globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2024 v 11:45 | Nahoru | #114031
Borntobewild> Kde má Fabia takové pouzdro? Napadá mě zadní tlumič.

(reakce na) Jawablázni

15.2.2024 v 11:46 | Nahoru | #114032

dave-lister píše: P_B> Stahovák na vnitřní kroužky mám také, zkusím ho. Když to budu řezat pilkou, udělám drážku do hliníku v místě zúžení na zadní straně. Snad to nebude vadit.



Tak to nařízni jen tam, kam dosahneš bez poškození té stěny a dál pogračuj dlátem. Já na tyhle věci používám starý levný dláta 3 rozměrů. nabrousíš dláto a jemně mlátíš kladívkem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2024 v 13:08 | Nahoru | #114033
dave-lister> Uložení zadní nápravy.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2024 v 13:16 | Nahoru | #114034
Borntobewild> Fabia není motorka, tak POZOR !!
K té kvalitě dílů k Jawám : chtěl jsem napsat zkušenost s kvalitou dílů z Polska ke škodovce, ale to je auto, tak nic...
Ale můžu se zmínit o JAWĚ . Jeden z mých pionýrů dostal asi před 3 roky nový tlumič výfuku. Slovenský, cena cca 5000 ,- korun. Kvalita prvotřídní ! Chrom drží, jen jsem ho bez úprav našrouboval, sedí perfektně. Takže za mně repliky jawadílů
Tak teda abych jen nechválil - ten tlumič byl opravdu perfektní, ale věděl jsem to. Prodával se i asi čínský, za polovinu ceny a ten se už musel upravovat. Protože pořádnou dílnu nemám a nic neumím, koupil jsem radši rovnou ten slovenský a dobře jsem udělal. Z čínského prý po prvním dešti slézá chrom a díry nesedí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2024 v 13:29 | Nahoru | #114035
Milan1963> Jenže čínský je za pár korun, necháš ho znovu nachromovat a furt to vyjde levněji.

(reakce na) Jawablázni

15.2.2024 v 13:29 | Nahoru | #114036
Milan1963> Tak jasně, řada věcí se dá koupit v 1A kvalitě. Ale bohužel většina věcí (a to i běžných spotřebních) kvalitou dost pokulhává.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2024 v 13:52 | Nahoru | #114037

FJRPEPA píše: Milan1963> Jenže čínský je za pár korun, necháš ho znovu nachromovat a furt to vyjde levněji.


Zkousel jsem i Turecke dily, ale stoji za prd....konkretne rozeta minzpusobovala diky nevyvazenosti vybrace a praskliny kartru...

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.2.2024 v 13:54 | Nahoru | #114038
Mam dotaz
Na sajde potrebuji sundat prirostlou paknu a klic...s paknou sem parkrat hnul jakoze ji rozevrel...ale sundat z koliku nejde....nejake tipy co s tim? WDcko ani Maggi nepomaha

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2024 v 13:57 | Nahoru | #114039
Kafi> Takže štít máš venku, ale řešíš skutečně jen sundání pakny z čepu? Chápu to správně? Takže stačí očistit ten čep, ne? Nebo špatně chápu dotaz?.

Nebo ti nejde vyndat kvůli pakně štít z bubnu?

Naposledy editováno 15.02.2024 13:58:39

Jawablázni

15.2.2024 v 13:57 | Nahoru | #114040
Chrom je po galvanice porézní, každý, musí se napatlat něčim mastným a rozleštit, jinak drapne lišku.
Samozřejmě někde je to na ocel měď, rozleštit, pak nikl a pak chrom (hlavně starší díly,
nové díly bez mědi do niklu a na něj chrom.
Ale sprasí galvaniku u nás i jinde.
Na péroši jsem měl repliky z Indie a nebyl problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2024 v 13:59 | Nahoru | #114041
Kafi> Když to nejde silou, jde to ještě větší silou

(reakce na) Jawablázni

15.2.2024 v 14:01 | Nahoru | #114042

Kafi píše: Zkousel jsem i Turecke dily, ale stoji za prd....konkretne rozeta minzpusobovala diky nevyvazenosti vybrace a praskliny kartru...

Podobnou šmajdavou rozetu mi chtěli kdysi prodat v Moto Ústí. A nebyla zrovna levná. A tuhle jsem viděl spojkový koš s křivě nanýtovaným ozubením. Ten taky moc hezky házel.

Naposledy editováno 15.02.2024 14:01:44

(reakce na) Jawablázni

15.2.2024 v 14:01 | Nahoru | #114043

Koudy01 píše: Kafi> Když to nejde silou, jde to ještě větší silou

To jsem zrovna chtěl napsat.

Jawablázni

15.2.2024 v 14:02 | Nahoru | #114044
Dva šroubováky proti sobě a podebrat přímo kolem toho čepu

Jawablázni

15.2.2024 v 14:27 | Nahoru | #114045
Polivat nějakým rezojedem a ohřát horkovzduskou

(reakce na) Jawablázni

15.2.2024 v 14:32 | Nahoru | #114046
Kafi> Případně ponořit tu část s nýtem přes noc do nafty či něčeho podobného.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.2.2024 v 15:58 | Nahoru | #114047
Kafi, pakna se z kolíku sundává následně:
- pokud se s ní dí pohnůt, půjde to sundat dobře, jen musíš:
1. očistit část čepu, co z pakny trčí, od rzi,
2, ohřát plamenem (PB hořák) a když budeš pracovat rychle, stihneš to sundat v rukavicách, než teplo dojde na druhý konec .
Razantní ohřev způsobí jednak degradaci toho, co to drží pohromadě a druhak rozdílem tepelné roztažnosti se dokoná zbytek.
Až to budeš dávat dohromady, tak čepy paken a klíče se mastí mazivem lithným, čep klíče ve šítu nulků.
Omastku se dává přiměřeně, spíš se to tak lehce postraší, ten čep klíče může byt namatlaný víc, ale furt tak akorát...
No a když budeš tunit (bubnové) brzdy, tak je dobré postupovat jak se má (osoustružit nalepené pakny podle průměru bubnů) a taky vřele doporučuju vyrobit si rozpěrný plech mezi čepy paken...ono to tam asi někdy ve výrobě bylo, ale vlivem "racionalozačních opatření" to nějak zmizelo...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.2.2024 v 18:37 | Nahoru | #114048
Tak zítra, kdyby náhodou jel někdo kolem, tak se těším na setkání

Z Písku do Písku aneb setkání v Nepolisy 96, 503 63 Nepolisy, Česko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2024 v 18:56 | Nahoru | #114049

Verdom píše: ...
Já říkám, že kdo chce jawu, měl by mít slušně vybavenou dílnu,
kdo chce Dněpra, měl by mít nástrojárnu...



Pokud ten díl na Dněpra nedělají poláci v druhovýrobě (např. písty), nebo externí dodavatelé (ventily dělají v Bělorusku, jsou z nějakého auta), tak si ten díl prostě vyrobit musíš. Pokud ho ještě vůbec seženeš, bude to buďto nový nepoužitelný zmetek, nebo opotřebený díl z Ukrajinských Dněprů rozebraných na díly.
Dněpr vyráběl díly ve dvou kvalitativních řadách, lišící se kvalitou zpracování. Z těch lepších se montovaly vojenské a exportní motorky, z těch horších stroje pro domácí trh. Zmetky, co nešly namontovat ani násilím, šly do prodeje náhradních dílů. Rozdíl je poznat v tom, že co je na odlitcích pro export/vojenskou produkci ofrézované, je na těch domácích jen otlučené kladivem nebo hrubě obroušené.
Nicméně KMZ (Dněpr) si nevyráběl vše, spoustu dílů měl od dodavatelů a tam ta kvalita nebyla tak tragická.
Oproti tomu Ural si ve své obrovské továrně uprostřed sibiře vyráběl úplně vše včetně šroubků a žárovek.

I tak je ale svezení na Dněpru nesrovnatelně příjemnější než na Jawě. Motor krásně táhne od volnoběhu, žádné vibrace, příjemný zvuk, sedí se na tom pohodlně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2024 v 19:00 | Nahoru | #114050

Zdenalbenal píše: Kafi, pakna se z kolíku sundává následně:
- pokud se s ní dí pohnůt, půjde to sundat dobře, jen musíš:
1. očistit část čepu, co z pakny trčí, od rzi,
2, ohřát plamenem (PB hořák) a když budeš pracovat rychle, stihneš to sundat v rukavicách, než teplo dojde na druhý konec .
Razantní ohřev způsobí jednak degradaci toho, co to drží pohromadě a druhak rozdílem tepelné roztažnosti se dokoná zbytek.
Až to budeš dávat dohromady, tak čepy paken a klíče se mastí mazivem lithným, čep klíče ve šítu nulků.
Omastku se dává přiměřeně, spíš se to tak lehce postraší, ten čep klíče může byt namatlaný víc, ale furt tak akorát...
No a když budeš tunit (bubnové) brzdy, tak je dobré postupovat jak se má (osoustružit nalepené pakny podle průměru bubnů) a taky vřele doporučuju vyrobit si rozpěrný plech mezi čepy paken...ono to tam asi někdy ve výrobě bylo, ale vlivem "racionalozačních opatření" to nějak zmizelo...



My kdysi zvyšovali účinnost bubnových brzd zkracováním obložení na úběžné čelisti.
Teda než se pak začaly dělat dvouklíče.

(reakce na) Jawablázni

15.2.2024 v 19:03 | Nahoru | #114051

DesperateDan píše: My kdysi zvyšovali účinnost bubnových brzd zkracováním obložení na úběžné čelisti.
Teda než se pak začaly dělat dvouklíče.



Jo jo. O pětinu až čtvrtku a snížit tak tečnou sílu, která tu paknu odtlačuje od bubnu Taky sem to dělal. Šetří to i lanko.

Naposledy editováno 15.02.2024 19:04:27

(reakce na) Jawablázni

15.2.2024 v 19:06 | Nahoru | #114052

Deadman píše: Jako majitel Dněpra a Urala mohu říct, že až sovětský stroj z tebe udělá opravdového mechanika.
Tam se vysere naprosto cokoliv, polovina dílů je vadných už z výroby, vše je z neuvěřitelně mizerného materiálu a konstrukce často vypadá, jako by ten vývoj někdo bastlil v garáži. Nesmí tě překvapit, že mužik vyfrézoval dosedací plochu válce od oka tak, že není rovnoběžná s osou klikovky, takže válec k ní není kolmo. Bubliny v jakémkoliv odlitku včetně klikovky, mělký profil závitů, protože je řežou do děr o větším průměru než by měl být, ozubená kola hážou o milimetr, protože středová díra není uprostřed nebo je ozubené kolo oválné (nechápu, jakým způsobem to při výrobě vznikne). Prostě svéráz národního lovu na kolech.
Oni si se žlutým cirkusem mysleli, že po desetiletí s Trabantem a Maluchem už umí vše a nic je nepřekvapí. To se hodně spletli.



Dněpr a ural je jediná věc, kterou si domu na opravy neberu... Jeden čas to tu v okolí pár nadšenců provozovalo a už to stačí... Třeba "systém" mazání.... Ten je kořenovou příčinou pro mnoho dalších problémů.... Babetty jsou ultra mrdky, dvoukvalty obzvlášť, ale proti dněpru pohoda, protože ty díly do nich se sice musí upravovat, ale stále je do funkčního stavu upravit lze... Na dněpra? Ne....¨

Ohledně Záprorožců obecně, to je tragédie jak ten dněpr, jen ze světa aut.... Oltcit doplácel na to, že navzdory moderní konstrukci a osvědčeným agregátům to dali vyrábět těm, co do té doby jen pásli ovce a pěstovali brambory... Nicméně Záporožce si podobní i zkonstruovali, takže to je asi skutečně nejhorší auto na světě, po Oltcitu a VAG jebech předposledních dvou generací obecně...

(reakce na) Jawablázni

15.2.2024 v 19:07 | Nahoru | #114053

PetrL3 píše: Deadman> Kamarád (taky je tu na m.cz) říká, že kolik času s tím strávíš na silnici, tolik času s tím strávíš v garáži.

(To by při cestování vlastně znamenalo 8h jízda, 8h servis, 8 hodin spánek)



No jedna švestka, co tu provozuje Velorex si stěžuje, že čas věnovaný neustálým resuscitacím werglu je vyšší, než čas jízdy a to velmi nevýhodně...

(reakce na) Jawablázni

15.2.2024 v 20:33 | Nahoru | #114054

dave-lister píše: Můžu vás tady poprosit o radu?
U skútra mám motor na ponku a tak jsem se rozhodl vyměnit gumová pouzdra přes které drží motor v rámu, v tom kyvném rameni. Bohužel jak je vidět z fotek, díra je z jedné strany slepá. Nejde to tedy klasicky vypisovat ven. Je hodně velká prasárna, když to pouzdro zevnitř naříznu pilkou? Částečně naříznu i ten otvor na vnitřní straně.
Pak mě napadlo dovnitř navařit matici a přes ní to vytáhnout ven, ale je tam samá guma, takže bych ji měl nejdříve odbrousit nebo odhořet.
Pak bych mohl zkusit stahovák pro vnitřní kroužky, ten máme v práci ale není tam žádná hrana o kterou by se mohl chytit, takže buď svářečka nebo pilka na železo.



Vyřízni do něj závit a vytáhni ho revezním kladivem.

(reakce na) Jawablázni

15.2.2024 v 20:33 | Nahoru | #114055

PetrL3 píše: Kafi> Takže štít máš venku, ale řešíš skutečně jen sundání pakny z čepu? Chápu to správně? Takže stačí očistit ten čep, ne? Nebo špatně chápu dotaz?.

Nebo ti nejde vyndat kvůli pakně štít z bubnu?



Stit je venku...na nem pakna a zdruhe strany klic

Jawablázni

15.2.2024 v 20:36 | Nahoru | #114056
Diky za tipy, zkusim to zitra

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.2.2024 v 23:16 | Nahoru | #114057
Kafi, taky jsem se tuhle zlobil s resuscitací jednoho štítu s paknama. Našel jsem ho před lety ve sběrně a nedávno potřeboval. Všecko zarostlý jak stoletá trubka ve studni. Namočil jsem to přes noc do nafty. Pak už to šlo. Viklat, viklat, rozhejbat a rozmontovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.2.2024 v 06:59 | Nahoru | #114058

Bimbam píše: Kafi, taky jsem se tuhle zlobil s resuscitací jednoho štítu s paknama. Našel jsem ho před lety ve sběrně a nedávno potřeboval. Všecko zarostlý jak stoletá trubka ve studni. Namočil jsem to přes noc do nafty. Pak už to šlo. Viklat, viklat, rozhejbat a rozmontovat.



Nafta neni spatnej napad, mam ji tu v kanystru....pak jeste musim vyresit jak se zbavit zasleho a zoxidovaneho vzhledu rafku...

(reakce na) Jawablázni

16.2.2024 v 08:08 | Nahoru | #114059

Deadman píše:
I tak je ale svezení na Dněpru nesrovnatelně příjemnější než na Jawě. Motor krásně táhne od volnoběhu, žádné vibrace, příjemný zvuk, sedí se na tom pohodlně.



Vůbec když do něj naroubuješ baworáka jak Buchtič...

Slyšel jsem, že ty značený díly "lepší" kvality pro vojáky a export jsou celkem logicky vyhledávanější
a tak se běžně "doznačují" i díly co stojí za prd, aby se dala napálit cena,
takže pokud Jawař brečí nad kvalitou dílů, dněprista se směje.

Mě Ural ani Dněpr nikdy nelákal, byť vybavení na to je mít doma asi mám
a jsou velkou výzvou. Ale měl jsem Volhu, Moskviče 412 a žigula a asi mi to stačilo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.2.2024 v 08:40 | Nahoru | #114060
Kafi> Spousta lidí s dálkovým ovládáním u auta nepoužívá zámky a ty "okysnou" strašně
a je to kolikrát nepohyblivá hrouda a tak pokud je potřebuju rozběhat, ohřeju roztok kyseliny citronový a hodim to do toho.
Stačí pár minut a ten oxid to rozpustí celkem spolehlivě.

Pokud potřebuju vytáhnout něco ocelového z hliníku, tak dá se použít i kyselina dusičná,
protože hliník v 30% koncentraci neleptá, ale ocel ano. Detailní popis třeba tady .

Edit: Ale pro nějaký rozhejbání ta nafta nebo WD40 poslouží taky a není to taková chemická drbačka,
po ní sahám až když to je totálně nafest.

Naposledy editováno 16.02.2024 08:44:46
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist