globalmoto_kveten





Téma: Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher
 
5.3.2021 v 22:02
Chodi sem spousta lidi ruznych profesi, takze je mozne, ze nekdo ma zkusenosti s montazi/provozem ruznych typu nezavisleho topeni.

Nasel by se nekdo kdo by dokazal srovnat original a cinskou kopii u horkovzdusnych naftovych topeni?
Cinani zaplavili aliexpres, ebay, ale treba i alzu svejma kopiema naftovejch topeni a cenovej rozdil je tak znacnej, ze bych skoro dokazal zaprit sam sebe a svoji nenavist k cinskemu kopirovani a poridit si cinana… (3k vs 20k)

idealne kdyby tu byl nekdo z oboru, cinana mi vymluvil, ja si koupil za 20k webasto a mel cisty svedomi

Diik

1 reakcí na tento příspěvek Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

11.3.2021 v 14:22 | Nahoru | #151
No ono je to tak super, ze na to jezdi “par” nadšenců a neni duvod kvuli tomu resit zdanění...

Doufam, ze to vychazi lip nez u toho topeni - predelas webasto na plyn, bude to stat x tisíc v materialu a spoustu hodin bádání (coz jsou pro me taky tisíce) a vysledek bude, ze to za noc spali misto litru nafty litr plynu... takze kdyz pojedes stanovat 20x ročně tak ušetřis 300,- :

Naposledy editováno 11.03.2021 14:23:05

(reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

11.3.2021 v 14:38 | Nahoru | #152
assassin> S bádáním máš pravdu, proto se do toho nepouštím. Ale u mě by byl důvod hlavně v tom, že pokud bych si chtěl dát do auta ještě to vzduchový, nemusel bych tam mít další nádrž a dolévat naftu.
Předělat moje stávající webasto z benzínu na plyn by mi přineslo, že by se mi to tolik nezasíralo Burešovejma sračkama a nemusel bych to tak často čistit. Taky by to o něco míň smrdělo a nemusel bych tak často dolévat benzín. Ale pokud by to stálo víc, jak 2 dny práce, nemá to samozřejmě smysl.

1 reakcí na tento příspěvek Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

11.3.2021 v 16:07 | Nahoru | #153
Trošku se sem přiseru s opačným dotazem a pokusím se tomu zase vrátit kulturu
Co dodatečná klimatizace do auta - jde to nějak relativně levně řešit? Mám namysli třeba nějakou jednotku na střechu apod..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

11.3.2021 v 17:45 | Nahoru | #154
Wenca24> To existuje , Mě spíš zajímá, proč se u aut standandně nedělá přepínání klimatizace na topení. Obnášelo by to jen výparník na vyšší tlak, aby se dal použít jako kondenzátor a pár ventilů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

11.3.2021 v 17:50 | Nahoru | #155
Borntobewild> asi to bude zas vypadat, ze reju z principu … ale kam ty na ty napady chodis? v aute se generuji desitky nebo stovky kilowattu tepla jen tak a ty bys tam jeste delal slozite topeni. krom toho, ze to prinasi spoustu dalsich komplikaci… kolika starsim autum nefunguje klima? takze by jim to ani netopilo…

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

11.3.2021 v 17:58 | Nahoru | #156
Borntobewild> Tak to vím, že existuje řešení za 50 litrů...ale jako správný kolenovrt o takové nestojím
Myslel jsem, není nějaká alternativa...podobně jako v případě webasta - číňan za trojku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

11.3.2021 v 18:37 | Nahoru | #157
Wenca24> Vím že se z Číny prodává set tuším kolem 8 tisíc, sakumprdum kompresor, výparník, elektronika, chladič.. prý to šlape.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

11.3.2021 v 18:44 | Nahoru | #158

assassin píše: Borntobewild> asi to bude zas vypadat, ze reju z principu … ale kam ty na ty napady chodis? v aute se generuji desitky nebo stovky kilowattu tepla jen tak a ty bys tam jeste delal slozite topeni. krom toho, ze to prinasi spoustu dalsich komplikaci… kolika starsim autum nefunguje klima? takze by jim to ani netopilo…


A proto se do aut dává přídavné odporové topení a bufíky?
Moderní motory topí hodně blbě a hlavně pozdě. Ještě když je to větší auto. Měl jsem Experta a bylo to utrpení.
Vrakama, kterým nefunguje klima já nejezdím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

11.3.2021 v 18:48 | Nahoru | #159

Wenca24 píše: Borntobewild> Tak to vím, že existuje řešení za 50 litrů...ale jako správný kolenovrt o takové nestojím
Myslel jsem, není nějaká alternativa...podobně jako v případě webasta - číňan za trojku...


Pomůže, když si přes střechu hodíš mokrou deku.
Pokud máš dost místa, poslouží mobilní klimatizace a dostatečně výkonný měnič. Řešení to 10 tis.

(reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

12.3.2021 v 01:16 | Nahoru | #160
PetrXX> to zní dobře... mel bys nějakej konkrétní typ/odkaz?
Diky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

12.3.2021 v 01:20 | Nahoru | #161
Borntobewild> myslis takovou tu kysnu co si lidi kupujou do obýváku?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

12.3.2021 v 09:04 | Nahoru | #162
Borntobewild> Nevim kterej moderni motor mas na mysli... ale ja jsem modernim autem ktere spatne topi jeste nejel.

Bufiky co vim tak maji diesely luxusnich aut.

A elektrickej prihrev je tam kvuli tomu aby to topilo nez se motor ohreje - no a to je opravdu velka veda - kus odporoveho dratu zapojeneho do zkratu, to se s jednoduchosti tepelneho cerpadla neda srovnat...

Ale jeste chvili popremejslej o ucinnosti klima vs ztratove teplo motoru... kdyz uz ti tolik zalezi kolik ti to zere pohonnych hmot...

Naposledy editováno 12.03.2021 09:22:44

Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

12.3.2021 v 09:18 | Nahoru | #163

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

12.3.2021 v 09:23 | Nahoru | #164

assassin píše: Borntobewild> Nevim kterej moderni motor mas na mysli... ale ja jsem modernim autem ktere spatne topi jeste nejel.

Bufiky co vim tak maji diesely luxusnich aut.....

Tady se musim, ac nerad, Kerutova bratra zastat. Moderni diesly opravdu topi na hovno. Je to zpusobeno honem za maximalni efektivitou spalovani nafty, coz nevyhnutelne vede nizkym tepelnym ztratam. Proto maji ta naftova auta, u kterych to dava smysl (podle trhu, pro ktery jsou urcena) prihrivaky. Je to nutne k dodrzeni emisi. Bez prihrivaku by ten motor nejen topil pozde, ale hlavne by sam sebe ohrival moc dlouho a palil by tudiz moc nafty a neplnil emise - coz je zlocin.

(reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

12.3.2021 v 09:33 | Nahoru | #165
assassin> Meleš nesmysly. Nebo spíš, zase se hádáš z principu, aby ses hádal. Nikdo tu nemluví o účinnosti a spotřebě. Ta klima v tom autě už je a upravit ji tak, aby byla schopna i topit by stálo míň, než montáž toho odporovýho drátu, spínacích prvků, regulace a hlídání napětí. Ten odporový drát dá výkon omezený výkonem alternátoru. Ta klima by byla schopna dát výkon větší.
A jako sorry, mě moje mpička topí relativně dobře, ale když jsem měl turbodiesela, bylo to fakt peklo. I když Tobě to možná topí líp, než ostatním. Někde se to palivo, co propálíš navíc projevit musí.

(reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

12.3.2021 v 09:37 | Nahoru | #166

Wenca24 píše: Borntobewild> myslis takovou tu kysnu co si lidi kupujou do obýváku?


Jojo. Ale jestli ví Petr o něčem přímo do auta, tak určitě lepší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

12.3.2021 v 09:39 | Nahoru | #167

Medved píše: Tady se musim, ac nerad, Kerutova bratra zastat.


To jsem to dopracoval.

Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

12.3.2021 v 09:43 | Nahoru | #168
Borntobewild: jasne a co auta ktera v dane modelove rade klima nemaji? Kvuli tem se budou vyvijet dve verze topeni?

Muzes mi osvetlit princip jakym by ta klima pomahala ohrat motor? Pokud to teda stavis do rovnosti s bufikem/elektrickym prihrevem ? On tam totiz neni jen kvuli zahrivani posadky, ale hlavne na to aby se ohral motor a pracoval v ok podminkach. - to v pripade, ze to myslis jen jako prihrev.

V pripade, ze myslis klima jako bezne topeni pro posadku - tak mas na jedne strane odpadni teplo motoru, ktere vyrobit musis aby auto jelo a to vyzaris na chladici do okoli a misto toho budes topit klimou, ktera na to aby topila bude odebirat nekolik kW z motoru? Tzn topeni bude v jednom pripade vyrazne zvysovat spotrebu?

Naposledy editováno 12.03.2021 09:53:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

12.3.2021 v 09:44 | Nahoru | #169

Borntobewild píše: To jsem to dopracoval.



No zastal se te v tom pripade, ze moderni diesely potrebuji prihrev - ale tvuj napad s klimou je uplnej nesmysl viz vyse

A ja zadny palivo navic nepalim, vyzva abys nam prijel ukazat jak se s tim dvoutunovym dvouapullitrem jezdi za 5 - jak jsi tvrdil - stale trva

Jen tak pro informaci, ktery to auto s modernim motorem co netopi jsi mel? Expert jo?

Naposledy editováno 12.03.2021 09:49:15

2 reakcí na tento příspěvek Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

12.3.2021 v 09:48 | Nahoru | #170
Stačí hledat Universal under dash ac kit, je toho mraky.
Ali

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

12.3.2021 v 10:00 | Nahoru | #171
assassin>
Myslím, že se tu onačení jako hrachomet zcela nespravedlivě používá v souvislosti s mým bráchou.
O ničem, co trvdíš jsem nic neříkal.
Mám na mysli funkci, že sednu do auta, nastartuju, zapnu čudlík a během 10ti vteřin mi začne foukat horkej vzduch. Výkonem 2x větším než je schopno vydat to odporové topení. To celé vyjde automobilku výrobně na 500kč. Kaštanovi za to může naúčtovat 10000,-

(reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

12.3.2021 v 10:09 | Nahoru | #172
PetrXX>
To vypadá dobře. Do nějaký obytný vestavby super. Samozřejmě bych si tam dal ty dva trojcestné ventily pro použití jako tč . A možná bych tam přidal kompresor na 230V.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

12.3.2021 v 10:15 | Nahoru | #173
Borntobewild> Jo a jak potom vyresis ten ohřev motoru - kvuli kterému tam ta opicarna je? Kdyby slo o posádku tak to elektricky topeni daji za vetrak topeni a ne do vody.

Ale jo jak rikas, topeni klimatizaci je lepsi reseni nez je v autech ted a duvod proc to tam neni je, ze armády konstruktérů napříč celou produkci na to nepřišly a musel jsi s tim super nápadem prijit ty.

Naposledy editováno 12.03.2021 10:17:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

12.3.2021 v 10:19 | Nahoru | #174
assassin> Ěžišmarjajosefe. Já neřeším ohřev motoru. Řeším komfort posádky. Ohřev motoru není předmětem této studie.
"ze armády konstruktérů napříč celou produkci na to nepřišly a musel jsi s tim super nápadem prijit ty."
Já mám takových nápadů víc

Naposledy editováno 12.03.2021 10:21:07

(reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

12.3.2021 v 10:25 | Nahoru | #175
Borntobewild> Aha takze tys to na zacatku cele postavil na tom, ze by tam nemuseli byt elektrické přihrevy a bufiky (ktere jsou tam hlavne kvuli ohřevu motoru) a pak napíšeš, ze neresis prihrev motoru. Takze to co jsi na zacatku cele tehle diskuze chtel nahradit by tam vlastne muselo zustat - takze je to vlastne jen takove teoretické cvičeni k hovnu, neco jako ten bufik na LPG...

Asi neco jako kdyz Kerut prilitne do diskuze o starterovem venci, rekne ze laserem nejde rezat ani rozeta a pak broušení ozubení věnce starteru dokládá tim, ze v jeho motorce jsou vsechna kola brousena?

Naposledy editováno 12.03.2021 10:27:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

12.3.2021 v 10:40 | Nahoru | #176

assassin píše: Borntobewild> Kdyby slo o posádku tak to elektricky topeni daji za vetrak topeni a ne do vody.

.


Ale oni to odporové topení dávají za větrák. Do aut se dává přídavné elektrické topení buď do ventilace, nebo do vody motoru právě podle toho, zda je smyslem přihřát motor, nebo posádku.

(reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

12.3.2021 v 10:47 | Nahoru | #177
Borntobewild> No a za oboji by hodne usetrili, stacilo by pustit klimu obracene. Ano mas pravdu.
A jeste by to cele mohlo jet na lpg jako lednicky v karavanech

Naposledy editováno 12.03.2021 10:51:09

(reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

12.3.2021 v 10:56 | Nahoru | #178
PetrXX> jdu to studovat... Diky

1 reakcí na tento příspěvek Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

12.3.2021 v 12:13 | Nahoru | #179
Celou dobu tvrdím, že Covid snižuje inteligenci a zvyšuje agresivitu (vidím to na sobě )... a už i tady na fóru a zrovna takový přínosný téma nejste nakažení?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezavisle topeni - cina vs webasto/eberspacher

12.3.2021 v 12:48 | Nahoru | #180
D.C.> To není o inteligenci ani agresivitě. To je o tom, že i kdyby Assasin s celým mým tvrzením souhlasil, stejně se bude hádat. A když mu já řeknu "ano, máš pravdu", zase se bude hádat. Páč je to Assasin
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist