globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

6.12.2020 v 07:46 | Nahoru | #85741

Jirka4137 píše: Koudy01>Jedeš na ten jarní do Hradce ?


Rád bych, ale květen je ještě daleko...dík za koment u mašiny

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.12.2020 v 09:20 | Nahoru | #85742

cmiral píše: Jirka_S> startstop mám vyřazený hned co jsem to dovezl přes diagnostiku a o konektoru vím a ještě jsem ho nevytáhl, protože jsem otravoval servis s několika reklamacemi.


Ta myšlenka vypínání motoru když ho nepotřebuješ je dobrá. Po městě se tím dá ušetřit opravdu hodně paliva. Ale ne tak, jak je to v autech provedené. Např při parkování to při každém zastavení na čtvrt vteřiny vypne a vzápětí startuje. Nebo zastavení na stopce na stejnou dobu. Aby tenhle systém fungoval, musel by ho manuálně ovládat řidič, který jediný oproti počítači dovede predikovat, má-li vypnutí motoru smysl. Jenže to je utopie.
To samý to progresivní nabíjení. Aby to fungovalo, musel by to ovládat řidič, který ví, že za chvíli bude v cíli a chce dojet s plnou baterkou.

(reakce na) Jawablázni

6.12.2020 v 09:42 | Nahoru | #85743

Borntobewild píše: Ta myšlenka vypínání motoru když ho nepotřebuješ je dobrá. Po městě se tím dá ušetřit opravdu hodně paliva. Ale ne tak, jak je to v autech provedené. Např při parkování to při každém zastavení na čtvrt vteřiny vypne a vzápětí startuje. Nebo zastavení na stopce na stejnou dobu. Aby tenhle systém fungoval, musel by ho manuálně ovládat řidič, který jediný oproti počítači dovede predikovat, má-li vypnutí motoru smysl. Jenže to je utopie.
To samý to progresivní nabíjení. Aby to fungovalo, musel by to ovládat řidič, který ví, že za chvíli bude v cíli a chce dojet s plnou baterkou.

Pánové, nešel by ten dialog o autech vést soukromými zprávami? Opravdu se to tady začíná zvrhavat. Dekuji

(reakce na) Jawablázni

6.12.2020 v 11:38 | Nahoru | #85744
Borntobewild> tu manuální utopii bych jako stará konzerva uvítal

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.12.2020 v 12:02 | Nahoru | #85745
Čtyřválec z Týnce .


Naposledy editováno 06.12.2020 12:03:25

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.12.2020 v 12:30 | Nahoru | #85746
Já bych to autíčkaření tady zas tolik nehrotil,za prvé je zima,korona atd,když se tu budem bavit jen o moto tak tu bude pusto,neb Jawa je mrdka k ničemu a tak nepotřebujem sálodlouhou diskuzi,to je odbyté hned.

Ale dejte do frcu proč Jawa/Čz máte,proč zrovna tenhle typ nebo typy a proč a na ní jezdíte/nejezdite nebo ji máte jen jako investci nebo sběratelství apod.

(reakce na) Jawablázni

6.12.2020 v 12:59 | Nahoru | #85747

Vlasťák1973 píše: Já bych to autíčkaření tady zas tolik nehrotil,za prvé je zima,korona atd,když se tu budem bavit jen o moto tak tu bude pusto,neb Jawa je mrdka k ničemu a tak nepotřebujem sálodlouhou diskuzi,to je odbyté hned.

Ale dejte do frcu proč Jawa/Čz máte,proč zrovna tenhle typ nebo typy a proč a na ní jezdíte/nejezdite nebo ji máte jen jako investci nebo sběratelství apod.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.12.2020 v 13:02 | Nahoru | #85748
Vlasťák1973> To je téma! Ona tedy v zimě diskuse o motorkách taky jde, ale nebude to tak rozšířené, jako třeba o těch autech. I když já to spíš čtu, psát nemám moc o čem, jezdím 40 let mladým autem a moderní technika se mně netýká.

Dovolím si začít, majíc právě volnou chvíli. Jawa, ČZ...autoškolu na pionýra jsem si dělal v 15 letech, v roce 1978. Nechtěl jsem, auta a motorky mi byly cizí. Jezdil jsem na předválečném kole Tatra po dědovi - a to mi stačilo. Otec mně ale do té autoškoly dostrkal. Neudělal jsem jí. Nepochopil jsem řazení, do kopce jsem jezdil trojkou až pionýr chcípnul, z kopce jedničkou...testy jsem se naučil lehce, ale jízdy... teprve za necelý rok jsem jízdy zvládnul. A otec koupil novou Jawu 20. Zpočátku hrůza, zase jsem neuměl řadit, rozjížděl jsem se radši s plným plynem trojkou. Už tam bylo vidět, že technika je mi cizí , vždycky mně bavily humanitní věci a jazyky. A je to tak dodnes.
Nakonec jsem se jezdit nějak naučil, v 17 letech už pionýr nestačil, tak jsem koupil předválečné motokolo o obsahu 98 ccm a jezdil na něm. No, koupil, stálo mně stokorunu, nikdo ho nechtěl, majitel se Wanderera rád zbavil. Za půl roku stejný příběh - vedle ve vsi byl pérák, majitel ho už nechtěl, tak jsem ho koupil...za těch pár stokorun, proč ne ? Papíry jsem neměl, jezdil jsem načerno. Péráka mám dodnes, už asi 40 let. Nikdy nezklamal, ani pionýr. Tam začala moje důvěra k Jawě, a taky starým věcem, někdy v roce 1981, před vojnou. Následovala Jawa 175 Villiers, 250 Special, ČZ 175 standard, vše koupené za pár stovek- a a vše jezdilo a jezdilo - jen ta 175 občas stávkovala. A když někdo sháněl levnou předválečnou motorku, prodal jsem je. Pionýr a pérák zůstaly doma. A jezdily, takže po roce 89 jsem neměl důvod kupovat cokoliv jiného, naopak - známý dovezl hned v roce 1990 japonce a jen se v něm hrabal, to mně spolehlivě odradilo od jakýchkoliv japonců. Co se v mládí naučíš, ve stáří nezměníš - takže pro mně je Jawa jedinečná a jediná. Ne investice, ne sběratelství, ale dopravní prostředek a fandovství k tomu.
I když třeba na jaře bude MG, s Jawou se to nezmění.
A končím.
Pište další.

(reakce na) Jawablázni

6.12.2020 v 13:11 | Nahoru | #85749
Milan1963> Taky jsem měl problém s autoškolou. Testy na plný počet jezdit už jsem uměl jen to zastavování na stopkách mě dodnes nějak nejde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.12.2020 v 13:21 | Nahoru | #85750
Jirka4137> čtyřválec - to se chce člověku hned líp zvracet :)

Jawablázni

6.12.2020 v 13:35 | Nahoru | #85751
Nojó. Já dělal autoškolu na kejvačce a závěrečky na 350. Takže jsem vlastně jeden z vás.
Sice na tý kejvačce jsem asi 3x objel cvičák a při závěrečkách popojel asi 100m, ale i to se počítá, ne?

Jawablázni

6.12.2020 v 14:18 | Nahoru | #85752
Papíry na fichtla sem dělal na 487, na velkou na 638.

První motorka kterou sem řídil byla jawa-cz 150, pak fichtl, pérák a jawetta. Pak sem cca v 10 začal jezdit traktorem a když to táta viděl, začal ne mi občas půjčovat auto, kdyz to bylo někde mimo silnice.

Ale to už bych odbočil od jaw, tak končím.

(reakce na) Jawablázni

6.12.2020 v 14:48 | Nahoru | #85753
laďa-prášil> Náhodou funguje. To se o každé Jawce říct nedá. Ne vážně měl jsem po side z nostalgie ještě další bílou 639. Měla blbě zapojenou elektriku. Jak to u Jawy bývá jde zapojit každý kontakt s každým. Jawa nutí lidi přemýšlet. Někdo přede mnou nemyslel vůbec. Blbovzdorné zapojení jako u Japonců tam není. Po správném zapojení fungovala jak hodinky. Chytala na drc. Byl jsem s ní na Vranově pak v PL prostě paráda. Po koupi XJ jsem nevydržel chytré tchánokecy na co mám dvě moto a prodal ji za 16 tisíc. Mohl jsem mít dneska motorku s vyšší prodejní cenou než má Japonec. Právě proto je Jawa dneska tak ceněná že nutí lidi přemýšlet. Nic jiného v tom být nemůže.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.12.2020 v 15:01 | Nahoru | #85754
U mě to začalo v 11cti letech. Starší kámoš se jeden den při cestě do školy zmínil, že má doma zaházenou nulapětku. Pamatuju si to jak dneska, jak jsem natěšenej dolítl ze školy dom a rychle do sebe naházel oběd, abych mohl valit ke kamošovi. Mamce moje překvapivě rychlý tempo přišlo divný. Tak vyzvídala, kam valím. Vyklopil jsem, že jezdit na Pionýrovi. Tak prý hlavně opatrně. Tímto dovolením odstartovala moje Jawí mládí.
Pionýra jsme společnými silami a pomoci pár rad od taťky zprovoznili. Prvně jsme několik dní jezdili jen na jedničku a dvojku. Až po nějaké době jsme se odhodlali zařadit trojku. Ty vado, to byla rychlost. Pak si na to člověk rychle zvykl. Ale ten první moment. To byl fakt neskutečnej mazec.

Za nedlouho taťka domluvil s babičkou, aby mi dala svoji 555, která se už dlouhá léta válela na mlaťě. A já měl vlastního pekáča. To bylo radosti. Prakticky každej den po škole jsme se v tom s kamošem hrabali a jezdili po polňáčkách. Spíš teda hrabali, jak jezdili. Páč v 11 letech člověk nemá moc peněz na benzín. Kapesný jsem nedostával. Dokonce jsme chodili v zimě pěšky ve 20cm sněhu s rikšou s kanystrama 2km přes zoraný (s tou rikšou to byla paráda) pole na benzinku. Kde jsme kupovali cca 30 litrů Speciálu 91 na sezónu To proto, že v zimě byl litr o cca korunu levnější. No ušetřili jsme 30 Kč. A v létě jsme pak šťastní jak blechy brázdili polňačky na půl roku starej benál

Časem jsme od známých dostali nějaký další Pionýry. V sedmé třídě jsme od souseda dostali ještě Trabanta. Jednu chvílu jsme doma měli dost sbírku (viz foto). To odpolední hrabání v pekáčích a lítání po polňačkách mně vydrželo až do 19. To už jsem totiž měl řidičák a našetřený na koupi Jawy Dandy 125. Tu jsem měl jen chvilku. Asi jen tři měsíce a najezdil na ní cca 2500km. S jedinou závadou - prasklo plynový lanko. Chtěl jsem něco víc.

Dandynu jsem prodal a koupil Yamahu XJ600. Kterou jsem hlavně z finančních důvodů po dvou letech vyměnil za 350/638 předělanou na 640. Přeci jen jsem byl pořád na škole a na Yamahu stálo vše hafo peněz. To moje XJ totiž bylo docela šrot.
Oproti tomu třinda byla skvělá. Během dvou let spokojenýho užívání jsem ji dost vyladil. Byla to moc pěkná a spolehlivá motorka. Akorát já začal jezdit s batůžkem a ve společnosti velkých motorek. Přestala stačit výkonově. Kvůli tomu jsem ji prodal. K tomu ještě jednoho Mustanga. A vrátil se k XJ600. Sice jsem byl ještě ve škole, už jsem měl našetřeno na zachovalej kousek novějšího roku výroby.

Nicméně Jawař jsem byl pořád. Pořád jsem měl 555 a 21. Bez papíru.
Na 21 jsem v r. 2014 za 1200Kč (neuvěřitelný) koupil papíry a občas ji projel. Vloni a předloni jsem s ní jezdil od dubna do listopadu denně do práce.
K 555 jsem měl původní knížečku po babičce. S ní oběhal úřady a nakonec i tu dostal na bílý značky. 555 jsem dva roky zpět komplet zgenerálkoval. Kromě laku. Ten jsem nechal původní. Ale ani jsem nestihl zajet motor a ruplo mně v bedně - letos jsem oba tyto Pionýry za dost slušný peníze prodal a do garáže místo toho přikoupil to, co mám teď.

Ještě doma máme 250 kývačku a pařeza. Ale není to moje. Já už mám asi svoje Jawění po 20 letech za sebou. Na Jawu jsem nezanevřel. Mám skvělý vzpomínky a všechny mi jezdily dost dobře.
Ale po škole přišla práce. S prací peníze a s penězma vysněný motorky.

Tu ta naše tehdejší sbírka. Zůstal z ní už jen pařez a kývačka.


A moje už bývalý Jawnice






Naposledy editováno 06.12.2020 15:30:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.12.2020 v 15:49 | Nahoru | #85755
Koudy01> Pěkný popis i fotky.
Fascinuje mně, že prakticky každý začínal ještě ve škole, tedy základní. To takový 11letý kluk musel býti zručný. A mít pomoc rodičů ?
Já jak jsem psal....a motorku ( pionýra) jsem poprvé řídil v autoškole a auto ( Š 100 ) v 19 letech taky až v autoškole. Nikdy dřív ne. Zručný jsem moc nebyl , na ZDŠ jsem z dílen míval trojku a to z milosti...

Naposledy editováno 06.12.2020 15:50:13

Jawablázni

6.12.2020 v 15:52 | Nahoru | #85756
taky trochu přispěji můj jawí nástup nastal v 13 ,kde jsme sedlali s kámošem stadiona 11 a rok nato 23(ale kde se pak poděly to nemám zdání)v 15 papíry na fíka a můj první fík 20 byl za 600kč samozřejmě komplet předělaný na 21 protože jsme byl největší bourák-tahdy se jezdívalo bez přilby a v hubě brýle ,až do vojny a pak mi ho ukradly a já dostal náhradu škody 500kč.Po vojně už nebyl čas.rodina,barák.......děcka odrostly a já měl roupy,v hlavě přeskočilo a znovu to začalo,ale nechtěl jsem 2T,ale jawu ano .A tak to začalo 125/810chopper.650 clasik,350OHC scrambler---no všechno co má rád mistr Pech ale i tak jsem porušil a mám i Babetu210

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.12.2020 v 16:14 | Nahoru | #85757
Milan1963> K té zručnosti. Hodně jsme toho dokunili. Ale kdo nic nedělá, nic nepokazí. Tím, že jsme se v tom hrabali opravdu každý den, nešlo se to nenaučit. A když byl člověk bezradnej, měl kam jít pro radu. Ono to v tom mládí taky dost záleží na prostředí a podpoře těch rodičů - mamka mi to tenkrát nezakázala, taťka pomohl nebo vysvětlil. Na narozeniny jsem místo autíčka dostal malou gola sadu, ještě jsem nedosáhl na pedály a už jsem popojížděl traktorem, aby taťka s dědou nemuseli při nakládání balíků skákat sem a tam, jak sem dosáhl na pedály, naučili mě i řadit a rozjíždět, atd. Vyrůstal jsem v prostředí, kde se furt s něčím jezdilo a něco opravovalo a mě samotnýho to dost zajímalo. Tak jsem se toho zúčastňoval a nikdo mi v tom nebránil. Spíš naopak.

Naposledy editováno 06.12.2020 16:26:06

(reakce na) Jawablázni

6.12.2020 v 16:16 | Nahoru | #85758
Koudy01> To jsi měl dobré. Mně otec dokopal k autoškole, ale jinak nic. Všechny opravy dělal on, já se nesměl ušpinit. Skoro až do 19 let...
Zato po vojně jsem si to vynahradil. To jsem na pionýru jezdil celý rok a pod Popularem ležel na dvoře ve sněhu a mrazu třeba půl dne...

Naposledy editováno 06.12.2020 16:18:29

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.12.2020 v 16:29 | Nahoru | #85759
Milane, mám 350 panelku se najdou, ale bez TP. Co by to stálo a jaký podmínky to šoupnout na veterány?

Jawablázni

6.12.2020 v 16:40 | Nahoru | #85760
První papíry jsem udělal v roce 1968 na traktor a malý motocykl. Strejda mi daroval pařeza za dva roky jsem na něm zničil snad úplně všechno, v r. 1970 jsem udělal tzv. 3ku včetně motorky a koupil Jawu 250 sport viz foto. Po vojně ženitba, děti a potřeba auta tak Jawa šla z baráku. Pak dlouho, dlouho nic až někdy v pětapadesáti babeta ale žena jezdila rychleji na kole tak následovala Číza 478 a to už chtěla panička jezdit se mnou. Tak opět výměna za silnější, tentokrát Jawa 632 ale špatnej motor, výměna za 639 a 2x se vysrali ložiska na klice, tudíž mi došla trpělvost, prodaná a nahradila ji Reverka a přísahám že jsem si od ní ještě za naježděnejch 60t. km neušpinil ruce. Dnes už má skoro 130t. km a furt maká jak za mlada. Ještě byl Manet, babeta od Bimba, a 477 ale to byli jen takový krátký epizodky.

Jawablázni

6.12.2020 v 16:55 | Nahoru | #85761
Moje motopojednání: v 15 jsem v Gottwaldově na Januštici dělal M a chtěl Simsona, dostal jsem ale 555 po dědáčkovi. Tu jsem zhuntoval, měla už taky cosi odježděno po polích JZD. Pak jsem dostal druhou velmi zachovalou 555 po strýčkovi, režimem odsouzeným faráři k smrti v super stavu, strýček naštěstí přežil. Obě 555 byly teprve loni celkem dost komplikovaně doděděny a mě zůstal aspoň jeden vrak a to jsem byl rád, protože se ozval pan bratr a viděl v nich nesmírnou historickou hodnotu ačkoliv o motorkách a jejich renovacích vůbec nic neví. Já si uhájil malovanou spz a starý TP mám v šuplíku, on má euplachtu a TP mu sebrali. Někdy ve 20 jsem si k T udělal jako přílepek A a tím pro mě motorky na 25 let prakticky skončily.

Naposledy editováno 06.12.2020 19:37:50

(reakce na) Jawablázni

6.12.2020 v 17:30 | Nahoru | #85762
Dan250> Píšu SZ

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.12.2020 v 17:51 | Nahoru | #85763
Já jsem byl do "Motorky" donucen. Mně se prostě na pinckovi z kraje jezdit nechtělo. Otec ho měl doma, toho svého, na kterém začínal... První jednadvacítka lišťák, tak mne donutil se to naučit, ale pak jsem pochopil, že se to sice táhne jak smrad, ale nemusím šlapat a slovenská pomsta započala můj motoristický život a také zkušenosti mechanika, ono to vždycky nějak domů dolezlo, ale furt se tam sraly nějaké píčoviny jako překlepané dráty, lanka, povolené šrouby, ucpané karburátory, kde když jsi dal filtr tak už tam na rezervu benzín nedotekl, vyšlakované vidlice, ojeté brzdy, prasklý kříž, ojetá rozeta, ojetá spojka, pneumatiky, defekty a následky pádů......

Pak jsem přešel na 477, je lepší než všechny kejchačky i kulatice, protože to už trochu jede, kulaté lenochody a stabiláky jsem nechtěl. Ty jsem nikdy neměl rád... Dědci tvrdí jak to vyjede všechny kopce na 4, ale co je to platné, že to jede na 4, když to při tom leze rychlostí lepšího traktoru... No takže 477, ale byl to vrak... Takže renovace, Posilube, elektriky, blinkry, kotouč, nové tlumiče, kyvku taky opravit. No udělal jsem si jí po svém a byla pěkná... Měl jsem jí hodně dlouho a najezdil na ní zhruba 100 000km, ale pravda na několik pístů a několik oprav motorů, samozřejmě všechno svépomocí... No ale líbil se mi Smolík, tak jsem po pár letech začal
shánět Smolíka... Sehnat původního, protože toho jsem původního chtěl, byl trochu problém, ale nakonec se po zeptání u známého našel přes dva bývalé majitele docela pěkný, byť dlouhodobě odstavený Smolík v Sušici. Byl za pár korun, ale vidlice v prdeli, motor v prdeli, ale byl v podstatě původní, byť nebyl bez chyb... Prostě patiňák..... To byl první splněný sen.

Jenže pak jsem začal chtít Roadstera čtyřtakta... Ten se nakonec povedl tak, že zase ze známosti mi byl nabídnut člověkem, co si místo něj koupil ER5. Ten teda levný vůbec nebyl, ale Roadster je holt Roadster a byl to druhý splněný sen... Na tom, jsem pár let hodně cestoval, protože byl pohodlný a bral málo benzínu... S ním jsem si teda užil trable s elektrikou, a měl jsem i dvě závady mechanické. Povolená matka na primáru přetočený šponovák rozvoďáku, ale to se mi časem podařilo vychytat, takže nyní je bez problémů.

No a pak se číza začala vysírat a její výkon v dnešním provozu stal se nedostatečným, tak jsem vzal fíka, prodal ho, vzal jsem 477, prodal jí taky a z výtěžku si koupil CB5, což jsem měl udělat mnohem dřív, protože ta motorka je prostě o dvě galaxie jinde než cokoli českého, se stejnou spotřebou a spolehlivá je jak slunce...

Krátké etüdy s motokrosem a dalšími krámy co mi prošly rukama krátkodobě, nemá cenu zmiňovat... Motokros byl lekce k tomu, že taková věc se mi sice líbí, ale nechci jí, protože to má tolik ALE....

Autoškola na Fíka byl Simson - mrdka 50ccm jako každá jiná, na velkou potom 639 - těžký a ohavný krám co blbě dobíjel a pak samovolně chcípal při stání na volnoběh v křižovatkách.... Smolík je prostě mnohem lepší třiapůle než jakákoli Jawa... Ergonomicky i jízdně... 634-638-639 to je koza vysoká, těžká, blbá, neochotná... Prostě úplně nahovno... 640 se jim dosti podobá, ale aspoň už není ohavná, ale vypadá normálně... Asi jako jediná Jawa co vypadá normálně a líbí se mi alespoň na pohled... jenže Jawa se poní k ohavnostem vrátila... Až 650 Dakar měl nějaký výzor... Vypadal divně, ale také zajímavě a byl prostě svůj... Akorát jenom z dálky, z blízka vyšlo najeto to, že sice nebyl ohavný celkově, ale byl stále ohavně zpracován... Adenium je pokračování té myšlenky a to je dobře... Ale co s tím, když je to nespolehlivý krám a výrobce se chová hůř než řeznický pes... Vintage. pěkně vyřešené výfuky, plechové blatníky... To jo... Ale ohavná nádrž ze 634 a beztvaré kastlíky to totálně zabíjí a pořád zůstavá to, že je to prostě krám a ten barák na břehu řeky je ústav plný osob postižených prokrastinací, psychických chorob a charakterových vad....

No a nejspíš mi přibyde Jawetta.. Rotoped.... Dar nedar... Odstavená asi tak od roku 80... Netuším, jak to u těchto prskoletů je s papírama....

Naposledy editováno 06.12.2020 18:02:53

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.12.2020 v 18:07 | Nahoru | #85764

pech. píše: ... a ten barák na břehu řeky je ústav plný osob postižených prokrastinací, psychických chorob a charakterových vad....

....



já se vždycky musím smát, že to nikdy nezapomeneš zmínit

...ale aspoň je to k tématu. Ne jako někteří, co nechápou, že tady je to o jawě a dávají sem fotky amerických vojenských aut a pejsků.
...aby se pak vztekali, že ostatní sem nepíší o jawě

Naposledy editováno 06.12.2020 18:10:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.12.2020 v 18:33 | Nahoru | #85765

PetrL3 píše: já se vždycky musím smát, že to nikdy nezapomeneš zmínit

...ale aspoň je to k tématu. Ne jako někteří, co nechápou, že tady je to o jawě a dávají sem fotky amerických vojenských aut a pejsků.
...aby se pak vztekali, že ostatní sem nepíší o jawě



Ono mně to podvádění a dělání blbců z lidí, co jim tam nosí prachy, totiž neskutečně sere.... A ten parazitismus bez výsledku rovněž...
Budu radši, když za ty prachy udělají v nějaké horní dolní školku, sámošku, chodník, nebo u paneláku parkoviště, protože to bude sloužit
lidem, než je nacpat těmto lemplům, kteří to prožerou a nevznikne z toho nikdy nic....

Jsem čech a mám české věci rád. Potom co mi Škodovka neuměla nabídnout auto podle představ, utekl jsem jinam...

O té 640 jsem jeden čas přemýšlel, když se mi nedařilo sehnat Roadstera... Kdyby byla s mazáním, a to ona byla... Pak jsem ale nakonec sehnal Roadstera, takže jsem jí pustil z hlavy... Roadster je totiž lepší...

Pak se mi zalíbil Dakar... Jenže jsem si přečetl o těch trablích co s tím lidi mají a o tom jak se k tomu staví Bratrstvo kočičí pracky a utekl jinam.... K Hondě... A ta je taky lepší... Diametrálně.... Ono je to spíš tak, že mezi cestovními půllitry té doby nic lepšího než ta Honda ani není a dnešní motorky jsou lepší vlastně jen o trochu, když nástupcem je NC...

Potom co vidím, jak se chová Jawa pořád, dodnes se to nezlepšilo, tak to píšu, tak jak to je... Já neumím lhát a proto nelžu... Oni lžou pořád....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.12.2020 v 18:40 | Nahoru | #85766
PetrL3> Já bych zmínky o autech nezatracoval, konečně - auta máme všichni a není na škodu se zeptat nebo pochlubit - ale hlavním tématem tady mají být Jawy. A možná ČZ, Blata...

(reakce na) Jawablázni

6.12.2020 v 18:43 | Nahoru | #85767
Milan1963> však jasné, jen mi to přijde úsměvný, když to vyžaduje někdo, kdo to sám nedodržuje.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.12.2020 v 18:43 | Nahoru | #85768
Když se tu objeví jednou za čas mimotématickej příspěvek tak se to dá tolerovat ale probírat se 30ti stránkama moudrostma je-li lepší Octávka, Tudor, Felda, 1203, Tatra nebo jiná mr..a je vopruz.

(reakce na) Jawablázni

6.12.2020 v 18:45 | Nahoru | #85769

pech. píše:
Potom co vidím, jak se chová Jawa pořád, dodnes se to nezlepšilo, tak to píšu, tak jak to je... Já neumím lhát a proto nelžu... Oni lžou pořád....



Já s tím souhlasim.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.12.2020 v 18:48 | Nahoru | #85770
A ta Jawetta? Byly k tomu nějaké papíry? Jak se to dělá dneska? Pojistit a jezdit, nebo jak jinak?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist