Pokud na seriovou motorku (v mém případě CB1300S) prsknu otevřený výfuk + K&N vzducháč, nepoužiji PowerCommander , dochází k poškození motoru???
Mezajímá mne změny výkonu, propady, spotřeba nic jen to zda tuen motor tímhle poškozuji, případně jak toto poškození eliminovat (vyhodit KN - koneckoncu mi šlo jen o zvuk :), nějaké jiné úpravy, někdo kdo by to uměl nastavit atd..)
Přikládám jak jsem dopadl po poradě s odborníky:
Problemy :občasné střílení do výfuku , kolísání volnoběžných otáček.
Zatím jsem zjistil : Dohledal jsem si tu doporučení naněkoho s brzdou - zvítězil Kaucký - ovčáry - http://www.moto-racingservice.cz/
Poslal jsem mu dotaz, následně se s ním bavil telefonicky a tohle z toho vyšlo:
1. KN+otevřený lauf nejhorší co jsem pro motor mohl udělat - zvýší se teploty v motoru o 300st, vyhrějvají se gufera, podpalují ....cosi, moto de do háje.
2. PGMF1 stejně jako ostatní vstřikovací jednotky jsou hloupé a nemají jak korigovat palivo - nelze je nijak konfigurovat
3. jedinná šance jak to pořešit je PowerCommander tj 7000-8500za PC III USB (ani PC III ani PC V nelze použít) + 1000Kč brzda + 4000 další práce s tím spojené (poptával jsem jen poladění motoru aby se nekurvil-nikoli servis)
Další 2 technici co mi dělají motorku, oba s dlouholetou praxí mi tvrdí že je to blbost....
A teď mi ku..va řeknětě kde je pravda! Představa že vypláznu 12tis a budu mít seriovou motku s laďákem mi přijde hooodne na h... Rád bych alespoň zjistil jak velká jsou rizik apoškození - Kaucký se tváři pomalu jak kdybych tam s tou motkou ani nedojel. Kde je tedy pravda? Jak moc zásadní je to pro motor, když dám seriový vzducháč pomohu tomu? Dá se to řešit nějak jinak? Znáte někoho kdo to umí?
opakuji nemám problém se snížením výkonu, střelba a kolísání není nijak markantní takže opravdu řeším pouze a jen poškození motoru při jízdě s K/N a otevřeným laufem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
assassin píše: ... tzn pokud nejsi clovek kterej by tohle dokazal sam, pokusil se tuto nestandartni cestu projit i s rizikem ze se to nepovede tak je to asi taky nerealny...
..nabastlit by asi nebyl problem, co jsem ale resil byla otazka rozdilu mezi USB a Seriovou verzi - dle DK racing jsou jine tj neni rozdil jen ve zpusobu pripojeni k počitači (jen na okraj)
(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
FishX3 píše: ..nabastlit by asi nebyl problem, co jsem ale resil byla otazka rozdilu mezi USB a Seriovou verzi - dle DK racing jsou jine tj neni rozdil jen ve zpusobu pripojeni k počitači (jen na okraj)
jeste muzou mit rozdilne resene konektory.. nektere PC3 maji "mezikus" co se zapoji mezi ridici jednotku a ty velky konektory kterym se pripojuje zbytek el. do ECU.. z toho mezi kusu vedou pak kable do PC.. vetsina pinu v tom mezikusu jsou ale prime propojky, ven vytazene jsou jen kably od vstrikovacu a TPS...
druha varianta zapojeni byva ze jdou primo kably az ke vstrikum a k TPS, ma to primo konektory jako vstriky a zapoji se to mezi konektor vstriku a ten co tam byl origo nasazenej.. princip uplne stejnej, jine technicke provedeni.. kazdopadne u verze s "mezikusem" to znamena ty draty vystrihat a naletovat do obvodu vstriku... samo musis urcit kterej jde kam z puvodniho zapojeni na 954treba a nasledne ho spravne urctit u CB1300...
ja sem videl takhle naletovanej commander z R6 do CBR600 ale detaily jsem nemel cas zjistovat. Co jsem tohle zkoumal u ladicu tak sem nic nezjistil, protoze nikdo z nich nemel cas na takovejhle experiment jehoz vysledkem je treba usetrenejch 5tis pri nakupu "jeteho" PC.. tzn pro ne zcela nezajimavej experiment. A jinak sem proste zatim nenasel nikoho kdo by pro tech par usetrenejch tisicovek se v tom rejpal s nejistym vysledkem:) zadratovani je detail, spis je otazka jestli jde do PC vnutit jinou mapu nez tam patri.. tobe treba z 954 by nevadila.. ta 954 toci vic takze budes mit mapu postavenou az do tvych max rpm a vejs budou treba same nuly... ale v pripade ze bych treba mel obracenou aplikaci.. nebo pouzit 4valcovyho PC na dvouvalec atd... to jsou veci co by me zajimaly, ale nikde sem to nezjistil a sam sem nemel moznost to prozkoumat.. nedostal se mi do rukou PC na pokusy, a tech par tisicovek si proste nemuzu dovolit vyhodit na pokusy...
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Abychom tu nechali poselství dalším generacím:
1. koncovka pokud má podbné parametry jako seriová (může uvádět výrobce) nijak zásadně nezmění poměry v motoru a tím ani jeho opotřebení - takže koupí takové se pravděpodobně vyhnete problemu
2. K&N je bez poladění palivové mapy bud k ničemu, nebo ochudí směs a tudíž se zvedne opotřebení nicméně opět zde platí že výrobce uvádí "kompatibilitu" s daným typem motoru a tak by samotná výměna filtru bez dalších úprav airboxu neměla mít vliv na množství vzduchu a tím ochuzení směsi - jak drasticky záleží na konkrétním motoru(motorce). POkud se zeptáte ladiče, prohlásí že KN je více průchodný - patrně to bude záviset od jeho stavu (znečistění, množství oleje jímž ho napustíte atd..) fin výhody pratelného filtru jsou jasné
3. v drtivé většině seriových řídících jednotek tyto neumožňují změnu palivové mapy a nelze tudíž motor poladit bez přídavného zařízení. pokud se rozhodnete ladit - vemte rovnou KN vzduch filtr
4. ladění je otázka cca 5tis a mělo by proběhnout na brzdě, jinak je k ničemu. Počítejte s tím, že je to akce na delší dobu, takže "na otočku" to nezvládnete
5. pokud nejsou signály o problému v motoru - nepravidlenáý chod,přehřívání, cukání, propady výkonu. neúměrná kouřivost, střelba do výfuku během běžného provozu atd. měl by motor být OK - nicméně ani to není stoprocentní
6. chcete-li mít jistotu, zajdětě na měření na brzdu - za 1000kč a cca 2h v servisu budete moci klidně spát :)
pokud máte někdo výhrady (doplnění) k mým závěrům, hoďte sem - beru to jako poselství neznalým jako jsem byl já, aby nemuseli číst 100příspěvků :)
Naposledy editováno 23.03.2011 11:39:11
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
FishX3 píše: SHRNUTÍ
Abychom tu nechali poselství dalším generacím:
1. koncovka pokud má podbné parametry jako seriová (může uvádět výrobce) nijak zásadně nezmění poměry v motoru a tím ani jeho opotřebení - takže koupí takové se pravděpodobně vyhnete problemu
2. K&N je bez poladění palivové mapy bud k ničemu, nebo ochudí směs a tudíž se zvedne opotřebení - jak drasticky záleží na konkrétním motoru.
3. v drtivé většině seriových řídících jednotek tyto neumožňují změnu palivové mapy a nelze tudíž motor poladit bez přídavného zařízení. pokud se rozhodnete ladit - vemte rovnou KN vzduch filtr
4. ladění je otázka cca 5tis a mělo by proběhnout na brzdě, jinak je k ničemu. Počítejte s tím, že je to akce na delší dobu, takže "na otočku" to nezvládnete
5. pokud nejsou signály o problému v motoru - nepravidlenáý chod,přehřívání, cukání, propady výkonu. neúměrná kouřivost, střelba do výfuku během běžného provozu atd. měl by motor být OK - nicméně ani to není stoprocentní
6. chcete-li mít jistotu, zajdětě na měření na brzdu - za 1000kč a cca 2h v servisu budete moci klidně spát :)
poud máte někdo výhrady (doplnění) k mým závěrům, hoďte sem - beru to jako poselství neznalým jako jsem byl já, aby nemuseli číst 100příspěvků :)
ja bych ti doplnil tu dvojku.. ze s tim KN filtrem je to v pripade vlozky KN do origo airboxu spis jako s tim vyfukem, ze doladeni neni nutne, casto i u takovych filtru vyrobci toho filtru uvadi ze neni treba prenastavovat vstrikovani. On totiz ten airbox bejva stavene tak ze tam jako hlavni restrikce neni ta pruchodnost filtrem, ale nakej prurez kterym to saje, pokud mozno jeste priviranej klapkou... takze v tom pripade stejne ta propustnost navic nehraje roli a clovek si kupuje vlastne jen tu "pratelnost", vyrobci tehle filtru pak vyrabi jeste ruzne "racing rady" ktere jsou jeste vice propustne a obcas je jejich soucasti neco co nahrazuje nakou prepazku v airboxu, odpojovani klapek, rezani vetsich otvoru a u tech uz vyrobci uvadi nutnost prizpusobeni vstrikovani.. tyhle ale vetsinou ani nebejvaj v beznejch shopech k dostani...
(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
peca130 píše: nikoho neurazim,jen me opravdu zajima ona hranice hodnoty afr,na toto zatim nikdo neodpovedel,a to je snad ta zasadni vec,pri jake hodnote dojde k destrukci?pri mereni zjistis hodnotu afr,ale co sni,muze to byt chude,dokonce nektere motory vykazuji i lepsi vykon na chudsi smes,ale snese ji dany motor nebo dojde k poskozeni,moje rada je vratit zpet original filtr a mas klid
tak ono to neni o tom ze jak preleze afr pres 15 ze motor bouchne.. vliv konkretnich afr na ten kterej motor je spis vec praxe a je to lety vypracovane knowhow ladice, tzn z namerenoh afr musi jeste nekdo se zkusenostma rict jestli je to ok nebo ne. Tohle uz se tu parkrat resilo a treba Murkin ti asi k tomuhle nerekne kompletni navod, kdyz si na to spoustu let prichazel a zivi ho to...
ma tady vlakno jurawood o mereni smesi sirokopasmovou lambdou tak tam neco o AFR taky nactes...
www.motorkari.cz/forum-detail/
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
peca130 píše: ja vim jen me neustale vytaci nazory,typu strikacka to zkousne,kn nic neudela apod.Navic,ze je ladeni jen tahani penez z kapes zakazniku.Jeste jsem nezazil moto ,ktera by nejela na kn,ale smes to nikdo neresi,vetsinou maji tyto stroje krasne bilou svici,no nakonec je to kazdeho jeho volba
Jenže právě tahle diskuze směřuje k tomu, aby si lidi uvědomili, že to neni až taková "pr*el" zasáhnout do motky. Tj když tam nacpu jednu věc, že to nějakým způsobem ovlivní druho a je třeba to řešit - anebo v některých případech ne. Ja např vyhodil 1800 za filtr jen proto že jsem se snažil motce pomoct - že to nemá efekt bez dalších úprav nebo že jsem sice měl štěstí, ale mohl jsem koupit výfuk co by mi to dojabal víc, o tom jsme neměl páru. kupoval jsem koncovku za dobrý prach y s homologací a cca na litrový motor - to že to tam nasadím a může být problém jsem netušil - právě proto , že se říká "stříkačka si to pořeší". Takže jak jsem psal - v příštím tématu vecněji
2 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Ale taky mam z jedne strany nazory, jako okamzite pretryskovat a vyladit na brzde, z druhe strany (i fachmani mechanici) prej neni potreba, pokud to jede bez problemu je to zbytecne.
O vypalenych svickach, spalenych tesneni valcu apod. ctu az tady a jsem mirne znepokojen.
Dnes jdu s gumamam do servisu, tak se jeste poptam tam. Chjo...
je asi nejrozumější řešení -ten litr neni takovy peniz aby se nevyplatilo , byť jen pro klid duše.
j ajsem si udělal závěr, že pokud neni nějaký citelný problém, řešit to nemusíš protože by´t nebude spalování optimální, nebude to tak drastické aby to poškodilo motor..
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
[img]
Existuje něco z čeho by se dalo odvodit?
kolegove poradte na mem SRADeti mam kompletniho Akrapa koncovka/svody + KaN Filtr uz jsem to tak koupil ale dodnes nevim jestli je to naladene na tuto sestavu nebo ne motorka jede krasne zadne strileni se nekona vykon paradni atd tedka je po servisu za 23000kc je to tedka stav noveho kusu a tak mam resit brzdu ?? Jen se tam objednat nechat to namerit a poradit se?? Nebo je to pase jelikoz to dotedka slapalo jak ma?? A nebo je to naladene a ja to nevim :)
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Kámoš na ZX-10 najel kolem 50 tis. km s KN+laďákem (bez úpravy jednotky) a motorka jezdí v pohodě.
Já letos pro mojí ZX-10 plánuju PCM dát (Akrapy+KN).
Plánuju vykopnout kat a pár procent výkonu se vždycky hodí.
Vysledek je jednoznacny - s KN filtrem to NEJEDE!
Tak jsem tam zase vratil ten puvodni a je to hned poznat. Trosku jsem byl sice ovlivnen tim, ze oproti Shiverovi to "nejede" porad nic moc, ale s tim KN fakt vubec.
Davat 5-7tis. za upravy vstrikovani nehodlam, takze KN filtr na KAwu je na prodej
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CB 1300 S - barevná kombinace Honda CB 1300S | Obdélník | 4 | 31.7.2023 v 22:46 Obdélník |
Palivový filter Honda CB 1300 Honda CB 1300S | vladoxxx7 | 6 | 23.2.2023 v 21:03 vladoxxx7 |
Pohodlná polokapota pro vyšší posta... Yamaha FZS 1000 Fazer, BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, H... | QU33G | 13 | 12.1.2023 v 07:25 DominikF |
Honda CB 1300 S Honda CB 1300S | OSKARCB | 7 | 12.1.2021 v 18:51 Ozzy_ |
čidlo ventilátoru Honda CB 1300, Honda CB 1300S | Dr.Kosák | 2 | 18.8.2019 v 12:56 fs155 |