Téma: Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
 
26.11.2014 v 11:23
zdar bejci,
doporučite mi(kdo tomu rozumíte, nebo máte osobní kladnou zkušenost) nějakej dieselovej motor jednodušší odolnější a hlavně spolehlivější konstrukce, bez DPF filtru a dvouhmotného setrvačníku aj. přeplácaností.

Táta chce koupit ojetinu s nějakým bezproblémovým vznětovým motorem a ač s autem za rok mnoho Km nenajede, navíc spíše kratší trasy a jízdy po městě, nenechá si ropáka vymluvit, tak se mu budu snažit alespoň dopručit pokud možno nejmenší zlo...

Jo a pokud možno rozvody řetězem a taky by měl mít možnost repase vstřiků, nebo alespoň verzi která by nebyla v případě výměny přehnaně nákladná...
Najde se vůbec motor, kterej neni tak háklivej na kvalitu nafty(když opomenu bezturbovej SDi od koncernu)?

Napadají mne tyto motorizace:
1) 1.4 D-4D, 66KW ( Toyota Corolla)
2) 1.8 TDCi 66KW (Ford Tourneo Connect)
3) 1.8 TDDi 55KW/66Kw (Tourneo Connect, Focus)
4) 1.4(1.3) HDi 55Kw (Peugeot Bipper, C. Nemo)
5) 1.4 TDi 51KW (Š.Roomster)
6) 2.0 SDi 51KW (VW. Caddy)
popřípadě doporučte jinej...


Díky
Anketa: co vybrat
1.4 D-4D, 66KW ( Toyota Corolla)
0%
0
1.8 TDCi 66KW (Ford Tourneo Connect)
3%
1
1.8 TDDi 55KW/66Kw (Tourneo Connect, Focus)
3%
1
1.4(1.3) HDi 55Kw (Peugeot Bipper, C. Nemo)
3%
1
1.4 TDi 51KW (Š.Roomster)
3%
1
2.0 SDi 51KW (VW. Caddy)
3%
1
jinej
84%
26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 08:02 | Nahoru | #151

2LEKO píše: ...

"CC"

..u toho benzínu mě to vychází nepatrně rychleji..odhaduju 15 min. ,ale přesně jsem to neměřil


Zajímavý. Já se divím, proč nikdo do auta nedává i kontrolku teploty oleje...

Mám stejné budíky, jen starší nebarevný maxidot a olej mi to neukazuje...

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 08:08 | Nahoru | #152

RomanSS píše: Zajímavý. Já se divím, proč nikdo do auta nedává i kontrolku teploty oleje...

Mám stejné budíky, jen starší nebarevný maxidot a olej mi to neukazuje...



....tak u novějších aut není ani ukazatel teploty vody.
....a VW za příplatek montuje měř.oleje

BMW 3...NEMÁ NIC







Naposledy editováno 02.12.2014 08:10:33

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 08:14 | Nahoru | #153

Che píše: Hygienik> ty nejnovejší systémy dávaj trochu benzínu furt, aby namázly ventily, néé ??


Tusim ze u tsi tam jde nonstop nejaké procento benzínu, ale ne kvuli ventilum, ale kvuli vstřikum pokud se nepletu..

3 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 08:16 | Nahoru | #154
Leko: v tech bawech zalezi na motorizaci a asi i vybave - kamarad v 335i urcite teplomer ma...
Volvo nema ani teplomer na vodu, ani kontrolku jako fabie ... A ja v aute ten teplomer dost sleduju :(

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 08:25 | Nahoru | #155

assassin píše: Leko: v tech bawech zalezi na motorizaci a asi i vybave - kamarad v 335i urcite teplomer ma...
Volvo nema ani teplomer na vodu, ani kontrolku jako fabie ... A ja v aute ten teplomer dost sleduju :(



...ano,jasně záleži na typu a výbavě...osobně to taky sleduju a u toho BMW mi to dost vadilo...ale třeba ta "7" v "nej" výbavě to nemá taky





Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 08:38 | Nahoru | #156
zase tak jsem to nestudoval,ktery system to jak ma, ja to mam jen pri zatezi,k tomu mam ochranu ventilu od JLM, ale mam jen prasivou 1.4 CVVT s primym vstrikem,jak to maji TSi motory pripadne jiny nevim.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 08:49 | Nahoru | #157

assassin píše: Leko: v tech bawech zalezi na motorizaci a asi i vybave - kamarad v 335i urcite teplomer ma...
Volvo nema ani teplomer na vodu, ani kontrolku jako fabie ... A ja v aute ten teplomer dost sleduju :(



Není to u dieselu skoro jedno? Stejně se provozní otáčky pohybujou tam kde motor normálně zahřívám.

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 09:06 | Nahoru | #158

Stev píše: Není to u dieselu skoro jedno? Stejně se provozní otáčky pohybujou tam kde motor normálně zahřívám.



...osobně raději najedu pár km navíc ,aby se to ohřálo...prostě ten nazahřátý motor "trpí"..a nejenom motor,i ostatní agregáty..je mnoho důvodů a poznatků proč..teoretických i praktických.

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 10:04 | Nahoru | #159

assassin píše: Leko: v tech bawech zalezi na motorizaci a asi i vybave - kamarad v 335i urcite teplomer ma...
Volvo nema ani teplomer na vodu, ani kontrolku jako fabie ... A ja v aute ten teplomer dost sleduju :(



..a ty starší BMW mají měřák teploty..to měla asi všechna starší auta!



Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 10:44 | Nahoru | #160
auto bez teploměru bych fakt nesnesl.který ignorant to vymyslel nepochopím!!

3 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 14:41 | Nahoru | #161
Absence teploměru vody je dost na prkač, člověk pak jakou dobu může jezdit s vadným termostatem a nepozná to. A tlak a teplota oleje by se hodily každopádně. Schválně, jestli někdo pozná, jaké auto mám na mysli, když řeknu "ampěr-voda-benzin-masľo"?

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 14:43 | Nahoru | #162

J.M.K. píše: Absence teploměru vody je dost na prkač, člověk pak jakou dobu může jezdit s vadným termostatem a nepozná to. A tlak a teplota oleje by se hodily každopádně. Schválně, jestli někdo pozná, jaké auto mám na mysli, když řeknu "ampěr-voda-benzin-masľo"?



Hyundai Accent?

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 14:44 | Nahoru | #163
žiguláčik 1500-1600

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 14:59 | Nahoru | #164
Prdlačku, Volha M21 (čtyři hranaté budíky pod tachecem).

1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 15:10 | Nahoru | #165
No tak si predstav, že ampére, maslo, vodu a dokonca aj otáčkomer mal aj žigulík.

A aby som nebol totálne OT, tak diesel fotríkovi nedoporučujem, ja mám teraz už druhé chrochtadlo a na krátke trate to veľmi trpí. Presťahoval som sa, jazdím minimálne 20 km v kuse a motor sa začal chovať oveľa lepšie po pár tisíc km a klesla spotreba.

Naposledy editováno 02.12.2014 15:13:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 16:05 | Nahoru | #166

Stev píše: Není to u dieselu skoro jedno? Stejně se provozní otáčky pohybujou tam kde motor normálně zahřívám.



No otacky jo, ale zatizeni ne - a rekl bych ze jestli po tom motoru chces ve 2tis 100Nm nebo 300Nm je rozdil - nevim kdyz uz muzu slapat na podlahu :) no ale stejne jezdim jako duchodce, hrozne to chlasta :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 16:55 | Nahoru | #167

assassin píše: No otacky jo, ale zatizeni ne - a rekl bych ze jestli po tom motoru chces ve 2tis 100Nm nebo 300Nm je rozdil - nevim kdyz uz muzu slapat na podlahu :) no ale stejne jezdim jako duchodce, hrozne to chlasta :)



to nevím, už je to nad mojí představivost, já bych to neřešil a hlídal jen otáčky. I když chápu že když zabere turbo asi se trochu roztočí, a na otáčkoměru tenhle údaj nevidím

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 17:10 | Nahoru | #168

J.M.K. píše: Absence teploměru vody je dost na prkač, člověk pak jakou dobu může jezdit s vadným termostatem a nepozná to. A tlak a teplota oleje by se hodily každopádně. Schválně, jestli někdo pozná, jaké auto mám na mysli, když řeknu "ampěr-voda-benzin-masľo"?



....tak Mercedes to měl všude /tlak/ už před 45. lety







Naposledy editováno 02.12.2014 17:10:53

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 19:54 | Nahoru | #169
Leko: ono nektere veci z aut/motorek zmizi .. aby byly z velkou slavou znovuobjeveny :) tatovo gsx400 z roku asi 86 ma ukazatel zarazeneho kvaltu v serii, pak dlouho nic a pak zase az asi od 2006 :)

Naposledy editováno 02.12.2014 19:54:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 19:56 | Nahoru | #170

Stev píše: to nevím, už je to nad mojí představivost, já bych to neřešil a hlídal jen otáčky. I když chápu že když zabere turbo asi se trochu roztočí, a na otáčkoměru tenhle údaj nevidím



No ono je to asi sumak, 220tis to zamestnanci kurvili tak je asi zbytecny to ted setrit :) to bys neveril jak muze bejt sluzebni auto konstruktera zniceny, to vypada jak kdyby v tom zednici vozili cihly na stavbu :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 21:07 | Nahoru | #171

assassin píše: No ono je to asi sumak, 220tis to zamestnanci kurvili tak je asi zbytecny to ted setrit :) to bys neveril jak muze bejt sluzebni auto konstruktera zniceny, to vypada jak kdyby v tom zednici vozili cihly na stavbu :)



to nebude jako Ja myslel ze ho znas jak svy boty..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 21:11 | Nahoru | #172

Stev píše: to nebude jako Ja myslel ze ho znas jak svy boty..



Hele jsou to detaily co si jich nevsimnes kdyz se v rom vozis jako ve sluzebnim - a ono je to takovy nasiraci v tom kontrastu ze to je jeste takovy novy a s "nadechem luxusu" .... Za ty prachy to fakt neresim, navic kdyby to bylo fakt jak novy tak bych mel vycitky kdyz bych do toho rval zabahneny sjezdaky, rozebrany motorky atd - to ja si jen tak nadavam jaky sou lidi kreteni :) ja sem samo smaxe taky moc nestril, ale co sem zkurvil sem nechal opravit a zaplatil - prijde mi to fer - asi holt to tak nema kazdej stejne

Volho je fajn, jen uz se tesim az zas zavrci bawo :)

Naposledy editováno 02.12.2014 21:13:24

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 21:15 | Nahoru | #173
assassin> aspon je poradna motivace aby zavrcelo :)

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 22:07 | Nahoru | #174
pokud vím, tak to co ukazují dnešní budíky teploty vody stejně není přesná teplota vody ale korigovaná hodnota z řídící jednotky, takže to zas tak užitečný není. Nezbývá ti než jet prvních 20km na čtvrt plynu.

Aktuální Fkový řady bmw už zase teploměr vody mají.

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 22:26 | Nahoru | #175
jean192> Co si pamatuju, tak 1600ka měla klasickou dvoubudíkovou přístrojovku (tachec+otáčky) a na levém okraji palubky byl přídavný segment se třemi menšími budíky - tlak oleje, teplota vody a hladina benzinu. Že by měla ammetr, si nevzpomínám.

2LEKO> O MB vím, že tlak měly, alespoň 240D a 300D. Ale tepota nebyla snad nikde, viděl jsem ji jen na přístrojovce z jednoho itala, údajně snad Lancie Y, ale dle googlu u té přístrojovka vypadá úplně jinak. Mám ji v dílně rozdělanou, tak zítra eventuelně nafotím a vložím sem, zda ji někdo pozná.
Ale orientačně - dva velké budíky (mechanický tachec a eln. otáčkoměr na principu galvanometru), mezi nimi přibližně čtvercový panel s dvěma sloupci kontrolek, vše LED krom dálek (tam je miniaturní žárovka - modrá LED v té době neexistovala) a dole v řadě čtyři malé budíky - teplota vody, benzin, tlak oleje a teplota oleje. Panel nebyl průsvitový, LED byly obyčejné a popisky vedle nich, nasvícení několika žárovkami v horním okraji přístrojovky.

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 23:27 | Nahoru | #176

Che píše: Hygienik> ty nejnovejší systémy dávaj trochu benzínu furt, aby namázly ventily, néé ??



Pipo technik se opet projevil

Primy vstrik do valcu promazava sedla ventilu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 23:31 | Nahoru | #177

J.M.K. píše: Absence teploměru vody je dost na prkač, člověk pak jakou dobu může jezdit s vadným termostatem a nepozná to. A tlak a teplota oleje by se hodily každopádně. Schválně, jestli někdo pozná, jaké auto mám na mysli, když řeknu "ampěr-voda-benzin-masľo"?



K cemu tam mit budik na teplotu vody ?

U BMW jakmile neco neni v poradku, treba motor se neohreje do urcite doby na provozni teplotu uz na tebe jede varovna kontrolka.

Tudiz proc sledovat neco co za me sleduje pocitac ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 23:36 | Nahoru | #178
Creck> Ale to je právě ono a připomíná to "vtip", jak by to vypadalo, kdyby auta vyráběl Mrkvosoft - jedním z bodů bylo "všechny varovné ukazatele byly by nahrazeny jedinou kontrolkou generální auto-chyba". Rožne se kontrolka - a stejně víš prd, co konkrétního se děje a zda je bezpečné jet dál, zda je to ptákovina, nebo něco vážného. Za takový přístup konstruktéry lískat rákoskou přes pazoury. "Hlídání počítačem", který pak stejně nic konkrétního neřekne, je na dvě věci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

2.12.2014 v 23:41 | Nahoru | #179
J.M.K.> ale to ti na displeji zapne zlutou pokud je neco mimo misu - mas zkontrolovat a cervenou pokud uz je to kriticke, samozrejme symbol vody.

Tudiz kdybych na to cucel 24h denne tak s tim stejne nic vic neudelam a jedine co uvidim ze mi raficka bud nevyleze anebo preleze.

K cemu tohle sledovat ? Neni lepsi kdyz si auto samo rekne kdy je neco v neporadku ?

Samozrejme pokud te to zajima tak se v palubnim pc muzes na tu teplotu kouknout kolik je presne a sledovat co se s ni deje.

Takhle ti to treba ukaze defekt - uplne stejne vodu pokud je s tim neco v neporadku



Naposledy editováno 02.12.2014 23:48:55

1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

3.12.2014 v 00:22 | Nahoru | #180
zas je fajn, že ta prehistorická škodovka to má furt teplotu vody, oleje
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist