globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
 
11.12.2010 v 10:42
Ministerstvo dopravy akceptovalo připomínky proti zvyšování věku pro získání řo sk. A1 a A2
možná i díky pár lidem z fóra kteří se správným způsobem ozvali.

Cituji ze stránek MD:

Důvodová zpráva: ..."Dne 9. 11. 2010 uspořádalo Ministerstvo dopravy prezentaci navrhovaných změn a konzultace s odbornou veřejností. Konzultací se zúčastnili zástupci Svazu dovozců automobilů, Autoklubu ČR, Asociace autoškol ČR, Sdružení ČESMAD BOHEMIA, ÚAMK, Svazu dopravy ČR a Odborového svazu dopravy. Výsledkem konzultací bylo zejm. doporučení na nezvyšování hranic minimálního věku u menších motocyklů a na úpravu technického parametru zdvihového objemu válců u výcvikových motocyklů tak, aby nedocházelo k navyšování nákladů autoškol v souvislosti s pořizováním nových vozidel. Obě tato doporučení Ministerstvo dopravy zohlednilo při úpravách návrhu v rámci meziresortního připomínkového řízení."...

Pozměněný návrh zákona:

..."§ 83

Věk

(1) Řidičské oprávnění lze udělit jen osobě, která dosáhla věku
a) 15 let, jedná-li se o skupinu AM,
b) 16 let, jedná-li se o skupinu A1,
c) 17 let, jedná-li se o skupinu B1 a T,
d) 18 let, jedná-li se o skupinu A2, B, B+E, C1 a C1+E,
e) 21 let, jedná-li se o skupinu C, C+E, D1, D1+E,
f) 24 let, jedná –li se o skupinu A, D a D+E.

(2) Řidičské oprávnění pro skupinu A lze udělit osobě,
a) která dosáhla věku 21 let, pokud je řidičské oprávnění omezeno jen na tříkolová motorová vozidla, nebo
b) která dosáhla věku 20 let, pokud je tato osoba nejméně 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A2. "...

Stručně řečeno, AM a A1 zůstává jak bylo, od 18ti A2 do 35kw a 0.2kw/kg, škrcení max. ze 70kw, neomezená ve dvaceti (po dvou letech praxe na A2), nebo ve 24ti bez praxe.

Odkaz na aktuální znění návrhu zde

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 20:27 | Nahoru | #241
jeste k tomu (dobrovolnymu) umirani... ve Svycarsku chteli nedavno zprisnit drzeni palnych zbrani a argumentovalo se poctem sebevrazd - to uz je hyper ujety

a k "harmonizaci" legislativy s direktivy EU... to je des bes, za chvili budeme moci rozhodovani o svem (ted uz pseudo-) suverennim state zabalit uplne

k novy legislative... kdyz pominu opet vetsi komplikovanost, tak by se mi to vcelku libilo, jen tech 35 kW melo bejt mozna vic (40) kvuli podchyceni "uzivatelsky jednoduchych" motorek typu Kawa ER-5, nektery starsi Transalpy, maly Monstery apod. (jak psal uz VlastíkPlamínek)

2 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 20:58 | Nahoru | #242
Fifi> Jo na CBR s 25kw jezdit s ridicakem 25kw samozrejme budes moct, ale radeji pocitej, ze za ty dva tri roky to bude s 25kw v podstate neprodejny protoze nebude splnovat podminky pro A2 - uz se to v tomto foru resilo. Hadam spravne ze v autoskole jezdis se seatem a na Jawe 350?

Karlie> Ja na tech zmenach nic dramatickeho nevidim, moje motorky to splnuji, ale autoskoly co nakoupily 250tky nebo 500ky ktery nejdou seskrtit aniz by se zajimali o smernici 126/2006ES pak budou brecet ze o nicem nevedeli. Promin ale z hlavy ty cisla § neznam, skoro cela 247cka se tyka autoskol, navic vozidla a rozsah vycviku jsou myslim v priloze nebo provadeci vyhlasce.
Jednoduse - pro A2 min 400ccm 25-35kw, pro A min 600ccm a min 40kw, pri rozsireni z A1 na A2 uplne odpada predepsany vycvik (dosud bylo min 7h jizdy).

2 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:06 | Nahoru | #243
Jen se chci ujistit:

chápu dobře, že pokud si ještě letos, než tento zákon zavedou, udělám řidičák v 18 na motocykl do 25 kW, a když začne tento zákon platit, tak budu s tím řidičákem "A18" moc jezdit na motorce do 35 kW a za 2 roky si budu moc udělat A bez omezení?

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:09 | Nahoru | #244
Hanzmeister> nejspíš ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:10 | Nahoru | #245
MATY2> jezdim Ibizou SDI 47kW a na moto budu jezdit na Yuki Vistě, tušim 250, jede to ještě hůř než moje Varadero

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:10 | Nahoru | #246
Hanzmeister> Nechapes, v 1.tride zakladni skoly se berou pocty. 25 a 35 je rozdil 10. Jsou to dve rozdilne skupiny ro.

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:10 | Nahoru | #247
to je porad dokola... zadny retroaktivity se nekonaj!

2 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:11 | Nahoru | #248
jestli ne, tak je to v pindě .. totálně mi tím posrali mnoholetý plán .. začlo to v 16, když sem si koupil nový Varadero, který sem chtěl mít do 21 let a pak si koupit nějaký cestovní litr.. tímto to totálně podělali ..... no, ale nechme se překvapit, jak to všechno dopadne

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:13 | Nahoru | #249
apropos, jak to nakonec dopadlo s tim skrcenim... bude se brat min. polovina vykonu z omezeni skupiny (na 35 kW skrtit max. ze 70 kW) nebo min. polovina vykonu z konkr. motocyklu (z cehoz vyplyva ta blbost, ze 70 kW pujde na 35, ale ne na 25) ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:14 | Nahoru | #250
Hanzmeister> Varadero budeš moct mít furt ale budeš moct mít něco do 25kW, pokud to budeš mít udělaný letos, jako já tebe se 35kW netýká a myslím, že je lepší mít 25kW, nebot' je větší výběr motorek..

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:14 | Nahoru | #251

MATY2 píše: Hanzmeister> Nechapes, v 1.tride zakladni skoly se berou pocty. 25 a 35 je rozdil 10. Jsou to dve rozdilne skupiny ro.


no jasně že to chápu, jenže v podstatě ta skupina A18 zanikne a je tu možnost, že se majitelům tohoto ŘO upgraduje na tu novou A2, když je to tak i tak v 18 letech

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:14 | Nahoru | #252
Hanzmeister> ale pochop... zadny opravneni ti neseberou, naopak ve tvych 20 letech (pokud do ty doby vstupi tato novela v platnost) uz budes mit moznost ziskat A(full)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:16 | Nahoru | #253
FiFi.> Aha tak to neznam. Nejezdi tu yuki takovy starsi pan? Pak poreferujes.

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:17 | Nahoru | #254

FiFi. píše: Hanzmeister> Varadero budeš moct mít furt ale budeš moct mít něco do 25kW, pokud to budeš mít udělaný letos, jako já tebe se 35kW netýká a myslím, že je lepší mít 25kW, nebot' je větší výběr motorek..


jasny, že varadero budu moc mít furt, ale v 21 sem ho chtěl prodat a koupit si ten nějakej litřík .. přecejen bude mít varan 6 let v té době a když na neomezenej řidičák budu muset čekat do 24, to je 9 let celkem, to už je dost .. a žádnou jinou motorku mezi varaderem a tím litrem si koupit nechci, protože bych musel ojetou, a já na ty jetý moc nejsem ...... radši novou :o) jsem rozmazlenej no :D

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:18 | Nahoru | #255
MATY2> jojo, jezdí. Jezdim v Karmatu, mám to nejblíž, vždycky se pro mě stavují doma nebo ve škole, navíc už jsem tam byl dvakrát a dělají vše poctivě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:19 | Nahoru | #256

Skalda píše: Hanzmeister> ale pochop... zadny opravneni ti neseberou, naopak ve tvych 20 letech (pokud do ty doby vstupi tato novela v platnost) uz budes mit moznost ziskat A(full)


no tak tohle sem chtěl slyšet .. vím že mi nic neseberou, jen sem tu otázku možná blbě zformuloval .. už sem taky unavenej dost a nepřemýšlím .. jen sem chtěl vědět, jestli si letos udělám v 18 řidičák, tak jestli si v 20 budu moc udělat ten full

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:24 | Nahoru | #257
Hanzmeister> nekoukal jsem se, jak konkratne je stanovena ta "praxe" pro ziskani A(full) ve 20 letech, ale ocekavam, ze neni generovana pouze nove vzniklymi skupinami, protoze pak by se nedala uplatnovat drive nez 2 roky od uplatneni te novelizace

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:25 | Nahoru | #258
Skalda> Prave ze z 25kw ve dvaceti asi nerozsiri (domenka) na predchozi strance jsme to resili s fifim. Jinak ve smernici a navrhu zakona je napsano ... Ktere nebyly upraveny z motocyklu s vice nez dvounasobnym vykonem... Takze skrcenky na 25 by v zakladu nemeli mit vic jak 50kw - tak tomu rozumim ja.

Edit k posledimu prispevku. Presne jak pises ve dvaceti budou moct rozsirovat ti co budou mit 2roky A2 takze tak rok 2014-15 mezim bude nejspis precndne obdobi a z 25kw se bude rozsirovat v 21ti jako ted. (Asi)

Naposledy editováno 02.03.2011 21:31:58

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:26 | Nahoru | #259

Skalda píše: Hanzmeister> nekoukal jsem se, jak konkratne je stanovena ta "praxe" pro ziskani A(full) ve 20 letech, ale ocekavam, ze neni generovana pouze nove vzniklymi skupinami, protoze pak by se nedala uplatnovat drive nez 2 roky od uplatneni te novelizace


Jo to s tím uplatněním mě nenapadlo. Máš pravdu, nejspíš to tak bude. Doufám teda...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:32 | Nahoru | #260
MATY2> jestli tam zustal tenhle bug (70 kW -> 35 kW ano, ale 40 kW -> 10 kW ne), tak jsou u me autori novelizace silne slabomyslni. Po precteni tohoto ("ale maximálně z dvojnásobku povoleného výkonu pro skupinu") jsem pojal podezreni, ze by toto rozbite byt nemuselo...

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:36 | Nahoru | #261
MATY2> (k druhe casti) neni nad zakon, ktery je dostatecne komplikovany, aby vznikalo mnoho singularit, u kterych se spekuluje nad jejich resenim . Treba budeme mit stesti a spasitele sveta a bezpecnosti silnicniho provozu vymysli nejakou dalsi novelizaci jeste pred uplatneni teto...

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:36 | Nahoru | #262
Skalda> byla by to škoda, no.. třeba takový SV 650 má 53kW a plno jich má 25kW... to by bylo špatný, kdyby to nešlo řídit..

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:37 | Nahoru | #263
Změnil bych akorát těch 20 na 21 a jinak bych to +- nechal tak,jak to navrhují.

1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:38 | Nahoru | #264
Pres telefon vas fakt nestiham, nez nadatluju reakci na nejaky prispevek tak je tu pul stranky novych prispevku :/ Jdu spat.

Fifi> Nevim, neznam, neresim. (autoskola) Hodne zdaru

Naposledy editováno 02.03.2011 21:47:33

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:46 | Nahoru | #265
MATY2> díky, měj se třeba se někdy na silnici potkáme, jezdim tady v okolí dost

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 22:10 | Nahoru | #266
Mozna to rikam nadarmo bo uz se me to fakt nedotkne AC tak ci ONAK
Ale zas tak spatne to neni kazdej tu leta na litrach a jeste ani nevedi na co je pindour balej KOCKY JSOU MEGA DRSNY A WOTFAK MEEN

Ja si prosel od Jawa 21 sport pres Jawa 250/353 Na Yamaha Fazer a pak uz to letalo lehna nelehna :) A jsem vdecny za nauceni a ziskani respektu k motorce. Nerikam ze jsem to uz kolikrat malem nerozdejchal ale to je jen ma blbost a hledani hranic

Ale na druhou stranu proc nikdo neresi rychle auta ??? Pak je cela banda navesena na stromech a tecou jim streva dolu bo mel fotrovo auto s 200kw

Naposledy editováno 02.03.2011 22:12:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 08:41 | Nahoru | #267

Karlie píše: Chceš říct, že vlatní rozhodnutí skončit život je na stejné úrovni jako jízda na motorce? Protože co vim, tak lidé na motorky nesedaj s tim, že se domů nevrátí (teda - ti duševně zdraví)
Jinak počítat s tim, že motorkář obvykle zabije jen sebe, je taky zvláštní... Kdyby něčí motorka smetla tvoje dítě/přítelkyni/kohokoliv, kdo ti je blízký, možná by sis taky řikal, jak je to možný a kdo to mohl dopustit... Takže to sraní se je jen snaha o zamezení těhlech situací
Samozřejmě není třeba bavit se o tom, že to se může stát i zkušenému motorkáři a jaká je to pravděpodobnost a vůbec. Ono tohle taky neni jediná snaha o nějaké "opatření"

Jsou země, kde získáš řidičák na auto relativně brzo a pak jezdíš měsíce s doprovodem v autě a nesmíš ho řídit sám. Ta opatření jsou všude různá, ale ty snahy jsou všude, nejen u nehod, ale třeba i u těch sebevražd - jen to tolik nevidíš, protože se v tom nepohybuješ



Karlie vubec ne. Ale lidi umiraji, a umirat budou. Proste nechapu proc se porad montujou do tech co radi jezdej at uz je to auto nebo moto.

Vadi mi jak se porad nekdo snazi vychovavat. Dle meho nazoru je to darwin pokud si nekdo poridi R1 a pak se na ni zabije tak je to jeho boj. Pod touhle logikou by melo byt piti alkoholu taky az od 24 a pokud zacnes v 18ti pivkem tak na tvrdej uz muzes od 20ti a to stejne tak koureni a dalsi spousta nebezpecnejch veci. Treba stres v praci ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 09:28 | Nahoru | #268

Skalik píše: Karlie vubec ne. Ale lidi umiraji, a umirat budou. Proste nechapu proc se porad montujou do tech co radi jezdej at uz je to auto nebo moto.



To je jednoduchý, protože žiješ ve společnosti A tak se tak prostě chová

Skalik píše: Vadi mi jak se porad nekdo snazi vychovavat. Dle meho nazoru je to darwin pokud si nekdo poridi R1 a pak se na ni zabije tak je to jeho boj. Pod touhle logikou by melo byt piti alkoholu taky az od 24 a pokud zacnes v 18ti pivkem tak na tvrdej uz muzes od 20ti a to stejne tak koureni a dalsi spousta nebezpecnejch veci. Treba stres v praci ...



Je to jeho boj, dokud nezabije někoho jinýho a viz. ta společnost To máš jak s nařízením, co můžeš a nemůžeš žrát - resp. koupit v potravinách

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 09:29 | Nahoru | #269
MATY dovolim si zkopírovat tvůj text, který by mohl vysvětlit to, o čem se tu debatuje (myslim, žes to tam seskupil celkem jasně):

Jak to tedy bude s novými skupinami?

Jelikož se v médiích stále objevují nepřesné a překroucené informace o nových skupinách řo na motocykly hlásím že 2.3.2011 byla vládou schválena novela zák. 361/2000sb a 247/2000sb co se týče skupin řo na motocykl ve znění směrnice 126/2006ES. Co z toho plyne?

Sk. AM a A1 zůstávají po staru (A1 od 16let)

místo současné sk. Ao do 25kw se bude vydávat sk. A2 do 35kw (od 18ti), tato skupina nebude umožňovat řízení motocyklů upravených ze strojů s více než dvounásobným výkonem.

Sk. A bez omezení bude možné získat buď po dvou letech praxe (držení) sk. A2 (tzn. nejdříve od 20ti), nebo bez předchozí praxe až od 24ti. Návrh zákona jde nyní do senátu a je předpoklad že bude schválen. Platit by měl nejpozději od r. 2013



Seznam všech skupin opravňujících k řízení motocyklu:



M (A1 150) - opravňuje k řízení motocyklů do 50ccm bez omezení rychlosti a výkonu. Tato skupina byla vydávána do konce r.2000 a v současné době se značí jako sk. A1 s omezením do 50ccm, nebo jako A1 + harmonizační kód 150

- nevydává se



AM - opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h

- minimální věk 15let



A1 - opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 ccm a o výkonu nejvýše 11 kW

-minimální věk 16let



A s omezením - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg Tato skupina bude vydávána pravděpodobně do r.2012

- minimální věk 18let



A2 - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 35 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg Tato skupina bude vydávána pravděpodobně od r.2012 - 2013

- minimální věk 18let



A bez omezení - opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj

- minimální věk 21let (do roku 2012 - 2013 bez dalších omezení)

- minimální věk 20 let (od r.2012 - 2013 s podmínkou dvouleté praxe - držení řo.sk A2)

- minimální věk 24let (od r.2012 - 2013 bez dalších omezení)



B - krom automobilů opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h

- minimální věk 18let

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 10:07 | Nahoru | #270

MATY2 píše: Fifi>
Karlie> Ja na tech zmenach nic dramatickeho nevidim, moje motorky to splnuji, ale autoskoly co nakoupily 250tky nebo 500ky ktery nejdou seskrtit aniz by se zajimali o smernici 126/2006ES pak budou brecet ze o nicem nevedeli. Promin ale z hlavy ty cisla § neznam, skoro cela 247cka se tyka autoskol, navic vozidla a rozsah vycviku jsou myslim v priloze nebo provadeci vyhlasce.
Jednoduse - pro A2 min 400ccm 25-35kw, pro A min 600ccm a min 40kw, pri rozsireni z A1 na A2 uplne odpada predepsany vycvik (dosud bylo min 7h jizdy).



Tak autoškoly si změny zákona musí hlídat jako kdokoliv jiný, takže to je jejich problém.
Co se jízd týče, dává to naprosto smysl - proč by měl někdo povinně jezdit výcvik, když ho už autoškola nemá co naučit - to bylo doposud pouze vyjebávání s lidma tím, že to předepsané bylo (a kdo si netroufá nebo nemá zkušenost, tak si jízdy zaplatí, stejně jako se to dělá u méně schopných teď, aby jim to policajt dal)
Naopak, už si v 21 neuděláš řidičák rovnou na velkou, takže pokud nebudeš chtít čekat do 24, budeš ho muset dělat 2x a myslím, že autoškola si na tom něco vezme i bez výcviku.
A myslim, že ani s těma zakoupenýma motorkama to nebude tak žhavý, však oni si poradí.
Rozhodně si nemyslim, že autoškoly kvuli tomu budou strádat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist