globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Prolezl jsem snad co šlo, ale nenašel jsem odpověď:

Pokud na seriovou motorku (v mém případě CB1300S) prsknu otevřený výfuk + K&N vzducháč, nepoužiji PowerCommander , dochází k poškození motoru???

Mezajímá mne změny výkonu, propady, spotřeba nic jen to zda tuen motor tímhle poškozuji, případně jak toto poškození eliminovat (vyhodit KN - koneckoncu mi šlo jen o zvuk :), nějaké jiné úpravy, někdo kdo by to uměl nastavit atd..)




Přikládám jak jsem dopadl po poradě s odborníky:

Problemy :občasné střílení do výfuku , kolísání volnoběžných otáček.

Zatím jsem zjistil : Dohledal jsem si tu doporučení naněkoho s brzdou - zvítězil Kaucký - ovčáry - http://www.moto-racingservice.cz/

Poslal jsem mu dotaz, následně se s ním bavil telefonicky a tohle z toho vyšlo:

1. KN+otevřený lauf nejhorší co jsem pro motor mohl udělat - zvýší se teploty v motoru o 300st, vyhrějvají se gufera, podpalují ....cosi, moto de do háje.
2. PGMF1 stejně jako ostatní vstřikovací jednotky jsou hloupé a nemají jak korigovat palivo - nelze je nijak konfigurovat
3. jedinná šance jak to pořešit je PowerCommander tj 7000-8500za PC III USB (ani PC III ani PC V nelze použít) + 1000Kč brzda + 4000 další práce s tím spojené (poptával jsem jen poladění motoru aby se nekurvil-nikoli servis)

Další 2 technici co mi dělají motorku, oba s dlouholetou praxí mi tvrdí že je to blbost....

A teď mi ku..va řeknětě kde je pravda! Představa že vypláznu 12tis a budu mít seriovou motku s laďákem mi přijde hooodne na h... Rád bych alespoň zjistil jak velká jsou rizik apoškození - Kaucký se tváři pomalu jak kdybych tam s tou motkou ani nedojel. Kde je tedy pravda? Jak moc zásadní je to pro motor, když dám seriový vzducháč pomohu tomu? Dá se to řešit nějak jinak? Znáte někoho kdo to umí?

opakuji nemám problém se snížením výkonu, střelba a kolísání není nijak markantní takže opravdu řeším pouze a jen poškození motoru při jízdě s K/N a otevřeným laufem.

1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

23.3.2011 v 10:59 | Nahoru | #1
SHRNUTÍ

Abychom tu nechali poselství dalším generacím:

1. koncovka pokud má podbné parametry jako seriová (může uvádět výrobce) nijak zásadně nezmění poměry v motoru a tím ani jeho opotřebení - takže koupí takové se pravděpodobně vyhnete problemu

2. K&N je bez poladění palivové mapy bud k ničemu, nebo ochudí směs a tudíž se zvedne opotřebení nicméně opět zde platí že výrobce uvádí "kompatibilitu" s daným typem motoru a tak by samotná výměna filtru bez dalších úprav airboxu neměla mít vliv na množství vzduchu a tím ochuzení směsi - jak drasticky záleží na konkrétním motoru(motorce). POkud se zeptáte ladiče, prohlásí že KN je více průchodný - patrně to bude záviset od jeho stavu (znečistění, množství oleje jímž ho napustíte atd..) fin výhody pratelného filtru jsou jasné

3. v drtivé většině seriových řídících jednotek tyto neumožňují změnu palivové mapy a nelze tudíž motor poladit bez přídavného zařízení. pokud se rozhodnete ladit - vemte rovnou KN vzduch filtr

4. ladění je otázka cca 5tis a mělo by proběhnout na brzdě, jinak je k ničemu. Počítejte s tím, že je to akce na delší dobu, takže "na otočku" to nezvládnete

5. pokud nejsou signály o problému v motoru - nepravidlenáý chod,přehřívání, cukání, propady výkonu. neúměrná kouřivost, střelba do výfuku během běžného provozu atd. měl by motor být OK - nicméně ani to není stoprocentní

6. chcete-li mít jistotu, zajdětě na měření na brzdu - za 1000kč a cca 2h v servisu budete moci klidně spát :)

pokud máte někdo výhrady (doplnění) k mým závěrům, hoďte sem - beru to jako poselství neznalým jako jsem byl já, aby nemuseli číst 100příspěvků :)

Naposledy editováno 23.03.2011 11:39:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 23.3.2011 v 11:06 | Nahoru | #2

FishX3 píše: SHRNUTÍ

Abychom tu nechali poselství dalším generacím:

1. koncovka pokud má podbné parametry jako seriová (může uvádět výrobce) nijak zásadně nezmění poměry v motoru a tím ani jeho opotřebení - takže koupí takové se pravděpodobně vyhnete problemu

2. K&N je bez poladění palivové mapy bud k ničemu, nebo ochudí směs a tudíž se zvedne opotřebení - jak drasticky záleží na konkrétním motoru.

3. v drtivé většině seriových řídících jednotek tyto neumožňují změnu palivové mapy a nelze tudíž motor poladit bez přídavného zařízení. pokud se rozhodnete ladit - vemte rovnou KN vzduch filtr

4. ladění je otázka cca 5tis a mělo by proběhnout na brzdě, jinak je k ničemu. Počítejte s tím, že je to akce na delší dobu, takže "na otočku" to nezvládnete

5. pokud nejsou signály o problému v motoru - nepravidlenáý chod,přehřívání, cukání, propady výkonu. neúměrná kouřivost, střelba do výfuku během běžného provozu atd. měl by motor být OK - nicméně ani to není stoprocentní

6. chcete-li mít jistotu, zajdětě na měření na brzdu - za 1000kč a cca 2h v servisu budete moci klidně spát :)

poud máte někdo výhrady (doplnění) k mým závěrům, hoďte sem - beru to jako poselství neznalým jako jsem byl já, aby nemuseli číst 100příspěvků :)



ja bych ti doplnil tu dvojku.. ze s tim KN filtrem je to v pripade vlozky KN do origo airboxu spis jako s tim vyfukem, ze doladeni neni nutne, casto i u takovych filtru vyrobci toho filtru uvadi ze neni treba prenastavovat vstrikovani. On totiz ten airbox bejva stavene tak ze tam jako hlavni restrikce neni ta pruchodnost filtrem, ale nakej prurez kterym to saje, pokud mozno jeste priviranej klapkou... takze v tom pripade stejne ta propustnost navic nehraje roli a clovek si kupuje vlastne jen tu "pratelnost", vyrobci tehle filtru pak vyrabi jeste ruzne "racing rady" ktere jsou jeste vice propustne a obcas je jejich soucasti neco co nahrazuje nakou prepazku v airboxu, odpojovani klapek, rezani vetsich otvoru a u tech uz vyrobci uvadi nutnost prizpusobeni vstrikovani.. tyhle ale vetsinou ani nebejvaj v beznejch shopech k dostani...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CB 1300 S - barevná kombinace Honda CB 1300S Obdélník 4 31.7.2023 v 22:46 Obdélník
Palivový filter Honda CB 1300 Honda CB 1300S vladoxxx7 6 23.2.2023 v 21:03 vladoxxx7
Pohodlná polokapota pro vyšší posta... Yamaha FZS 1000 Fazer, BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, H... QU33G 13 12.1.2023 v 07:25 DominikF
Honda CB 1300 S Honda CB 1300S OSKARCB 7 12.1.2021 v 18:51 Ozzy_
čidlo ventilátoru Honda CB 1300, Honda CB 1300S Dr.Kosák 2 18.8.2019 v 12:56 fs155


TOPlist