globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
 
17.8.2014 v 17:11
Ahoj všem,
pár fotek z úprav motoru TL1000R na 1120ccm... Jdem na to s Pepou1098 cestou litinových vložek (nikasilu v tomhle objemu nevěříme z důvodu slabých stěn válce a jejich hrozícímu se zborcení), zesílených zakázkových "H" ojnic a písty darovalo YFM700Raptor. Tak držte palce a snad koncem týdne bude motor dokončen TL1000 S/R zdar
Veškeré dotazy co by někoho zajímaly vám s Pepou v tomto topicu zodpovíme...

Naposledy editováno 20.05.2015 08:46:30
Anketa: Pojede???
Jak fík
50%
26
Nepojede
0%
0
Rozlítne se při startu
2%
1
Zařve na brzdě
13%
7
Ani nechytne
0%
0
Bude to bez problému
6%
3
Najede něco km a konec
29%
15

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

5.1.2015 v 07:51 | Nahoru | #1
assassin>
Souhlasim s první částí příspěvku, taky jsem tam nenašel nic relevantního k tomu, co přesně řešíme....

No, vzhledem k tomu, že
1. ta ojnice musí vydržet tah/tlak (což zajistíš dostatečně velkým průřezem bez ohedu na tvar),
2. dále vzpěr (zde je úplně jedno, jestli to bude I nebo H, protože to musí být dostatečně dimenzováno, aby nedošlo ke ztrátě stability ani v tom směru, kde má daný profil horší moment průřezu)
3. a navíc je tam ještě ten ohyb v rovině pohybu (vzhledem k dosahovaným otáčkám ho nepovažuju za zanedbatelný, koneckonců, v tom povídání, ze kterýho jsem sem dal obrázek, tak se píše, že toto se řeší u vysokootáčkových motorů).

Tak podle mě je naprosto logické udělat dřík tvaru I, protože ho navrhneš velkej jen tak, aby neztratil stabilitu (vydržel na vzpěr) v rovině procházející osou kliky (menší moment průřezu) a v rovině kolmý na osu kliky (v rovině pohybu) pak využiješ toho, že vzpěr máš jasně v poho (vetší moment průřezu) a ještě máš díky tomu větší "odolnost" vůči tomu ohybu.
Čili. díky použití profilu I se podle mě můžeš dostat na menší rozměry/hmotnost.

Oproti tomu u H musí v rovině pohybu ten "malej" moment průřezu pobrat jak vzpěr, tak ohyb, kdežto v rovině kliky máš potom zbytečně předimenzováno (větší moment průřezu musí pobrat jen vzpěr).

Proto mi skutečně není jasné, jaký důvod má někdo k používání H.

(samozřejmě bavíme se o principu, o tom, jak se dá dosáhnout nejlepšího výsledku. Netvrdím, že neexistuje konkrétní H ojnice, která předčí konkrétní ojnici I. Ale tam to bude nejspíše materiálem,zpracováním atd., čož není srovnatelné (neřeší to H vs. I, řeší to jen ojnice vs. ojnice.)

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

5.1.2015 v 09:04 | Nahoru | #2
Dargas> já bych rád tomu technicky napsanýmu příspěvku rozumněl, ale termíny jako ohyb v rovině pohybu, nebo rovina pohybu kliky mi to znemožňujou

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

5.1.2015 v 20:45 | Nahoru | #3

Dargas píše: assassin>
Proto mi skutečně není jasné, jaký důvod má někdo k používání H.



H profil má o trochu vetší plochu z boku pro nápis "NC POWA"

edit:



Naposledy editováno 05.01.2015 20:48:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

10.1.2015 v 19:18 | Nahoru | #4
.

Naposledy editováno 11.05.2015 12:24:00
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist