globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

Skvělá odpověď, děkuji! 19.9.2014 v 17:58 | Nahoru | #1

J.M.K. píše: ... Jak už jsem zmínil někde na začátku, osobně bych vždy vzal ze zvoleného motocyklu celou zadní polovinu rámu (od motoru po kolo) a tu vestavěl do kastle jako pomocný rám, nesoucí celý agregát. Navíc by tak kastle nebyla namáhána na tahy, ohyby a kruty na přenosu mezi motorem a kolem.



Při tomto řešení bude muset být zadní část výrazně delší, než s jakou je počítáno v současném designu tříkoláku, viz obrázek postavené tříkolky a podobný projekt níže. Projeví se to pak zřejmě i v jízdních vlastnostech, díky více vzadu položenému těžišti.



Projekt Talon RT - Více tady:






Tady je k tomu projektu ještě něco


Naposledy editováno 19.09.2014 18:07:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

19.9.2014 v 18:00 | Nahoru | #2
DMRS> Když už to někdo vymyslel, tak proč to nekopírovat?

(reakce na) Stavba tříkoláku

Skvělá odpověď, děkuji! 19.9.2014 v 20:28 | Nahoru | #3
DMRS> Možná jsem to nepopsal úplně přesně... šlo by o část rámu, držící motor a kyvku, aby držel pohromadě celek "motor+kolo" a tedy se tahy a torze (typicky od kardanu o motoru vpředu a náhonu na zadek) tolik nepřenášely do kastle. Podsedlovka, krk a ostatní serepetičky by se mohly dát pryč. Nad velikostí zadního prostoru jsem moc nepátral, to je pravda. Eventuelně by snad šla i zkrátit kyvka, což ale nebude sranda u motoru s kardanem. A přitom kardan bude nejsnazší použít - komu by se chtělo lézt pod vůz kvůli údržbě řetězu.

bafse> Vyrábět pro každý motor celý podvozek je pochopitelně nesmysl. Ideální by bylo, kdyby se podařilo udělat na kastli nějaké "univerzální úchyty" a pak montážní sady (adaptéry) pro každý motor, umožňující jeho snadnou vestavbu a případně i výměnu. Problém ale bude v tom, že těžko se najdou dva motory, pro které by šlo udělat uchycení tak, aby se výrazně neměnil celkový rozvor. Ber to jen jako "návrh do placu".
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist