globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
 
17.8.2014 v 17:11
Ahoj všem,
pár fotek z úprav motoru TL1000R na 1120ccm... Jdem na to s Pepou1098 cestou litinových vložek (nikasilu v tomhle objemu nevěříme z důvodu slabých stěn válce a jejich hrozícímu se zborcení), zesílených zakázkových "H" ojnic a písty darovalo YFM700Raptor. Tak držte palce a snad koncem týdne bude motor dokončen TL1000 S/R zdar
Veškeré dotazy co by někoho zajímaly vám s Pepou v tomto topicu zodpovíme...


Naposledy editováno 20.05.2015 08:46:30
Anketa: Pojede???
Jak fík
50%
26
Nepojede
0%
0
Rozlítne se při startu
2%
1
Zařve na brzdě
13%
7
Ani nechytne
0%
0
Bude to bez problému
6%
3
Najede něco km a konec
29%
15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 00:22 | Nahoru | #2551
Dargas> materiál je lepší než u origo ojnic, a právě i tvar ojnice je zásadní, třeba např. zkus ohnout trubku kulatýho průměru a pak čtverhranného ... na jekl musíš vynaložit více síly... Jinak prý materiál origo ojnic u TLR je hodně kvalitní a obsah do 550ccm/válec by snesl utáhnout v klidu, ale u 1078ccm byly použity kvůli pístním čepům jiného průměru než origo a u 1120ccm taktéž a hlavně už jsou na tyto BB kity u TLR odzkoušeny, ojnice mají nižší váhu než original a písty zase větší takže se trochu kompenzuje i váhový rozdíl než kdyby byla použita standartní ojnice... Tady je jeden kit co se dá komplet koupit...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 00:31 | Nahoru | #2552

geloš píše: Nejdřív vyzkoušej to silnější těsnění, klidně ho na sucho vraz třeba jen pod hlavu a zjisti, jestli na to vystačí délka rozvoďáků. Teprve pak si změř, co ti to udělá s časováním rozvodů, nějaké tabulkové hodnoty s originální konfigurací na to snad jsou. A pak můžeš uvažovat dále.



No já už na to nemám kvůli práci moc času, mám tam rozdělaný 2. motorky se složitějšími a kvůli dodavatelům i časově náročnějšími opravami, takže teď to bude dělat Pepa, kterej si to tady určitě taky čte a stejně půjde svou cestou, kterou uzná za nejvhodnější To je jako kdyby Babica radil Polreichovi Jak znám Pepu tak už to má vymyšlený úplně jinak

e: toho Babicu neber osobně, je to jen takový přirovnání co mě zrovna napadlo

Naposledy editováno 04.01.2015 00:33:32

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 00:31 | Nahoru | #2553
dewwil> no s tim jeklem si rozumime, ale praveze na ohybani je lepsi (odolnejsi) I, takze nechapu, proc vsichni delaj ten tvar H......traverzu v baraku mas taky orientovanou jako I a nikoliv H (vzhledem ke smeru zatizeni).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 00:35 | Nahoru | #2554

dewwil píše: No já už na to nemám kvůli práci moc času, mám tam rozdělaný 2. motorky se složitějšími a kvůli dodavatelům i časově náročnějšími opravami, takže teď to bude dělat Pepa, kterej si to tady určitě taky čte a stejně půjde svou cestou, kterou uzná za nejvhodnější To je jako kdyby Babica radil Polreichovi Jak znám Pepu tak už to má vymyšlený úplně jinak

e: toho Babicu neber osobně, je to jen takový přirovnání co mě zrovna napadlo



Kdo a jak to tam u vás kuchtí já na dálku nepoznám, tak hlavně ať to vyjde.
Konec vysílání.

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 00:42 | Nahoru | #2555
geloš> jj, díky za každou snahu pomoci Já se taky jdu vypnout.

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 00:44 | Nahoru | #2556

Dargas píše: dewwil> no s tim jeklem si rozumime, ale praveze na ohybani je lepsi (odolnejsi) I, takze nechapu, proc vsichni delaj ten tvar H......traverzu v baraku mas taky orientovanou jako I a nikoliv H (vzhledem ke smeru zatizeni).



Zítra to proberem, dnes už to nedám...

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 07:19 | Nahoru | #2557

Dargas píše: dewwil> no s tim jeklem si rozumime, ale praveze na ohybani je lepsi (odolnejsi) I, takze nechapu, proc vsichni delaj ten tvar H......traverzu v baraku mas taky orientovanou jako I a nikoliv H (vzhledem ke smeru zatizeni).



on ten směr zatížení u ojnice není stejnej jako u traverzy, vzhledem k profilu, a bude působit ve více směrech. A pak tam taky hraje roli technologie výroby, množství použitýho materiálu. Ale jestli je Pankl dělá H a používaj se v mnohem náročnějších aplikacích, tak asi není důvod se tím zabývat, navíc když nemáš moc na výběr A v tý diskuzi taky co jsi dával není jasnej závěr.

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 09:21 | Nahoru | #2558
Dargas: tak ve smeru v jakym se zatezuji tyhle profily ma prece vetsi prurezovej modul Hcko nez I ne? Je tam tech vlaken nejvice vzdalenejch od osy vic...(vetsi plocha pasnic)

Edit : blbnu, je to tam o 90stupnu..tzn jeden tuzsi v jednom smeru, druhej v tom o 90jinak a ten smer pro H mi prijde pro ojnici vyhodnejsi...

Ted na to koukam na to corvette forum a podle me tam ma hned v tom uvodnim prispevku blbost - zkouma tam moment setrvacnosti k ose ve ktery ale ojnice vubec neni namahana na ohyb, protoze ma na obou stranach kloub. Takze u ojnice ma smysl namahani tlak-tah, stabilita- vzper - a z te vychazejici namahani ve smeru os cepu... Tzn H je podle me jednoznacne vyhodnejsi - jen vyrobne narocne= drazsi. Taky tam muzou byt technologicke rozdily - to H nejde cely jen vykovat - tzn vrubova pevnost od obrabeni atd. U Icka nekdy muze vcelku vyjit lepsi parametry kvuli tomu ze je to cele kovane...

Naposledy editováno 04.01.2015 09:37:48

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 11:04 | Nahoru | #2559
Proc by ojnice nemela byt namahana na ohyb? V pripade f) na obrazku je lepsi profil I.

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 11:52 | Nahoru | #2560
No ojnice by měla být co nejpevnější a zároveň nejlehčí a to splňuje H ojnice lépe než I ojnice, u H ojnice použit lepší materiál cca o 20-30% pevnější(při použití stejného materiálu u I ojnice by byla I ojnice pevnější, ale o dost těžší a to nechceme, vibrace, větší namáhání klikového mechanismu), je to hlavně kvůli setrvačným silám, když zvyšuješ objem tak používáš větší a těžší písty u nás i těžší(větší) pístní čepy, tak je snaha dodržet jakžtakž stejnou váhu sady ojnice + píst...








(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 12:03 | Nahoru | #2561
dewwil>
Ale vzdyt to pises sam, ze jste to dohnali jen materialem!
Jak sam pises, tak pri stejnym matrosi je ojnice I "pevnejsi" a tezsi. No a prece neni nic snadnejsiho, nez tu I ojnici udelat slabsi (tj. udelas ji stejne "pevnou" jako tuhle H), ale samozrejme tim i patricne lehci.
(Chapu, ze konkretni H ojnice je "pevnejsi" a lehci, nez konkretni seriova ojnice. Ale to neznamena, ze s ojnici I se nejde dostat na stejnou "pevnost" a nizsi vahu).

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 12:07 | Nahoru | #2562
Pevnější nebude, tím ubráním materiálu, byť stejného ji zeslabíš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 12:30 | Nahoru | #2563
dewwil>
Nerozumim, cos tim chtel rict...

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 13:05 | Nahoru | #2564
Dargas> No jak ti to vysvětlit... Prostě profil I se ti ohne do tvaru C snáze než profil H, Háčko máš jakoby dvě spojený Ička, tudíž musíš vynaložit na ten ohyb do tvaru C více síly... u Háčka můžeš udělat stěny slabší a dosáhnout nižší váhy, u Ička budeš muset tu jednu stěnu udělat z více materiálu, aby se dosáhlo stejné pevnosti jako u Háčka a tudíž ve výsledku bude těžší. Ojnice jsou tlakem právě nevíce ohýbány do stran nikoliv po směru otáčení, kdyby to bylo naopak bude I lepší...

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 13:22 | Nahoru | #2565
No s tim ohybanim I a H si asi rozumime....zkratka v jednom smeru se to ohyba lip a v jednom hur - H v jednom I v druhym (resp. on je to vlastne stejnej tvar, jen otocenej o 90° a to lepsi/horsi ohybani je dany tim, ze to ke kazdy ose ma jinem moment prurezu. To je naprosto jasna vec.) Na tom se asi shodnem.

Ale proc by mela bejt ojnice ohybana do stran vic, nez ve rovine otaceni? Vzdyt je to ta sama sila, to samy namahani na vzper....kde se tam vezme podle tebe neco, co udela to, co rikas?

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 13:27 | Nahoru | #2566
No to už je fyzika a v tom nejsem kovanej, tohle by nám vysvětlil nejlíp Dawe02, který už sem chodí sporadicky, ale co jsem viděl ohlé ojnice tak to bylo vždy do strany...

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 13:36 | Nahoru | #2567

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 13:37 | Nahoru | #2568
No tak najdes spoustu ohnutejch i v druhym smeru. Navic to, ze se ojnice ohne do strany je klido pido tim, ze narazi do jednoho ventilu (uvazujme ctyrventil). A jelikoz je ten ventil mimo osu valce a ojnice, tak se samozrejme ta ojnice ohne do strany. To je ale ohnuti mechanickou zavadou a nic to nerika o tom, jak je zatizena za provozu.
A jelikoz je pist kruhovej, tak sila od pistu na pistni cep/ojnici pusobi v ose valce, takze nevim, co by melo nejak zatezovat ojnici do strany (v rovine prochazejici osou kliky).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 13:45 | Nahoru | #2570
Dargas> no a co třeba toleranční vůle do stran jak na spodním uložení ojnice tak u pístního čepu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 13:54 | Nahoru | #2571
Che> Dík

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 15:16 | Nahoru | #2572
dewwil>
A kolik ta vule myslis bude? To prece dela zanedbatelny rameno......navic vyrobni tolerance ti rozhodi uplne vsechno, ne jen tenhle smer.....
Oproti tomu, namahani ojnice na ohyb v rovine kolme na osu kliky tam je i teorereticky, bez ohledu na vyrobni tolerance.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 19:26 | Nahoru | #2573

dewwil píše: No já už na to nemám kvůli práci moc času, mám tam rozdělaný 2. motorky se složitějšími a kvůli dodavatelům i časově náročnějšími opravami, takže teď to bude dělat Pepa, kterej si to tady určitě taky čte a stejně půjde svou cestou, kterou uzná za nejvhodnější To je jako kdyby Babica radil Polreichovi Jak znám Pepu tak už to má vymyšlený úplně jinak

e: toho Babicu neber osobně, je to jen takový přirovnání co mě zrovna napadlo



jako geloš-Gelnar je Babica a Pepa je Polreich? no

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 19:32 | Nahoru | #2574
dewwil> tvl tak po precteni toho elaboratu co jsem dal CHE ,mi pripadate jak banda amateru s patentem na štěstí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 19:36 | Nahoru | #2575

jungen píše: jako geloš-Gelnar je Babica a Pepa je Polreich? no



Ne, takhle to myšleno nebylo, pouze jak znám Pepu tak půjde svou cestou a od nikoho z nás si do toho nenechá kecat... Takto to bylo myšleno Vůbec to nebylo osobní...

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 19:39 | Nahoru | #2576

Milosek.m píše: dewwil> tvl tak po precteni toho elaboratu co jsem dal CHE ,mi pripadate jak banda amateru s patentem na štěstí



Viď Ale od toho jsou právě ti výrobci ojnic, kteří dodají to co chceme. Neřeknu kdyby jsme ty ojnice pilovali s Pepou ve svěráku z plocháče

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 19:41 | Nahoru | #2577

dewwil píše: Ne, takhle to myšleno nebylo, pouze jak znám Pepu tak půjde svou cestou a od nikoho z nás si do toho nenechá kecat... Takto to bylo myšleno Vůbec to nebylo osobní...



vsak v poho,ja jen ze to jsou lidi co umi a treba poradi

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

4.1.2015 v 20:02 | Nahoru | #2578
jungen> Vždyť já vím a vážím si lidí co umí poradit. Nikdo neví vše, bohužel...

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

5.1.2015 v 00:07 | Nahoru | #2579
Che: hele a ze bys teda pustil nejaky moudro kdyz ses nejvetsi odbornik na spalovaci motory na foru? Krom linku na cizi praci ktera teda jaksi neresi at uz srovnani obou typu ojnic, ani nic ohledne ceho tu byla diskuze...
Asi teda je to teda v te me dusevni poruse - tohle rejpani, ale nejak mi prijde ze se v technickem tematu prijde ostatnim vysmat a jedinej argument co obvykle padne je tve vzdelani...

Dargas: tak ten ohyb od setrvacnosti pri rotaci spodni casti ojnice asi nebude nic zvlastniho... Kvuli tomu by nemusela byt ani prurwzu I, na to by stacila jen ta "stojna"'daneho I prurezu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

5.1.2015 v 07:38 | Nahoru | #2580

Che píše: www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php


Prostě bakalářka...Není to můj obor ale i tak jsem schopnej najít hromadu chyb. Viz. třeba: ..."střední pístová rychlost u vznětových motorů s rokem výroby do roku 1994 (v našem případě 1992)by neměla přesáhnout hodnotu...". To jakože od 1.1.1995 je možná vyšší střední pístová rychlost? Zřejmě se měnily fyzikální zákony a já to nezaregistroval.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist