bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kde je chyba? Špatný nikasil?
Ahoj všem,
chtěl bych Vás požádat o radu. Bohužel, po ujetí cca 50 km od GO motoru (samozřejmě zajížděno poctivě) a kontrole přívěr jsem si všiml poškrábaného pístu v jednom válci. Po sundání obou válců mě čekalo nemilé překvapení - viz. obrázky. Může mi prosím někdo říci, kde se mohla stát chyba? Olejová pumpa seřízená dle manuálu, před prvním startem vše důkladně promazáno a i do benzínu byl přidán olej. Nicasily i písty byly nové. Je normální, že nicasily jsou v některých místech odloupány nebo popraskány? Nemohly být špatně naneseny - příp. mám právo na nějakou reklamaci? Moc děkuju všem za odpověď. Motorka mě stála tolik peněz a úsilí a teď před sezonou přišlo tohle :(.






5.4. EDIT
Přidávám lepší fotografii. Nikasil se oloupal nejen ve válci, ale jak je vidět tak také z výfukového kanálu.



Naposledy editováno 05.04.2011 12:20:05
Předchozí
1 2
Následující

Kde je chyba? Špatný nikasil?

2.4.2011 v 18:34 | Nahoru | #1
Prosím vás, nikdo neporadí?

2 reakcí na tento příspěvek Kde je chyba? Špatný nikasil?

2.4.2011 v 18:36 | Nahoru | #2
To je zase přidřený. Zkusil bych jestli to čerpadýlko opravdu dává dost oleje, nebo jestli je tam správný rozměr pístů.

1 reakcí na tento příspěvek Kde je chyba? Špatný nikasil?

2.4.2011 v 18:39 | Nahoru | #3
reklamaci ti těžko někdo přijme. Může říct že si to zajížděl pod plným plynem a ty nemůžeš říct ani slovo

(reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

2.4.2011 v 18:41 | Nahoru | #4

mira008 píše: To je zase přidřený. Zkusil bych jestli to čerpadýlko opravdu dává dost oleje, nebo jestli je tam správný rozměr pístů.



Nicasily byly dělány přímo na rozměry pístů, které jsem jim dodal.

(reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

2.4.2011 v 18:44 | Nahoru | #5

UnI píše: reklamaci ti těžko někdo přijme. Může říct že si to zajížděl pod plným plynem a ty nemůžeš říct ani slovo



Nejsem žádný odborník, ale to se takhle může vyloupat a popraskat nikasil?

Kde je chyba? Špatný nikasil?

2.4.2011 v 18:49 | Nahoru | #6
určitě reklamuj.. Tohle vypadá jasně na špatně nanesený nikasil

1 reakcí na tento příspěvek Kde je chyba? Špatný nikasil?

2.4.2011 v 19:50 | Nahoru | #7
Pokud budu reklamovat a oni tu reklamaci neuznají, jak mám dál postupovat?

Kde je chyba? Špatný nikasil?

2.4.2011 v 20:33 | Nahoru | #8
hádám že dopis - o reklamaci (s doručenkou) a asi znalecky posudek (tak pokud to nebyl nejake top servis tak asi se okamzite cukne takze moc cest nebude) :(

(reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

2.4.2011 v 20:39 | Nahoru | #9

Johnny.Cash píše: Pokud budu reklamovat a oni tu reklamaci neuznají, jak mám dál postupovat?



Nejspíše nijak.. Zkus kontaktovat jejich vedoucího/majitele firmy, že si dělají špatné jméno a že jim uděláš "pěknou reklamu" pokud ti neuznají reklamaci. No pokud ale neuspěješ, tak po zlém stejně nic nezmůžeš a nech si udělat nikasil jinde..

1 reakcí na tento příspěvek Kde je chyba? Špatný nikasil?

2.4.2011 v 20:49 | Nahoru | #10
Je to straně sání nebo výfuku?

(reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

2.4.2011 v 21:42 | Nahoru | #11

mira008 píše: To je zase přidřený. Zkusil bych jestli to čerpadýlko opravdu dává dost oleje, nebo jestli je tam správný rozměr pístů.



Taky bych to tak viděl.

Kde je chyba? Špatný nikasil?

2.4.2011 v 23:33 | Nahoru | #12
Měl jsem kdysi to samé na 125ccm, nechal jsem si udělat nový nikasil (po zadření) a po ujetí cca 100km jsem sundal hlavu abych se podíval co a jak, čekalo mě nemilé překvapení, píst poškrábán jak od kocoura, a na válci odloupaný nikasil, jal jsem se vše reklamovat, bohužel jsem neuspěl. Svedli to na stáří válce (r.v. moto 1985), nechal jsem si udělat nikasil u p.Oulehly a poté bylo vše v pořádku (nechci dělat reklamu, ale byl jsem poté spokojen). Zkus to reklamovat, ale obávám se že neuspěješ.

Kde je chyba? Špatný nikasil?

3.4.2011 v 04:35 | Nahoru | #13
Tady nezbývá než udělat Nicasil znovu. Jednoznačně se technologie vůbec nepovedla. Píst zadřený na straně sání i výfuku a nad sáním díra...
Vím, že to je pálka, ale když jsme u p. Oulehly, nechávám si u něj dělat válce i s pístem resp. vždy dodává i píst a zatím vždy fungovalo.
Tenhle "Nicasil" ale už nikdo nezachrání. Ale reklamovat bych to zkusil, jen sezona při tom asi uteče.

Kde je chyba? Špatný nikasil?

3.4.2011 v 09:30 | Nahoru | #14
Škoda : 11300,- Kč

Nevím jak z toho ven. Zítra tam zkusím zavolat, nebo se tam zastavit osobně.

(reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

3.4.2011 v 09:31 | Nahoru | #15

e-Panolin.cz píše: Je to straně sání nebo výfuku?



na obou stranách

Kde je chyba? Špatný nikasil?

3.4.2011 v 09:33 | Nahoru | #16
Firma LN moto. Vkládal jsem do nich důvěru, četl jsem na ně jen chválu zde na fóru. Bohužel no...

1 reakcí na tento příspěvek Kde je chyba? Špatný nikasil?

3.4.2011 v 09:57 | Nahoru | #17
Faktem ale zůstává, že olejové pumpy pro nezávislé mazání nemám rád. Asi bych přestal do benzínu přidávat olej až po ověření, že pumpa funguje jak má. Ale to je můj názor.
Reklamoval bych to. Píst je zadřen, ale to, že začal odlupovat Nicasil v ploše nesvědčí o jeho kvalitě. Zadření mohle začít jak nedostatkem oleje tak separací Nicasilu, takže to bude boj. Minimálně část by na sebe vzít měli. Nebo spíš mohli.

Naposledy editováno 03.04.2011 09:58:15

(reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

3.4.2011 v 10:42 | Nahoru | #18

kixs2 píše: Faktem ale zůstává, že olejové pumpy pro nezávislé mazání nemám rád. Asi bych přestal do benzínu přidávat olej až po ověření, že pumpa funguje jak má. Ale to je můj názor.
Reklamoval bych to. Píst je zadřen, ale to, že začal odlupovat Nicasil v ploše nesvědčí o jeho kvalitě. Zadření mohle začít jak nedostatkem oleje tak separací Nicasilu, takže to bude boj. Minimálně část by na sebe vzít měli. Nebo spíš mohli.



Já jsem dle manuálu kontroloval množství oleje, jaké čerpadlo natáhne při 2000ot./min za 2 minuty. Bylo to v normě (4,8-6 ml) pokud si dobře vzpomínám. Rovněž průchodnost olej. potrubí byla všude v pořádku. Když jsem lil i do benzínu, tak lítal olej i z výfuků. Myslím si že oleje bylo dost. Teď záleží, jesi se semnou bude vůbec někdo bavit

1 reakcí na tento příspěvek Kde je chyba? Špatný nikasil?

3.4.2011 v 15:13 | Nahoru | #19
Jak sem se podíval na fotku toho pistu, bylo mi to jasné.. máš moc chudou směs -> velké teplo při spalováni a výfuku plynu -> roztavený Píst na straně výfuku -> sedřený nicasil u výfuku... neměnil si nahodou origo airbox za "tuning filtr" ?

Kde je chyba? Špatný nikasil?

3.4.2011 v 15:20 | Nahoru | #20
už sem viděl hodně válcu zadřených tímto zpusobem a vypadaly hodně podobně.. Třeba se mylím, každopádně hodně štěstí pri reklamaci

(reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

3.4.2011 v 15:56 | Nahoru | #21

Fogi píše: Jak sem se podíval na fotku toho pistu, bylo mi to jasné.. máš moc chudou směs -> velké teplo při spalováni a výfuku plynu -> roztavený Píst na straně výfuku -> sedřený nicasil u výfuku... neměnil si nahodou origo airbox za "tuning filtr" ?



No takhle vypadají oba písty a válce, s karburátory se vůbec nehýbalo od doby kdy to ještě v pořádku jezdilo... No a sedřené (spíše uloupané a popraskané) je to i na druhé straně od výfuku :(

Kde je chyba? Špatný nikasil?

3.4.2011 v 15:59 | Nahoru | #22
Filtr je originál, byly pouze vyndány katalyzátory z výfuků. Ovšem otryskování katalyzátorové verze s verzí bez kat. je shodné až na volnoběžnou trysku. Nic jiného. A po 50 km takhle "potavený"? ...

Kde je chyba? Špatný nikasil?

3.4.2011 v 16:15 | Nahoru | #23
Reklamaci bych urcite zkusil, zalezi jak moc solidni firma to je. Pak je moznost soudniho znalce (seznamy znalcu vedou Krajske soudy). Uvidis co on na to, myslim ze ti predem rekne jake bude jeho stanovisko. A pak se muzes domahat reklamace vcetne nakladu na soudniho znalce, ale v tomto pripade jiz nepocitej s letosni sezonou.

1 reakcí na tento příspěvek Kde je chyba? Špatný nikasil?

3.4.2011 v 18:39 | Nahoru | #24
Chyba bude jinde.. jestli sou roztavene oba písty, tak to vidím na opravdu špatné natryskováni karbce -> chudá směs.. obecně u dvoutaktu se říka, že když je motor po generálce, má se dat větší tryska do karbce aby se ten stuhlý a těsný motor pořádně utopil ve směsi a vše si krásně sedlo a promazalo a pak po zajeti natryskovat zpět. když je motor po GO, je tam X krát větší třeni a třenim vznika teplo, ktere je taky X krát větši a to bude asi tvuj problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

Skvělá odpověď, děkuji! 3.4.2011 v 21:46 | Nahoru | #25
Fogi> No, nevím kolik zkušeností máš, ale utápět dvojtakt ve směsi? Tady má Johnny.Cash problém, že mu ale totálně odešel motor při záběhu. Koukal sem na jeho vypiglovanou motorku a celkem věřím, že to nehonil jak nadmutou kozu, ale i kdyby... Mé dítě ( omlouvám se mu má 18 let) provozuje závodní enduro 125ccm a u těchto motorů není na různá překvapení nouze. Ale ani když popraskal izolátor svíčky a spadl do válce a zničil téměř vše, Nicasil se neoloupal. A o záběhu a utápění ve směsi ( a vůle se mezi válcem a pístem jiný nepoužívají ) není ani řeči. Taky VERTEX v příbalu sděluje, že životnost pístu je 10 mh pro MX a Enduro.
Takže jediné s čím souhlasím je, že v motoru vzniklo velké tření a to z důvodu:
1. malá vůle - chyba opravy Nicasilu Johnny písty dodal
2. loupání Nicasilu - Chyba opravy Nicasilu
3. Málo oleje - Johnny tvrdí že čerpadlo kontroloval a je v pohodě a asi bych mu i věřil.

A ještě drobnost: písty nejsou roztavený, ale zadřený a to na obou stranách od výfuku (standart) i od sání (nadstandart). A hlava nemá žádný povrch ani karbon ani prach nic.. Takže motor asi ještě ani nestihl běžet pořádně prohřátý v solidní teplotě.
Omlouvám se, na tvoje zkušenosti bych teda nedal.
Johnny... reklamačku zkus, posudky ti nic nedonesou a budeš je muset platit.. A pak jen snad soud ti náklady vrátí..
Oulehla dělá válce do tří týdnů. Můj (mého dítěte) poslední běhá měsíc a jede jak z praku.

1 reakcí na tento příspěvek Kde je chyba? Špatný nikasil?

3.4.2011 v 22:18 | Nahoru | #26
No, v životě přijdu třeba i o víc... zítra tam zavolám a zkusím se s nimi nějak slušně domluvit. Ale opravdu mě celá tahle situace mrzí no

1 reakcí na tento příspěvek Kde je chyba? Špatný nikasil?

3.4.2011 v 22:18 | Nahoru | #27
Problém může být i ve válcích samotných. Kdysi jsem nechal udělat mladému na hondě NSR nicasil v Šumperku u pana Oulehly a po pár kilometrech to vypadalo podobně, jako válec na první fotce. Řešil jsem to pak přímo s ním a on mi říkal, že konkrétně NSRko má poddímenzovanou přepážku na výfukovém kanálu, která se kroutí a praská a tím pádem se pak uloupne z této přepážky kousek povlaku a pak už to jde ráz na ráz. Přepážku mi zkontroloval a skutečně na ní byla prasklina. Domluvili jsme se, že to zkusí opravit ( zavařit ) a nechá mi udělat nový nicasil. Předem mi ale říkal, že výsledek může být nejistý. A tak se také stalo. Za chvíli to samé. Řešením bylo buď nový válec a nebo mi nabídl, že mi válec nechá převrtat a dá mi do něj ocelovou vložku. S ohledem na cenu nového válce jsme se dohodli na vložce. Teprve tím se problém vyřešil. Už to sice nejezdilo tak, jako s nicasilovým povrchem, ale jezdilo to alespoň relativné spolehlivě pořád.

(reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

3.4.2011 v 22:30 | Nahoru | #28
kixs2> S tím utopením sem to přehnal, myslel sem to tak, že je lepší zajiždet s bohatši směsí. Bud o něco větčí trysku nebo zvednout jehlu. Tím nikomu nevnucuju svůj názor, jen chci přidat možný důvod toho přidření, samozřejmě může to být i nekvalitním nicasilem, ale že by se oloubal najednou na obou válcich ? Třeba udělali větši vrstvu nicasilu a píst nemá dostatečnou vůli

(reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

3.4.2011 v 23:30 | Nahoru | #29
fazer1man> O výfukové přepážce netřeba diskutovat, ta primadóna je hodně citlivá, ale tady se oloupala i plocha nad sáním. A to už je na zamyšlení..

(reakce na) Kde je chyba? Špatný nikasil?

3.4.2011 v 23:35 | Nahoru | #30
Johnny.Cash> No loni jsem takto se vší pečlivostí chystal motorku na sezónu a po třech hodinách vzala již zmíněná svíčka vše do háje. To se pak chce i brečet, ale není jiné cesty, než znova a lépe...
Jo a všiml jsem si, že nový Nicasil od Oulehly je v místě výfukové přepážky podbroušen, aby se nepřidíral. ( nedělám mu reklamu, ale mám ho za barákem, tak k němu jezdím osobně. A vždy prohodíme pár slov. )
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis /seřízení zavodní moto april... Aprilia RS 250 tomasdoucha 6 3.12.2021 v 18:55 caliber
Gipro X-type G2 nefunguje učení Aprilia RS 250 Smrči-GSX-F 1 27.5.2021 v 23:01 Kuneroll
Cukání motoru ve vysokých otáčách 2... Aprilia RS 250 Smrči-GSX-F 5 13.4.2020 v 00:44 Pítrs55
enduro KTM EXC 520, ČZ 175/450, KTM EXC 450, KTM EXC 400, A... svahilec 1 30.4.2019 v 13:22 Mr.Dreamer
Polepy aprilia rs 125 - Poggiali Rossi Aprilia RS 125, Aprilia RS 250 utero 2 15.2.2019 v 19:26 utero


TOPlist