1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
fallen píše: vím že to není dodávka, ale tady to nejvíc žije co se týče přepravy moto, nevíte někdo jestli se dá na klasický plechový přívěs agados dodělat skříňová nástavba? nestavěl jste si to někdo? Laicky mi přijde že je to pár plechů / dřevotřísky a rám a panty, ale
mám tohle https://scontent-fr...1d6c&oe=55A91DF6
a chtěl bych tohle ) http://im.sauto.cz/...jpg?type=im7 [/quote]
Dobrý den
pokud na původní vlek valník posadíte odnímatelnou nástavbu skříň, tak se to dá považovat jako náklad. Na STK nástavbu sundáte.
Já jsem stavvěl na podvozku valníku novou nástavbu skříň s prodlouženou korbou do předu na oje pro dosažení snížení odporu vzduchu.
Stavba je hotova, jen zbývají dodělat drobnosti. Problém je nyní v dokladech. K přestavbě je nutný souhlas výrobce púvodního vleku. Majitel firmy která vlek vyrobila mě řekl, že nebude dávat souhlas, (to i je nést riziko za něco co nestavěl). Můj právník mě pomohl sestavit smouvu mezi námi, podle které bych já přebral odpovědnnost za případné problémy v budoucnosti. Jde o to, že pokud bych havaroval a při kontrole by se zjistilo, že vlek nesplňuje normy proti převhnutí atd, že by pojišťovna odmítla plnění Plus právní následky. Ve čtvrtek mám jednání s státní zkušebnou a budeme hledat cestu jak přestavbu legalizovat. Pokud by výrobce se nestavěl na zadní, stačil by nákres-výkes přestavby, žádost, souhlas výrobce a kontrola na STK podle nákresu u žádosti.
1 reakcí na tento příspěvek dodávka na převoz moto
O té odnímatelné nástavbě jsem neslyšel (teda jen ty plachtové), máte nějaký typ na skříňovou?
fallen píše: to je krásná práce! Můžu se zeptat na kolik to vyšlo? Ty legální problémy to asi prodraží ještě víc.
O té odnímatelné nástavbě jsem neslyšel (teda jen ty plachtové), máte nějaký typ na skříňovou?
Než jsem začal stavět vlek, tak jsem dlouho hledal co kde najdu na netu. Nakonec jsem si udělal představu co bych si chtěl postavit a jak to má vvpadat. Bohužel nikdo takový nevyrábí. Nakonec jsem našel výrobce v USA ale to jsou těžké vleky pro americké osmiválce...
Na otázku kolik mě stál vlek nejde odpovědět. Vlek jsem koupil KO a nebylo na něm nic dobrého ani doklady. Zaplatil jsem za něj 4500kč a cesta tam a zpět 350km.
Na začátku jsem si dal tyto priority:
- vlek musí být co nejlehčí
- co nejlepší jízdní vlastnosti a ekonomika jízdy (dobrá aerodinamika)
- vllek musí být co nejvíce bezúdržbový. Vše nerez, nebo pozinkováno i když bude garážován
- vlek bude pro různá využití-multifunkční na převoz motorky, zboží ve firmě, na kempování, atd.
- měl by také slušně vypadat.
- stavba by měla být co nejlevnější
-----------------------------------------------------------------------------
pokud si pročtěte jaké jsem si dal podmínky, tak nakonec jsem vždy musel dělat kompromis a hledat řešení. Občas jsem zbytečně vyhodil několik tisíc a pak zvolil jiné řešení.
Například jako materiál na oplechování jsem nezvolil hliník, protože je drahý. Zvolil jsem pozink 0,6mm barvený který se dává na střechy. Scháněl jsem i pozink nýty které jsou barvené stejnou barvou. Ty ovšem byly ukrutně drahé i tak jsem na zkoušku několik koupil. Když jsem s nimi nýtoval barva na hlavě nýtu po zanýtovýní odpadla.. Zkoušel jsem odolnost barvy na plechu. Proti slunku dešti paráda. na pevnost špatné. Hledal jsem jak problém vyřešit. Koupil jsem na zkoušku folii která se lepí na auta s tím, že folii nalepím na vlek a folie bude chránit barvu. Přijel kamarád který umí lepit folie a říká. To je průser, protože na nýty nejde dávat folii. Zkušebně jsem ji nalepil na zadní dveře.... nakonec jsem ji sundal a vyhodil. Cena za folii 1500kč vyhozených. Nakonec mě lakýrník nastříkal hrbatinou která se stříká na prahy aut a na to barvu. To mě stálo 5000kč. Pokud bych zvolil autolak, tak to by mě stálo 10 000kč jen za barvu což na vlek je nesmysl.
Další problém kde jsem šáhl vedle byl materiál na izolaci mezi vnější a vnitřní stěnou vleku. Venkovní je jak jsem psal, je barvený pozink ( stačil obyčejný, protože se vlek stejně lakoval) a vnitřní stěna je plast PALFOAM. Chtěl jsem aby vlek při jízdě nerezonovalo opláštění a nebylo ve vleku v létě horko. Uvažoval jsem a materiálu kterým se izolují karavany, ale to by mě stálo cca 5000kč na celý vlek. Zvolil jsem nějaký hustý molitan celkem cena 1800kč ale musel jsem jet pro ně tam a zpět 180km. Nalepil jsem kus a zjistil, že plechy rezonují stejně protože má malou hustotu. Nakonec jsem molitan dále nelepil a na stěny napil Miralon který dostávám zadarmo jako výplň v krabicích se zbožím. To je super řešení.. Tím chci říci, že nejde ani odhadnout náklady na stavbu.
Jen s výsledkem jsem spokojen. Zítra bude jednání s technikem z zkušebny a uvidíme, zda bude rozumný povolení přestavby klapne, nebo dále budu hledat jak legálně vyřešit doklady. Mě nakonec až tak o cenu nešlo, jen chci kvalitní vlek a podle svých představ.
přidám nějaké další fotky stavby vleku.
Naposledy editováno 22.04.2015 22:33:15
1 reakcí na tento příspěvek dodávka na převoz moto
callowsick píše: IvoTregr: opravdu pěkná práce držím palce,aby technik měl rozum
tak měl jsem dohodnutý příjezd z technikem zkušebny DEKRA. Podíval se a říkal, že to půjde. Vše si nafotil, přeměřil a zkontroloval. Sepsal co všechno musím upravit a dodat. Nyní to budeme s ním řešit poštou a emailem. Zadarmo to nebude, odhaduji 5 000kč plus nějaké náklady na jeho na cestu. Pak musím ještě na STK tam zaplatím za kontrolu a dopravku. Tam vysolím dalších 2 000kč.
tady dole dávám fotky vleku které jsem si stáhl jako možný vzor. Skříň na valníku, kde není třeba dělat přestavbu.
1 reakcí na tento příspěvek dodávka na převoz moto
moc díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
lovec2996 píše: IvoTregr> Dobrý den,mužu se zeptat jak to dopadlo?Zvažuji příští rok něco podobného,zakládal jsem jsem i téma,ale nic jsem se extra nedozvěděl.Vypadá velmi solidně,pěkná práce dobrej mustr pro mě.
Nástavba má výhodu, že ji sundáš a můžeš si dovést veci jako na valníku a neřešíš doklady- poplatky.
Nyní jsem nemocen a tak se vše zastavilo. Jinak dorazili dokklady, mám hotové povolení z DEKRA a již nemusím na technickou. Stálo to 4 000kč. Musím jen na dopravku a tam vysolím 2 000kč a bude vše OK. Pokud by výrobce vozíku mě dal souhlas, nepotřeboval bych DEKRU, ale musel bych na technickou. JInak váha vozíku po dokončení je 340kg. Na závdy v životě jsem jezdil snad vším. Warburg 900, Škoda 1000MB,..Robur, Trabant, Žuk skřín i karavan, Škoda 1203, Avia v různých provedeních- vlaník, skříň karavan, po revoluci také snad včím co bylo. Dnes chci na závody sám nebo s mechanikem, nebo manželkou. Nechi mít další auto jen pro závody. Ten vlek má výhodu, že ho po závodech odpojím a později ho vyložím, nebo v něm necháván část vybavení na další ježdění. Osobák zůstává vždy připravený pro rodinu. a jezdit dodávkou během týdne není levná záležitost. Jsem u dálnice (město minimum) a běžně jezdím do 4 litrů bez vleku, ale mám hooodně lehkou nohu a ježění si užívám. S vlekmem cca 4,8l podle profilu. Přídávám něké forky s stavby.
Výroba bočních vyklýpěcích dvířek, která po vyklopení slouží jako odkládací stůl. Materiál olevový plech síla 0,6mm.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
Při každé stavbě-přestavbě si musíme odpovědět ny tyto otázky:
1) jaké cíle chceme dosáhnout
2) jakou úroveň kvality má stavba- přestavba mít.
Snažil jsem se dbát i na drobnosti., protože pokud někde člověk sníží úrověk kvality jednotlivé práce, sníží tím kvalitu celé stavby.
Pro nýtování plechů jsem si vyrobil šablonu, aby nýty byly správně a pravidelně rozmístěné. Jako příklad uvádím fotografie.
Protože jsem měl jako cíl dosáhnout co nejlepší aerodynamiky a maximální využití daného prostoru při nízké váze ( nízká váha důležitá pro průjezd zatáček a při brždění)
hned na začátku jsem zavrhl původní obdélníkový půdorys.
V původním záměru jsem zvažoval rozvod elektřiny 12V a 220V. Nakonec po rozhodnutí manželky, pro maximální bezpečnost, jsem od 220V upustil. Uvažoval jsem pro jakou sílu stěn mám rozhodnout. Propočítaval jsem tuhost a tloušťa 20mm mě vycházela jako nedostatečná, 40mm zase jako zbytečně předimenzovaná. Tak jsem se nakonec rozhodl pro 30mm. Tato varianta davala určité možnosti s zamýšleným rozvodem vody ve stěně vleku s možností připojení externího zdroje vody na vodovod, nebo plastový barel vody s tlačným čerpadlem. Vývod vody by byl za dvířky na externí sprchu a nasazovací vodní ventil.
Na obou bocích jsem umístil nerezové úchyty pro upevnění nůžového stanu. Od rozvodu vody jsem nakonec upustil, protože vodu k mytí lze snadno umísti ve stanu.
Elektrický rozvod 12V napájí 3 LED světla která lze zapínat samostatně. Napájení z auta je z zásuvky k vleku. To ovšem musí být zapnutá světla auta. Pokud bych si si chtěl svítt například při stání v kempu, mohu si přivést elektřinu s zásunky zapalovače z auta a nemusím mít zapnutá světla auta, dokonce ani nemusím mít klíček ve spínací skříňce. . Průřez drátů je dostatečný i pro zapojení 2 chladniček.
ještě nějaká další fotografie z stavby.....
Naposledy editováno 12.05.2015 23:13:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
Podle mě je tažní zařízení do 400kč těžko využitelné. Moje první investice by byla do jiného tažného. Nevím, zda existuje kvalitní vozík kde by ses i s nákladem vešel do 400kg. Ještě přemýšlím, da ses dobře podíval do techničáku, protože mě závěs na 400kg přijde jako nereálný.
1 reakcí na tento příspěvek dodávka na převoz moto
Stěna úmyslně není až na podlahu, aby šlo případně převážet i delší materiál. Dále mám koberec na podlaze od zadních dveří celku až do špice vleku. Výhoda stěny je také, že čisté oblečení nemusím dávat do zadní části kde je více prachu a špíny od motorky. Absolutního vyvážení dosáhnu až dokončím držáku rezervního kola za nápravou. Nyní je váha na oji mírně větším ale to jinak nešlo udělat
Doklady stály
- schvalování DEKRA 4000kč (protože výrobce zbytečně odmítl mě dát souhlas k přestavbě jím výrobeného vleku) ale zase jsem nemusel na STK
- 1000kč na dopravce za přestavbu
- 50kč za změnu barvy vleku.
------------------------------------------------------
- Ještě jsem zkoušel polévat vlek hadicí kam a jak zatéká. Během léta některá místa utěsním profilovým těsněním.
- dále pod zadní část podlahy umístím rezervu. Tím také dosáhnu ideální rozložení váhy.
S vlekem nyní nejezdím, protože mám podobný úraz z motorky jako Villopoto jen bez zlomeniny. Jsem 2 měsíce po pádu a minimálně ještě měsíc to nepůjde.
Nějaké jízdy jsem s vlekem odjezdil. Výsledek naplnil očekávání. Nízká váha a malý aerodynamický odpor jsou vidět na spotřebě a na jízdních vlastnostech.
To že jsem oplepil oplášťování skříně zevnítř miralonem zamezilo všem rezonancím skříně Při jízdě když si stočím v autě okýnko ve dveřích, není vlek slyšet.
Miralon je stejný, nebo podobný materiál který se používá k tepelné izolaci karavanů
Letos to nestihnu, ale příští rok bych chtěl s vlekem vyrazit někam k vodě, abych prověřil všechny funkce vleku. například elektroinstalaci s vniřním osvětlením LED diodami. Zásuvkami pro připojení autochladničky atd. Dále připojení velkého nůžkového stanu, Externí rozvod vody včetně sprchy. ALE HLAVNĚ CHCI s ním jezdit na tréninky MX s motorkou.
1 reakcí na tento příspěvek dodávka na převoz moto
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
Taz-007 píše: zapoměl jsem dodat, Je na prodej
Zajisté dobrá zpráva,ale když to je 8+1 a nevidím zahrádku na střeše,tak kam si dám tu motku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
Taz-007 píše: zapoměl jsem dodat, Je na prodej
Docela pěkná Caravella Kolik by měla koštovat ?