globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

26.2.2023 v 22:48 | Nahoru | #103441

Milan1963 píše: dave-lister> Ty velkoserie - ty jsou o té bublině, kterou jsme tady probírali.
Na mysli mám spíš 500 OHC, 650 a 660, tedy spíše maloseriové ( 500 a 650 ) a kusové ( 660 ) výrobky. Když už člověk tuto motorku za - řekněme 160 až 195 tisíc novou koupí, není to tolik o dalších nákladech. Spíš jde o to, kdo vydrží neustále něco vylepšovat, opravovat, vymýšlet. Tak třeba já žádný myslitel přes stroje nejsem, k technice jako takové mám hodně daleko, jsem spíš humanitně zaměřen a mám obchodní vzdělání ( ekonomika socialistického obchodu, to je můj přesný obor ) , ale Jawa - to je výzva. Prostě mně to vyloženě baví, čekat co se kde stane, co budu řešit, kde seženu díly...tento přístup opravdu každý nevyznává. My, "vyvolení " ano.



Což je mimořádně pošetilé a sebezničující...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

27.2.2023 v 06:32 | Nahoru | #103442
Jeden obor? Vzhledem k tomu, že Evropu doposud živí především ty auta, tak spíš celou ekonomiku a s ní celou západní civilizaci...

- JJ souhlas. Nejhorší ale je že se nikdy nedozvíme jestli jsou opravdu tak dementní nebo v tom mají prsty ti kteří po nás výrobu přeberou a vesele tím budou živit kvanta domorodců.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

27.2.2023 v 06:41 | Nahoru | #103443
Do toho vůbec nevidíme. Ale osobně tak trochu pochybuju o tom, že by se automobilky nechaly politikama natlačit do něčeho, co se jim tak úplně nehodí do krámu.

(reakce na) Jawablázni

27.2.2023 v 06:41 | Nahoru | #103444

Jirka4137 píše: Jeden obor? Vzhledem k tomu, že Evropu doposud živí především ty auta, tak spíš celou ekonomiku a s ní celou západní civilizaci...

- JJ souhlas. Nejhorší ale je že se nikdy nedozvíme jestli jsou opravdu tak dementní nebo v tom mají prsty ti kteří po nás výrobu přeberou a vesele tím budou živit kvanta domorodců.



To je jednoduchý.

Amerika je v prdeli, zadlužená až po krk, dluží především Číně... Čína chce dělat auta na export. Nemůže, protože jsou cla a další hovadiny na drahé věci....
Evropa leze Americe do prdele. Amerika pískne, skopci se z toho poserou a prosadí ty hovna v unii, v unii jevětšina evropy, takže jí to posere celou... V podstatě si tu nastaví takové normy, že pro jejich "formální důvody" nepůjde vyrobit nic a všechno sem nahrnou číňani... To je ten cíl. Jenže jim kreténům nedochází, že když nebudeme dělat nic, tak nebudeme mít peníze ani na to čínské zboží.... Oni pořád vycházejí z ekonomické síly evropy, že na to evropa má, jenže bez aut na to mít nebude, když auta tvoří zásadní součást té ekonomiky a v automobilových zemích nadpoloviční.... Jsou to jedni i druzí. Vylízaní neokomunisti, kteří hlásají a prosazují levicová hovna a ti co ještě tak vylízaní nejsou, ti jsou zase zkorumpovaní a zaplacení, "užiteční" idioti... Čína bude vítěz války jak ekonomicky, tak mocensky a my tu budem blbečci ve skanzenu, co si pro bludné ideologie, zničili společnost..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.2.2023 v 06:47 | Nahoru | #103445

Koudy01 píše: Dobrá debata...

Jawa prostě není pro každýho



Mám Jawiček několik, ale pokud se ráno rozhodnu, že jedu třeba do Dubrovníku, tak na Jawu rozhodně neskočím. Pokud pojedu pět kilometrů pro rohlíky, tak klidně na tu Jawu vlezu.

(reakce na) Jawablázni

27.2.2023 v 06:47 | Nahoru | #103446

Koudy01 píše: Do toho vůbec nevidíme. Ale osobně tak trochu pochybuju o tom, že by se automobilky nechaly politikama natlačit do něčeho, co se jim tak úplně nehodí do krámu.



Nechaly, porotože jejich představenstva jsou už naplněná stejnými neokomunisty, jako jsou v evropském parlamentu a evropské komisi (nevolené).. Levicovou vládu máme my, a většina zemí okolo, ti už to mají posichrované.... VW a CITRIOEN například chtěli dělat výhradně elektroauta ještě dřív, než je ten odhlasovaný datum. Vw proto, že dobrý spalovací motor vyrobit moc neumí a Francouzi proto, že tam ten komunismus vždycky trochu smrděl...

Elektroauto, pokud jde o ekologii, je hovadina až na půdu... Ono to spalocvací taky není zázrak, ale dá se alespoň poměrně snadno a známými technologiemi recyklovat, lithia je málo....

Nicméně ani to jim nevadí... V nové evropské ideologii takové věci jako lidové auto a osobní vlastnictví, nemá místo k životu, cíleně....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.2.2023 v 07:13 | Nahoru | #103447

FJRPEPA píše: Mám Jawiček několik, ale pokud se ráno rozhodnu, že jedu třeba do Dubrovníku, tak na Jawu rozhodně neskočím. Pokud pojedu pět kilometrů pro rohlíky, tak klidně na tu Jawu vlezu.


Jako mně přišla kotoučová třinda docela jezditelná motorka. Takže konkrétně proti novějším 350 vůbec nic nemám. A beru ji jako normální motorku. Docela jsem si na ni pojezdil. Ale bylo to v době, kdy to i cenově odpovídalo. Koupil jsem ji za 10. Japonci stály 30 a víc. Dnes je to naopak a ještě k tomu krát 2. Ale kdo třindu má z dřívějška, tak se moc nedivím, že na tom aktivně jezdí. Jde to. Péči to nějakou chce. Ale když je motka v cajku, tak nic hroznýho.

Jezdění na ostatních Jawách beru jako zálibu. A že je člověk Jawař. Já měl třindu, páč to byla finančně dostupná velká motorka. Ne z jawabláznovství. Prodal jsem XJ, který mně štvalo cenama nd, gum, řeťezovek a koupil Jawu. A za málo peněz jsem si krásně pojezdil. Dnes už by ta cesta byla jiná. Díky pořizovací ceně. Ale za těch pár šupů, co třindy stály dřív, co byla supr motorka.

Naposledy editováno 27.02.2023 07:16:46

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.2.2023 v 07:55 | Nahoru | #103448
Koudy01> Koupil jsem 639 novou v roce 1990 za 13 800,- Kč. Ano byla to moje první "velká" motorka. Předtím jsem jezdil na 477. Ale na kratší trasy jsem si raději vzal tu 477. A na dlouhé 639, ale po jízdě jsem necítil prsty jak to vibrovalo - bylo to horší, než 477. Takže se muselo jezdit pomalu (nižší otáčky) aby se to dalo vydržet. Obě jsem poté prodal a koupil Felicii. Další motorky přišly až poté co dceři bylo 16 let. Asi 20 let jsem na ničem nejezdil a teď už máme doma zase 4 motorky! Sice objem dohromady 500 ccm, ale to nevadí, hlavně že jsou to 2T.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.2.2023 v 08:06 | Nahoru | #103449
Koudy01>

Já jsem také jezdil oficiálně od 15 roků na Jawě 20, předtím ještě na ČZ 125 a Jawě 250, posléze na Jawě 350, ale když jsem se poprvé někdy v roce 1985 svezl na Hondě, tak jsem zjistil, že Jawa je úplně o ničem. Jen tak z nostalgie si na ní občas ujedu pár kilometrů.

(reakce na) Jawablázni

27.2.2023 v 10:25 | Nahoru | #103450

pech. píše: Zajímavé, nazývat psychickou poruchu stavem vyvolení....



Mám rád tuto psychickou poruchu a plně se s ní ztotožňuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.2.2023 v 11:32 | Nahoru | #103451
mito7> Já to kvůli vibracím vyměnil. Výkon mně tehdy stačil a to i přes to, že jsme na tom jezdili ve dvou. Pohodlný to bylo. Brzdilo to. Levný na provoz. Vzhledově se mi líbila. Ale ve 120km/h to začalo fakt nesnesitelně vibrovat. Měl jsem na výběr, jestli pořeším motor a nebo to vyměním. Myslím, že jsem si tehdy i psal s hrnousem, jestli by mi prodal motor (měl nějaký novotiny v regále). A prodal by. Ale nakonec jsem se kousl a našetřil zase na Japončíka.

Naposledy editováno 27.02.2023 11:34:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.2.2023 v 14:44 | Nahoru | #103452

Milan1963 píše: https://motorky.bazos.cz/inzerat/164488390/jawa-660-vintage.php

Fuj, toje hnus.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.2.2023 v 18:26 | Nahoru | #103453
Koudy01> 120 km / h. na Jawě 350 ? Ani se nedivím, že vibrovala. Moje 634 vibrovala v devadesáti a ač jela tachometrových 125, vydržet se to nedalo. A 640 těch 130 dle tacho jela, ale taky - vibrace a vibrace. Už od osmdesátky. Takže kdybych měl dnes Jawu 350, jezdím max. devadesátkou. Stejně jako na Jawě 660. Ta by těch 120 jela, ale proč ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.2.2023 v 19:38 | Nahoru | #103454
Milan1963> 120km/h ve dvou mi chodila úplně v pohodě. Jakože by se tak dalo jet furt. Ale ty vibrace byly nesnesitelný. Tak jsem jezdil kolem kila. Jenže to bylo časem málo.

(reakce na) Jawablázni

27.2.2023 v 20:10 | Nahoru | #103455
Koudy01> 120 ve dvou ? To jsem nikdy nejel. Možná by to uměla 660, ale radši to ani nezkouším. To jsimusel mít super motor. Mně moc hezky jezdil Calif. Ten jel tachometrových 130, solo pokud si pamatuju 80. léta. Jenže když jel...a on spíš nejel, u Califa byla na hodinu jízdy hodina oprav, tak jsem se ho rád zbavil.

(reakce na) Jawablázni

27.2.2023 v 20:11 | Nahoru | #103456

mito7 píše: Koudy01> Koupil jsem 639 novou v roce 1990 za 13 800,- Kč. Ano byla to moje první "velká" motorka. Předtím jsem jezdil na 477. Ale na kratší trasy jsem si raději vzal tu 477. A na dlouhé 639, ale po jízdě jsem necítil prsty jak to vibrovalo - bylo to horší, než 477. Takže se muselo jezdit pomalu (nižší otáčky) aby se to dalo vydržet. Obě jsem poté prodal a koupil Felicii. Další motorky přišly až poté co dceři bylo 16 let. Asi 20 let jsem na ničem nejezdil a teď už máme doma zase 4 motorky! Sice objem dohromady 500 ccm, ale to nevadí, hlavně že jsou to 2T.



Tak náchylnost k vibracím je obecně problém motoru 638, protože u motorů starších (623,633,632.....), je jedním z mála jejich kladů to, že vibrují obecně málo a proti českým jednoválcům je to naprosto jiná kultura...

Jinak ona ta třinda obecně už jede tak nějak, že se s tím dá mimo dálnice přežít... Ostatní stroje to nabídnou buď za cenu velmi hrubého přístupu k věci a přeci jen omezeně (471-477-559), který za mlada až tak nevadil, ale dneska s těmi zkurvenými karpály, je to problém... Nejhorší je 559 a 485, to jsou přímo drážní podbíječky...

(reakce na) Jawablázni

27.2.2023 v 20:12 | Nahoru | #103457

FJRPEPA píše: Koudy01>

Já jsem také jezdil oficiálně od 15 roků na Jawě 20, předtím ještě na ČZ 125 a Jawě 250, posléze na Jawě 350, ale když jsem se poprvé někdy v roce 1985 svezl na Hondě, tak jsem zjistil, že Jawa je úplně o ničem. Jen tak z nostalgie si na ní občas ujedu pár kilometrů.



Mně velmi baví ten zvuk Smolíka.... Je to vlastně dost tiché, ale takové radostnější, než ty dlouhé kanony z Jawy.... Je to takový český zvuk...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.2.2023 v 20:13 | Nahoru | #103458

kafeacigaro píše: Fuj, toje hnus.



A to je to pořád to proporčně a dezignově nejsmysluplnější, z obou řad velkých Jaw... Podívej se na classika, stylku.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.2.2023 v 21:19 | Nahoru | #103459
[quote=dave-lister]Jawa je dneska jen pro toho, kdo má dostatek peněz.
Stačí si projet inzeráty a podívat se, za kolik se prodávají naprosto obyčejné Jawy vyrobené v milónových sériích.[/quotešt
Asi před pěti lety jsem koupil starší v pěkném stavu BMW K100, Od té do by jsme koupili ještě jedno synkovi a já už na své 350 od té doby nejel.. Bojim se jenom doby, kdy si začnu říkat, že je baworák moc těžkej na mně,,, Vyměnil jsem jsem asi tři díly, který se dají koupit přes autokelly a nemá cenu improvizovat. Spolehlivost preferuji,,, nechce se mi v něčem vrtat na cestě,, Jednou, až Němci pojedou zase na Stalingrad, vyhrabou káčka...
Jinak tady o jawách padá hodně slov, ale nikdo se moc nesnaží něco vylepšit, teda kromě jednoválců, protože to mít nepojízdný za ty prachy nechceš..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.2.2023 v 21:52 | Nahoru | #103460
laďa-prášil> Moderních jednoválců 650 a 660 velká většina vůbec nejezdí. Jsou ve sbírkách. To je známé. A proto nejezdí. Jezdily by,ale musela by se předělat elektrika atd. A to ve sbírce nevadí. Takže pro někoho, kdo 650 nebo 660 chtěl jako sběratelský kus , nepojízdnost nevadí. Navíc - nevím jestli u 650, ale 660 určitě - Jawa postavila některé kusy a vůbec do nich nenalila náplně, majitelé si je objednali a koupili s tím, že skončí rovnou ve sbírce a nikdy nevyjedou. Prostě - investice. Pro mně je to divný přístup. Ale proti gustu...
Za ty prachy musíme mít pojízdnou motorku pouze my, běžní uživatelé. Kolik je u nás majitelů 660 kteří ji mají jako hlavní či jediný stroj - o tom jsme se bavili nedavno - takže cca 5 lidí. A dalších 20 jich jezdí aspoň občas. A nám asi 25 ( snad ? ) lidem motorka jezdit musí.
Vyrobeno 180 kusů. Takže - něco se vyvezlo, ale většina stojí v museích, garážích, sbírkách...nejezdící. Za ty prachy, jak píšeš, je to myslím škoda.
Osobně bych investoval do něčeho jiného, třeba Rumpála.

(reakce na) Jawablázni

27.2.2023 v 21:52 | Nahoru | #103461

pech. píše: A to je to pořád to proporčně a dezignově nejsmysluplnější, z obou řad velkých Jaw... Podívej se na classika, stylku.....

dizajnově je to hnus jaxvině

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.2.2023 v 22:27 | Nahoru | #103462
Koudy01> Za bolševika mohla motorka i na dálnici max. 80 nebo 90. Přesně už si nevzpomenu. Kamoš jel do Brna na velkou cenu a dostal flastra že si to sype dálničních 110 km/h.
V devadesátkách jsme podepisovali petice a blokovali Prahu-(někteří) za změnu v zákoně. Traboš mohl frčet 110 a na litrové Hondě jsi musel jezdit pod kilo.

Jawablázni

27.2.2023 v 22:40 | Nahoru | #103463

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.2.2023 v 22:47 | Nahoru | #103464

Jirka4137 píše: Koudy01>
V devadesátkách jsme podepisovali petice a blokovali Prahu-(někteří) za změnu v zákoně. (


To by mě zajímalo v kterám zákoně?

Já jen že od 1975 platila vyhláška 100, od 28.09.1989 do 31.12.2000 Vyhláška č. 99/1989 Sb.
Silniční zákon vstoupil v platnost 01.01.2001

(reakce na) Jawablázni

27.2.2023 v 22:54 | Nahoru | #103465
Frantacz> Tak tenkrát mně určitě zajímaly paragrafy. Vím jen že to po čase srovnali a s motorkou se mohlo stejně jako s autem na dálnici 110. Myslím že třeba Milan nebo někdo další si vzpomene.
Podstatné ale je že ty motorky ČZ, Jawa vznikaly přece pro úplně jinou silniční sítˇ a jinou dobu.
To že tady budou masově jezdit ještě 50 let od doby co je vyrobili nikdo nepředpokládal.
Tatra 805 Kačena s obytnou nástavbou pro zemědělce měla max. povolenou rychlost 50 km. Mám v té boudě garáž na motorku. Jiná doba.

Naposledy editováno 28.02.2023 05:41:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.2.2023 v 22:59 | Nahoru | #103466

Milan1963 píše: laďa-prášil>
Vyrobeno 180 kusů. Takže - něco se vyvezlo, ale většina stojí v museích, garážích, sbírkách...nejezdící. Za ty prachy, jak píšeš, je to myslím škoda.
Osobně bych investoval do něčeho jiného, třeba Rumpála.



Problém právě je, že jedinou vyjímečností 660 je, že jich bylo vyrobeno 180.... Ničím jiným (sorry jako) podle mě sběratelsky zajmavá není. Lidi na to koukaj, protože je na tom nálepka Jawa, Kdyby na tom bylo Cagiva nebo Chunlanm nikdo si toho nevšimne,,,

(reakce na) Jawablázni

28.2.2023 v 06:02 | Nahoru | #103467

laďa-prášil píše: Problém právě je, že jedinou vyjímečností 660 je, že jich bylo vyrobeno 180.... Ničím jiným (sorry jako) podle mě sběratelsky zajmavá není. Lidi na to koukaj, protože je na tom nálepka Jawa, Kdyby na tom bylo Cagiva nebo Chunlanm nikdo si toho nevšimne,,,



Právě...

Je to jen zpackaný krám a ultimátní sráč, nic výjimečného ani po stránce parametrů ani zaměření ani techniky...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

28.2.2023 v 06:21 | Nahoru | #103468
Coz nemeni nic na tom, ze se k tomu vyrobenymu (ne)mnozstvi najde dostatek lidi, kteri jsou ochotni za to pekne zaplatit a chovat se k tomu jako ke sběratelskýmu skvostu, aby se to tim sberatelskym skvostem opravdu stalo

A tak nejak s tim nic nezmuzete. Je to srac. Ale cenenej.
Jako všechny Jawy u nás. Aspoň v tomto období. Těžko říct, jaký to bude mít trvání.

Naposledy editováno 28.02.2023 06:28:18

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

28.2.2023 v 07:34 | Nahoru | #103469
Ale je to škoda. Když s Jawou 660 v roce 2011 přišli, vypadala motorka nadějně. Tehdy jsem si myslel, že Jawa 660 jim přinese nový start a nějaký peníze. Pak by mohli mít další model který by byl plně konkurenční, sehnali by nový dealery a pomalu by se to rozjelo, aby vyráběli ročně slušný počty motorek.....
Bohužel výsledek vidíme. Nebo spíš nevidíme, protože žádný výsledek neudělali.

Naposledy editováno 28.02.2023 07:35:17
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist