globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Baterie MiGM, zvlastni chovani
27.12.2010 v 15:59
Cau, chci se jen zeptat preventivne. V motorce (ZX10R 04) mam priblizne rok novou baterii MiGM, cely rok uplne v pohode. Ted mi stoji motorka asi 2 mesice na dvorku pod plachtou a rekl sem si, ze bych moh zkontrolovat a dobit baterii. Tak sem ji zmeril pres 12V zasuvku co mam pod sedackou a mela 12.98 V, coz mi teda prijde hodne podezrele moc. Pri zapnuti zapalovani, kdy se rozsviti parkovacky, zavrci privera a cerpadlo, tak to spadlo na 12.5 (pri cerpadle 12.4), po vypnuti to skocilo na 12.6 a pomalu to zaclo stoupat nahoru. Pripojil sem to teda na nabijecku udrzovacku (z Louise automatika ma 300mA, neco jako Lidl, ale tu mam ted v garazi na aute) aby baterku dostouchala.

Chci se teda zeptat jestli je to normalni ci zda s tou baterii muze neco byt spatne? Startovat sem nezkousel, ale predpokladam, ze by to v klidu chytlo.

Předchozí
1 2
Následující

Baterie MiGM, zvlastni chovani

27.12.2010 v 16:03 | Nahoru | #1
děláš ze sebe hňupa, nebo jen machruješ?

to napětí co píšeš odpovídá zdravýmu a plně nabitýmu akumulátoru

1 reakcí na tento příspěvek Baterie MiGM, zvlastni chovani

27.12.2010 v 16:05 | Nahoru | #2
baterka má věšinou 12,6V, to je nějaká čínská, co má článek navíc?

1 reakcí na tento příspěvek Baterie MiGM, zvlastni chovani

27.12.2010 v 16:06 | Nahoru | #3
Napětí na prázdno ti nic neřekne. 13V je v tomto režimu celkem běžný. 12V ukáže i když je tam málo elektrolitu. Světla jsou malá zátěž, ale pokud bys zapnul všechny, pak by to možná něco řeklo. Nejlepší co můžeš doma udělat je startovací zkouška. Napětí při startu by ti nemělo klesnou pod 9,5V. Pak je aku "mrtvá". Jinak ideálně by měla držet cca 10,5V při startu. Ale po roce se nezničí. Navíc tyhle aku už jsou dnes celkem odolný. Jen dobij a nech být. Popřípadě ještě jednou za měsíc až dva. Pokud bude na jaře bezproblémů startovat, nechaůl bych jí tam bez obav.

1 reakcí na tento příspěvek Baterie MiGM, zvlastni chovani

27.12.2010 v 16:08 | Nahoru | #4
něco je špatně, doporučil bych jí tak na 30 minut zkratnout.. pak napětí klesne na normální hodnotu 6 V a můžeš jí uložit k zimnímu spánku

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie MiGM, zvlastni chovani

27.12.2010 v 16:14 | Nahoru | #5
dva_hrnce> nebo ji může zabalit a poslat mi ji

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie MiGM, zvlastni chovani

27.12.2010 v 16:19 | Nahoru | #6
Bubrak ZX10R: Akumulátor máš v pořádku, zato měřák stojí za houby Čím jsi to měřil?

(reakce na) Baterie MiGM, zvlastni chovani

27.12.2010 v 16:22 | Nahoru | #7
dohoja> taky vlastníš dvaatřicítku klíč kterej nějakej ten ampér snese než se přetaví?

(reakce na) Baterie MiGM, zvlastni chovani

27.12.2010 v 16:23 | Nahoru | #8

1100Virago píše: Bubrak ZX10R: Akumulátor máš v pořádku, zato měřák stojí za houby Čím jsi to měřil?



Multikawametrem! Myslim že to dost vysvětluje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie MiGM, zvlastni chovani

27.12.2010 v 16:41 | Nahoru | #9

1100Virago píše: Bubrak ZX10R: Akumulátor máš v pořádku, zato měřák stojí za houby Čím jsi to měřil?



normalni multimetr za par stovek dycky meril v pohode celkem, jen mam asi odpalenou pojistku na mereni maleho proudu, to je neustaly problem, ze ten kabel neprepojim kdyz tam tece vic a vim to

proste me prekvapilo ze tam bylo vic nez 12.8, coz bylo doposavad maximum co sem na baterii kdy nameril

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie MiGM, zvlastni chovani

27.12.2010 v 16:44 | Nahoru | #10

Poggy píše: Napětí na prázdno ti nic neřekne. 13V je v tomto režimu celkem běžný. 12V ukáže i když je tam málo elektrolitu. Světla jsou malá zátěž, ale pokud bys zapnul všechny, pak by to možná něco řeklo. Nejlepší co můžeš doma udělat je startovací zkouška. Napětí při startu by ti nemělo klesnou pod 9,5V. Pak je aku "mrtvá". Jinak ideálně by měla držet cca 10,5V při startu. Ale po roce se nezničí. Navíc tyhle aku už jsou dnes celkem odolný. Jen dobij a nech být. Popřípadě ještě jednou za měsíc až dva. Pokud bude na jaře bezproblémů startovat, nechaůl bych jí tam bez obav.



jasny , tech 13 me proste prekvapilo, po 2 mesicich co to stoji na mraze, a to sem ji predtim asi nemel uplne dobitou, pac sem ji vyflusal gripama, hodinku dal na nabijecku (takovou tu velkou klasiku cervenou co ma stupnici do 9 A), a jel pak asi 150km. no mozna ji to nabilo uplne , nevim

1 reakcí na tento příspěvek Baterie MiGM, zvlastni chovani

27.12.2010 v 16:56 | Nahoru | #11
zkus vyměnit baterii v měřáku. čím je slabší baterie ve voltmetru tak ukazuje víc a víc a víc............

Naposledy editováno 27.12.2010 16:56:44

(reakce na) Baterie MiGM, zvlastni chovani

27.12.2010 v 17:03 | Nahoru | #12

Vladimir píše: zkus vyměnit baterii v měřáku. čím je slabší baterie ve voltmetru tak ukazuje víc a víc a víc............



ok zkusim

(reakce na) Baterie MiGM, zvlastni chovani

27.12.2010 v 17:56 | Nahoru | #13
Bubrak ZX10R>
Já měl něco okolo 12,5V bez zátěže a aku nevydržela víc než 3 starty. U auta to bylo obdobný. Elektrolit plynoval, ale hustota pořád na 75% (nejspíš tedy pokročilá sulfatace desek). Víc nabít nešla a napětí stejně držela dobrý. Jak dlouho potom ještě vydržela nevím. Ale auto stálo asi 8 měsíců v kuse v nevytápěné garáži.
Jedinej způsob jak aku nějak relevatně změřit je pod velkou zátěží (desítky amper, start nebo zkoušečkou na aku).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie MiGM, zvlastni chovani

27.12.2010 v 18:27 | Nahoru | #14

Bubrak ZX10R: ...proste me prekvapilo ze tam bylo vic nez 12.8, coz bylo doposavad maximum co sem na baterii kdy nameril


No právě, těch 12,8 je napětí plně nabitého odstátého akumulátoru. Víc to může být leda brzy po nabíjení, kdy ještě napětí nekleslo na stabilní úroveň. Jenže to není tvůj případ, takže proto bych těm naměřeným hodnotám až tak moc nevěřil.
Buď tvůj multimetr ukazuje "za roh" kvůli zimě, nebo jak píše Vladimir, v něm končí baterie a díky tomu se na něj nedá příliš spoléhat.

(reakce na) Baterie MiGM, zvlastni chovani

27.12.2010 v 20:33 | Nahoru | #15

1100Virago píše: No právě, těch 12,8 je napětí plně nabitého odstátého akumulátoru. Víc to může být leda brzy po nabíjení, kdy ještě napětí nekleslo na stabilní úroveň. Jenže to není tvůj případ, takže proto bych těm naměřeným hodnotám až tak moc nevěřil.
Buď tvůj multimetr ukazuje "za roh" kvůli zimě, nebo jak píše Vladimir, v něm končí baterie a díky tomu se na něj nedá příliš spoléhat.



ok ok diky za vysvetleni, prozkoumam ten merak

4 reakcí na tento příspěvek Baterie MiGM, zvlastni chovani

27.12.2010 v 22:58 | Nahoru | #16
To je blbost,máš špatný regulátor dobíjení...páč na motce je palubní napětí 12V, tak přes 12V už je špatně ... musí tobýt do12ti ... hledal bych u regulátoru dobíjení...asi je v řiti

(reakce na) Baterie MiGM, zvlastni chovani

27.12.2010 v 23:02 | Nahoru | #17
dr.dainese> ale prd..

(reakce na) Baterie MiGM, zvlastni chovani

27.12.2010 v 23:56 | Nahoru | #18

dr.dainese píše: To je blbost,máš špatný regulátor dobíjení...páč na motce je palubní napětí 12V, tak přes 12V už je špatně ... musí tobýt do12ti ... hledal bych u regulátoru dobíjení...asi je v řiti



hmm pán je odborník

(reakce na) Baterie MiGM, zvlastni chovani

28.12.2010 v 00:02 | Nahoru | #19
dr.dainese: Zkus si své motorky nastartovat a změřit dobíjení. Pravděpodobně zjistíš, že mají všechny vadný regulátor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie MiGM, zvlastni chovani

28.12.2010 v 01:35 | Nahoru | #20

dr.dainese píše: To je blbost,máš špatný regulátor dobíjení...páč na motce je palubní napětí 12V, tak přes 12V už je špatně ... musí tobýt do12ti ... hledal bych u regulátoru dobíjení...asi je v řiti



to bude dobry, doporucuju vic ovoce a zeleniny

(reakce na) Baterie MiGM, zvlastni chovani

28.12.2010 v 01:57 | Nahoru | #21

Bubrak ZX10R píše: to bude dobry, doporucuju vic ovoce a zeleniny



já bych naopak doporučil zelený ubrat..

Baterie MiGM, zvlastni chovani

28.12.2010 v 02:55 | Nahoru | #22
jeste tu explicitne nepadlo, ze SLA aku maji o par desitek mV na clanek vyssi hodnotu napeti pri max. nabiti (hustsi elyt) - u 12V by to melo delat cca 0.2V (na celou baterii). U kapalinove Pb aku je max. tech cca 12.6V, takze u SLA je to pak tech cca 12.8V. Namerenou hodnotu 12.98V po delsi dobe stani bych prisuzoval taky jen spatnemu zmereni. Presne mereni naprazdno neni uplne nevypovidajici...

P.S: Prozradte mi, co znamena zkratka MiGM ?

Baterie MiGM, zvlastni chovani

28.12.2010 v 05:28 | Nahoru | #23
je to znacka baterky co vyraba
cinsky vyrobca

Baterie MiGM, zvlastni chovani

28.12.2010 v 09:07 | Nahoru | #24
aha, myslel jsem ze je to nejaka podskupina AGM, o ktere jsem zatim neslysel

1 reakcí na tento příspěvek Baterie MiGM, zvlastni chovani

28.12.2010 v 09:56 | Nahoru | #25
Já včera naměřil 12,48V tak jsem se na ňáký dobíjení zatím vysral.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie MiGM, zvlastni chovani

28.12.2010 v 10:00 | Nahoru | #26

banda1250 píše: Já včera naměřil 12,48V tak jsem se na ňáký dobíjení zatím vysral.



To ja tech 12.98 hned frknul na nabijecku.

Akorat mi bracha privrel kabel do okna kdyz sem nebyl doma a pak rikal, ze ta nabijecka nesviti, jen nejak blika divne, tak sem mu rek, at to radsi odpoji aby mi jeste neshorela motorka kdyby se to v tom skripnuti nejak vyzkratovalo. Ale jestli to bylo ok, a nabijecka blikala mozna ze uz to bylo dobity uplne, mozna.

(reakce na) Baterie MiGM, zvlastni chovani

28.12.2010 v 10:08 | Nahoru | #27
Bubrak ZX10R>

(reakce na) Baterie MiGM, zvlastni chovani

28.12.2010 v 11:12 | Nahoru | #28

rich.puzzle píše: baterka má věšinou 12,6V, to je nějaká čínská, co má článek navíc?

MiGM je čínská baterka, takže i kdyby za jízdy hořela tak se člověk nemůže divit :D

1 reakcí na tento příspěvek Baterie MiGM, zvlastni chovani

28.12.2010 v 18:47 | Nahoru | #29
mám migm, a nabiječku z lidlu, jeste se mi nestalo ze by baterka nebyla nabita.... lidl nabijecka pozná nabitou nebo vybitou. kdyz pripojim vzdy sviti zelene, a jen urdzuje... takze asi dobrá baterka, i kdyz se to pozná az po letech

(reakce na) Baterie MiGM, zvlastni chovani

28.12.2010 v 19:17 | Nahoru | #30
whoode> Mám taky Made for Lídl a z ze Zetky 175 to nabila na 6,96
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ZX10R je masakr nejvetsi! [1 ... 544, 545] Kawasaki ZX-10R Ninja Bubrak-ZX10R 16335 19.5.2024 v 20:48 SLEEPER
nová baterie nevydrží déle než 5 dn... [1, 2, 3] Kawasaki ZX-10R Ninja Italy777 62 7.5.2024 v 21:24 Italy777
ZX10R 04 nejde do otáček Kawasaki ZX-10R Ninja Baciszx9r 2 7.4.2024 v 10:17 Baciszx9r
Při vypnutém motoru mi pořád bliká ... [1, 2] Kawasaki ZX-10R Ninja lukash321 33 12.3.2024 v 12:11 Straza.ninja
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom


TOPlist