Téma: F35 - tak to je mazec
 
11.1.2011 v 13:54
Americký F35
- hlavní konkurent čínského J-20


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) F35 - tak to je mazec

2.9.2011 v 15:08 | Nahoru | #1

Stan.in píše: + pro ostatni:
Modernejsi urcite 29ky nebyly. U nas slouzil Mig-29A a ten nemel ani fly-by-wire rizeni, ale jen hydrauliku. O radaru nemluve.. Na tu dobu fajn, ale pro dnesek na nic.. Navic se nam celkem sypal, ale i tak ho dokazali technici udrzet ve slusnym stavu. Mam to letadlo rad, ale pro CR melo drahej provoz. Jeho dva motory slusne papaly a tak treba pri cviceni vzdusneho boje proti Frantikum na Mirage 2000 musely obcas predcasne na zem, bo jim doslo palivo :) Ale porad na tom byl lip, nez Mig-23. Ten nebyl uz vubec zadna vyhra (co se tyka provoznich nakaladu). Mig-21 taky nic moc, ale aspon mel levnejsi provoz a pro PVO stacil. Kazdopadne byl Mig 29 nejvykonnejsi a nejobratnejsi stihacka, jakou jsme kdy meli. Gripen ma dobrou avioniku, ale je podmotorovanej a tak trochu ztraci v obratech dech. F-35 bude naslapana, ale jinak asi zadnej zazrak.. no, uvidime. Ja bych u nas videl nejradsi Eurofighter tranch 3, ale na to nemame a nevic to je dalsi letadlo s 2 motorama. Takze v roce 2015, na kdy se planuji novy stihacky, to vidim bud na F-16, F-35 (haha) anebo Gripen (mozna i verze E s lepsim radarem a motorem, na ktery se ted pracuje).
Jo a Alca jako stihacka je kravina na n-tou :) Mala stoupavost a maximalka, ktera je rovna cestovni rychlosti dopravniho letadla :)



Ahoj, k té 29tce, pohyboval jsem se hodně kolem Žatce, osobně i kolem tehdejších pilotů s velkým P jako byl p. Václav Vašek a Josef Hlava. To, že se tehdá Migy 29 prodali byla velká chyba a to jak podle pilotů tak i podle celého personálu kolem letišť. Havran se mohl bez obav postavit letadlům jako F-16, F-18, Mirage 2000 a Tornado a hlavně je v mnoha věcech i převyšoval, což de facto potvrzovali i piloti z USAF. Paradoxem je to, že o prodej Migů se tehdy zasloužil ten samý pán, který jejich nákup nejprve strašně prosazoval. To, že nám rusové nabízeli v rámci jejich dluhu vůči našemu státu splacení právě dodávkami havranů, kdy jsme de facto mohli mít velké a solidní letectvo za super peníz plus zajištěné díly je věc další. Potom holt musíme uvažovat o olétaných a zakonzervovaných F 16 z nevadské pouště a posléze celkem nevýhodně pořídit jinak velice dobrý ale drahý Gripen ovšem ve směšném množství. Jo tenkrát to byla móda, co bylo Ruské pryč s tím. Bohužel. Hlavně že se kvůli tomu v Žatci budovala speciální a drahá budova s trenažerem, která se pak "darovala" spolu s letadly Slovákům za šmejdský vrtulníky. Tak to byl tedy kšeft, kdy stařičká 21 byla de facto opět naší nejmodernější stíhačkou. A co se týká fly by wire, radaru a jiných komponent u havrana, nebyl problém tohle letadlo upgradovat stejně jako to třeba udělal německý Bundeswehr. Nicméně kolem roku 1990 tohle éro tyhle vymoženosti vůbec nepotřebovalo aby se vyrovnalo nebo dokonce předčilo jeho hlavní konkurenty. Dneska ho rusové dokážou vymazlit i systémem změny vektoru tahu, ale to už je jiná písnička.

PS: a že nepotřebujeme letectvo a podobně. V rámci NATO ho potřebujeme a na druhou stranu, piloty jsme měli vždycky špičkový a nedej bože, nepřeju si to, ale jednou může přijít něco a budem za ty kluky strašně rádi, že je tady máme. Podle spousty lidí nepotřebujeme vůbec nic že, hlavně aby byl benzín za 10,- a pivo za 5,- to stačí. Chjo.

PS2: jdete někdo na Ciaf?

Naposledy editováno 02.09.2011 15:10:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) F35 - tak to je mazec

2.9.2011 v 15:15 | Nahoru | #2
Cipísek-Zdenda> No já je znám osobně. Ale o P. Hlavovi bych ti povaprávěl pár veselých historek, ale to se nedělá (nemyslím to hanlivě, ale on dělat průsery prostě uměl, měl na to talent ).
A ten zbytek- těžko ti to vysvětlovat, otec byl pilotem na Mig-29, stejně tak dělal šéfa výběrové komise a nákupu Gripenů- a zcela upřímně, Mig-29 se mohl postavit F-16, ale tak verzi A, C rozhodně ne. To samé se týká F-18. Rusové a moření dluhu letadly- kdybys věděl jak to bylo s jejich dodávkami náhradních dílů, tak vedle toho jsou dodávky na některý italský motorky vzorem rychlosti a přesnosti. A tak se prostě armáda provozovat nedá. Polské vrtulníky byl naopak výborný kauf- za odcházející mašiny s děsivě drahou údržbou jsme získali dobré a spolehlivé vrtulníky. Mig-29 v Luftwaffe- počti si rozhovor s německým plukovníkem ohledně služby jejich Mig-29, dozvíš se jak moc z nich byli "nadšení"...
Neber to tak že bych ti chtěl mermomocí odporovat, máš přesně ty informace, co v hospodách okolí Žatce kolovaly, což ti nemůžu mít za zlé. Bohužel ty informace byly v nejlepším případě polopravdy.

edit: já prase, ten češtin

Naposledy editováno 02.09.2011 16:34:30
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist