondacbf1000 píše: Moje řeč. Já tedy do 4tis jen prvních 500km, ale i tak to říkám všem, že syrovému motoru nemají dávat plný knédl...
Všechno se usazuje, zabrušuje, je prostě lepší to ctít. Vyplatí se to
no v dnešní době asi páni inženýři vědí co dělají....možná před 15ti lety to částečně mohlo fungovat ale v dnešní době mikromilimetrového broušení je dobré zajíždět tak jak se má.
Krom toho co vím tak máš počítač který zaznamenává otáčky motoru a když to budeš honit jak magor a uděláš si něco s motorem...zapomeň na záruku a bezplatnou opravu. Nedodržel jsi doporučení výrobce a připravil jsi se o výhody záruky
2 reakcí na tento příspěvek Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh
akorát pozor - zezačátku se u 2T (ca prvních 100 km) vyhýbat brždění motorem.
Rossic@ píše: Zdravim mel bych dotaz dodelal jsem na DERBI SENDA SM 50ccm valec pist hlavu a nejspis o vikendu nebo po to chci zajet je to 2t nechci to zajet zpusobem nadrz a muzes full gas nebo dej pilu vychladnout a ok , ale de mi treba o prvni start jestli to mam nechat treba bezet nakejch 30minutek na volnobeh dat si nakej fugarek k chladici a motoru pak to chcipnout nechat vychladnout a projet to zlehka?diky
Rozhodne bych to nenechaval bezet na volnobeh takovou dobu, ten motor musi prekonavat nejaky odpor, tahnout, ne bezet naprazdno v nizkejch otackach :) Viz jak pise Dave81.