bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: clonkou škrcená jawa
9.3.2011 v 13:17
ahoj neví někdo jak by se dala elegantně otevřít jawa 350/640 která je přidušená clonkou?

Uzavřeno 22.06.2011 v 11:14 uživatelem Ondra.V

clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 13:20 | Nahoru | #1
jako že má v sání něco?? pak asi to něco cdstranit a pak otázka,jestli se bude muset přetryskvat nebo ne

clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 13:38 | Nahoru | #2

clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 13:41 | Nahoru | #3
vezmou se nuzky (resp. male stipacky) a prumer clony se zvetsi na prumer kanalu priruby mezi karb. a valci...

EDIT: + samozrejme karburator - trysku a polohu jehly (vychozi bod dle dokumentace)

Naposledy editováno 09.03.2011 13:53:36

2 reakcí na tento příspěvek clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 13:44 | Nahoru | #4
Clonku ven, tlumič sání z airboxu ven, přetryskovat a seřídit (mě to na 634 skočilo z hlavní trysky 92 na 120, ale kus udělaly ještě výfuky - hledej hlavní někde kolem 116).

Spodek bude slabší, ale když to vytočíš, tak je to poznat - teď lítám za 4 kopce, kde jsem musel dřív podřazovat. Jenom počítej, že to budeš muset víc točit (1 do 20km/h, dvojka tak do 45, trojka do 75-80, čtyřka dál), takže to bude žrát i trávu kolem silnice (u mě 5-6 normálně a až 8, když litám ve dvou stabilní rychlostí kolem stovky).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 13:54 | Nahoru | #5
Enthropy> proc tak moc? ja pouzivam bez clony trysku 92 k plne spokojenosti

EDIT: a pak to nezere tu travu

Naposledy editováno 09.03.2011 14:01:14

(reakce na) clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 15:30 | Nahoru | #6

Skalda píše: Enthropy> proc tak moc? ja pouzivam bez clony trysku 92 k plne spokojenosti

EDIT: a pak to nezere tu travu



Protože tlumič sání šel taky ven - to udělá hodně - menší podtlak v karbecu, je potřeba větší díra. A nejen se spotřebou. Ty otevřený výfuky (dvoukomoráče s absorbčním tlumičem, laděný na maximální záběr kolem těch 90-100 na čtverku (a odpovídající otáčky jinde)) dělají taky dost.
Ono se s tím dá jet za stejně, tako dřív. Akorát je tam prostě možnost tomu dát pořádně nažrat a člověk se neudrží a používá ji

Dost na té spotřebě a potřebě výkonu dělá to, že vážím nějakých 120kg a většinou jezdím naloženej jak nějakej číňan.

EDIT: A je to 634, ta žere trávu i normálně

Naposledy editováno 09.03.2011 15:31:33

clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 15:32 | Nahoru | #7
Prořezávat clonku a dávat větší trysku je úplně zbytečné, navýšíš tím výkon tak o 0,5 HP a spotřeba ti půjde o litr nahoru...jj a to se vyplatí...jestli ti jde o vyšší výkon, kup si jinou moto, to je asi to nejlepší, třinda se na tohle nehodí...nebo resp. když už něco chceš s tím dělat, Koukni na Kasalického stránky - TKmoto - investuj třeba do toho kitu na 27 HP (rozdíl oproti sérii jde fakt poznat), kup na to VAPE, sežeň dvoukomoráky - s těma ti ale spotřeba nepůjde pod 5,5 l/100...tohle má smysl, prořezávání clonky ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 15:37 | Nahoru | #8

Enthropy píše: Clonku ven, tlumič sání z airboxu ven, přetryskovat a seřídit (mě to na 634 skočilo z hlavní trysky 92 na 120, ale kus udělaly ještě výfuky - hledej hlavní někde kolem 116).

Spodek bude slabší, ale když to vytočíš, tak je to poznat - teď lítám za 4 kopce, kde jsem musel dřív podřazovat. Jenom počítej, že to budeš muset víc točit (1 do 20km/h, dvojka tak do 45, trojka do 75-80, čtyřka dál), takže to bude žrát i trávu kolem silnice (u mě 5-6 normálně a až 8, když litám ve dvou stabilní rychlostí kolem stovky).



Ale běž, to ses předtím bál ten motor více vytočit, teď už to vytáčíš víc, tak se ti zdá, že kopec který si dřív musel jet za 3 dáš teď za 4...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 15:46 | Nahoru | #9
2stroke> Nebál - prostě jsem se po rovině vrhl proti kopci s plynem omotaným třikrát kolem zápěstí (nevedu rychlopal, takže motám jak debil) a v půlce už jsem podřazoval. Takhle proti stejnýmu kopci vyrazím 100km/h na čtverku na půl plynu, v průběhu kopce dotočím na 3/4 a rychlost zůstane pořád těch 100.

clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 15:56 | Nahoru | #10
Měl jsem 632 a s tou jsem jezdil kolem 4 litrů. I ve dvou. S ženskou vážíme dohromady jak Enthropy sám. Kopce všechny na čtverku, ale je to tak dávno, že tomu už ani já sám snad nevěřím.

clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 16:47 | Nahoru | #11
Kasalickeho, jakozto ladice Jaw, mohu taky doporucit... mam od nej odlehcenou kliku, snizene hlavy atd. (pri vymene tesneni jsme u nej i prostrihli diskutovanou clonku ; ja ale pouzivam defaultni trysku, takze spotreba nahoru nesla)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 17:34 | Nahoru | #12

Enthropy píše: 2stroke> Nebál - prostě jsem se po rovině vrhl proti kopci s plynem omotaným třikrát kolem zápěstí (nevedu rychlopal, takže motám jak debil) a v půlce už jsem podřazoval. Takhle proti stejnýmu kopci vyrazím 100km/h na čtverku na půl plynu, v průběhu kopce dotočím na 3/4 a rychlost zůstane pořád těch 100.


Se nediv, že máš takovou spotřebu, když neumíš jezdit. Přidávat a zároveň nezrychlovat = vyšší spotřeba a u jawy je to kurva znát. Dej tam trojku, jako minule a pořiď si rychlopal, než přijdeš o zápěstí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 17:49 | Nahoru | #13
mi-psi> Když přejdu z roviny do kopce, tak musím přidat plyn u čehokoliv, abych zachoval stabilní rychlost. To není neschopnost, ale přírodní zákony Kromě toho, přeřadit v kilu na trojku by asi byla pro motor rána z milosti Hlavně když mám kolečko sekundárního řetězu ještě o zub do síly - v kile točím víc než normální Jawka Je sice pravda, že dostat pístem po hubě musí být super zážitek, ale neláká mě to. Jsem asi přizdisráč

Jinak důkazem toho, že to fakt neulejvám a tryska je správná jsou suchý výfuky a barva svíčky:



Barvy toho, co leze z motoru si nevšímejte, to je jenom následek zimního ježdění a silničářské soli

A rychlopal nepotřebuju, protože mimo kopce teď nejdu za půlku plynu a ta tak daleko není

(reakce na) clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 20:04 | Nahoru | #14
Enthropy> Dělej jak myslíš. Já se s tebou nemám potřebu dohadovat. To že jezdíš za 8 je prostě známka, že jezdit neumíš, nebo to máš totálně rozbagrovaný. Jinak mám taky o zub do síly a kilo na trojku neni problém, takže...

1 reakcí na tento příspěvek clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 20:56 | Nahoru | #15
Po spoustě pokusů a lazení mám motor opět v sériovém stavu, protože to je nejlepší.. Na trojku s dvoukomoráky upravenými TK Moto (ty udělaly nejvíce) jede motorka na trojku (přetočená, když je nutno) 120km/h. Laboroval jsem s tryskami 90,100,110,120 s clounkou, bez clonky, všemi polohami jehly a výsledek je jasný, nejlépe jede s clonkou a původní tryskou 90. Nemotat zde 632/634, které mají karbec s difuzorem o 2mm menším, právě proto má 638 clonku, která zmenšuje průměr difuzoru právě o ty 2mm. Bez clonky je průběh výkonu na ho.no, bohužel. Jawa mi bere stále kolem 5l/100km. S rovnými výfuky o 0.5l méně za cenu menšího výkonu.

clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 20:58 | Nahoru | #16
tady je graf s clonou



a tady bez clony..

clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 21:01 | Nahoru | #17
a tady graf rovné výfuky VS dvoukomoráky



Takže pokud někdo chce vyšší výkon, tak jediná rada je vyměnit doutníky za dvoukomoráky.. A po jejich úpravě Tomášem Kasalickým získate dalšího jednoho až dva koně..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 21:22 | Nahoru | #18

c.j. píše: Po spoustě pokusů a lazení mám motor opět v sériovém stavu, protože to je nejlepší.. Na trojku s dvoukomoráky upravenými TK Moto (ty udělaly nejvíce) jede motorka na trojku (přetočená, když je nutno) 120km/h. Laboroval jsem s tryskami 90,100,110,120 s clounkou, bez clonky, všemi polohami jehly a výsledek je jasný, nejlépe jede s clonkou a původní tryskou 90. Nemotat zde 632/634, které mají karbec s difuzorem o 2mm menším, právě proto má 638 clonku, která zmenšuje průměr difuzoru právě o ty 2mm. Bez clonky je průběh výkonu na ho.no, bohužel. Jawa mi bere stále kolem 5l/100km. S rovnými výfuky o 0.5l méně za cenu menšího výkonu.



Pak si chování motoru můžu vysvětlovat jedině zemědělskými vůlemi (chudinka už za těch skoro 31 let otočila tachometr dvakrát dokola) a profukováním bůh ví kudy (i když všechno vypadá, že těsní). A trochu tomu asi pomáhá větší karbec. V sériové nastavení s původním karbecem a výfukama to bylo výrazně horší. Chuděra sotva lezla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 21:28 | Nahoru | #19
Enthropy> Ty ale přece nemáš karbec, který se standardně montoval s clonkou.. Máš stále tu indickou náhradu?



Tam skutečně nelze vycházet z žádného standardního nastavení.. Každý motor chce něco jiného, ale motory 638 s původním Jikovem 2928 fungují nejlépe s clonkou a tryskou menší něž 100..

(reakce na) clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 22:08 | Nahoru | #20
c.j.> Když jsem to koupil, tak tam právě byl jakejsi Jikov a clonka. A chovalo se to strašně. Po přechodu na indickou hrůzu to bylo míň hrozný. Ty šílený výfuky a malá změna trysky pomohly. Vysekání clonky, tlumiče sání a následné dotryskování (skok trysky o 20 čísel) pak udělalo nejvíc.

Co se seřizování týče, tak vzdušník ladím ochuzováním při cca 1500 otáčkách, dokud otáčky nepřestanou přibývat a pak vrátím zpátky o cca 1/8 otočky. Jehlu šteluju tak, aby to plynule zrychlovalo bez chrchlání z cca 40km/h na čtverku (jak píše Dočkal ve své bichli). Hlavní trysku určuju tak, že rozjedu na 4 cca na 60 a dám plnej. Pokud zabere, zvětším trysku. Až místo záběru začne tarokovat, tak ochudím o dvě čísla. Závěrečnej test je potom cca 50km na plnej plyn s tím, že nesmí začít vadnout - pokud vadne a nejde to doladit svíčkou, o číslo obohatím.

Celkově ten můj bicykl jde seřídit buď tak, že má rozumnou maximálku, hovno žere a kopce si v přetíženým stavu moc nedává a nebo tak, že žere jak tank, víc jak 110 nevypotí, ale kopec ho nezastaví, ani když na něm jedu já, baťůžek a něco nákladu.

1 reakcí na tento příspěvek clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 22:13 | Nahoru | #21
634/632 ale clonku nemá .. To co jsi tam měl je normální těsnění, které možná nemělo pesně průměr difuzoru, ale určitě to nebyla clonka jako u 638..

632/634


638

(reakce na) clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 22:16 | Nahoru | #22
c.j.> Takže někdo bastlil - bylo to: motor-takovejtenčernejtlustejhajzl (tepelná izolace)-clonka-těsnení-karbec. To by vysvětlovalo, proč to jelo jak posraný

clonkou škrcená jawa

9.3.2011 v 22:18 | Nahoru | #23
no teď se dívám, (ale nevím) že možná rozteče šroubů jsou stejné, takže možná fakt jde nasadit clonku i na 634.. To by u tebe hodně vysvětlovalo..

clonkou škrcená jawa

2.6.2011 v 15:55 | Nahoru | #24
Vše závisí, za jakým účelem chceš clonku proříznout. Pokud tam máš 100 hlavní trysku, tak je mašina seškrcená, ale clonka tam má být. Lepší je mít trysku 92, nebo 95 a clonku prořízlou. Na to se podívej na www.jawamania.info. Tam je ikonka technika, kde je přímo popis, jak postupovat a s clonkou naložit.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist