globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh
 
8.4.2011 v 21:16
Zdar. Zajizdim novou moto. Podruhe. Vzdy se drzim pokynu vyrobce. Slycham ale ruzne nazory od lidi, ze to neni treba dodrzovat, ze to je treba vytocit, naucit motor atd.Ptam se tedy: odkud se berou tyhle nazory?Maji nejaky realny zaklad? Proc bych mel verit temhle nazorum a ne inzenyrum renomovane firmy? Ja v tom mam jasno. Jen mne zarazi ty protichudne nazory spousty lidi.Az mne stvou ty jejich moudre reci.Odkud se berou? Ja si myslim, ze nespravnym zajizdenim se hlavne snizi zivotnost motoru. Nekteri rikaji: "Nedrzel jsem se pokynu vyrobce a jede to furt, nic se nestalo. Ja rikam : Ano , jede to furt , ale snizil jsi si vykon a zivotnost. Tezko to ale poznas, kdyz motorku bud prodas nebo nemas s cim srovnat.To bys musel srovnavat s motorkou stejnou, ale zajetou podle pokynu vyrobce." A do takovych detailu jde v praxi jen malokdo. Jaky mate nazor?

2 reakcí na tento příspěvek Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

11.4.2011 v 12:03 | Nahoru | #1
Ahoj, nechce se mi cist celou diskuzi, takze nevim jestli ma nekdo stejnej nazor jako ja. Myslim ze dodrzovat pokyny vyrobce a "vytacet" motor nejsou uplne protichudny nazory. Ja jsem se pri zajizdeni movy motorky drzel pokynu v sevisni knizce:

do 800 km max. 6500 ot., ale v ramci tech 6000 ot jsem nenechal motor a prevodovku v klidu. Neustale jsem radil, pridaval ubyral plyn. Brzdil motorem atd...

to samy jsem delal od 800 km do 1600 km kdy otacky nesmi byt vyssi nez 10.000. Ale s tim, ze jsem hned nedal tech 10.000 ot, ale otacky jsem zvedal postupne...

Abych to shrnul myslim, ze neni spravny nedodrzovat pokyny vyrobce, ale taky je spatny vyjet na dalnici a jet na sestku s konstatnimi otackami...

Souhlasi se mnou nekdo?

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

11.4.2011 v 13:23 | Nahoru | #2
Kreuz_GSR> nesouhlasim, tady tohle ohraniceni "do 800km" tak "do 1600" onak me prijde vtipny...

jezdil bych odzacatku tak nejak normalne jak jezdim, pokud je motor v poradku nemuze mu to uskodit. pokud neni alespon se to driv dovim

(reakce na) Proč nedodržovat pokyny výrobce-záběh

11.4.2011 v 18:02 | Nahoru | #3

Kreuz_GSR píše: Ahoj, nechce se mi cist celou diskuzi, takze nevim jestli ma nekdo stejnej nazor jako ja. Myslim ze dodrzovat pokyny vyrobce a "vytacet" motor nejsou uplne protichudny nazory. Ja jsem se pri zajizdeni movy motorky drzel pokynu v sevisni knizce:

do 800 km max. 6500 ot., ale v ramci tech 6000 ot jsem nenechal motor a prevodovku v klidu. Neustale jsem radil, pridaval ubyral plyn. Brzdil motorem atd...

to samy jsem delal od 800 km do 1600 km kdy otacky nesmi byt vyssi nez 10.000. Ale s tim, ze jsem hned nedal tech 10.000 ot, ale otacky jsem zvedal postupne...

Abych to shrnul myslim, ze neni spravny nedodrzovat pokyny vyrobce, ale taky je spatny vyjet na dalnici a jet na sestku s konstatnimi otackami...

Souhlasi se mnou nekdo?



Souhlas, ale porad tu omilate jenom otacky, dulezite je taky tomu nedavat plnej plyn, coz je pro motor zatez - to se s otackamam nevylucuje, kdyz budete jezdit od 3000 otacek do danejch max 6000 pro zajezd ale stylem plnej, zaradit, plnej - tak dodrzite otacky, dodrzite ze se budou menit, ale pro motor to dobre nebude...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist