globalmoto_kveten





Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

Horské kolo

Skvělá odpověď, děkuji! 3.9.2017 v 14:02 | Nahoru | #1
hele poridil si to jeden znamej, protoze uz nestacil kamaradum (mladsim, on 65+), ma nejakej ten radoby chytrej system ze to nejede samo ale jen pomaha (kdyz to reknu blbe neslape=nejede, slape malo=motor jede taky malo, slapne vic=motor pomaha vic) kdyz jsem s nim mluvil mel to necelou sezonu a byl z toho docela dost nadsenej, ze muze jezdit s mladejma a nemusej na nej cekat,... baterka pry nic moc (kolik km nebo minut ti fakt nepovim) ale vozi nahradni v cylobatuzku, pry to neni az takova vaha... tak asi tak,..

jinak osobne bych ti rekl ze ses mladej kluk at se na elektro vyseres, ale vis jak, proti gustu... tu vahu navic resis jen do kopce, na rovinach je ti to docela fuk, a kdyz to vezmes kolem a dokola (nemyslim to ted nijak ve zlem, jen zamysleni) tak ta vaha navic bude mit dost mozna vetsi hustotu ulozene energie nez tvoje vlastni vaha

(reakce na) Horské kolo

Skvělá odpověď, děkuji! 3.9.2017 v 14:41 | Nahoru | #2
mára929r> zajeď si do Mělníka , mají tam toho kotel a fungujou i jako půjčovna.
Jinak mám v rodině celopevnej Haibike SDuro , oproti motoru Bosch v Xduru je tam Yamaha - je užší a dovoluje montáž dvojpřevodníku...jinak jsou ty parametry vcelku srovnatelný. Asistence je fajn , v terénu mě překvapilo jak to valí , ze začátku jsem měl trošku problém to ukočírovat v techničtějších pasážích.
Má to torzní snímač , kterej funguje jak to popisuje kerut - jedeš kadenci , do pedálů dáváš míň síly , pomáhá to málo. Zařadíš těžkej převod , šlapeš víc " ztěžka " začne ti to pomáhat fest...
však si to pujč a uvidíš..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.9.2017 v 09:41 | Nahoru | #3

mára929r píše: jakej máte názor na elektrokola? mě docela zaujalo toto - http://www.mojekolo...+XDURO+FullSeven+5.0
samozřejmě že se dá pořídit asi lepší, ale já tomu prd rozumím, tak proto se ptám. má to nějaký význam? ještě jsem se na tom nesvezl, ale chtěl bych. zajdu někam do prodejny kde mi to půjčí na otestování.
jsem zastáncem klasiky a se svým kolem jsem maximálně spokojen, ale napadlo mě to ve spojení s tim, že když bych někde jezdil po horách, asi bych nedal celý den ježdění stylem z kopce/do kopce a tohle elektrokolo by bylo asi dobrej pomocník
má to smysl něco takovýho si pořizovat?



moc sem už nechodím,ale občas přece....a k věci..realita a zkušenost,žádná teorie.

Díky různým zdravotním problémům,a krajinou kde bydlím,jsem pořídil elektrokolo ..mám dvě...HAIBIKE SDURO FullSeven /celopéro/ - Bosch...a HAIBIKE SDURO HardNine RC - Yamaha.

Motorově /výkonově/ skoro srovnatelné,v normálním provozu a terénu...v horském,naročnějším,kameny,lesní porosty,vlhko,jde ten Bosch více "od spoda",zase je méně výhodný na delší,rovinaté úseky,hlavně rychlostně..u toho odpružení je to samé...na "normální" ježdění je ten zadní tlumič jen doplněk,ale díky kvalitám našich cest celkem užitečný.

každé to kolo má několik výkonových režimů a comp ukazuje všechna data..hlavně vidíš spotřebu bat,vydanou energii v závislosti na výkonu motoru atd...pro příklad trasa cca 60 km,občasné převýšeni,lesní cesta cca 30 km + 30 km asfalt...kdy cca 20 km je možno jet bez "motoru" /roviny a sjezdy/ a na nejvyšší stupeń výkonu motoru cca 5 km..tak spotřeba baterie je cca 35%..takže v pohodě se dá ujet na "normální" silnici cca 120 km i více podle rázu krajiny.....cestovní průměr se pohybuje kolem 20 km/h..a není to rotoped,jak už tady někdo psal,musíš "dupat", aby ti motor pomáhal,bez toho tě to spíš brzdí..ten motor automaticky vypíná u rychlosti 27 km/h..pak už jede kolo jen lidským pohonem...i bez motoru se dají ty rovinky a mírné kopečky zvládnout celkem v pohodě,bez ohledu na tu váhu cca + 8 kg...baterka se dobijí cca 2 hodiny při vybití 50%.

Vozit baterku v batohu,o tom pochybuji,váží asi 7 kg, a stojí cca 25 t.Kč,takže nevím, kdo by to kupoval jako rezervu,možná u těch levnějších kol,třeba ano.

Ten Haibike patří mezi špičku.U nás už se jezdí i závody a pořizuje si to víc a víc lidí..věk a zdravotní důvody to ovlivňují....ze začátku,jsem se cítil ,trapně,ale když si člověk v poklidu vyjede na Ještěd a pak lesníma cestíčkama po hřebenech,tak rázem vše odpadne..fyzicky bych nezvládl ani polovinu cest,co v pohodě na tom kole ujedu....ale i tak člověk musí "makat"!

dojeď ti to pujčím,porovnáš a uvidíš.
asi bych dovedl sehnat za "pěknou" cenu

Naposledy editováno 26.09.2017 12:56:53

Horské kolo

Skvělá odpověď, děkuji! 15.10.2017 v 19:11 | Nahoru | #4
klouze ti to protoze na normalni pedaly patrej normalni boty ja mam neco jako tohle z ebaye za par set + roztrhany bezecky boty co uz to maji za sebou (..takovejch mam docela dost ) a naprosta spokojenost ...a taky se s tim tak nejak lip lip "vystupuje" v krizovejch situacich, i kdyz yvcvaknout se pry (podle tech co naslapy vozej) neni nijak zasadne tezky, ale stejne, tohle je jistota...

jinak praktictejsi naslapy budou urcite oboustranny, jednostranny vozej dle me gramari silnicari, aby usetrili na vaze

(reakce na) Horské kolo

Skvělá odpověď, děkuji! 15.10.2017 v 19:36 | Nahoru | #5
mára929r> nášlapy jsou v pohodě , většina pádů je v nulové rychlosti. Když se zapomeneš vycvaknout při dojíždění na křižovatku , obecně při zastavování .. , klasické pády v terénu v rychlosti jsou z pohledu vycvaknutí v pohodě - ani nevíš jak a nohy máš na volno. nevyžaduje to žádnej specifickej pohyb . jinak taková prověřená klasika v poměru cena výkon je shimano M 520 . a pedály rozhodně oboustranné.

Horské kolo

Skvělá odpověď, děkuji! 15.10.2017 v 19:47 | Nahoru | #6
PD m520, osvedceny, spolehlivy, levny.

(reakce na) Horské kolo

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2018 v 15:32 | Nahoru | #7
mára929r> zajed do progress cycle u hostivic, je to dovozce a maj velkej kram

Horské kolo

Skvělá odpověď, děkuji! 12.4.2019 v 06:42 | Nahoru | #8
Já Ti nevím, když kuknu na ten odkaz s KTM tak mi to přijde fakt jako drahota. Na většině trailů s el.kolem stejně nemáš co dělat, takže na hovno, a z kopce by mě srala ta váha, jinak ten model co jsi postoval by si zasloužil lepší brzdy, co se týče tlumení, tak bych takové osazení spíš čekal na mnohem levnějších kolech.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist