Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

Skvělá odpověď, děkuji! 26.9.2017 v 09:41 | Nahoru | #1

mára929r píše: jakej máte názor na elektrokola? mě docela zaujalo toto - http://www.mojekolo...+XDURO+FullSeven+5.0
samozřejmě že se dá pořídit asi lepší, ale já tomu prd rozumím, tak proto se ptám. má to nějaký význam? ještě jsem se na tom nesvezl, ale chtěl bych. zajdu někam do prodejny kde mi to půjčí na otestování.
jsem zastáncem klasiky a se svým kolem jsem maximálně spokojen, ale napadlo mě to ve spojení s tim, že když bych někde jezdil po horách, asi bych nedal celý den ježdění stylem z kopce/do kopce a tohle elektrokolo by bylo asi dobrej pomocník
má to smysl něco takovýho si pořizovat?



moc sem už nechodím,ale občas přece....a k věci..realita a zkušenost,žádná teorie.

Díky různým zdravotním problémům,a krajinou kde bydlím,jsem pořídil elektrokolo ..mám dvě...HAIBIKE SDURO FullSeven /celopéro/ - Bosch...a HAIBIKE SDURO HardNine RC - Yamaha.

Motorově /výkonově/ skoro srovnatelné,v normálním provozu a terénu...v horském,naročnějším,kameny,lesní porosty,vlhko,jde ten Bosch více "od spoda",zase je méně výhodný na delší,rovinaté úseky,hlavně rychlostně..u toho odpružení je to samé...na "normální" ježdění je ten zadní tlumič jen doplněk,ale díky kvalitám našich cest celkem užitečný.

každé to kolo má několik výkonových režimů a comp ukazuje všechna data..hlavně vidíš spotřebu bat,vydanou energii v závislosti na výkonu motoru atd...pro příklad trasa cca 60 km,občasné převýšeni,lesní cesta cca 30 km + 30 km asfalt...kdy cca 20 km je možno jet bez "motoru" /roviny a sjezdy/ a na nejvyšší stupeń výkonu motoru cca 5 km..tak spotřeba baterie je cca 35%..takže v pohodě se dá ujet na "normální" silnici cca 120 km i více podle rázu krajiny.....cestovní průměr se pohybuje kolem 20 km/h..a není to rotoped,jak už tady někdo psal,musíš "dupat", aby ti motor pomáhal,bez toho tě to spíš brzdí..ten motor automaticky vypíná u rychlosti 27 km/h..pak už jede kolo jen lidským pohonem...i bez motoru se dají ty rovinky a mírné kopečky zvládnout celkem v pohodě,bez ohledu na tu váhu cca + 8 kg...baterka se dobijí cca 2 hodiny při vybití 50%.

Vozit baterku v batohu,o tom pochybuji,váží asi 7 kg, a stojí cca 25 t.Kč,takže nevím, kdo by to kupoval jako rezervu,možná u těch levnějších kol,třeba ano.

Ten Haibike patří mezi špičku.U nás už se jezdí i závody a pořizuje si to víc a víc lidí..věk a zdravotní důvody to ovlivňují....ze začátku,jsem se cítil ,trapně,ale když si člověk v poklidu vyjede na Ještěd a pak lesníma cestíčkama po hřebenech,tak rázem vše odpadne..fyzicky bych nezvládl ani polovinu cest,co v pohodě na tom kole ujedu....ale i tak člověk musí "makat"!

dojeď ti to pujčím,porovnáš a uvidíš.
asi bych dovedl sehnat za "pěknou" cenu

Naposledy editováno 26.09.2017 12:56:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

28.9.2017 v 06:39 | Nahoru | #2
2LEKO> super, tak někdy až budu mít cestu kolem (jezdím kolem Liberce poměrně často) tak dám echo, a když se ti to bude hodit, rád bych se na to kousek projel a vyzkoušel. přeci jen když se toho vyzkouší víc, je to lepší. letos už to kupovat nebudu, nechám to na příští rok, ale i tak je každá zkušenost k nezaplacení
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist