Téma: 2022 (červen ) - Švédsko - Nordkapp - zpet Norsko (Lofoty,Trollstigen,...
Zdravím. Vrátil jsem se po letech do stopy a plánuji ještě něco užít a vidět. Otevřeně přiznávám, že v takovém cestování nejsem zběhlý, ale zas žádné ořezávátko. Nehledám závodníky, kterým jde jen o to hltat kilometry, ale pohodáře, kteří si dokážou vychutnat pohodovou jízdu, krásnou krajinu a kterým nedělá problém po dohodě zastavit tam, kde to stojí za to. Uvítám i jakoukoli radu ohledně takového cestování. Je to přeci jen více než 8.000km, takže žádný výlet do Průhonic.

Naposledy editováno 21.11.2021 11:40:42

1 reakcí na tento příspěvek 2022 (červen ) - Švédsko - Nordkapp - zpet Norsko (Lofoty,Tr...

Skvělá odpověď, děkuji! 24.10.2021 v 19:03 | Nahoru | #1
Měl by sis ujasnit, co vlastně ty sám chceš.
Jestli tě to láká, tak vyraž na cesty. Klidně sám. Pokud se něco přihodí, tak Švédsko i Norsko jsou země, ve kterých taky žijí lidé. Pomoc vždy najdeš. V případě průseru ti pomůžou jedině domácí. Spolijezdci ti mohou nanejvýš udržet morálku.
A vyraž hned příští rok. Uvažování o roce 2023 je nanic. Co když tě do té doby přejede autobus

Hlavně si ujasni:
1/ spaní nadivoko nebo předem zajištěné ubytování nebo to řešit každý den na místě (což je časově náročné - už cca v 17 hod se musíš začít rozhlížet)
2/ chléb náš vezdejší - občasná návštěva supermarketu pro nákup zásob (+ vézt ssebou věci na vaření) nebo strava v restauracích (na severu obludně drahá)
3/ udělat si solidní přípravu míst, která bys chtěl vidět. Jinak se ti snadno stane, že až doma zjistíš, že jsi profrčel 5 km od "pecky" svého života

2022 (červen ) - Švédsko - Nordkapp - zpet Norsko (Lofoty,Tr...

Skvělá odpověď, děkuji! 27.10.2021 v 13:27 | Nahoru | #2
Vůbec bych se toho nebál. Já si sám projel Norsko, Švédsko cca před 3 roky. Předtím jsem jezdil jen po čechách. Ano první delší výlet může nahánět obavy, také jsem je měl. Základ je zajistit si pojištějí na sebe i moto, bez toho se může v případě potíží výlet sakra prodražit. Určitě si naplánovat trasu s několika záchytnými body. Vezl jsem jen knoty na defekt, nic jiného si stejně sám neopravíš. Nezapomenout nepromok, vyplatí se. Spal jsem pouze "na divoko", jel jsem hlavně za přírodou.
Pokud jde o ceny... mno je tam dráž než u nás, ale tak zdrcující to zas není. Benzín tuším okolo 45Kč, hamburger s oblohou 200-300Kč - v turistických oblastech 500Kč v obchodech jsem nakupoval jen základní potraviny (vezl jsem si nějaké hotovky co jsou na cesty). Pokud jsi rybář můžeš se tam vyřádit. Pokud ne, snadno zlomíš zapůjčený prut jako já :) Soukromé rybářské oblasti jsou zpoplatněné, jinde můžeš pro osobni spotřebu chytat bez poplatku. Tuším 1-2 ryby.
Nejdráž tě přijdou trajekty přes fjordy, v Norsku je jich požehnaně. Většina tunelu je pro moto zdarma. Alespoň já jsem nikde platit nemusel. Pokud budeš spát v kempech náklady se zvednou. Můj názor - jet takovou cestu s někým koho najdeš někde na fóru a vůbec ho neznáš není dobrý nápad. Může to být fajn, ale taky můžeš mít zkaženou dovolenou.

P.S. V tunelech navigace nefunguje hlavne v těch u Stockholmu :)

Naposledy editováno 27.10.2021 13:28:38

Skvělá odpověď, děkuji! 3.11.2021 v 00:24 | Nahoru | #3
Jen do toho, neboj se. Byl jsem na severu 6x, je to proste bomba.
Letos jsem byl vice ve svedsku nez v norsku. Neposlouchej ty blbecky, co tvrdi, ze je tam jenom les. Ale musis vedet, kam jet.
Tohle je treba sever svedska, pro mne pecka!

2022 (červen ) - Švédsko - Nordkapp - zpet Norsko (Lofoty,Tr...

Skvělá odpověď, děkuji! 4.12.2021 v 09:03 | Nahoru | #4
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X Lacer 2 21.5.2024 v 19:45 ja1
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV Meny33 9 18.5.2024 v 23:08 ivako
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X oggycek 32 6.5.2024 v 14:08 Radek_S
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK