globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
 
17.8.2014 v 17:11
Ahoj všem,
pár fotek z úprav motoru TL1000R na 1120ccm... Jdem na to s Pepou1098 cestou litinových vložek (nikasilu v tomhle objemu nevěříme z důvodu slabých stěn válce a jejich hrozícímu se zborcení), zesílených zakázkových "H" ojnic a písty darovalo YFM700Raptor. Tak držte palce a snad koncem týdne bude motor dokončen TL1000 S/R zdar
Veškeré dotazy co by někoho zajímaly vám s Pepou v tomto topicu zodpovíme...

Naposledy editováno 20.05.2015 08:46:30
Anketa: Pojede???
Jak fík
50%
26
Nepojede
0%
0
Rozlítne se při startu
2%
1
Zařve na brzdě
13%
7
Ani nechytne
0%
0
Bude to bez problému
6%
3
Najede něco km a konec
29%
15

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

5.1.2015 v 00:07 | Nahoru | #1
Che: hele a ze bys teda pustil nejaky moudro kdyz ses nejvetsi odbornik na spalovaci motory na foru? Krom linku na cizi praci ktera teda jaksi neresi at uz srovnani obou typu ojnic, ani nic ohledne ceho tu byla diskuze...
Asi teda je to teda v te me dusevni poruse - tohle rejpani, ale nejak mi prijde ze se v technickem tematu prijde ostatnim vysmat a jedinej argument co obvykle padne je tve vzdelani...

Dargas: tak ten ohyb od setrvacnosti pri rotaci spodni casti ojnice asi nebude nic zvlastniho... Kvuli tomu by nemusela byt ani prurwzu I, na to by stacila jen ta "stojna"'daneho I prurezu...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

5.1.2015 v 07:51 | Nahoru | #2
assassin>
Souhlasim s první částí příspěvku, taky jsem tam nenašel nic relevantního k tomu, co přesně řešíme....

No, vzhledem k tomu, že
1. ta ojnice musí vydržet tah/tlak (což zajistíš dostatečně velkým průřezem bez ohedu na tvar),
2. dále vzpěr (zde je úplně jedno, jestli to bude I nebo H, protože to musí být dostatečně dimenzováno, aby nedošlo ke ztrátě stability ani v tom směru, kde má daný profil horší moment průřezu)
3. a navíc je tam ještě ten ohyb v rovině pohybu (vzhledem k dosahovaným otáčkám ho nepovažuju za zanedbatelný, koneckonců, v tom povídání, ze kterýho jsem sem dal obrázek, tak se píše, že toto se řeší u vysokootáčkových motorů).

Tak podle mě je naprosto logické udělat dřík tvaru I, protože ho navrhneš velkej jen tak, aby neztratil stabilitu (vydržel na vzpěr) v rovině procházející osou kliky (menší moment průřezu) a v rovině kolmý na osu kliky (v rovině pohybu) pak využiješ toho, že vzpěr máš jasně v poho (vetší moment průřezu) a ještě máš díky tomu větší "odolnost" vůči tomu ohybu.
Čili. díky použití profilu I se podle mě můžeš dostat na menší rozměry/hmotnost.

Oproti tomu u H musí v rovině pohybu ten "malej" moment průřezu pobrat jak vzpěr, tak ohyb, kdežto v rovině kliky máš potom zbytečně předimenzováno (větší moment průřezu musí pobrat jen vzpěr).

Proto mi skutečně není jasné, jaký důvod má někdo k používání H.

(samozřejmě bavíme se o principu, o tom, jak se dá dosáhnout nejlepšího výsledku. Netvrdím, že neexistuje konkrétní H ojnice, která předčí konkrétní ojnici I. Ale tam to bude nejspíše materiálem,zpracováním atd., čož není srovnatelné (neřeší to H vs. I, řeší to jen ojnice vs. ojnice.)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist