globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vůle v řemenici EN 500
Zdar. Objevil jsem,asi nechtěnou axialní vůli na řemenici zadního kola.
Když vezmu silou proti sobě za řemenici,je tam cca půl cenťáku pohyb. Přišel jsem na to tak,že při tlačení motorky do garáže,bylo slyšet jakoby vrzání řemenu. Pátral jsem proč a ejhle,řemenice,jak se podává napětí řemenu,se drobet vybočuje. Napnutí je akorát. Ještě před časem to bylo v poho. Koukal jsem a je to nějak nalisováno,asi,v náboji,takový prapodivný silentblok. Pitval jste to už někdo ? Dík.

Vůle v řemenici EN 500

4.4.2011 v 16:28 | Nahoru | #1
ja som menil cez weekend zadne pneu, tak som si\ti tu remenicu odfotil.
je upevnena na lozisku. mam tiez volu na remenici, koleso som pozeral na zdvihaku - volu nema. ked som daval prezuvat pneu, pytal som sa na tu volu a mechanik pozrel na lozisko, rukou ho potocil, prstami skusal volu a povedal, ze je este dobre. tiez mi ten remen trocha vrzga, ale na nejakom nemeckom fore som vycital, ze vraj vrzganie typu "nove kozene topanky" nie je na zavadu.

uchytenie zadnej remenice - foto

neskusal si proti vrzganiu ten sprej na remene ?
spray na remen

detail zadneho kola - spominane lozisko by malo byt cislo 601

Naposledy editováno 04.04.2011 16:40:11

Vůle v řemenici EN 500

4.4.2011 v 18:10 | Nahoru | #2
Ložisko jsem měnil před cca 14dny. Vůli jsem měl dost velkou a s novým ložiskem je menší

Vůle v řemenici EN 500

4.4.2011 v 18:30 | Nahoru | #3
popinjai-
jasně že když to máznu čimkoliv,vrzání přestane,ale se mi přeci jen ta vůle nezdá. nemůžu to s ničim-nikym porovnat,ale určitě to nebylo tolik. Nebo si to alespoň myslim...
pazourek-
samo domo,servis nebo jak ? Jak to tam je ? Finance ?
Dík všem za info,chlapáci.
Teď se na to jdu znova kouknout.

Vůle v řemenici EN 500

4.4.2011 v 19:10 | Nahoru | #4
5753 EN 500 A, R. 90-93 - náhon rychloměru (106cm) 423-574 215 Kč (€9.07) 1
601 BEARINGBALL#6205 601B6205 304 Kč (€12.82) 1
92049 SEAL-OIL 92049-1287 131 Kč (€5.52) 1

Dělal jsem to doma samo domo jako vše na svém stroji. Vyndat simering - vyťuknout staré ložisko - naťuknout nové ložisko - naťuknout nový simering a je to

To ložisko samozřejmě namazat vazelínou

1 reakcí na tento příspěvek Vůle v řemenici EN 500

4.4.2011 v 19:29 | Nahoru | #5
6S310DR : ten spray nie je len proti vrzganiu, ale hlavne odpudzuje prach, necistoty a potom sa tak neodiera, nenici...

pazourek : ked vidim tie ceny v euro, kde si kupoval to lozisko ? treba mat aj nejaky stahovak ? je tazke to nalisovat nazad ?

Vůle v řemenici EN 500

4.4.2011 v 20:01 | Nahoru | #6
nic na tom není,akorát výměnou ložiska se to zlepší jen o trochu,ta vůle se tam zase udělá,ložiska kup v krámě z ložiskama,kupoval jsem těsnější-nevim jak se to značí, ale to ložisko se točí těsněji.Opatrně vyklepni,pozor na vzpříčení.Až budeš dávat to nové,hoď ho do mrazáku tak na dvacet minut a pokud můžeš nahřej náboj kola a pak ho tam natlačíš rukou úplně lehce.Trochu poklepej ať se usadí a je to.

Vůle v řemenici EN 500

4.4.2011 v 21:19 | Nahoru | #7
Zatim to teda nechám,když tady čtu,že tam znatelná vůle bejt musí,nebo se udělá. O 1-2 mm jsem změnil geometrii kola směrem LEVÁ STRANA DOZADU a vrzání,bez použití chemie,se znatelně snížilo,jak poznamenal popinjay,ako nové kožené topánky,ale už drobet rozšlápnuté. Jízdní vlastnosti se nezměnily,ba naopak se mi to zdá k lepšímu. Obě strany usazení kola byly rozdílné,teď jsou na stejno. Mám tam udělané rysky jak to bylo ,tak uvidíme. Budu to hlídat a pokud by se vůle zvětšovala rychle,vykuchám to. To že tam je pohyb půl cenťáku jsem přehnal,když zaberu proti sobě obouma rukama,tak cca 3 mm. Ahoj všem

Naposledy editováno 04.04.2011 21:23:36

Vůle v řemenici EN 500

Skvělá odpověď, děkuji! 4.4.2011 v 21:27 | Nahoru | #8
pokud bys to měnil vem ty ložiska komplet všechny když už tak při jednom bordelu

(reakce na) Vůle v řemenici EN 500

4.4.2011 v 21:59 | Nahoru | #9
popinjay> tady nakupuji

Žádný stahovák,použiljsem kulatinu oprůměru 10 mm a kladívko

2 reakcí na tento příspěvek Vůle v řemenici EN 500

2.4.2013 v 23:46 | Nahoru | #10
Řemen,řemenice zahodit - předělat na řetěz, zatím nedostižný převod,levný spolehlivý

(reakce na) Vůle v řemenici EN 500

3.4.2013 v 09:37 | Nahoru | #11
3333: Který levný a spolehlivý řetězový převod vydrží tolik km, jako ten řemen? Obávám se, že žádný. Navíc vyžaduje pravidelné čištění a mazání, což je ve srovnání s řemenem pěkný opruz.

(reakce na) Vůle v řemenici EN 500

5.4.2013 v 21:30 | Nahoru | #12

3333 píše: Řemen,řemenice zahodit - předělat na řetěz, zatím nedostižný převod,levný spolehlivý



Vůle v řemenici EN 500

6.4.2013 v 00:18 | Nahoru | #13
Zdravím,
tak že pro tvrdé zastánce tohoto převodu:,Kawa od řemenu u tohoto typu upustila a proč?Primární řemenové kolo má šílenou hmotnost,zastaralé upevnění na drážkové hřídeli převodovky pomocí perforované podložky mělo za následek lidově řečeno vyčvachtání drážek jak na hřídeli převodovky tak drážek v primárním kole nehledě na velké namáhání ložiska převodovky z důvodu mnohonásobně větší páky při záběru díky převodu.Dále obrovská hmotnost řemenové rozety,její nevyváženost s následným radiálním kmitání zadního kola,nákladná výroba těchto komponentů a s tou životností řemenu v porovnání s jeho cenou to až tak slavné není a zaseklé kamínky v řemenu mu určitě životnost neprodlouží.Dost velký argument proti je také jeho cena. Ale!Kdo si myslí že údržba je sprosté slovo tak tomu ten převod řemenem doporučuji...........Tak co na to Popinjay a spol. ještě se budeš chytat za hlavu?Prosil bych tvoje argumenty proč je tento převod tak skvělý,stručně a věcně........já vycházím z vlastní zkušenosti+literatura.Včil mudruj

Vůle v řemenici EN 500

10.4.2013 v 00:47 | Nahoru | #14
For 1100 Virago..................dyk ty seš přece s kardanem vychechtanej ne?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Náhradní moto Kawasaki EN 500 rob456 3 1.5.2024 v 10:19 dewwil
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
pomoc - Rotor alternátoru EN 500 Kawasaki EN 500 PepeBurgman 7 27.10.2022 v 20:47 roman689
Kawasaki en 500 Kawasaki EN 500 Aneke 1 11.9.2022 v 12:37 Ariete
Kufry na Kawasaki EN500 Kawasaki EN 500 grz 0 22.5.2022 v 21:23 grz


TOPlist