snažíme se s kamarádem zprovoznit jeho Jawku 350/640 r.v. tuším 96. Má tam od výroby bezkontaktní zapalování se Z-04. Problém je v tom, že neháže jiskru. Baterie byla kupovaná loni a vypadá, že je v pořádku. Po zasunutí klíčku se rozsvítí kontrolka dobíjení. Moto svítí, houká, troubí.
Napájení na cívce resp. na tom Z04 je (modrý drát od spínačky). Ukostřené je to také dobře. Cívky prošlehnuté nejsou (mají nějaký odpor).
Zkoušeli jsme vyčistit všechny kontakty, co jsme našli. Za ta léta byly trochu zoxidované. Kontakty jsme kontrolovali na regulátoru, usměrňovači a nějakých těch relátkách, co tam jsou, ale pro start všechny tyto věci stejně nejsou potřeba že? Můžete poradit co ještě zkotrolovat? Snímač? A jak?
Díky
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 Vape Z-04 nestartuje
Snímač se dá proměřit...je to klasika indukčák, takže nejprimitivněji na ohmický odpor...ale jaká hodnota tam má být, to fakt nevim...mělo by to být v desítkách a možná i stovce ohmů, ale to už fakt vařim z vody...je to človíček, co by asi poradil více...
...ten snímač není drahá záležitost...tutady ...proto já ho vozím s sebou pod sedlem a když má nějaký kámoš problém jako Ty a kabeláž a vše uvedené dříve je v pohodě, tak ho vytáhnu zpodsedla, zkusim ho vyměnit, pač je to otázka pár šroubků a cca 30 s práce a hned je vidět, co je špatně...uznávám, že to není úplně sofistikovaná metoda, ale je rychlá a přesná
"Na snímači S01 je možno měřit odpor mezi žlutým vodičem a kovovým držákem, je třeba naměřit kolem 200 ohmů.
Snímač může mít přechodový mezizávitový zkrat, který se při měření odporu neprojeví, ale při naindukování napětí se prorazí, tedy měření odporu vyloučí přerušené vinutí, ale zárukou správné funkce není."
Takze namerime, vyzkousime a uvidime. Novy snimac stoji cca 200,-Kc, takze jak pise Sofia, vozit ssebou se neztrati.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 Vape Z-04 nestartuje
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 Vape Z-04 nestartuje
Změřili jsme ještě napětí baterie, které je 11,4V a po zasunutí klíčku klesne na 10,6V. Měřeno je to hodně levným multimetrem, tak je asi třeba brát údaje s rezervou.
Jak jsem psal už v úvodu, tak to vypadá, že cívky prošlehnuté nejsou. Mají nějaký odpor.
MimoCZ píše: Modrý drát je zapojený do spínačky (je na něm napětí) a černý vede do snímače.
Je tam určitě Z-04 ?
Není to třeba Z-69? (nebo jiný?)
A ještě blbější dotaz - je zapalovaní kompletní? Jsou tam všechny tyhle části?
konkrétně mi jde o to, jestli je u snímače vůbec palec, často se sundává, aby motorka nešla nastartovat
Z toho co píšeš, je prostě něco špatně, kdyby byla dobrá cívka i snímač a je na cívce napětí, tak to jiskru házet musí. I kdyby baterka měla 8V..
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 Vape Z-04 nestartuje
"Napětí nabité baterie je 12,8V, napětí vybité baterie je 11,8, vašich 11,4 je hodně málo. Sada MZ04 potřebuje ke své funkci baterii, která je naprosto v pořádku. Pokud se chcete zbavit starosti s akumulátorem, přejděte na sadu SZ17, která nastartuje i s úplně vybitým akumulátorem. Jinak odpor snímače nemůže kolísat od 50 do 180 ohmů. Musí být opravdu kolem 200 ohmů, 180 být ještě může."
Odpor snímače skutečně kolísat nemůže..
Koupil jsem si krásnou 350/640, rok výroby 2000 a má najeto skutečně jen 15tis km. Motor, podvozek, vše naprosto super. Ale má to zásadní problém - studená nestartuje. Není to zapalováním, je tam komplet vape i altík (od výroby), kabely,fajfky i svíčky nové. Ale to je jedno, problém je na 99.99% s karbcem nebo s falešným vzduchem. Už se s tím trápím 2 týdny a pořád nic. Teda problém jsem hledal všehovšudy 2x, celkem jen 2 hodiny. Ráno, když je 5 stupňů, musím našlapat se sytičem 20-25x a pak až se zapalováním a ono to je jednou, skutečně jednou, blafne na půl a konec. Zase aspoň 10x prošlápnout bez zapalování, pak zapnout a zase max. jednou škytne. Nejde ani roztlačit, ani nemá snahu. Když se tak trápím více než 5 minut v kuse, tak škytne 2x, po dalších startech 3x atd, dokud se to neoživí. Takže nakonec chytne, ale někdy to je 10 minut kopání.. Normálně bych řekl, že to u jawy není možné, je to má pátá 350 a úplně blbý nejsem. Snad. Evidentně do motoru jde málo benzínu. Pomůže, když šroub bohatosti zašroubuju nadoraz - tedy nejbohatší směs. Dále pomůže, když prstem ucpu dírku, kterou si přisává vzduch, když se zapne sytič. Karbec jsem měl 2x venku, těsnění nové, gumy na karbci nové, trysky dle manuálu 100,72, 40. Karbec je jako nový, krásný, čistý, lesklý. Trysky čisté, pod tryskama čisto, celé jsem to prostříkal sprejem na čistění karburátorů, všechny kanálky jsou čisté a průchozí, ale pořád totéž.. Když to chci nastartovat ráno (po noci venku), tak musím zašroubovat šroub bohatosti na max a ucpat dírku na přisávání vzduchu pro sytič. Pak motorka chytne i teď téměř v mrazech na páté, šesté šlapnutí, ale musím stále držet ucpanou dírku vzduchu pro sytič. Takže ono to určitě má moc vzudchu a málo benzínu, ale proč? Motorka žere šílených 7l při klidné jízdě (jehla je úplně dole), předchozí jawa na stejné trase brala 4.5l. Ta nová, i když se chová jak os chudou směsí, tak za jízdy dost kouří a trochu pozdě reaguje na plyn, prostě se naopak chová jako by měla moc bohatou směs. Těsnění mezi karbcem a hlavama OK, hlavy těsní. Gufera na klice jsou OK. Leda že by netěsnily bloky nebo čelo kliky. Případně že výfuky mají hodně rozdílný protitlak a směs jde jen do jednoho válce. Někdy zkusím nahodit klasické rovné výfuky, které se mi někde doma válí. Už mám objednaný jiný, odzkoušený, karbec. Ale tohle mi prostě nedá spát, něco tak primitivního jako jawa a takový divný problém.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 Vape Z-04 nestartuje
Jestli jsi vyloženě celoroční jezdec, neváhal bych dát větší trysku sytiče, protože já i v létě někam jedu a když motor zchládne (třeba 2 hod.) tak už taky startuju poctivě na sytič. Možná bych zkusil úplně jiný karbec (značku) popř. popřemýšlel, jak nahradit něčím přeplavovací kolík, bo ten je v zimě super instrument ale začal bych větší tryskou sytiče = nejjednodušší. Může být myslím i o dost větší - ulít motor přes sytič zas není tak snadný, jako když tam teče potok z kolíkovýho karburátoru...
Po zahřátí jede normálně, zahřeje se během jednoho kilometru, stejně jako předchozí jawa. Pokud parkuju v garáži (nevytápěné), tak ráno chytně okamžitě. Jen když je pod 10stupňů, tak nic...
Jiný karbec mám objednaný, ale prvně tam zkusím prsknout tu 90ku trysku, díky za nápad
Jak vypadá ta replika karbce? Protože jikov co mám, má pár detailů jiných oproti stejnému jikovu na předchozí jawě. Hlavně úplně jiné šrouby na seřízení volnoběhu a směsi - maji 6 ti hranou hlavu na klíč, ne na šroubovák. Ty jsem už vyměnil za nové, jenže nové jsou mosazné, původní byly určitě normální stříbrné.. Díval jsem se v obchodě na nový karbec, kanálky jsou zaslepeny kuličkou, na mám je zaborušený mosaz, na karbci na předchozí jawce byl zabroušený hliník. Přikládám to k tomu, že prostě ty karbce se trochu za ty roky měnily.. Ale teď mi vrtá v hlavě ta taiwanská náhrada, na tom mém problémovém je číslo karbce znějakého důvodu přeraženo a to dost hnusně.
Ještě mě napadlo (ale ty jsi zkušený jawista) - příliš zvedlé šoupátko na volnoběh narušuje funkci sytiče - otázka seřízení, nastavení..
Naposledy editováno 16.10.2011 19:48:50
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |