doporučite mi(kdo tomu rozumíte, nebo máte osobní kladnou zkušenost) nějakej dieselovej motor jednodušší odolnější a hlavně spolehlivější konstrukce, bez DPF filtru a dvouhmotného setrvačníku aj. přeplácaností.
Táta chce koupit ojetinu s nějakým bezproblémovým vznětovým motorem a ač s autem za rok mnoho Km nenajede, navíc spíše kratší trasy a jízdy po městě, nenechá si ropáka vymluvit, tak se mu budu snažit alespoň dopručit pokud možno nejmenší zlo...
Jo a pokud možno rozvody řetězem a taky by měl mít možnost repase vstřiků, nebo alespoň verzi která by nebyla v případě výměny přehnaně nákladná...
Najde se vůbec motor, kterej neni tak háklivej na kvalitu nafty(když opomenu bezturbovej SDi od koncernu)?
Napadají mne tyto motorizace:
1) 1.4 D-4D, 66KW ( Toyota Corolla)
2) 1.8 TDCi 66KW (Ford Tourneo Connect)
3) 1.8 TDDi 55KW/66Kw (Tourneo Connect, Focus)
4) 1.4(1.3) HDi 55Kw (Peugeot Bipper, C. Nemo)
5) 1.4 TDi 51KW (Š.Roomster)
6) 2.0 SDi 51KW (VW. Caddy)
popřípadě doporučte jinej...
Díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
2LEKO píše: ...
"CC"
..u toho benzínu mě to vychází nepatrně rychleji..odhaduju 15 min. ,ale přesně jsem to neměřil
Zajímavý. Já se divím, proč nikdo do auta nedává i kontrolku teploty oleje...
Mám stejné budíky, jen starší nebarevný maxidot a olej mi to neukazuje...
RomanSS píše: Zajímavý. Já se divím, proč nikdo do auta nedává i kontrolku teploty oleje...
Mám stejné budíky, jen starší nebarevný maxidot a olej mi to neukazuje...
....tak u novějších aut není ani ukazatel teploty vody.
....a VW za příplatek montuje měř.oleje
BMW 3...NEMÁ NIC
Naposledy editováno 02.12.2014 08:10:33
Che píše: Hygienik> ty nejnovejší systémy dávaj trochu benzínu furt, aby namázly ventily, néé ??
Tusim ze u tsi tam jde nonstop nejaké procento benzínu, ale ne kvuli ventilum, ale kvuli vstřikum pokud se nepletu..
3 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
Volvo nema ani teplomer na vodu, ani kontrolku jako fabie ... A ja v aute ten teplomer dost sleduju :(
assassin píše: Leko: v tech bawech zalezi na motorizaci a asi i vybave - kamarad v 335i urcite teplomer ma...
Volvo nema ani teplomer na vodu, ani kontrolku jako fabie ... A ja v aute ten teplomer dost sleduju :(
...ano,jasně záleži na typu a výbavě...osobně to taky sleduju a u toho BMW mi to dost vadilo...ale třeba ta "7" v "nej" výbavě to nemá taky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
assassin píše: Leko: v tech bawech zalezi na motorizaci a asi i vybave - kamarad v 335i urcite teplomer ma...
Volvo nema ani teplomer na vodu, ani kontrolku jako fabie ... A ja v aute ten teplomer dost sleduju :(
Není to u dieselu skoro jedno? Stejně se provozní otáčky pohybujou tam kde motor normálně zahřívám.
Stev píše: Není to u dieselu skoro jedno? Stejně se provozní otáčky pohybujou tam kde motor normálně zahřívám.
...osobně raději najedu pár km navíc ,aby se to ohřálo...prostě ten nazahřátý motor "trpí"..a nejenom motor,i ostatní agregáty..je mnoho důvodů a poznatků proč..teoretických i praktických.
3 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
J.M.K. píše: Absence teploměru vody je dost na prkač, člověk pak jakou dobu může jezdit s vadným termostatem a nepozná to. A tlak a teplota oleje by se hodily každopádně. Schválně, jestli někdo pozná, jaké auto mám na mysli, když řeknu "ampěr-voda-benzin-masľo"?
Hyundai Accent?
1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
A aby som nebol totálne OT, tak diesel fotríkovi nedoporučujem, ja mám teraz už druhé chrochtadlo a na krátke trate to veľmi trpí. Presťahoval som sa, jazdím minimálne 20 km v kuse a motor sa začal chovať oveľa lepšie po pár tisíc km a klesla spotreba.
Naposledy editováno 02.12.2014 15:13:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
Stev píše: Není to u dieselu skoro jedno? Stejně se provozní otáčky pohybujou tam kde motor normálně zahřívám.
No otacky jo, ale zatizeni ne - a rekl bych ze jestli po tom motoru chces ve 2tis 100Nm nebo 300Nm je rozdil - nevim kdyz uz muzu slapat na podlahu :) no ale stejne jezdim jako duchodce, hrozne to chlasta :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
assassin píše: No otacky jo, ale zatizeni ne - a rekl bych ze jestli po tom motoru chces ve 2tis 100Nm nebo 300Nm je rozdil - nevim kdyz uz muzu slapat na podlahu :) no ale stejne jezdim jako duchodce, hrozne to chlasta :)
to nevím, už je to nad mojí představivost, já bych to neřešil a hlídal jen otáčky. I když chápu že když zabere turbo asi se trochu roztočí, a na otáčkoměru tenhle údaj nevidím
J.M.K. píše: Absence teploměru vody je dost na prkač, člověk pak jakou dobu může jezdit s vadným termostatem a nepozná to. A tlak a teplota oleje by se hodily každopádně. Schválně, jestli někdo pozná, jaké auto mám na mysli, když řeknu "ampěr-voda-benzin-masľo"?
....tak Mercedes to měl všude /tlak/ už před 45. lety
Naposledy editováno 02.12.2014 17:10:53
Naposledy editováno 02.12.2014 19:54:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
Stev píše: to nevím, už je to nad mojí představivost, já bych to neřešil a hlídal jen otáčky. I když chápu že když zabere turbo asi se trochu roztočí, a na otáčkoměru tenhle údaj nevidím
No ono je to asi sumak, 220tis to zamestnanci kurvili tak je asi zbytecny to ted setrit :) to bys neveril jak muze bejt sluzebni auto konstruktera zniceny, to vypada jak kdyby v tom zednici vozili cihly na stavbu :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
assassin píše: No ono je to asi sumak, 220tis to zamestnanci kurvili tak je asi zbytecny to ted setrit :) to bys neveril jak muze bejt sluzebni auto konstruktera zniceny, to vypada jak kdyby v tom zednici vozili cihly na stavbu :)
to nebude jako Ja myslel ze ho znas jak svy boty..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
Stev píše: to nebude jako Ja myslel ze ho znas jak svy boty..
Hele jsou to detaily co si jich nevsimnes kdyz se v rom vozis jako ve sluzebnim - a ono je to takovy nasiraci v tom kontrastu ze to je jeste takovy novy a s "nadechem luxusu" .... Za ty prachy to fakt neresim, navic kdyby to bylo fakt jak novy tak bych mel vycitky kdyz bych do toho rval zabahneny sjezdaky, rozebrany motorky atd - to ja si jen tak nadavam jaky sou lidi kreteni :) ja sem samo smaxe taky moc nestril, ale co sem zkurvil sem nechal opravit a zaplatil - prijde mi to fer - asi holt to tak nema kazdej stejne
Volho je fajn, jen uz se tesim az zas zavrci bawo :)
Naposledy editováno 02.12.2014 21:13:24
Aktuální Fkový řady bmw už zase teploměr vody mají.
2LEKO> O MB vím, že tlak měly, alespoň 240D a 300D. Ale tepota nebyla snad nikde, viděl jsem ji jen na přístrojovce z jednoho itala, údajně snad Lancie Y, ale dle googlu u té přístrojovka vypadá úplně jinak. Mám ji v dílně rozdělanou, tak zítra eventuelně nafotím a vložím sem, zda ji někdo pozná.
Ale orientačně - dva velké budíky (mechanický tachec a eln. otáčkoměr na principu galvanometru), mezi nimi přibližně čtvercový panel s dvěma sloupci kontrolek, vše LED krom dálek (tam je miniaturní žárovka - modrá LED v té době neexistovala) a dole v řadě čtyři malé budíky - teplota vody, benzin, tlak oleje a teplota oleje. Panel nebyl průsvitový, LED byly obyčejné a popisky vedle nich, nasvícení několika žárovkami v horním okraji přístrojovky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
J.M.K. píše: Absence teploměru vody je dost na prkač, člověk pak jakou dobu může jezdit s vadným termostatem a nepozná to. A tlak a teplota oleje by se hodily každopádně. Schválně, jestli někdo pozná, jaké auto mám na mysli, když řeknu "ampěr-voda-benzin-masľo"?
K cemu tam mit budik na teplotu vody ?
U BMW jakmile neco neni v poradku, treba motor se neohreje do urcite doby na provozni teplotu uz na tebe jede varovna kontrolka.
Tudiz proc sledovat neco co za me sleduje pocitac ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
Tudiz kdybych na to cucel 24h denne tak s tim stejne nic vic neudelam a jedine co uvidim ze mi raficka bud nevyleze anebo preleze.
K cemu tohle sledovat ? Neni lepsi kdyz si auto samo rekne kdy je neco v neporadku ?
Samozrejme pokud te to zajima tak se v palubnim pc muzes na tu teplotu kouknout kolik je presne a sledovat co se s ni deje.
Takhle ti to treba ukaze defekt - uplne stejne vodu pokud je s tim neco v neporadku
Naposledy editováno 02.12.2014 23:48:55