globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová Jawa
6.4.2011 v 11:37
Tak pořád čekám, kdy se začně sériově dělat ta nová 660-tka a za kolik bude, a kde nic tu nic. Pořád slibovali, že to v březnu rozjedou, ale na webu Jawy není o nové motorce ani zmínka. Máte nějaké info?

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa

27.4.2011 v 22:41 | Nahoru | #451
Pro jistotu

(reakce na) Nová Jawa

27.4.2011 v 23:34 | Nahoru | #452

Petr-RSV píše: Pro jistotu

Nevim jak vy, ale ja bych se moc dlouho nerozmyslel pro natvrdle BMW 4ever

Naposledy editováno 28.04.2011 00:49:13

Nová Jawa

28.4.2011 v 11:07 | Nahoru | #453
To "nové" (facelift) BMW 650 je hnus, je to kompaktní navazující na sebe, ale oproti původní klasice to ztratilo šmrnc.



Naposledy editováno 28.04.2011 12:09:57

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa

28.4.2011 v 12:06 | Nahoru | #454










2 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa

28.4.2011 v 12:16 | Nahoru | #455
Ten vejfuk,..to je hnus teda.

(reakce na) Nová Jawa

28.4.2011 v 12:19 | Nahoru | #456
Matess727x> Myslíš na té 650 Jawě? Podle mě nejpovedenější ze všech předchozích (Classic, Style), pěkně obkrytovaný a zezadu to nevypadá zle - takto to vidím já, co jsem si na tenhle trombón zvyknul.

Nová Jawa

28.4.2011 v 12:27 | Nahoru | #457
Mám rád klasický laufy,...ale to bych přežil.Vypadá to ale děsně za zadu,...ty dvě mini dirky,...jak u nějakýho čínskýho dvácovýho skůtra. Jinak motorka jako taková se mi docela zamlouvá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa

28.4.2011 v 13:55 | Nahoru | #459

Matess727x píše: Ten vejfuk,..to je hnus teda.



To je.. Naštěstí nová 660ka má moc pěkný laufy



i kontrolky jsou už "normální" a ne ten trapas na řídítkách..



celkově se mi líbí, oproti 650 obrovský pokrok

Nová Jawa

28.4.2011 v 17:26 | Nahoru | #460
I tento prototyp z něhož později převzal Sportard dá se říci vnějšek podsedlovky (sedlo z třiapůle apod.) nebyl k zahození, seč kyvka není hliníková řemen vypadal pěkně. Tomu sportardu chybí dle mě jedna věc co alespoň mě hned praští do oka - tu mezeru mezi kolem a blatníkem by to chtělo zmenšit.







Naposledy editováno 28.04.2011 17:30:19

Nová Jawa

28.4.2011 v 19:39 | Nahoru | #461
Ten prototyp je moc hezkej

(reakce na) Nová Jawa

30.4.2011 v 10:52 | Nahoru | #462
c.j.> Neřekl bych, že byl trapas ty kontrolky u 650 na řidítku. Je to umístěný než bývá zvykem, ale co... dílenský zpracování bylo OK.

Tyto utopený starý jsou snad ještě nyní otřesný


Pak jsem si je u sebe obměnil za ty z 650...


Naposledy editováno 30.04.2011 10:57:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa

2.5.2011 v 19:38 | Nahoru | #463

v.voCas.s píše:











Co co co to je? Dakar nebo Sportard, všechno jedny kastlíky i maska. Tomu říkám inovace a pokrok! Jestli je stejná i elektrika, tak vás jawaři potěš pánbůh. Nikomu nepřeju nic zlého a pokud to pošlape, pak jedině dobře a fakt přeju všem majitelům Sportarda jen pozitvní zážitky. Jinak bych za sebe zvolil, ač nemám BMW v oblibě, jedině géčkové BMW

(reakce na) Nová Jawa

7.5.2011 v 19:59 | Nahoru | #464
A je v prodeji,nic lepšího jsme si nemohli přát.

Nová Jawa

14.5.2011 v 17:52 | Nahoru | #465
Jako nic proti Yamaha XT 660 R je levnější než Jawa ato mluví u mně za vše,když už motor Minarelli tak v Yamaze

Naposledy editováno 14.05.2011 18:05:20

2 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa

15.5.2011 v 12:53 | Nahoru | #466
Tak mám 660 doma, i něco málo najezdila, zatím upad jeden šroubek a hrozně drnčel plast přes nádrž.To spravil kus mechové gumy. Ještě ohnout brzdovej pedál,aby nevadil noze na stupačce,doladit pérování a snad bude vše OK.

(reakce na) Nová Jawa

15.5.2011 v 13:05 | Nahoru | #467
Montyjawa> A hele, uz to zacina

Nová Jawa

15.5.2011 v 17:25 | Nahoru | #468
njn asi se nic nezměnilo, hold první série, tak ať moc nezlobí - gratuluji

Včera jsem byl v Berouně, vypadá to naživo dobře... sice jsem měl výhrady k pedálu brzdy, ale prej to podle zkušebního jezdce je OK...

Mě se tam pak nezdála:
- krytka z plechu u pastorku sekundárního kolečka (moc natěsno s kyvkou, a i odlitek by neuškodil) no a i ta řadička by mohla být preciznějšího tvaru
- uchycení předních třmenů kusem výstřižku z plechu - lepší by byl odlitek jako je u zadního kola (ale jak tak zpětně koukám na foto, tak to úplně slaboučký plech není... beru zpět) Ale barva třmenů by mohla být sjednocená oba např. do černý
- velká mezera mezi předním blatníkem a kolem

Ale jako celek se to tváří povedeně zatím ze všech za posledních 10let zrozených Jaw (Classic se taky tváří dotaženě). Jen si to chce zvyknout, kde ostatní výrobci používají plasty zde se tvoří z plechu, taková raritka . Ale jinak pěkný a zezadu to vypadá fajnově.

Jsem se pak svezl (na prototypu stříbrným), nebo jak to nazvat 2-3 kolečka na malým place a na jedničku - no jízdní pozice nejspíš dobrá, pružení takový víc měkčí něco jako u Transalpa, brzdy brzdili, jednička řadila, jenom spojka měla na můj vkus zrovna u tohohle zžírače kilometrů velkej vakl a zabírá hned z fleku bez zřetelnýho prokluzu. Krouťák na volnoběh oslnivej (jinak na jednoválci jsem nejel poprvý, když zapátrám v paměti tak Honda Dominátor na tom jsem se taky svezl - 15km). A mělo to vzádu velkou houbu a proto to dle mě nebylo moc obratný na místě oproti TA. Ale je to i o zvyku, tohle bylo jen takový když už jsem tam byl a možnost byla. Jo a 2x mi to chcíplo k závěru tak jsem to tam nechal a radši šel . A taky se mi zdálo, že to moc drnčí (opět 2-3 kolečka mi nedovolí jasný verdikt).

Naposledy editováno 15.05.2011 17:37:27

Nová Jawa

15.5.2011 v 21:33 | Nahoru | #469
taky jsem v berouně konečně viděl 660 naživo. tedy pokud nepočítám tu "předpremiéru" na výstavě před lety.
souhlasím s v.vocas.s, tam kde má být plast jsou plechy - kolem chladiče, kryt řetězového kola, pod nádrží, i nádrž je dokonce plechová (ale oplastovaná). uchycení brzdičů vpředu i vzadu je na mě taky trochu zvláštní díky těm mezikusům, závěsy výfuků jsou dost divné svařence a degradují pěkné výfuky. asi to jinak nešlo (náklady ?)
co mě opravdu překvapilo, byla kvalita laku na nádrži - prach v barvě, jako když to stříkají někde v garáži. argument, že to nestihli přeleštit, protože to dělali na rychlo pro novináře není moc přesvědčivý. snad to tak na prodejních kusech není.
motorka jako celek nepůsobí špatně, škoda těch drobností, které dojem trochu kazí.
svezení na tom plácku stálo za nic, jenom jsem se bál, abych nepad, takže motorku v jízdě nemůžu posoudit. kluci z jawy byli ochotní, odpovídali bez příkras, takže velké i za to, že se snaží s tou značkou něco udělat. umím si představit co to asi stojí v jawa skanzenu úsilí.
uff.

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa

16.5.2011 v 13:09 | Nahoru | #470
Ale zas ta krytka řetězu je pěkná , ty plastový u Jaw stály za prd... A mnoho výrobců doplňků tyto aluminium krytky teprve nabízí jako doplněk. Jo a vstřícný byli , ale ten lak jsem moc nezkoumal, ta červená mě tak uhrančila, že nebyl ani čas na drobky .

edit.: jinak jsem se dozvěděl že přední snímač otáček kola (asi indukční???) se v příští sérii předělá na zabudovaný do "šneku" na ose kola (na prototypu už je). Nyní u tohoto vnějšího snímače je na sledování otáčky kovový šroub (šestihraná hlava) upevněný na kotouči který je tam dokud si člověk nezvykne jako pěst na oko. Fakt to už opět hraničí s detailním zkoumáním... Zkoušely místo toho šestihranu imbus a prý se neosvědčil.

Naposledy editováno 16.05.2011 13:20:39

Nová Jawa

17.5.2011 v 05:51 | Nahoru | #471
Lak na "seriovce" je snad ještě horší - podle mně to je komaxit, na nádrži matnej, na rámu polomatnej.

Jak se dá jezdit s pedálem brzdy úplně mimo nechápu,ale vyřeší to autogen a přihnutí do normální polohy proti stupačce, jak to mají všichni ostatní.Myslím, že tam našroubovali celou stupačku i s pedálem ¨brzdy z DANDY 125.

(reakce na) Nová Jawa

17.5.2011 v 10:36 | Nahoru | #472

v.voCas.s píše: Nyní u tohoto vnějšího snímače je na sledování otáčky kovový šroub (šestihraná hlava) upevněný na kotouči který je tam dokud si člověk nezvykne jako pěst na oko. Fakt to už opět hraničí s detailním zkoumáním... Zkoušely místo toho šestihranu imbus a prý se neosvědčil.

Ono se to dá řešit i magnety atd. a dá se to tam velmi jednoduše schovat. Stačilo by použít šroub do jehož hlavy by hodili neodymový magnet a je pořešeno .
Já jsem si to vyráběl jako náhradu za právě šnek v kole:

[img]

Toto je řešení Jawy:
[img]

Jinak jako celek je motorka pěkná a i slušně jede. Snad se Monty nebude zlobit, když tu hodím video jeho krásky v chodu :

Nová Jawa

17.5.2011 v 11:59 | Nahoru | #473
Dnes jsem ji viděl naživo při předávání jednomu ze zákazníků v Brodcích v Jawě a jako celek a naživo je moc hezká) když to člověk bere jako Jawu a českej výrobek "na koleně" tak přihmouří oko u nějakejch drobností

Nová Jawa

17.5.2011 v 12:24 | Nahoru | #474
Když jsme v padesátých-šedesátých letech vyhrávali terénní závody, když jsme je u nás pořádali, svět se divil, co je to za zemičku která pořádá ale i Vyhrává tyto závody.
Takhle je to se vším, myslím, že jsme nedocenění zejména kvůli velikosti/rozloze.Jenže to je v každém, v každého hlavě, jeho uvědomění.
Vždy, když něco Č/S/R udělala/udělá tak to nikdo nezná a diví jak může tahle malá země, udělat něco takhle povedeného. Avšak není důležité, jak jsme velicí, kolik nás je či kde jsme.
Důležité je, Kým jsme byli/jsme//budeme! Jaké máme kvality člověka. Historie není od toho aby se říkalo, že je už za námi, že musíme hledět do budoucnosti. Historie je od toho, aby jsme se z ní ponaučili, mysleli svou hlavou, mysleli tak jak je to správné, ne snadné.
A zde navazuji na příspěvky některých účastníků této diskuze; Je velice snadné říct, že Jawa je dnes již mrtvá - je to historie, ale správné, skutečně správné je říci, že Jawa v historii byla skutečná velmoc mezi motocykly, následně tuto sféru opustila, ptám se proč? Kdo to zapříčinil, nacisté ? Kteří zlikvidovali elitní intelektuální jednotlivce, morálně vedoucí zejména první republiku, kde byli lidé chtějící budovat demokratickou republiku,lidé se snahou prosazovat naši první a poslední Československou republiku ? Nebo socialismus, který jsme si sami zvolili ? avšak po násilné okupaci 68 - 2011, kdy došlo ke zdeformování morálních hodnot, duchovních hodnot, technických hodnot, kterých jsme dosahovali a měli potenciál stát se ještě lepšími? Nebo za to můžeme mi? Musíme se na tuto věc dívat oboustraně, Ano je pravda, že jsme byli a ničeni nacisty, komunisty, ale ještě důležitější je co jsme proti tomu udělali, zda-li jsme uchovali ty hodnoty lidí před, a pojali je za své, předávali je dál, a chovali se tak dnes ?!

Jawa dle mě zkonstruovala tyto stroje tak aby se lišili, jestliže by udělal stroje designově zejména podobným japonským strojům, co by bránilo veřejnost koupit si originální japonský stroj? Vidím v tom zejména snahu odlišit se, Děkuji Jawě za každý nový stroj který není propadákem a zvyšuje šance na obnovení Jawy. Značky která reprezentuje náš stát bezmála 100 let?! Značky ale i lidí, lidí kteří měli snahu se v motoristickém průmyslu usadit, vybudovat si právoplatné místo ve světě! Vytvořit stroje, ne počtem ale kvalitou, které budou jezdit po celém světě!
Je velmi smutné, když vidím ty z nás kteří bojkotují, plivou na práci těchto lidí, kteří tak obětavě bojují i za ty, kteří na jejich práci plivou, pardon - nechápu vaše postoje. Vy jste ti češi, moraváci, slezané, slováci ? Ti oddaní, pilní, civilizovaní, morálně vyspělí hoši?

Prosím, je-li důležité to kým jsme, zamysleme se, chovejme se tak aby jsme našim potomkům předali dědictví které bude stejné nebo lepší, nezhoršujme to co už bylo dobré.
PS: podívejte na videa z 38.roku, podívejte na ty osoby, které byli odhodlany bojovat za naši republiku, za nás! Ptám se, za koho bojovali? Za tyhle lidi kteří na ně plivou? Nebo za lidi kteří přijali jejich dědictví a snažili se ho prohloubit?!

Jawa není historií, jawa tu stále je, a dokud bude aspoň v jednom z nás tak existovat bude
!!!
Omluva za OT, ale musel sem to napsat. Zamyšlení pro všechny, reakce na morálně negativní ohlasy lidí.

Naposledy editováno 17.05.2011 12:28:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa

17.5.2011 v 13:23 | Nahoru | #475
Montyjawa> A jestli ten pedál budeš nahřívat a ohýbat, tak pokud se to ještě nenaučili si pořádně udělej svár až ke kraji dorazu pedálu zadní brzdy. Mě se ten plíšek po čase rozpadl na 2 díly .

Pedál zadní brzdy

edit. matná černá od Motipu to je ten odstín barvy, který je k nerozeznání od origo

jirin.sv> Hezký . A proč ne té tvé fotce Jawy je taková moc velká bužírka co vede k tomu snímači a v ní jeden kablík?

Naposledy editováno 17.05.2011 13:59:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa

17.5.2011 v 14:34 | Nahoru | #476

v.voCas.s píše: jirin.sv> Hezký . A proč ne té tvé fotce Jawy je taková moc velká bužírka co vede k tomu snímači a v ní jeden kablík?

Tak to se spíš zeptej inženýrů Jawy . Ale jen jeden káblík to určitě není. Bude to Hall čidlo a pro ně potřebuješ napájení (takže 2 dráty) a drát pro signál. Takže celkem 3. Ale je fakt, že to mohli dát to trošku lépe vypadající bužírky .

Na na té fotce mě spíš dostalo to řešení brzd. Takhle použité nastavené bych čekal při nějakém bastlení doma. Taky kombinace imbus, šestihran. Ale to už je kosmetika .

Nová Jawa

17.5.2011 v 15:26 | Nahoru | #477
Osobně kolem toho retra, no já nevím, ale když retro kalíf, tak asi s vlastním motorem, a když nemá jawa, momentálně, na vývoj svého, tak nemůže teď řešit vývoj kalífa, který by asi výnos nějakým dramatickým způsobem nepřinesl, a kdyby ano, tak dle mého názoru, ta pracovní verze Abráma, i když se vzdaluje od retra.
Ten návrh Bezziho je sice víc "retro", ale vzhledem k potřebným financím na výrobu, by spíš teď Jawě přiťížil, protože prodávanost by nebyla nějaká závratná.. samozřejmě jenom můj skromný názor...
Osobně ale asi toho kalífa od Abraháma..Přece jen vývoj jde s dobou, navíc by mohl otevřít cestu novým naháčům "style". Ale to už je polemizování a "kdyby"...

Naposledy editováno 17.05.2011 15:38:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa

17.5.2011 v 19:34 | Nahoru | #478
jirin.sv> Nj ale i tak tam teda vede jeden kablík a v něm je více vodičů. Mašina v Berouně tu obr bužírku právě neměla a líp to vypadalo - předpokládal jsem že tvá fotka je od nějakého kutila a ne z Týnce ... Už do ničeho nebudu rejpat, si dám radši pívec .

berouncká

(reakce na) Nová Jawa

17.5.2011 v 23:19 | Nahoru | #479

v.voCas.s píše: jirin.sv> Nj ale i tak tam teda vede jeden kablík a v něm je více vodičů. Mašina v Berouně tu obr bužírku právě neměla a líp to vypadalo - předpokládal jsem že tvá fotka je od nějakého kutila a ne z Týnce ... Už do ničeho nebudu rejpat, si dám radši pívec .

Tak na mé fotce je motorka Montyho, což rozhodně kutil není . Pokud vím, tak jen přihýbal ten držáček hall čidla, aby to fungovalo dobře. Do kabeláže určitě nesahal, takže je to tak, jak to vyjelo z fabriky.

Jinak ještě pro malou inspiraci dodávám řešení, co jsem viděl v BSB na mašině, co jezdí Alex Lowes:


Jednoduché, čisté řešení, jen je potřeba duralový unašeč .

Naposledy editováno 17.05.2011 23:21:46

Nová Jawa

18.5.2011 v 14:30 | Nahoru | #480
Tak jsem si lámal hlavu, kde Jawa vzala to trojsvětlo. A myslím, že jsem našel podobnou hrůzu u nepoměrně renomovanějšího výrobce
[img]
Z tohoto srovnání vychází řešení z Týnce jako lahůdka pro oko!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 22 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 23 5.11.2019 v 17:48 Olísko
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage Traktorist12 0 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium Olísko 12 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny


TOPlist