globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

5 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.12.2019 v 20:46 | Nahoru | #80461
Pánové serte na politiku....je to k h.......
Z jiného sodku...zajímá mě Váš názor....
Dnes s kamarádem a jeho Toyotou CH-R na třetí garačce u Toyoty v Praze.
Ch-r ...2 roky stará.....najeto 28 000km. Model benzín.....1,2 ......110 koní.....turbo......mám to samé pouze o půl roku mladší.......najeto 11500km....zatím jedna garančka.
Pred třemi dny...motor spadl do nouzového rezimu....stráta výkonu...dvakrát po vypnutí motoru, oznámení na displeji zhaslo a motor šel opět do plného výkonu....
Motor je provozován na palivo BA 95 ,dle příručky.....nepodtáčen...
Dnes na diagnostice zjištěno.......ZADECHTOVANÝ MOTOR......prej , už se to párkrát stalo....
Vše začíná být v řešení....buď rozebrání a vyčištění motoru a nebo celá výměna.......tedy celý nový motor---
Napadá Vás ,proč se to stalo?? Kde je příčina? Turek to při montáži ochcal...nebo špatné palivo???? Či co?? Prodejce nám nebyl schopen odpovědět
Nicméně prodejce se k tomu zatím stavý čelem...zatím...přidělen bezplatně po dobu opravy ...jenom za benzín...náhradní auto Toyota AYGO.....
Zajímá mě Váš názor.....protože mám to samé auto......jestli ho nemám poslat do světa.....

SORRY za román.......BIMBO.

(reakce na) Jawablázni

2.12.2019 v 21:30 | Nahoru | #80462
bimbo750> Prý se to občas stává u malých turbobenzinů. Prevence je natural s vyšším oktanovým číslem.

(Máme doma jedno z aut 1.0l turbo, proto sem se o to taky zajímal)

Naposledy editováno 02.12.2019 21:31:46

(reakce na) Jawablázni

2.12.2019 v 21:33 | Nahoru | #80463
bimbo750> Turek to vochcal, nebo to bylo podtáčený. Lidi maj na displeji zapnutou momentální spotrebu a když vidí že autíčko při rozjezdu bere třeba 25l/100km tak se z křižovatky rozjíždí 3 min. než to tozjede aspoň na 40km/hod. A ti samí pak koktaj na 5tku 45km/hod. Třeba je to tento případ. Víš kolik aut by nejezdilo kdyby byly zasraný po 28 000 km.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.12.2019 v 21:34 | Nahoru | #80464
já mám auto 0,6 l bezturba a to taky pěkně dehtuje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.12.2019 v 21:39 | Nahoru | #80465
kuba350> Pověstný dvouválec?

(reakce na) Jawablázni

2.12.2019 v 21:46 | Nahoru | #80466
kehaj> dvoudobý dvouválec s rozvodem rotačním šoupátkem, vrchol socialistického průmyslu

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.12.2019 v 22:02 | Nahoru | #80467
Tak ono stačí, když někdo radi podle te nápovědy na budíku, kdy člověk jede 60 a buzeruje ho to, že má zařadit sestku to věřím, že ten motor od.ebe relativně rychle...

(reakce na) Jawablázni

2.12.2019 v 22:47 | Nahoru | #80468
Wenca24> No dytˇ proto to tam píšou. Proč myslíš že u turba se dřív doporučovalo nechat to vrčet po vyjetí do kopce (Avie) a u dnešních motorů o tom ani Nˇ.
Je nasekaných krámů a je potřeba to prodat. Né si hýčkat doma věčného žigula nebo starou škodárnu. Jako někteří tady .
Miraz- To je naprosto jasné proč se točí kolem sv.Barbory. Kdo by jim zadarmo postavil tak vysoký kužel.
Jo ti pitomci co se rozjíždí čtvrt hodiny na 40 mě taky pijou kreF ( modrou).
Ještě znám takové co cvičí druhé-ve městě max 42 mimo obec hlavně nenechat předjet a šlapat tomu když je někdo předjíždí. Za lonˇský rok jsem vyškolil dva. Jednoho s Romstrem toho jsem s craftrem docela slušně zavřel. Jednoho v pátek servis VZV blb z Hradiště co spravuje Toyoty a s jednou dodávkovou jezdí. Toho jsem tlačil statečně bok po boku do příkopy s Felinou. Proti mě kamion a furt přidával. Už se těším až ho potkám v craftru a já ho potkám.

Naposledy editováno 02.12.2019 22:57:31

Jawablázni

2.12.2019 v 22:52 | Nahoru | #80469
Bimbo, prostě asi je potřeba to auto občas protáhnout a dát mu napít aby si motor odkašlal. Ale to je jenom moje pseudoúvaha, protože moderním frachťákům rozumím jako koza astronomii. Jezdím starou stopětkou, kterou občas rozdráždím na stovku aby si odkašlala.

Jawablázni

2.12.2019 v 23:00 | Nahoru | #80470
Bimbo, napíšu to takhle.
Mám VW Up! 1.0 bez turba, najeto dnes asi 80 000. Od konce záruky servisován doma. Už dva krát čištění sacího potrubí od karbonu. Na garančkách do toho dávali 5W-30, my přešli na 5W-40 olej, tím se to trochu zlepšílo. U Leganzy jsem udělal stejnej přechod a ve svých 20 letech a 300 000km na tachu si libuje.
Bohužel emisní limity a další nejmenované aspekty dávaj tomu, že se ždímá z malých motorů co to jde. Nejde ani tak o styl jízdy, Upa rozhodně nepodtáčím. Ale neduhy kterýma tyhle malé stroje trpí mě přesvědčily, že prostě raději budu opečovávat plnoletej vergl, kterej si veme asi půllitr oleje na 10 000km, motor je čistej uvnitř, a snad najede dalších 300 000.
Uvidíš co ti řekne servis, případně koukni na nějaký toyotafóra, zda tam někdo neřešil podobné problémy a není tam víc zkušeností.

Jawablázni

2.12.2019 v 23:20 | Nahoru | #80471
Tohle vlakno je dobra prehlidka kuriozit - vetsina tu ma jasno v tom jak se to driv delalo poradne, vecne ziguliky a skodofky... a pak si nakoupi novy auta a pokud mozno jeste s motorizacema typu 1.0t

Naposledy editováno 02.12.2019 23:20:48

Jawablázni

2.12.2019 v 23:58 | Nahoru | #80472
Assassin: Škodovku či Žigula bych nikdy jako auto na denní ježdění nechtěl, při mém nájezdu soukromám autem 22 000km ročně vlastním autem bych pod tím víc ležel než jezdil. Litrovou hračkou jezdí moje polovička do práce, neb jiné auto na 5km do práce účinně neohřeje. Matize 0.8 už nemám ař byl lepší ve všech ohledech oproti VW.
Jezdím si 2.0 16V MPI 98kW v LPG z roku 1999, v kožených vyhřívaných a elektricky nastavitelných sedačkách s digitální klimou, tempomatem, vyhřívanýma zrcátkama v elektrice, a to za 1,40kč na kilometr. Na autě nemám ani kousek koroze, proč bych tedy měl měnit? Na rozdíl od některých zde nejezdím 60 po silnicích 1. třídy, ani 100 po dálnici, nejsem neekologický ani brzdou provozu
Btw, vyjma Malucha na prodej, možná časem bude ten VW Up na prodej Full výbava Cross packet. Ale kdo to má na těch opravách živit

Jawablázni

3.12.2019 v 00:04 | Nahoru | #80473
Skodovak: proc by se vetsi motor nez 1.0 neohral? To asi uplne nezalezi na objemu ne? Evidentne tomu motoru taky nesvedci tech 5km ...

Jezdit 5km do prace autem uplne ekologický neni

Naposledy editováno 03.12.2019 00:06:34

Jawablázni

3.12.2019 v 00:15 | Nahoru | #80474
Assassin: Vozový park:
Daewoo Lehanza 2.0 v LPG, na svých 20km do práce to ohřeju excelent takže jezdím za levno
VW Up 1.0 se ohřeje po dvou kilometrech a na benzín jezdí i přes to do 5 litrů
Renault Master 2.0 1990 benzín LPG, no s tímhle parkovat v centru bych polovičce nepřál
Renault Safrane 2.5 20V automat, no tohle ohřeješ také, ale kua aj když jsem s tím tejden jezdil do práce 20km, ekonomickou jízdou přes město jsem se dostal na 12 na 100
Trabant 601 Universal 1 - nemá zimáky
Trabant 601 Universal 2 - s tím sice polovička jezdí ale jen v létě, také nemá zimáky a je po renovácii
Maluch - kastle v pr... je na prodej. Nemám čas dělat vyvářku, aut je dost a raději vyšperkuji Mastra sanitku, kterej navíc udělá víc práce.

Takže pro polovičku vyjde ten Up nejlíp Byl kdysi za velmi výhodnou cenu a jen Up a Leganza má vyhřívané sesle a spotřebu přijatelnou na dojíždění

Až se začne sr... tak poletí z domu a uvidíme co pořídíme. Nedavno jsem chtěl Leganzu vyměnit za Volvo V70 se stejným motorem jako má Safrane, a naplynovat, ten motor je nezmar a perfektně se chová, ale když jsem na Leganze dělal před 14 dny pružiny a uložení, zjistil jsem, že opravdu nemá nikde ani kousek koroze, a jakožto korejec je neprodejná, tak si ji hold nechám. Ono je to zlaté autíčko, nedám na ni dopustit, chtel jsem trochu víc kobyl při stejné spotřebě, ale na Volvo furt objednávat díly ze zahraničí, a navíc cenově se držej furt vysoko.... Hold jezdím korejcem, ale na parkovišti si svoji poznám na míle daleko. Za tu dobu co jí mám jsem potkal jen 3 leganzy, z toho jen jednu v Plzni, druhou na Moravě a třetí na Daewoo srazu

Edit: 5km sice eko není, ale jak chceš dojet z vesnice do města. Vlak tu nestaví a sockou jednou za hodinu a s 3 přestupama?

Naposledy editováno 03.12.2019 00:17:04

Jawablázni

3.12.2019 v 00:30 | Nahoru | #80475
Skodovak: nechce se mi nejak hloubeji zabrednout do tehle diskuze - spis jen, ze to tak nejak zapada do meho modelu “staromilcu” a kritiku vseho noveho :D nejdriv elaborat o tom, jak se nova auta s malymi motory sponuji a jake maji neduhy ... a pak z toho vypadne, ze se autem jezdi 5km trasy, starym poctivym autem se jezdit nemuzou , protoze to moc zere a i to novy sis koupil ikdyz si vlastne takovy nechtel, ale bylo to vyhodny

Ja davam volvo do servisu

Ja bych 5km jezdil na kole, ale to je tvoje vec... jen jsem chtel naznacit, ze tohle nebude problemem kurvitek, osizenejch aut, downsizingu, ekoteroru ani niceho toho zlého moderniho...

Naposledy editováno 03.12.2019 00:31:27

Jawablázni

3.12.2019 v 07:23 | Nahoru | #80476
Assassin: To že dnes litr jezdí především 5km trasy neznamená, že tomu tak bylo celou dobu. Hoši tady si možná pamatují, že kdysi to bylo moje auto číslo 1 a mám s nim projetých 10 států evropy V tomto režimu 5km funguje pouze poslední cca dva roky. Ještě v roce 2016 jsem s ním točil já Plzeň-Praha a zpět, a polovička tehdy chodila pěšky, neb tehdy jsme bydleli v centru v bytě To že jsem napsal "dneska jezdí" neznamená, že tomu tak bylo vždy.
Proč s ním nejezdím já? Nejdou v něm vypínat asistenti jinak než vytažením pojistky a já nemám rád, když mi něco kecá do řízení a nemám to pod kontrolou. Motor má reakce jak úřady v ČR, a sice má psaných 55kW, ale reálně tohoto čísla dosahuje na chviličku před omezovačem, jinak je to líné. No a pak podvozek. Tvrdej. Já se raději houpám, a když jsme se přestěhovali, tak jsem to strčil polovičce, neb jezdit 5km Passatem TDI PD 1.9 navíc v automatu, to je teprva ekonomie, to jsme zavrhli.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.12.2019 v 07:53 | Nahoru | #80477
My máme v zaměstnání flotilu 3 rapidů 1.2TSI. Jen 50 000Km, druhý 115 000Km a třetí 160 000Km. Kupovali se současně. Nikdy s tímhle nebyl problém. Benzín beru u nás ve městě na PAP-oilu, jezdím převážně couračky, sem tam o víkendu výlet. Olej to nebere žádný - jezdí se Long-life 30 000Km, nebo dva roky. Ono tím benzinem nebude... Jezdím více méně podle předpisů..

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.12.2019 v 07:57 | Nahoru | #80478
Bimbo bude něco s klapkou..í. Spíš bych to bral jako kecy v servisu. Hrají na čas a zjišťují, kde je chyba..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.12.2019 v 09:41 | Nahoru | #80479
bimbo750> Nejčastější pády do nouze krom zmíněných klapek může být i zkrat na zapalovací liště nebo cívce.Další věc je hodnocení závady. Třebas smrt lambdy u spousty aut byla detekována jako závada, která rozsvítila na palubce ikonu motoru a jelo se dál, ale u modernějších motorů to může pád do nouzáku způsobit. A protože lambdy neumírají naráz, ale většinou postupně. Může se to "uzdravit" nicméně pokaždé v protokolu z diagnostiky je info, co se stalo a z toho se dá vyčíst, co zhynulo. Mám malou diagnostiku OBD II s připojením na Bluetooth v telefonu. Po připojení k autu to většinou práskne, kde je problém.
Pokud ty malé motory mají malý objem oleje, dochází někdy k jeho přepalování a dělá to zlo taky, ale to si myslím nebude tento případ. Osobně nevěřím na zázraky, ale proti zakarbonování chválí VIF, nestojí svět, může taky pomoct.
http://www.vif.cz/no...v-benzinu-cisti.html

(reakce na) Jawablázni

3.12.2019 v 10:17 | Nahoru | #80480

MartinED250 píše: My máme v zaměstnání flotilu 3 rapidů 1.2TSI. Jen 50 000Km, druhý 115 000Km a třetí 160 000Km. Kupovali se současně. Nikdy s tímhle nebyl problém. Benzín beru u nás ve městě na PAP-oilu, jezdím převážně couračky, sem tam o víkendu výlet. Olej to nebere žádný - jezdí se Long-life 30 000Km, nebo dva roky. Ono tím benzinem nebude... Jezdím více méně podle předpisů..



Ale nikdo tu nepsal, že benzin je příčina.
Já psal, že změna benzinu je možnost, jak tomu předejít.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.12.2019 v 14:34 | Nahoru | #80481
MartinED250> Jen tak na okraj, proč už se nekoná Tydýt ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.12.2019 v 19:48 | Nahoru | #80482
MartinED250> Rapidy jsem v práci přebíral dva nové a s jedním jsem jel Cheb -Zlín na otočku. V té době jsem vlastnil A4 r.1996 a i když Rapid není špatné auto tak myslím že bych si raději koupil starou A4 než nového Rapida.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.12.2019 v 19:54 | Nahoru | #80483
Jirka4137> Taky sem to byl jednou projet a byl by to krok zpět. Hned sem ro zaparkoval a zkusil trojkovou octu a to je úplně něco jinýho. Ne že bych z toho byl unešenej, ale asi bych se s tím spokojil, kdybych ho dostal. Ale rapida bych si jako hlavní auto nenechal (a na rezervní vůz je moc hodnotný).

Naposledy editováno 03.12.2019 19:55:15

Jawablázni

3.12.2019 v 21:30 | Nahoru | #80484
Zdravím. Chlapi z čeho to je?Orthopedie?Mám to na 150c.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.12.2019 v 21:51 | Nahoru | #80485
PetrL3> JJ Oktávka je přece jen třídu výš a ty tvrdé plasty .Momentálně mám nabídku na jedničkového superba. Když jsem měl jedničkovou oktávku v kombajnu r.2003 s automatem ve skoro plné výbavě dovezl ho kamoš na magistrát. Protáhl jsem ho a týden z toho byl nemocný. Šestiválec benzín, sedadla v kůži. Cena tenkrát přes mega. No nevím cena je dobrá ale ta pojistka a spotřeba je dost vysoko má jít pryč v únoru uvidíme.

Naposledy editováno 03.12.2019 21:52:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.12.2019 v 06:09 | Nahoru | #80486
Jirka4137> Kolik bys s ním najezdil ročně? Hodně lidí řeší spotřebu, tak si koupí úspornej motor a pak furt platí za servis, zatímco druhej víc utrácí za benzín (já s tím motorem o kterém píšeš jezdil - žere 11-13 l), ale zase jsou spokojení s údržbou. Záleží na ceně.

Moje osobní zkušenost - octa 2 (2.0 TDI - 103 kW 320 Nm) - opravdu pěkný svezení na tak nízké papírové hodnoty, fakt je potřeba v tom jet, aby to člověk ocenil, jak to dobře jede. Prasklá hlava 30, cena, za kterou bys takové auto sehnal ve slušném stavu 70, dvouhmoťák 10-12, kdby to byla už verze s DPF dalších 12.. Pokud tě během 5 let potkají všechny průsery, dostaneš se na 150 tisíc korun. pokud najedeš 15000 km/rok, jezdíš za 5 litrů (zcela vážně, to je průměr za několik let), tak spálíš 3750 litrů nafty, takže dáš dejme tomu 120000 za PHM:

octa = za 5 let tě vyšlo na 270, zbytková cena třeba 50 = 220.000 Kč

superb 2,8 ( cca 200 koní) spotřeba průměr 12l/100
vzhledem k luxusnější výbavě budu počítat cenu 80.000 Kč, jednou se utrhlo něco ve výfuku, jinak žádnej průser, jen běžnej servis, kterej člověk musí platit u každýho auta, takže při nájezdu 15000 ročně spálíš 9000 litrů benálu za 300.000 Kč, zbytková cena auta s tímto motorem bude stejná (podle jak to odřeš a tak, třeba taky 50) tak seš na 80+300-50 = 330000 Kč

Proto na koncernový starý 2.0 TDI PD nenadávám. No ale pokud to máš jen na jízdu na chalupu s manželkou 2x za měsíc, tak seš zase jinde, že. A může to výjít obráceně.

(Teď mám passata 2.0TDI PD 125kW, žere o 1,5l víc, než octa a přes vyšší výkon to není tak příjemný svezení, nejde tak hezky lineárně odspodu. ybude to kus od kusu. Jak už sem psal, je potřeba se v ojetině svézt a srovnávat se musí vždy 2 konkrétní kusy, protože vlastnosti se můžou dost lišit, dvě stejné oktávky můžou jetz různě, když mají najeto svoje.)

Takže jestli najedeš např 5000 km ročně a ten superb se ti hodně líbí a jede jak má.... za 5 let bude rozdíl v PHM 70.000. pokud by se ti octa nekazila, pořád si koupíš za uštřené peníze za 5 let další takový auto. Ale to jen v případě, že se nic drahýho nepodělá, což je nepravděpodobný. U 2.8 benzínu je slušná šance, že nebudeš příliš spravovat.

Naposledy editováno 04.12.2019 06:23:21

(reakce na) Jawablázni

4.12.2019 v 06:27 | Nahoru | #80487

kehaj píše: MartinED250> Jen tak na okraj, proč už se nekoná Tydýt ?

Nevím. já ho nikdy nepořádal. Prostě i druhý v pořadí co se toho ujal, se na to vykašlal. Ale jezdí se akce pořád. Třeba tuhle sobotu jedeme na půldeckách "mikuláškou" Jízda do Krušek - na Přebuz a druhý den domů. Vyráží se cca kolem jedné od našeho baráku. Má to tradici a sjede se nás dost. Čmoud na tu akci jezdil po ose na pincku až z Prahy.

Pár fotek z poslední akce. https://ed250.rajce...zdka_na_Prebuz_2018/

Naposledy editováno 04.12.2019 07:00:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.12.2019 v 06:38 | Nahoru | #80488
PetrL3> Pro ekonomiku by ale bylo správné každých pět let koupit nějaký nový papundekl, aby ti chudáci Bulhaři, Vietnamci, Ukrajinci, Bělorusové a Poláci ve Škodovce či Hnůjdaji dostali za to pravé české auto výplatu né? A nebo koupit rovnou elektřinu. S tou zažiješ v zimě spoustu napínavých zážitků. Říká se, že majitelé elektroaut se poznají podle kulicha a nudle u nosu s očima upřenýma na palubku, bo nekoukají kolik jedou, ale jestli dojedou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.12.2019 v 06:48 | Nahoru | #80489
Verdom>
A tím si mi přopomenul další důžitej parametr auta - dojezd na nádrž. Ono je vážně příjemný, když s autem na každodenní ježdění do práce a zpět nemusíš často ztrácet čas tankováním. Alespoň já to tak mám. Opravdu oceňuju, když auto zvládne na jadno tankování 1000 a víc km. To je další komfortní funkce, kterou majitelé úžasných benziňáků jako je volvo 2,5l nebo superb 2,8l nazažijou a je potřeba to při koupi auta zahrnout do kladů a záporů.

Kámoš si koupil za 50 litrů krásný volvo 5 válců 104 kW, ale zdaleka to nejede jako koncernových 103 kW. A pořád jen tankuje, to by mě fakt obtěžovalo. Když někam jedem jeho autem, tak se furt musí stavět pro benál. Sice ten motor pojede i za 20 let, ale...

Naposledy editováno 04.12.2019 06:52:20

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.12.2019 v 08:46 | Nahoru | #80490
Máme ve firmě toho novějšího superba (2014 tuším) s tím 3,6 šestiválcem a to zase nežere až tolik...delší trasy se s tím jezdí cca za 9-10 stejným tempem, jako když jedu octou 2,0tdi 135 kW za 6,5-7... to už není zas takovej rozdíl..
Samozřejmě svezení je úplně jinde
Je ale možný že, u starších generací to může vycházet jinak... Ropáky žrali určitě míň a benzíny třeba byly žravější..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist