paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi

Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

5 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.12.2019 v 20:46 | Nahoru | #1
Pánové serte na politiku....je to k h.......
Z jiného sodku...zajímá mě Váš názor....
Dnes s kamarádem a jeho Toyotou CH-R na třetí garačce u Toyoty v Praze.
Ch-r ...2 roky stará.....najeto 28 000km. Model benzín.....1,2 ......110 koní.....turbo......mám to samé pouze o půl roku mladší.......najeto 11500km....zatím jedna garančka.
Pred třemi dny...motor spadl do nouzového rezimu....stráta výkonu...dvakrát po vypnutí motoru, oznámení na displeji zhaslo a motor šel opět do plného výkonu....
Motor je provozován na palivo BA 95 ,dle příručky.....nepodtáčen...
Dnes na diagnostice zjištěno.......ZADECHTOVANÝ MOTOR......prej , už se to párkrát stalo....
Vše začíná být v řešení....buď rozebrání a vyčištění motoru a nebo celá výměna.......tedy celý nový motor---
Napadá Vás ,proč se to stalo?? Kde je příčina? Turek to při montáži ochcal...nebo špatné palivo???? Či co?? Prodejce nám nebyl schopen odpovědět
Nicméně prodejce se k tomu zatím stavý čelem...zatím...přidělen bezplatně po dobu opravy ...jenom za benzín...náhradní auto Toyota AYGO.....
Zajímá mě Váš názor.....protože mám to samé auto......jestli ho nemám poslat do světa.....

SORRY za román.......BIMBO.

(reakce na) Jawablázni

2.12.2019 v 21:30 | Nahoru | #2
bimbo750> Prý se to občas stává u malých turbobenzinů. Prevence je natural s vyšším oktanovým číslem.

(Máme doma jedno z aut 1.0l turbo, proto sem se o to taky zajímal)

Naposledy editováno 02.12.2019 21:31:46

(reakce na) Jawablázni

2.12.2019 v 21:33 | Nahoru | #3
bimbo750> Turek to vochcal, nebo to bylo podtáčený. Lidi maj na displeji zapnutou momentální spotrebu a když vidí že autíčko při rozjezdu bere třeba 25l/100km tak se z křižovatky rozjíždí 3 min. než to tozjede aspoň na 40km/hod. A ti samí pak koktaj na 5tku 45km/hod. Třeba je to tento případ. Víš kolik aut by nejezdilo kdyby byly zasraný po 28 000 km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.12.2019 v 09:41 | Nahoru | #4
bimbo750> Nejčastější pády do nouze krom zmíněných klapek může být i zkrat na zapalovací liště nebo cívce.Další věc je hodnocení závady. Třebas smrt lambdy u spousty aut byla detekována jako závada, která rozsvítila na palubce ikonu motoru a jelo se dál, ale u modernějších motorů to může pád do nouzáku způsobit. A protože lambdy neumírají naráz, ale většinou postupně. Může se to "uzdravit" nicméně pokaždé v protokolu z diagnostiky je info, co se stalo a z toho se dá vyčíst, co zhynulo. Mám malou diagnostiku OBD II s připojením na Bluetooth v telefonu. Po připojení k autu to většinou práskne, kde je problém.
Pokud ty malé motory mají malý objem oleje, dochází někdy k jeho přepalování a dělá to zlo taky, ale to si myslím nebude tento případ. Osobně nevěřím na zázraky, ale proti zakarbonování chválí VIF, nestojí svět, může taky pomoct.
http://www.vif.cz/no...v-benzinu-cisti.html

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.12.2019 v 20:56 | Nahoru | #5
bimbo750> Nezdá se mi to po 11tis km, že by to bylo zadehtovaný, spíš jestli to nebude něco z toho co psal Verdom. Tenhle fenomén je strašákem těchto nových benzinů s přímým vstřikem. A nejedná se jen o malé objemy, platí to obecně. U nepřímého vstřikování se to omývalo již připravenou směsí, tady jde benzín přímo do válce. Obecné rady jsou aditivované palivo a občas to taky trochu vytáčet. A specielně neposlouchat kecy o LL olejích a výměně ppo 30tis km, ale měnit max. po 15tis km nebo po roce co nastane dřív. do oleje se totiž zejména při krátkých jízdách dostává benzin a nařeďuje ho, pokud se jezdí delší trasy tak se odpaří. Prvně se tohle objevilo když naběhly 1,2TSi a lidi který s tím jezdily krátký trasy, tak koukali jak jim stoupá hladina oleje na měrce. Hezky popsaný je to v SM kde jezdili s 1,0TSi Rapidem 100tis a potom se to u nás rozebíralo. Motor bez změřitelného opotřebení, mírné zakarbonování. Olej schválně měnili po 30tis km a nechali ho potom testovat v SGS - dobrý humus. Článek je dohledatelný na netu - možná že odkaz již dával Verdom.
Důležitý je aby v tom servisu měli člověka co tomu rozumí a najde skutečnou příčinu, což je dneska v dost případech problém. Třeba u nás teď od prosince odešel šikovnej kluk co dělal analýzy na motorech, šel do vývoje, protože mu vadilo jak to u nás funguje.
My tady měli v posledních 14 dnech dva špeky - pokud na to nepřijdou v daném servisu s pomocí servis centra Kosmonosy, tak se auto stahuje do Kosmonos, kde je kromě normálního servisu dílna analýz. Když i ty nevědí, tak se obrací na nás. Jedno byl Karoq kde v určitých ot. při akceleraci se ozýval od motoru "drhnoucí" zvuk. Vyměnili převodovku, zkoumali olej čerpadlo a nevím co dál a nic. Dali jsme to na válce, kde se to naštěstí podařilo opakovaně vyvolávat a výhoda je, že jde za jízdy vlézt do kanálu pod autem - tak jsme to do půl hodiny měli - vrzání z silentbloku momentové vzpěry při akceleraci, takže oprava za pár korun. No zákazník vydělal novou převodovku, tu mu tam nechali což se v 90tis km docela šikne. Druhý byl nový Kamiq, kde někde na 3500 ot se pravidelně pokud bylo auto studené objevovala silná rezonance - nakonec se zjistilo že to byl levý hnací hřídel. Jenže takovýhle postup je luxus Škodovky, u konkurence se s tím takhle vůbec nemažou.
Škodovák - taky jsem měl LPG - Š120 a potom Felda, naprostá spokojenost zejména u Feldy. Dneska ale mám Fabii Combi III 1,0TSi/81kw M6, už jsme s manželkou v podstatě sami, takže menší místo vzadu mě nevadí. Předtím jsem měl Octavii II v 1,6CR/77kW a do doby než mi odešel vstřikovač (než jsem to prodal tak mi odešel po cca 2000km znovu a novému zákazníkovi dle info po cca stejném nájezdu opět - nejspíš bude v okruhu bordel, nebo je načnuté čerpadlo a jdou z něj piliny) jsem byl spokojený, jezdil jsem dlouhodobý průměr 4,2l/100km. S Fabií jezdím spíš živějc proti Octě a dlouhodobou spotřebu mám 4,5l/100km což je při ceně 31Kč/l cca 1,4Kč/km. Benzín beru jen aditivovanou Effectu95 u Benziny, proto taky zjišťuji jestli má význam přidávat VIF benzin nebo ne - ještě jsem se nedopátral.
Překvapujeme mě to zakarbonování u toho MPi motoru - tam by to nemělo hrozit a tenhle motor by měl být "dlouhověký". Průser a ostuda tohodle agregátu je převodovka MQ100, která je dělaná jako ojebaná a postupem času se vymýšlelo a zkoušelo jak z prdu udělat kuličku. No jo manažery nenapravíš ……… .
Dneska jsem potřeboval dojet do města na poštu, tak jsem dofouknul pneu u Síma a ten po cca 2měsíčním stání na druhé šlápnutí šel a jel jak víno - asi dobře zvolený LL olej ve směsi

Naposledy editováno 04.12.2019 22:54:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.12.2019 v 05:58 | Nahoru | #6

bimbo750 píše: Pánové serte na politiku....je to k h.......
Z jiného sodku...zajímá mě Váš názor....
Dnes s kamarádem a jeho Toyotou CH-R na třetí garačce u Toyoty v Praze.
Ch-r ...2 roky stará.....najeto 28 000km. Model benzín.....1,2 ......110 koní.....turbo......mám to samé pouze o půl roku mladší.......najeto 11500km....zatím jedna garančka.
Pred třemi dny...motor spadl do nouzového rezimu....stráta výkonu...dvakrát po vypnutí motoru, oznámení na displeji zhaslo a motor šel opět do plného výkonu....
Motor je provozován na palivo BA 95 ,dle příručky.....nepodtáčen...
Dnes na diagnostice zjištěno.......ZADECHTOVANÝ MOTOR......prej , už se to párkrát stalo....
Vše začíná být v řešení....buď rozebrání a vyčištění motoru a nebo celá výměna.......tedy celý nový motor---
Napadá Vás ,proč se to stalo?? Kde je příčina? Turek to při montáži ochcal...nebo špatné palivo???? Či co?? Prodejce nám nebyl schopen odpovědět
Nicméně prodejce se k tomu zatím stavý čelem...zatím...přidělen bezplatně po dobu opravy ...jenom za benzín...náhradní auto Toyota AYGO.....
Zajímá mě Váš názor.....protože mám to samé auto......jestli ho nemám poslat do světa.....

SORRY za román.......BIMBO.



To není až tak o podtáčení, jako o ježtění na krátký pošusty a bez využívání plného výkonu.

V motoru musí být průvan, potom se tam karbon nedělá. Při ustálené jízdě mají povrchy součáástí pístové jednotky teplotu pod 300 st. Když to řádně, ale opravdu řádně proženeš, tak se teplota povrchů zvýší nad 300st. a karbon (dehet) se vypálí. Tyhle problémy mají především kloboučníci. "Závodníkům" se to nestane. Já jsem svoje wergly provozoval v režimu plného výkonu vždy pravidelně... Je třeba aby se to pohlo? no tak tu máš plnej a jedeeeem.. A karbon je pro mně neznámý pojem. Neměl jsem karbon na dvoutaktech, neměl jsem karbon ani na motoru na konci sil co už bral olej, neměl jsem karbon ani na Favoritu, který většinu života jezdil na plynné palivo a to nic nesmeje. Vše bylo čisté. A to především proto, že když jsem najel na dálnici, tak jsem ho hnal jak nadmutou kozu, jen ať to odsejpá. Když jsem jel jinde a potřeboval předjet, nebo jet rychle, tak taky žádné sraní s mladou paní, koně máš, tak dávej všechny...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist