globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
 
11.12.2010 v 10:42
Ministerstvo dopravy akceptovalo připomínky proti zvyšování věku pro získání řo sk. A1 a A2
možná i díky pár lidem z fóra kteří se správným způsobem ozvali.

Cituji ze stránek MD:

Důvodová zpráva: ..."Dne 9. 11. 2010 uspořádalo Ministerstvo dopravy prezentaci navrhovaných změn a konzultace s odbornou veřejností. Konzultací se zúčastnili zástupci Svazu dovozců automobilů, Autoklubu ČR, Asociace autoškol ČR, Sdružení ČESMAD BOHEMIA, ÚAMK, Svazu dopravy ČR a Odborového svazu dopravy. Výsledkem konzultací bylo zejm. doporučení na nezvyšování hranic minimálního věku u menších motocyklů a na úpravu technického parametru zdvihového objemu válců u výcvikových motocyklů tak, aby nedocházelo k navyšování nákladů autoškol v souvislosti s pořizováním nových vozidel. Obě tato doporučení Ministerstvo dopravy zohlednilo při úpravách návrhu v rámci meziresortního připomínkového řízení."...

Pozměněný návrh zákona:

..."§ 83

Věk

(1) Řidičské oprávnění lze udělit jen osobě, která dosáhla věku
a) 15 let, jedná-li se o skupinu AM,
b) 16 let, jedná-li se o skupinu A1,
c) 17 let, jedná-li se o skupinu B1 a T,
d) 18 let, jedná-li se o skupinu A2, B, B+E, C1 a C1+E,
e) 21 let, jedná-li se o skupinu C, C+E, D1, D1+E,
f) 24 let, jedná –li se o skupinu A, D a D+E.

(2) Řidičské oprávnění pro skupinu A lze udělit osobě,
a) která dosáhla věku 21 let, pokud je řidičské oprávnění omezeno jen na tříkolová motorová vozidla, nebo
b) která dosáhla věku 20 let, pokud je tato osoba nejméně 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A2. "...

Stručně řečeno, AM a A1 zůstává jak bylo, od 18ti A2 do 35kw a 0.2kw/kg, škrcení max. ze 70kw, neomezená ve dvaceti (po dvou letech praxe na A2), nebo ve 24ti bez praxe.

Odkaz na aktuální znění návrhu zde

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:25 | Nahoru | #1
Skalda> Prave ze z 25kw ve dvaceti asi nerozsiri (domenka) na predchozi strance jsme to resili s fifim. Jinak ve smernici a navrhu zakona je napsano ... Ktere nebyly upraveny z motocyklu s vice nez dvounasobnym vykonem... Takze skrcenky na 25 by v zakladu nemeli mit vic jak 50kw - tak tomu rozumim ja.

Edit k posledimu prispevku. Presne jak pises ve dvaceti budou moct rozsirovat ti co budou mit 2roky A2 takze tak rok 2014-15 mezim bude nejspis precndne obdobi a z 25kw se bude rozsirovat v 21ti jako ted. (Asi)

Naposledy editováno 02.03.2011 21:31:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:32 | Nahoru | #2
MATY2> jestli tam zustal tenhle bug (70 kW -> 35 kW ano, ale 40 kW -> 10 kW ne), tak jsou u me autori novelizace silne slabomyslni. Po precteni tohoto ("ale maximálně z dvojnásobku povoleného výkonu pro skupinu") jsem pojal podezreni, ze by toto rozbite byt nemuselo...

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

2.3.2011 v 21:36 | Nahoru | #3
MATY2> (k druhe casti) neni nad zakon, ktery je dostatecne komplikovany, aby vznikalo mnoho singularit, u kterych se spekuluje nad jejich resenim . Treba budeme mit stesti a spasitele sveta a bezpecnosti silnicniho provozu vymysli nejakou dalsi novelizaci jeste pred uplatneni teto...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist