globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

Skvělá odpověď, děkuji! 20.8.2014 v 13:22 | Nahoru | #1
Tak přidávám pár už starších fotek ze stavby .


Pokud se fotky nezobrazí (nevím proč) tak tady jsou přímé odkazy:
http://willy17.rajce...avba#14082013945.jpg
http://willy17.rajce...avba#20082013986.jpg

Naposledy editováno 20.08.2014 13:28:26

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

Skvělá odpověď, děkuji! 9.9.2014 v 15:34 | Nahoru | #2
Hoši, ten výrok o stabilizátoroch vyznával už Colin Chapman. Osobne s týmto názorom nesúhlasím, ja som totiž auto, ktoré sa obišlo bez stabilizátorov mal a jazda v tom bola až na výnimky utrpením.

A tiež nesúhlasím s tým, že to bafse nedotiahne do pojazdného prototypu, ak bude mať teda výdrž mrdať sa s tým bezrámovým rámom . Svokor po večeroch zvaril obyčajným trafom a rutilkami svatovi rám na HD fat boy - origo sa ohol pri nehode. Motorka jazdí dodnes. Môj ujo zas navrhol a aj s karosériou vyrobil fešný traktor, tiež len so základným náradím, ktoré sa dalo zneužiť na družstve ...

Stavba tříkoláku

Skvělá odpověď, děkuji! 10.9.2014 v 11:07 | Nahoru | #3
Ohledně konstrukce, inspirativní by pro tebe mohlo být technické řešení některých studenstských formulí SAE , u nás je staví ČVUT a VUT . Tady máš případně zip soubor s fotkami konstrukčních řešení některých týmů.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

Skvělá odpověď, děkuji! 11.9.2014 v 09:52 | Nahoru | #4
PEPAFJR> Nechci ti brát iluze ale odpověď "bafse" na tvojí otázku zcela určitě nebyla proto, že by neznal rozdíly mezi uvedeným Lotusem a jeho napodobeninami. Spíš se domnívám, že si asi něco v duchu pomyslel o tvých znalostech uvedených modelů a ani mu nestálo za to ti na to slušně reagovat. Protože takovou otázku jakou jsi vznesl o rozdílech mezi uvedenými typy může vznést jenom naprostý analfabet v tomto oboru. Dřív si o těch konstrukcích něco zjisti a pak se ptej, tož má rada.

coffman> předpokládám, že "bafse" z nějakého (určitého) důvodu nemá zájem tady prezentovat svoje jiné konstrukce a výtvory, ale můžu ti s naprostým klidem sdělit, že je to opravdu zkušený konstruktér. Kdo umí číst mezi řádky tohoto vlákna už to dávno pochopil, kdo ne tak je to stejně vlastně jedno .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

Skvělá odpověď, děkuji! 14.9.2014 v 16:37 | Nahoru | #5

bafse píše: Myslím,že tohle jsem nechtěl úplně slyšet,ale musím připustit,že jsi to vystihl.Možná bych ještě doplnil rádio



Lehce si mi nahral na smec :) me osobne se na tom nelibi 1) ta samonosna kastle (technicky na ni nic spatne neni, ale ja bych takovehle vozitko stavel konzervativne, tzn trubkovej ram a kastle pres (libilo by se mi kdyby byla z alu plechu :) )
2) 3kola - ja bych od toho chtel nadstandardni jizdni vykony - ala caterham - a myslim si ze ty 3 kola to limituji - jo vim ze jezdi sakra rychle trikolky ala can am - ale proste to tak vidim.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

Skvělá odpověď, děkuji! 19.9.2014 v 17:58 | Nahoru | #6

J.M.K. píše: ... Jak už jsem zmínil někde na začátku, osobně bych vždy vzal ze zvoleného motocyklu celou zadní polovinu rámu (od motoru po kolo) a tu vestavěl do kastle jako pomocný rám, nesoucí celý agregát. Navíc by tak kastle nebyla namáhána na tahy, ohyby a kruty na přenosu mezi motorem a kolem.



Při tomto řešení bude muset být zadní část výrazně delší, než s jakou je počítáno v současném designu tříkoláku, viz obrázek postavené tříkolky a podobný projekt níže. Projeví se to pak zřejmě i v jízdních vlastnostech, díky více vzadu položenému těžišti.



Projekt Talon RT - Více tady:






Tady je k tomu projektu ještě něco


Naposledy editováno 19.09.2014 18:07:25

(reakce na) Stavba tříkoláku

Skvělá odpověď, děkuji! 19.9.2014 v 20:28 | Nahoru | #7
DMRS> Možná jsem to nepopsal úplně přesně... šlo by o část rámu, držící motor a kyvku, aby držel pohromadě celek "motor+kolo" a tedy se tahy a torze (typicky od kardanu o motoru vpředu a náhonu na zadek) tolik nepřenášely do kastle. Podsedlovka, krk a ostatní serepetičky by se mohly dát pryč. Nad velikostí zadního prostoru jsem moc nepátral, to je pravda. Eventuelně by snad šla i zkrátit kyvka, což ale nebude sranda u motoru s kardanem. A přitom kardan bude nejsnazší použít - komu by se chtělo lézt pod vůz kvůli údržbě řetězu.

bafse> Vyrábět pro každý motor celý podvozek je pochopitelně nesmysl. Ideální by bylo, kdyby se podařilo udělat na kastli nějaké "univerzální úchyty" a pak montážní sady (adaptéry) pro každý motor, umožňující jeho snadnou vestavbu a případně i výměnu. Problém ale bude v tom, že těžko se najdou dva motory, pro které by šlo udělat uchycení tak, aby se výrazně neměnil celkový rozvor. Ber to jen jako "návrh do placu".

(reakce na) Stavba tříkoláku

Skvělá odpověď, děkuji! 21.4.2016 v 21:35 | Nahoru | #8
bafse> Po očku to sleduji a držím palce. Skica je nádherná.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist