PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní jawajízda 2023 bude.
Termín ani místo zatím není, dopíšu sem, jakmile se vše dozvím.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.

https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni

Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům

Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Naposledy editováno 01.03.2023 08:59:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Lidé kteří si kupují taková auta většinou nejezdí jen 130km/h a třeba v Německu je standardně u lepších aut maximálka 250km/h nebo 250+km/h. Vzhledem k ceně toho auta je 160km/h směšný. RS má 180km/h, to je lepší ale taky nic moc.
Nezdá se ti, žes napsal nesmysl?
Lidé kteří si kupují taková auta...
Jak rychle teda jezdí člověk na německé dálnici s novým Volvem, když má to auto max 170km/h?
Ty auta si kupují právě lidí, kteří nechtějí jezdit 200, jinak by si je nekupovali, ne?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Logicky nelze napsat, že lidi, kteří si to kupují jezdí rychleji, než kolik to auto jede.
Třeba můj brácha, když si půjčí můj Passat, tak vždycky říká, že pořád jede přes 200

Ale to je takový to, že to jen zkusíš a pak na to kašleš.
Třeba moje insignie není rychlejší než Passat, ale ve 170 znatelně stabilnější. Maximálka není moc důležitá pro 99 % lidí.
Naposledy editováno 04.02.2023 19:26:55
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

Teď koukám do ceníku. Enyaq RS od 1 644 000 Kč, to se v MB asi po.......
Enyaq Coupé RS od 1 715 000Kč........
Naposledy editováno 04.02.2023 19:29:33
Jirka4137 píše: PetrL3> Líp vidíš za předpokladu že všichni okolo nemají ještě vyšší SUV. Nevím proč se v tom lépe sedí to třeba superb nemá dost pohodlná sedadla? Vyšší spotřeba no a ten průjezd mně zatím nikde nelimituje, jen třeba na sněhu je Fabka proti Formanovi jistější kvůli váze Dieselového motoru. Dál to zatím neřeším protože to do práce mám 8 km a nově to budou 2 km. Dál se budu posouvat služební flotilou, většinou po dálnici. To neznamená že zůstanu u Fabie ale myslím že třeba Volvo XC70 je dobré až moc.
Problém zaparkovat nemám ani před nákupním psychocentrem ale opravdu půjdu raději do velkého kombíku. Jezdit SUV beru jako dost velké sobectví, ve většině případů kdy člověk nebydlí např. na samotě s problematickým přístupem. Vůbec se nedivím trendu kdy v západní Evropě vypouští nebo prořezávají mladí majitelům SUV pneu.
Hele SUv je sice zpravidla píčovina k hovnu, protože pokud to nemá 4x4 pořádný šusplechy a skutečně vysokej podvozek, ne jen kastli, tak je to samoúčelná póza pro mainstreamové kupce, kteří si tím asi pokouší něco kompezovat...
Nicméně ta auta za to nemůžou, protože mj. i to,jak je nastavený systém emisních norem, tak bys věděl, že čím je auto těžší, tím snáz se dá normama procpat, díky koeficientům...
Gumy majitelům SUV na západě prořezávají mladí levičáci a neokomunisti (piráti a jejich kámoši), kteří si pro svojí ideologickou vypláchlost, lenost a gramláctví, nejsou schopni vydělat na auto a byt, tak svojí závist a frustraci z vlastní neschopnosti obracejí směrem vandalství, místo aby zvedli prdele a šli něco dělat... Takže tu nejde o žádnou neekologii, nebo nesmyslnost SUV, ale o čirou závist z toho, že jsou to zpravidla auta novější a tudíž drahá. Ono se to mezi mladými rojí i tady... Prostě neschopní budou brát schopným, jako to bylo za komunismu a piráti toho mají plné fórum, plné hlavy a naše vláda je rovněž čistě levicová, stejně jako ty západní, obsahuje i je... Demence se šíří Evropou a páchá škody všude.
dave-lister píše: PetrL3> Tak potom nevím k čemu kupovat auto za 1,5 milionu a jezdit s tím 90km/h, na to mi stačí Felicia za 10 tisíc.
Teď koukám do ceníku. Enyaq RS od 1 644 000 Kč, to se v MB asi po.......
Enyaq Coupé RS od 1 715 000Kč........
Blabol, co jsi napsal predtim i ted...:)
A trochu lepsi auto 250kmh? Tak to mi rekni ktery auto tak jede? Mam 2,8i neco pres 140kW a jede max asi 235, pak mam 2,4td 120kW a jede asi 210, ted jezdím 2.0td se 140kW a max nekde u 220kmh - a pobliz max rychlosti uz to fakt neni prijemne ani v jednom. 250 jezdi auta vyssi střední a ne “trosku lepsi auto” a to vetsinou silnější motorizace z vyssi střední

Auta kterýma se da relativne v pohode jezdit vysoko nad 200 jsou spis v kategori 2M a vic.
Neco malo jsem temahle rychlostma najezdil v 911 a pak tam mizi benzin takovym tempem, ze nestihas vybirat benzinky :) a to 911 je z úsporných supersportu …
Edit: jestli to dobre chapu, tak jezdis necim obycejnejsim ala Felicie a to o tech 200+ jsou predstavy ? Tak to jsi ale hodne mimo. Jezdit vic nez 160 chce spoustu kilometru najezdenych v těchto vysokých rychlostech a ani tak bych netvrdil, ze je to bezpečne a rozumne.
Naposledy editováno 04.02.2023 20:44:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: PetrL3> Tak potom nevím k čemu kupovat auto za 1,5 milionu a jezdit s tím 90km/h, na to mi stačí Felicia za 10 tisíc.
Teď koukám do ceníku. Enyaq RS od 1 644 000 Kč, to se v MB asi po.......
Enyaq Coupé RS od 1 715 000Kč........
Kdo s tím jezdí 90?
Já s tím jezdím teď každý den a vždy tak 140.
Ale máš to tam hned.
assassin píše: Jirka4137> To byla ale nejaka parodie na SUV ne? Ja zadne litrove neznam…
Tady se vsichni tvari, ze nekoho automobilky do toho nuti.. pritom to lidi kupuji jak rohliky … levny jednoduchy auta jeste par automobilek dela, ale ne kazdej chce jezdit dacii… evidentne.
Znam spoustu lidi, co koupi SUV matce svych deti, s tim, ze jim prijde, ze jim je diky tomu nazabije - myslel jsem si, ze to je vtip, ale ma to tak i muj dlouholety kolega v praci. Nechce nechat pritelkyni s detma jezdit fabii, tak jezdi fabii on do prace a ona jezdi po skolkach trilitrovym vianem…
Nevim jestli nepoznas rozdil pri nasedani a vysedani z auta typu superb a vysokeho auta typu kodiaq kde se sedi vzprimene - mym rodicum a obecne starsim lidem se tam nastupuje a hlavne vystupuje mnohem lepe. Ze sportovnich sedacek v trojkovem bmw vylejzam jak z tanku i ja :D moje mama uz z takoveho auta bez pomoci v podstate nevstane.
No zrovna těch Dachen se prodá bambilion každej rok, takže tím chce jezdit hodně lidí, ale kdo chce trochu víc, než to obyčejné, dá se vybrat i auto trochu větší, nebo trochu sofistikovanější, byť to taky nebude úplně na chlubení... Hyundai dělá ještě některé věrze aut, která neobsahují zbytečné debility a stojí ještě celkem rozumné peníze... Nedávno jsem dělal rozbor toho, co se dá koupit na pošusty pro ženskou, nový, tak aby to ty pošusty nekurvily, jako přímovstřiky.. A nakonec se dalo najít ještě pár dobrej aut, co mají nepřímovstřik a takovou základní výbavu, která tě nebude srát aby tam něco zásadního chybělo a nebude otravovat kravinama....
SUv se nekupují kvůli terénu ani kvůli bezpečnosti, ale prostě proto, že se do toho dobře leze, nemusíš děti kurtovat do sedačky v předklonu, protože ej to jako by sis tu sedačku dal na stůl a prodá se toho dost na to, aby jim to stálo za to.... Naopak malý kombík, po tom byl nářek, že už nebude fábie kombi, ale reálně si ti, co chtějí prostor, stejně kupovali nižší střední, protože to bylo do nedávna za rozumný peníze a tak se mohli vysrat na malé kombíky, proto je zrušili vlastně všichni, akorát škodovka byla poslední a Logan se tam nedá počítat, protože ten zrovna úplně malý není, byť je za stejnou cenu....
Viano není SUV ale MPV - respektive Vito ve fraku s lepší výbavou...
kokonhead píše: assassin> treba karoq se necha poridit s litrovym tsi...ono toho bude vic, ale v "nasem" resp. tvem rozhledu rozhodne nefiguruji...:D coz je takova parodie na suv
A pro Jirku4137: fotrik jej ma, pac se mu do nej mnohem lepe nastupuje a vystupuje (zada no...), jen v tom ma obligatni 2.0 tdi...
S litrem se dá koupit skoro cokoli ze třídy kompaktních SUV....
kokonhead píše: assassin> viz edit...
On tam je celkem rozptyl, necha se jako predokol s 1.0 tsi, ale taky klasicky s 2.0 tsi/tdi vc. viceprvku a haldexu, takze takova napulparody...
Ale kdyby, tak radeji tuareg, sorento, explorer...:D
No jo, ale to je proti tomu Karoqu o dvě třídy vejš...
kokonhead píše: pech.> v 90% ti staci to svindl provedeni s haldexem, casto je klasicka 4x4 na burt...
Uz bychom se zas pousteli do nesmyslnych teorii, ale i blba kokta gen 1 s haldexem toho vyjela dost, jen holt ridic nesmi byt ocas a nesmi si sednout na brisko...:)
Jo a ne s osoupanyma letnakama...
Však já nepopírám, že ten chatař, nebo obyvatel větrný hůrky, si s tím nevystačí, ale že většina z SUV nemá ani toto řešení pohonu všech kol a potom je argument průchodnosti zcela mimo hru....
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Treba ze tu nekomu bude vadit maximalka “jen 160” jsem necekal :D
Vetsinou jsou tu starší lide - ale nikdo nechape duvod vyššího auta kvuli nastupování. Navic ta nova jako-SUV jsou spis nizka, protoze s nima nikdo nejezdi do terénu, ale jsou jen vysoka v kabině, kvuli posezu.
No asi jeste poznám co je SUV - slo o ukázku, proc lidi kupuji velka auta - připadají jim bezpečná. V mem okoli je SUV dost a vsichni udávají jako duvod ke koupi nastupování a bezpečnost.
Jeste jsi zapomnel vysvetlit ten švindl s haldexem :D
Naposledy editováno 04.02.2023 21:04:38
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Kdo s tím jezdí 90?
Já s tím jezdím teď každý den a vždy tak 140.
Ale máš to tam hned.
A to je taky takový zvláštní, 160 km/h tam máš hned a najednou při 160km/h jako když utne. Konec, víc to nejede. Jako když u běžného auta nepřeřadíš.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: pech.> ty mas ten pohled na techniku nejakej zvracenej Nevim co je na haldexu švindl, ale me prijde, ze to funguje dobre…
Je to hodně švindl, když víš, podle jakého algoritmu to funguje....
Já to prostě za plnohodnotný pohon všech kol nemůžu považovat, protože se to jako plnohodnotný pohon všech kol nechová a už z koncepční příčiny ani nemůže.
To je takový řešní na ten vejvoz, kterej má 100 metrů, nebo nějakej uklouzanej kopec, kde to potřebuje občas přistrčit, to ano... Ale trvale spojit zadní nápravu s převodovkou to neumí a ani nemůže umět, proto je to pohon všech kol neplnohodnotný. Prostě to občas na chviličku připne a hned jak může, zase odepne... A není to ani tak kvůli spotřebě nebo hluku, protože ten kardan a poloosy se stejně točí furt, ale kvůli tomu, že to neunese ta spojka jako taková...
Nicméně SUV s haldexem se dá pochopit jako řešení nějaké situace... SUV bez Haldexu už je jen o tom lepším nalézání pro lidi, kteří se nechtějí hrbit, nebo jsou tlustí, nebo staří, nebo napůl chromí...
dave-lister píše: V Německu na dálnici někteří jezdí hodně rychle, někteří jezdí pomalu 100km/h, někteří 150 km/h někteří 200 km/h. 160km/h u Enyaqu je málo, těch 180 km/h je lepší, ale pořád málo na auto v této cenové kategorii. Ale lidi ty Enyaqy kupují, to je hlavní.
Kdyby jim to vadilo, tak si to nekoupí.... Tak jim to asi nevadí...
dave-lister píše: PetrL3> Tak potom nevím k čemu kupovat auto za 1,5 milionu a jezdit s tím 90km/h, na to mi stačí Felicia za 10 tisíc.
Teď koukám do ceníku. Enyaq RS od 1 644 000 Kč, to se v MB asi po.......
Enyaq Coupé RS od 1 715 000Kč........
Protože to auto za 1,5 milionu, bude mít lepší akceleraci, komfort, výbavu, bude mimořádně tiché (jeden z mála kladů elektromobility), bude bezpečné a bude nové, se zárukou...
Nemusíš jezdit 90km/h, můžeš jezdit 160 a v české kotlině, kde rádi měří, jezdím stejně i po dálnici 150, protože to se ještě tiše toleruje a ze stejnéhjo důvodu nejvíc 120 mimo obec a v obci celkem v klidu.... To jsou prostě ještě cifry, které tě nezbaví vůdčího listu na jednu ránu....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
no je mi to fuk. obykle ty auta narozdil od stroju kde se radi nahon natvrdo daji pouzivat a taky na rozdil od stroju s mezinapravovym diffem neco vyjedou.
jo existuje par vyjimek u fulltime 4wd se stredovym diffem co maji na stredu a vzadu uzaverky.. ale tech je jako safranu...
dave-lister píše: A to je taky takový zvláštní, 160 km/h tam máš hned a najednou při 160km/h jako když utne. Konec, víc to nejede. Jako když u běžného auta nepřeřadíš.
No jo, je to tak. Ono vše někde končí. Ale u jiných aut, kde máš max 160-180 na to čekáš věčnost.
assassin píše: Pech: ja uz to nebudu moc rozebirat, dostanu uz takhle kartac, ze tu resime auta. Jen me překvapilo, ze se tu plive na spoustu veci ktery mi prijdou silne v rozporu s tim na cem tohle vlakno stavi.
Treba ze tu nekomu bude vadit maximalka “jen 160” jsem necekal :D
Vetsinou jsou tu starší lide - ale nikdo nechape duvod vyššího auta kvuli nastupování. Navic ta nova jako-SUV jsou spis nizka, protoze s nima nikdo nejezdi do terénu, ale jsou jen vysoka v kabině, kvuli posezu.
No asi jeste poznám co je SUV - slo o ukázku, proc lidi kupuji velka auta - připadají jim bezpečná. V mem okoli je SUV dost a vsichni udávají jako duvod ke koupi nastupování a bezpečnost.
Jeste jsi zapomnel vysvetlit ten švindl s haldexem :D
Já to nastupování chápu, nicméně SUV mi lezou krkem tak nějak subjektivně, protože se mi hnusí a připomínají mi ameriku, která se mi rovněž poněkud hnusí....
A už jsem psal, že se to prodává, protože to lidi kupují.... Nářek je ze strany buď těžkých konzervativců a nebo petrolheadů, ti ale obvykle nejsou úplně masovou skupinou a většina z nich ani nemá na plnotučný nový auto peníze, tak si pak stejně koupí fábii, nebo nějakou vyhoněnou kraksnu s velkým motorem, což stojí asi tak stejné peníze...
dave-lister píše: A to je taky takový zvláštní, 160 km/h tam máš hned a najednou při 160km/h jako když utne. Konec, víc to nejede. Jako když u běžného auta nepřeřadíš.
No ano, to je vlastnost, se kterou musíš počítat....
Většina Jaw tento krok udělá někde kolem 100km/h, protože už tam není co dalšího zařadit a taky jsi to překousal...
Mně by Vmax 160 jako fakt sandál nerozhodil... S tím se dá vyžít, pokud se to na tu rychlost nerozdejchává dva dny a tři noci...
assassin píše: pech.> tech mutaci je spousta, jsou i verze co dokazi drzet tu spojku zamcenou trvale a nadimenzovat ji na to aby to unesla taky jde - viz treba xdrive v Mkovej baworacich, tam to dokaze palit vsechna 4kola najednou na asfaltu az do zblbnuti...
no je mi to fuk. obykle ty auta narozdil od stroju kde se radi nahon natvrdo daji pouzivat a taky na rozdil od stroju s mezinapravovym diffem neco vyjedou.
jo existuje par vyjimek u fulltime 4wd se stredovym diffem co maji na stredu a vzadu uzaverky.. ale tech je jako safranu...
Takhle, abychom byli přesní, proč se dává Haldex...
Jednak proto, že i ta nízká dimenzace a tím nízký gyroskopický efekt a nízká cena, dokáže vyřešit běžné situace, které jsou s 2wd už problém.
Ale hlavně i proto, že to může obsluhovat dement....
Prostě jede, ono si to hlídá jak se ty kola točí a když to shledá rozdíl a zároven nebrzdíš a zároveň to není přehřátý, tak to tu nápravu připne, jedeš dál a pak to zkouší povolovat a když už rozdíl není, tak to odpojí....
Tím pádem to mezinápravovej diff nepotřebuje a ani jeho uzávěrku, protože je to do ručité míry a po určitou dobu schopno jeho činnost napodobovat..
Ono s klasickou 4 kolkou už úplnej dement jezdit nemůže, protože když to včas nezašpéruje, tak stejně zapadne a když to včas neodšpéruje, tak to zkurví....
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

Jaká je poptávka, to je věc jiná ( viz. můj pionýr prodaný za 40, i když sám bych si o takovou cenu nikdy neřekl ) .Když ale Pražák nabídl, byla to jeho volba...
Nestačím se divit, samá auta, skoro dvě stránky. A o ničem....o maximální rychlosti. Ale když vás to baví...
Já jel jedinkrát v životě v autě 160. A vážně jsem se bál. Už NIKDY to nechci zažít. A to byla Tatra 613, velký, luxusní vůz.
To je jako jet na motorce 200. Opravdu to zkoušet nechci. Ani nemám na čem. Naštěstí...Opravdových asi 155 na Jawě 650 mi stačilo...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
zásuvka na 6v Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 20 | 3.3.2023 v 17:58 rg250 |
Veteránská testace Jawy 250 r 56 Jawa 250/353 Kývačka | vena96 | 6 | 22.2.2023 v 11:30 vena96 |
Co na vyčištění pístu a válce Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/360 Panelka | futyseq | 4 | 20.2.2023 v 09:20 MartasUS |
Dotaz Jawa 250/353 Kývačka | Mkopecký | 5 | 14.2.2023 v 07:50 Dolin |
Jawa 250 Jawa 250/559 | Jakub190 | 17 | 6.2.2023 v 15:46 cmiral |