AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: SkotyCZ> právě pro tu ovladatelnost sis měl koupit něco méně vintage (třeba nejaký pěkný vfr, ty jsou už kolem 40 občas i hezký). Ale to pochopíš, až začneš jezdit na Fz a pak zkusíš něco lepšího. Ty zkušenosti jsou nepřenosné a je třeba to osahat vlatníma rukama.
Tak VFR patřila už ve své době k nejlepším, takže si tu pozici udrží i mezi starým železem...
Svezl jsem se na lecčems, ale proti Hondě to ve srovnatelné kategorii nikdy nebylo úplně ono... Suzuki neměla tu jiskru po stránce výkonu, Kawa byla marná na brzdách a Yamaha byla poněkud těžkopádná... Honda je prostě Honda...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Hondy beru jako takovou jistotu, kterou nic nezkazíš a vydrží mraky,
ale jako speciálky je zrovna zavedený nemám.
Tím nechci říct, že by byly špatný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
řidiče. Nikdo moc nepočítá s tím že někdo přiletí rychleji než on sám. Na motorce musí člověk myslet za všechny okolo. Zkušenosti jsou nepřenosné ALE.: když někde stojí u kraje nebo uprostřed něco neznamená to že to neodbočí, nevyjede, nezačne se otáčet. Motorkám i když se to hodně zlepšilo se někdy přednost nedává. Jezdit defenzivně. Nejlíp s jet s proudem. Trochu to rozbalit až když je kolem čisto. Oči na stopkách. Chtělo to vzít něco hodnějšího jako třeba XJ 600 ale ty zkušenosti jsou i tak to hlavní.
Naposledy editováno 07.12.2021 14:13:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: PetrL3> Poslední Felicie nebyla ani tak Felicie ale pohřební Laureta v černé barvě.
Tak já viděl něco jiného, ale třeba ještě někdo má nějaké info. Počkéme a pak to sem dám i s odkazem.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 07.12.2021 15:18:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: ghrohe> JJ 12. Května Den kosmonautiky. Ještě si pamatuju básníčku: Není maso, nejsou auta, ale máme kosmonauta ! Jmenuje se Remek. Česky ani nemek.
Poklona a končím pondělní chvilku poezie.
Mimochodem jsem v karanténě PCR negativní a vypálené už mám.
Připomněl jsi mi i jinou poesii. " Není dřevo, není uhlí, bud'me rádi, že jsme ztuhlí. Že do školy nemusíme, za pecí se vyválíme. "
Uhelné prázdniny jsem zažil asi dvakrát, v 70. letech, jednou na ZDŠ, jednou na gymnasiu. Nebylo to špatné, být místo školy doma. Mladým bych dal jako kvíz otázku, co to byly uhelné prázdniny.
Ze všech Hond, Suzuk apod. je nejlepší JAWA ! A nikdy jinak.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jen mi připadá zajímavé, že dneska 70kW motorky jsou inzerované jako ideální pro začátečníky.
Když jsem začínal, tak jsem byl rád, že jsem přežil J350. Joo, to byly časy.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan- Mrkni na Hudy na ty extrémní stany. Pecka.
Naposledy editováno 07.12.2021 18:22:22
Milan1963 píše: Připomněl jsi mi i jinou poesii. " Není dřevo, není uhlí, bud'me rádi, že jsme ztuhlí. Že do školy nemusíme, za pecí se vyválíme. "
Uhelné prázdniny jsem zažil asi dvakrát, v 70. letech, jednou na ZDŠ, jednou na gymnasiu. Nebylo to špatné, být místo školy doma. Mladým bych dal jako kvíz otázku, co to byly uhelné prázdniny.
Ze všech Hond, Suzuk apod. je nejlepší JAWA ! A nikdy jinak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan neřeší stan-on má své áčko a toho se nevzdá
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Pokud si někdo vzpomene, ptal jsem se tady na tipy okolo nového stanu. Někdo radil jednoplášt'ový, jiný dvouplášt'ový. Už od roku 2019 mám stan jiný, opravdu dobrý, což mi ukázala opravdu velká bouřka u moře v Dánsku, kde jsem byl naprosto v suchu.
Tak ted' ještě spacák.
To je on, v kempu Hojbjerg v DK.
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Taky mám rád stroje, kde si svezení musíš zasloužit. Proto mám, co mám. Ale musíš se oprostit od toho, že se budeš na silnici s někým rovnat na jiné/novejsi motorce. Jak tohle začneš dělat, koleduješ si o průser.
Třinda je na ježdění dost snadná motorka. Ale větší a hlavně větší starší motorky jsou záludnější.
Naposledy editováno 07.12.2021 20:46:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Motorky z devadesátek jsou dost dobré i dnes.
Téhle jsem při pořízení před už více jak 20-ti lety slíbil, že jestli se jí někdy zbavím - tak až po 100 000km.
Letos na Trans Fagaraš padlo 94 000km .
Sranda pak je, že mi kamarádi říkají, zda si s nimi nepořídím nějaký Youngtimer (první Fire Blade, VFR 750/96, TRx850....) - můj zatím do této kategorie dozrál
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 07.12.2021 22:31:06
Béďa17 píše: oldajawa500> Ahoj.Borec jako vždy.
Já už si dva roky kupuji slušný spacák abych zkusil spaní venku když je kolem nuly,ale ještě jsem nevybral. Ale láká mne to,poněvadž v létě na to nemám čas.
Letos jsem prubnul vlastní nápad/fintu.
Ke svému 20-tiletému spacáku Kondor (Beroun) s dutým vláknem (původně komfort do -4°Cj ---- sem přikoupil za pár stovek malinký cyklistický. Po přetažení přes původní Kondor jsem ráno v horách při 2°C rozepínal dvojspacák horkem, zatímco brácha vedle v novém Hudy z kachního peří za čtyřku klepeal kládu a nakonec se v 03:00h. dooblékal.
assassin píše: pech.> ty jo, nejak me moc nenapada kategorie kde by honda nejakou jiskrou po stránce výkonu prekonavala konkurenci… a Suzuki speciálně.
V kategorii půllitrů z devadesátek. Když porovnávám Hondu s ostatními, tak v kategorii, ve které se nachází můj stroj.
Ještě jsem ale nejel okresky a plný plyn jsem měl tak do 130km/h, pak skončila rovinka. Akcelerace je ale fakt slušná, až z toho jde strach. U 350 se pod helmou spíše směju, jak to nejede a jak se to trápí. Zde se trošku zatopí a už jedu kilem.
No uvidím, na jaře dám nové pneu (BS T32 nebo T31 EVO), hodím to na ty značky, pojistím (jsem zvědav na cifru) a provětrám to na Bílé. Jsem zvědav, jak se to bude chovat.
V nejhorším to prodám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Připomněl jsi mi i jinou poesii. " Není dřevo, není uhlí, bud'me rádi, že jsme ztuhlí. Že do školy nemusíme, za pecí se vyválíme. "
Uhelné prázdniny jsem zažil asi dvakrát, v 70. letech, jednou na ZDŠ, jednou na gymnasiu. Nebylo to špatné, být místo školy doma. Mladým bych dal jako kvíz otázku, co to byly uhelné prázdniny.
Ze všech Hond, Suzuk apod. je nejlepší JAWA ! A nikdy jinak.
MIlane, radši No Comment....
Uhelné prázdniny jsem zažil, ale válendo nebylo, protože učitelé nám stihli ndepsat co všechno se máme doma za tu dobu našprtat a když přijel Mates s uhlím a svrhnul to do sklepa školy, tak z toho tasili jak vzteklí a zadávali písemky...
SkotyCZ píše: Jirka4137> chápu, ty zkušenosti jsou základ. Už jsem se trochu rozkoukal, ale stále se přistihnu, jak dělám nějakou chybu.
Jen mi připadá zajímavé, že dneska 70kW motorky jsou inzerované jako ideální pro začátečníky.
Když jsem začínal, tak jsem byl rád, že jsem přežil J350. Joo, to byly časy.
Tak ono dneska motory se vstřikováním a časovanejma vačkama mají takový průběh, že může být....
Dnešní motorka, když to neootočíš na doraz, tak to jede klidně, v pohodě, nezaškube...
Nějaká karburátorová střela z 80.s která bude šláplá na 120 koní, kde do 5000 nic a pak úúúáááááááááááááááááááááá, to už každému do ruka dát nemůžeš...
Je už to jinak, že nějaká slabá motorečka, co se táhne jak smrad, je v dnešním rychlém provozu nebezpečná víc, než nějaká běžná cestovka s výkonem 50+ koní...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | Dnes v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |