globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure
Tak tady budu psat postupne sve poznatky ,jake rozdily ,pozitiva a negativa jsou mezi temito dvema stroji.
na KTM mam najeto 275oo km,na BMW cca 86o..
To ze jsem tech 860 najel prevazne za deste ,dalo by se rici v privalovych destich ,tak muzu cestne prohlasit ,ze dual brzdy a ABS za takovych podminek suverenne vede.Telever se v zatackach na mokru chova tak ,jako by jela lokomotiva po kolejich a vubec ji nerozhazi to ,ze prsii.Podvozek je podstatne komfortnejsi a klidnejsi jak u KTM. 210km/h dosahnu kdykoliv ,kdyz nakopu za 6 a potahnu heft do konce.U KTMky to bylo pouze tehdy ,kdyz byly optimalni podminky ,jinak byla max tak okolo 190ti. Pri techto rychlostech se BMW vede absolutne bezpecne - oproti KTM ,kdy tyto rychlosti jsou uz za hranici bezpecnosti a ovladatelnosti. Udrzet ve meste 30km/h ,popripade 50ku je u BMW nejak prirozenou samozrejmosti ,bez cukani a staleho pohravani si se spojkou.U KTM celkem nemozna zalezitost.Dnes nechapu nektere lidi ,kteri si stezuji na vibrace boxera.Aspon u teto 12ky proste nejsou.Jinak bych temto kritikum dopral jizdu na KTM rocniku 06..Pak poznaji ,co jsou vibrace. Naklopeni pri pridani plynu (nasledkem boxera a kardanu) jsem za jizdy vubec nepocitil,kdyz stojim na miste a protahnu plynem na neutral ,tak je citit hned na zacatku mirny tah na pravou stranu ,ale pri zarazene rychlosti a rozjezdu je to vylozene zanedbatelne.
O spotrebe asi takhle-tahal jsem za to jak prase a mam zatim spotrebu za 800km prumer 6,1 litru na stovku.Ktma mi pri stejnem stylu jizdy vzala 8,5 s Akrapama a 9,6 s origo vyfukama s katalyzatorem.
Komfort za jizdy diky nastavitelnemu plexi na BMW je opet o tridu vyssi ,jak u KTM. Pri 160ti za deste s priotevrenym hledim a vzprimennem posezu se plexi ani nehne. U KTMy tato rychlost za deste nebyla mozna ,jelikoz se hledi od prilby rozkmitalo tak ,ze se mi obraz diky kapkam na plexi totalne rozmazaval. Tim padem za deste byla rychlost podstatne nizsi a to mi prselo opet i na vnitrni stranu plexi.
Ochrana proti desti je u BMW dokonala .Stredne silny dest se da projet vyssi rychlosti skoro za sucha-mel jsem pouze mokry zadek od sedadla. Jinak kolena pekne chranene vylisky na nohy v nadrzi a plexi odvedlo vetsi cast deste mimo.(pisu o rychlostech cca 130-150km/h ) Pak jsem najizdel do mesta a radsi oblekl nepromok..
Jak se to chova pri jizde s kuframa ,napisu pristi tyden ,chtel jsem s nema vyjet uz zitra ,ale se nezadarilo,chybi mi redukce na nosicich na uzaver kufru Gobi -prijdou ve stredu.Zatim jezdim s velkou nosicovou taskou a tankruksakem-to se nijak na jizdnich vlastnostech neprojevuje.
Zitra vyjizdim opet smer C.Budejovice a doufam ,ze konecne za sucha a v nedeli mam naplanovanou zatackovou trasu na Mariazell. Tak doufam ,ze taky prset nebude a ja zjistim ,jak hluboko se da polozit v zatackach..
Zatim jsem pozitivne prekvapen a zacinam menit nazor ,ktery mi byl jaksi vstepen, na znacku BMW..A jestli to i vydrzi po technicke strance ,co slibuji ,tak se mnou pujde tenhle stroj az do duchodu...
Jinak dalsi opravdove + : pristup v prodejne BMW ve Vidni:klobouk dolu ,to jim Matighovennaci nesahaj po kotniky..
Byl jsem si dnes pro zbytek papiru.Otazka technika :tak co ,nejake vyhrady ? Ja na to : no za tech 800km v desti se mi zamlzilo po odstaveni dalkove svetlo ,nejak mi drhne nastaveni plexi a chybi mi blatnicek u zadniho kola...Ok ,odstav to a nech v zapalovani klicek...Za 2 hodiny byla masina pripravena ,nova technicka ,namontovane nosice kufru ,komplet pretesnene svetla ,novy blatnicek a nastavovani plexi funguje na jednicku.....a neplatil jsem ani cent !! Popral mi stastnou cestu a s usmevem odkracel...ja tam stal jeste par minut a mozna mi i ukapla zgrynda z padle brady...
Pokracovani priste....

Takze dal...
za vikend dalsich 1600 km za sucha (pouze kratky destik v C.Krumlove),ale myslim si ,ze muzu popsat dalsi poznatky nezaujate.
Spotreba na 1600km v prumeru 5,1 L na 100ku.Byly pasaze v Alpach ,kdyz jsem jel s Haberskymi strelci (a stihal jsem v pohode),kde jsem jel za 5,8...(neni to podle pocitace ,ale podle toho ,kolik jsem ujel a kolik tankoval-odpoved pro Matusa) Je to citit ,kdyz v Alpskych zatackach jedu s 10ti litry a potom jsem v Mariazell natankoval doplna. Potom je prace ve vraceckach a rychlych esickach trosku narocnejsi.Pokud bych jel sam ,urcite bych rychlost zmirnil a jel vic na pohodu..Ve vyjezdech jsem v pohode stihal ostatnim strojum..Co nema BMW moc rado jsou koleje ,ktere se prejizdi sikmo-zahrka podvozek tak ,jako by se chtel rozpadnout (neber to doslovne-vice mene jsem zjistil ,ze to mlati hlavni stojan-asi ma slabsi pruzinu) pri prejezdu na kolmo se masina jen zhoupne. Nasel jsem ale prvni negativum proti KTM : kontrolka neutralu ma cca 1/2 vteriny zpozdeni. Kdyz dam neutral ,tak az po nejake chvilicce naskoci na palubce kontrolka-u Kati to bylo v mziku ,kdyz tam neutral padnul.V 8°° rano jsme vypadli a vratili se zpet cca v 11 vecer-VUUBEC me nebolel zadek !!Takze plus je komfortni sedadlo. Kratkou trasu jsem bral Lenku ,jako batuzek a nepritvrdil jsem si zadek ,motorove se chovalo BMW jako bych jel stale solo ,jen zadek se tak mekce prohupoval a vic si sedal v zatackach (urcite ,kdyz budu jezdit s batuzkem ,tak ho o par otacek na kolecku pritvrdiim ,je pak lepsi pocit v zatackach a neplave to tak. Pridavne reflektory jsou bajecna vec ,hlavne pro ty ,co jezdi hodne v noci (jsem jeden z nich) pekne dosvetluji casti vozovky ,kde je ve standartnim osvetleni dira..
Jeste k prevodovce.V Alpach se da jezdit na 3-ku svizna jizda po serpentinach se stoupanim a klesanim,je perfektne na tuto jizdu spocitana a jen vyjimecne se musi prerazovat. Brzdny ucinnek motoru nahradi brzdeni brzdou v 60%,pozoroval jsem jezdce pred sebou pri delsich sjezdech ,kde pred zatackami vsichni brzdili ,stacilo u BMW zaklapnou pouze plyn a najizdeci rychlost byla identicka s jinymi. Na 4ku se da jezdit na usecich ,kde jsou zatacky mensiho polomeru a je mezi nimi velky rozestup a brzdny ucinek motoru je jiz nizsi a casto jsem si pomahal brzdami..5 a6ku jsem v Alpskem regionu nedal vubec..
Takze mam najeto prez 2000 km za tyden a zatim jsem nezjistil proti KTMce nic negetivnejsiho..Jo pisete o tom ,ze je KTMka takova vybusnejsii,ziva a zabavna..To jo,plne se za to stavim,ale tohle umi 12kaBMW taky ,kdyz se jezdi od 5,5 do 7 tisic otacek,ale to co zase neumi KTMka je to ,ze jezdim na totalni pohodu-nakopu tam za 6 a drzim otacky kolem 38ooot/min,jedu 110-120 ,motorek si jenom brblaa a ja si uzivam ...Kata jela sportovne porad ,ta to jinak neumela..
Takze budu pokracovat po strede ,kdy budu zkouset jizdu s kuframa a batuzkem...
Takze pokracuji po delsi odmlce a najetych dalsich shruba 3ooo kilometrech :
Baworak stale jede Zatim nejdelsi denni etapa skoro 1000 km s kufrma a dvema baglama k tomu.Pri rychlostech okolo 180Km/h se masina ABSOLUTNE nevlni a jede klidne.(oproti LC8 ,kdyz jsem jel s kuframa ,tak rychlost byla max.140,vys uz byla nejista a pendlovala)Ve spotrebe jsem stale na stejne urovni-pohybuje se mezi 5,2-5,7 litru na 100km. Zacinam si zvykat vic a vic a kdybych mel dnes na vyber a postavili by mi LC8(v absolutne nezavadnem stavu) a BMW 1200 GS Adventure vedle sebe a mel bych po jedne z nich sahnout ,tak bych sahl po tom BMW. Neocekavane se naskytla i prilezitost zajet si kus cesty po lese (za deste) a plne lozeny a muj pocit z jizdy byl opravdu bezpecnejsi ,jak na LC8.Mozna tim nizsim tezistem ,nebo tim ,ze Bawo neni na plyn tak nervozni a to u mne na mokrem podklade vyvolalo dojem uvolnenosti a pohody. Opet musim vyzdvihnout absolutne perfektni svetla + pridavne..V noci se s ni jezdi bajecne a v pohode se da jet i vyssi rychlosti ,protoze je dostatecny rozhled. Cesta z Budejovic do Sluknovskeho vybezku ,ktera probehla v desti a ke konci k tomu v teplotach pod 10°C vyzdvihla opet prednosti Dual brzd s ABS-je to vec k nezaplaceni na absolutne klouzavem povrchu a osvedcily se i vyhrivane hefty…Na suchu a pri teplotach nad 20°C pomalu posouvam uhel naklonu v zatackach  uz mi chybi asi 7cm ,abych se dostal valcem na asfalt-ta motorka udrzi vic ,jak mam nastavene vnitrni hranice pudu sebezachovy-ty valce ,jak nekteri borci proste na zem nedostanu-to si udelam driv carku do spodniho pradla  Zatim shrnuto a podtrzeno:
+
jsem maximalne spokojen.Jezdim za skoro polovicni spotrebu ,mam jistejsi a ucinnejsi brzdy,pohodlnejsi sedadlo ,uzasny 600km dojezd s 33litrovou nadrzi,odpadla mi starost o retez,lip vidim pri nocnich jizdach a mam jistejsi a stabilnejsi pocit pri vyssich rychlostech ,kdyz jedu plne lozeny.Ukazatel zarazene rychlosti uz ve standartu.
-
Kdyz je BMW studene ,tak ma zvlastni razeni jednicky (kdyz se sehreje ,tak tam klapne pri rozjezdech uz normalne. Opozdeni pri rozsviceni kontrolky neutralu.Celkem nepresny digitalni ukazatel paliva.


Dalsi pozitivni poznatky
Vydal jsem se o vikendu smerem na C.Budejovice a vyrazel jsem v 9 vecer. Chtel jsem si vyzkouset cistou jizdu v noci.Prisel jsem k zaveru ,ze s pridavnym osvetlenim se da jet v pohode svizna jizda okolo 180km/h a clovek ma dostatecny dohled na bezpecne zastaveni. Na cestach mezi lesy a loukami ,osvetluji pridavne svetla dokonale i prikopy a kousek za ne v obou smerech a jakakoliv zver je perfektne videt. Dalsi pozitivni objev : kdyz jsem vyjizdel z Vidne ,nejak jsem nestihl natankovat ,tak si rikam ,ze natankuju nekde okolo Linze. Co cert nechtel ,pred Linzem ,asi 60km mi zaclosvitit hladove oko. Nechtel jsem sjizdet z cesty ,bo jsem vedel ,ze na konci Linze je pumpa ...Shodou nahod byla zavrena kvuli prestavbe.A ted mi zacal blikat i na displei symbol o nedostatku benzinu-o kterem jsem vubec nevedel ,ze tam je Vyjel jsem smerem na Cechy a az po 17km jsem konecne natrefil na otevrenou pumpu Avanti. Tam jsem natankoval do nadrze PLNYCH 34 ! litru a na pocitaci km byla cifra 628 km ! A jeste to jelo ! Takze priste opravdu vemu petflasku s benzinem a otestuju ,kolik je opravdovy dojezd a opravdovy obsah nadrze...Byl jsem pozitivne prekvapen i tim ,ze jsem nemusel nikde tlacit - ,,ZLATA MASINA,,

Tak se po delsi zimni pauze znovu ozyvam s jednou pozitivni veci.
Servis:
3 mesicni zazimovani+servis 10 000km (to znamena vymena oleje ,olejoveho filtru,brzdove kapaliny,vzduchoveho filtru ,nastaveni ventilu ,vymena brzdovych desticek ,vymena predni a zadni gumy+promazani vsech pohyblivych casti dle servisni knizky-to vse ve znackovem servisu BMW,me stal 637,- Euro !!! Kdyz polozim vedle sebe ucet za to jiste (3 mesicni zazimovani + servis 7500 km s vymenou obou gum) za Ktm 990 Adventure ,tak to dela rozdil presne 190,-Euro !!v neprospech KTM..U te jsem platil 827,-!! euro (taktez delano v autorizovanem servisu..)Suma sumarum je BMW v provoznich nakladech podstatne levnejsi ,jak KTM..Kdyz beru v potaz spotrebu,cenu servisu a i to ,ze ma BMW servisni intervaly o 2500km delsi..

4.5.2009
Po delsi dobe se opet ozyvam
Tento vikend jsem dal prez 1000 km a prisel jsem na dalsi pozitiva i negativa..
Zacnu tim negativnim:
Nejakym zazrakem kynetiky mi chybi hlava 1 sroubu na nosici kufru,kterym je prisroubovanej k masine,zjistil jeden muj kamarad...Nedovedu si vysvetlit,jakym zazrakem..
Diky tomu ,ze nemam origo nosice a ani kufry od BMW - mam drzaky Hebco Becker a kufry od te jiste firmy zn.Gobi.To znamena bez vybrani v levem kufru na vyfuk.Tak jsem plne lozeny siroky ,jak 3/4 auta..To by az takovy problem nebyl ,kdyby nebyl ten rozdil ve vzdalenosti kufru od stredu motorky.Co se mi stalo : zpriznena duse mi otevrela branku zahrady a ladne pokyvla at najedu do zahrady a dal do garaze.Bravurne jsem protah plynem ,zaradil za 1 a presne vypocitanym pohybem a ostrosti oka jestraba jsem vlitnul presne na stred vjezdu,jeste rychly kontrolni pohled na pravy kufr,jestli se vleze-mel od sloupku tak 4 cm a na levy uz jsem nestih,bo jsem se uz po mohutnem zbrzdeni z 25 km/h na vzdalenosti 2cm na 0 km/h ,kacel k zemi holt ty 4 cm na tom levem kufru udelaly svoje..Proste jsem se levou stranou nevlezl.Skoda absolutne zadna ,jelikoz zamek na tom kufru do urciteho momentu namahani drzel ,ale pak povolil a kufr se vyhakl ,bez toho ,ze by se cokoliv na kufru ,nebo zamku ci drzaku poskodilo ,klobouk dolu pred takovym udelatkem.Lehnul jsem do mekkeho a jeste slaba osubka ,co otvirala branku odchytila meho mastodonta a nenechala mu rozstipat plexi o stenu baraku.....za coz ji patri dik a obdiv Pouceni pro mne,ze mam hlidat levou stranu a pravou pustit k vode-ta se vleze
Tim vse negativni konci a zacina pozitivum:
Muzu pomalu prohlasit ,ze mam BMW uz v ruce.Vychvalovat podvozek a jine vymozenosti uz nema smysl,bo to uz jsem udelal,ale co stoji za vzpomenuti jsou jizdni vlastnosti pri vysokych rychlostech..Moralisti at to radsi nectou,bo me vyvesi na nastenku hanby
Proste prislo k situaci ,ze jsem musel dohnat jednoho ze svych spolucestujicich na dalnici ,ktery ma svou priblzovaci rychlost za techto okolnosti presnych 150 km/h,je to krapet prez povoleny limit ,ale je to v norme ,kdyby slo o papiry. Jenze ,kdyz ma takovy clovek 15 minut naskok a vy ho potrebujete dojet ,kvuli vazne veci ,tak mate spatnou kartu v ruce. Proste jsem vyrazil na stihaci jizdu.Mel jsem kufry a byl jsem solo.Podle GPSky byla prumerna rychlost na tech 59km 187 km/h a maximalka 217..Masina se vedla absolutne klidne,podvozek bral typickou panelovou dalnicni cestu zalitou tenkou vrstvou asfaltu-typu D1 pouze s tichym dunenim.Mel jsem normalni vzprimeny posez a hlavu mi nemlatilo ze strany na stranu ,ani nijak nevyvracelo -plexi mam nastavene na pozici smerem dopredu-chybi mi 1 zoubek na pozici maximum.Po60km jsem kamarada dohnal a vec se vyridila. Je fakt ,ze jsem jel podle palubniho pocitace za 9 litru na 100ku,za techto okolnosti ,kdyz jsem mastil na KTM s kufry maximalkou 160 ,tak jsem byl na spotrebe tak 10,5 litru a jel jsem v prumeru o 50km pomaleji ,bo by me Kata vypendlovala ze silnice..
Takze zatim stale spokojen a jen cekam ,kdy se zacnou projevovat ty zavady ,kteryma me tu porad oranzovi strasili


Naposledy editováno 04.05.2009 20:26:31

(reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

19.11.2008 v 09:36 | Nahoru | #121
vandam1983> jestli mluvíme o lc8,tak doporučuji ročníky 04-05..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

27.11.2008 v 21:06 | Nahoru | #122
Alex GSX-R> nazdar alexi, před časem sem si od tebe ze stránek stáhoval dílenskej manual na LC8 a už ho nemam a web samozřejmě nemůžu najít máš to ještě někde???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

28.11.2008 v 06:33 | Nahoru | #123
milanKTM> Mam ho v originale na CDcku ,to mi po KTMce jeste zustalo....Jinak visi jeste TADY

(reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

28.11.2008 v 10:55 | Nahoru | #124
Alex GSX-R> dík... ještě ti zustali kufry ne... aspoň na tej fotce....

2 reakcí na tento příspěvek KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

10.2.2009 v 23:34 | Nahoru | #125
Tak je moje KTMka zpatky v BMW Koupil ju synek ,najel 1400km ,2x ju mel u nich na oprave a pak jim ju vratil a vzal BMW
KTM 990 Adventure S
Enduro 119 PS/87 kw
999 ccm
2-Zylinder 05.2006 28.000 blau
BMW Wien Motorradzentrum
Tel: 01/368 68 68-0
1190 Wien

BMW Wien
Kdyby mel nekdo zajem koupit ,,kvalitni,, Rakousky vyrobek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

11.2.2009 v 01:20 | Nahoru | #126
Alex GSX-R> ja uz to nechapu.. to jsi proste trefil na az tak spatny kousek? cely ten tvuj pribeh si presne nepamatuji, ale vim, ze ti tam uz menili kde co...... a furt nic?! nechapu..

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

11.2.2009 v 08:51 | Nahoru | #127
ved si to cele precitaj, je tu o tom niekolko vlakien, vratane tohoto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

11.2.2009 v 09:21 | Nahoru | #128
yeuop> Ja ti neviiim ,proste jsem vyhmatnul kousek ,ktery stal za backoru a poradna oprava by se financne nevyplatila.Ted ju prodavaji za 9.450,-Euro a vymena kabeloveho svazku vcetne ridici jednotky by stala dalsi 3,5 tisice Euro...To mas novou masinu noveho rocniku se zarukou...

Naposledy editováno 11.02.2009 09:21:44

(reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

11.2.2009 v 09:34 | Nahoru | #129
Alex GSX-R>
Alexi koukam, ze "tva" KTM ma opravdu cestovateskeho ducha

(reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

12.2.2009 v 02:16 | Nahoru | #130
Alex GSX-R> to nechapu.. pro mne by koupe LC8 znamenala zadluzit se na nekolik let.. myslim, ze bych tem mechanikum udelal peklo ze zivota, kdyby mi nechtela jezdit NOVA motorka za tolik penez..

1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

18.3.2009 v 05:59 | Nahoru | #131
Tak se po delsi zimni pauze znovu ozyvam s jednou pozitivni veci.
Servis:
3 mesicni zazimovani+servis 10 000km (to znamena vymena oleje ,olejoveho filtru,brzdove kapaliny,vzduchoveho filtru ,nastaveni ventilu ,vymena brzdovych desticek ,vymena predni a zadni gumy+promazani vsech pohyblivych casti dle servisni knizky-to vse ve znackovem servisu BMW,me stal 637,- Euro !!! Kdyz polozim vedle sebe ucet za to jiste (3 mesicni zazimovani + servis 7500 km s vymenou obou gum) za Ktm 990 Adventure ,tak to dela rozdil presne 190,-Euro !!v neprospech KTM..U te jsem platil 827,-!! euro (taktez delano v autorizovanem servisu..)Suma sumarum je BMW v provoznich nakladech podstatne levnejsi ,jak KTM..Kdyz beru v potaz spotrebu,cenu servisu a i to ,ze ma BMW servisni intervaly o 2500km delsi..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

18.3.2009 v 09:09 | Nahoru | #132

Alex GSX-R>Tak se po delsi zimni pauze znovu ozyvam s jednou pozitivni veci.
Servis:
3 mesicni zazimovani+servis 10 000km (to znamena vymena oleje ,olejoveho filtru,brzdove kapaliny,vzduchoveho filtru ,nastaveni ventilu ,vymena brzdovych desticek ,vymena predni a zadni gumy+promazani vsech pohyblivych casti dle servisni knizky-to vse ve znackovem servisu BMW,me stal 637,- Euro !!! Kdyz polozim vedle sebe ucet za to jiste (3 mesicni zazimovani + servis 7500 km s vymenou obou gum) za Ktm 990 Adventure ,tak to dela rozdil presne 190,-Euro !!v neprospech KTM..U te jsem platil 827,-!! euro (taktez delano v autorizovanem servisu..)Suma sumarum je BMW v provoznich nakladech podstatne levnejsi ,jak KTM..Kdyz beru v potaz spotrebu,cenu servisu a i to ,ze ma BMW servisni intervaly o 2500km delsi..



Alexandře to sou zase kecy-:)... U KTM bys nemusel dělat ventily, měnit kapaliny a vzducháč navíc si myslím, že odjet po 10.000 destičky chce skutečně talent (mluvím o KTM - mě přední vydržely 50.000 km!!! na druhé motce již méně, zadní regulerně podle toho kde jezdím)...

...takže je zde zase vidět, že pravda se dá pravdou udělat po vzoru TV NOVA-:)...

...jinak v CZ a to podtrhuji, že v CZ je třeba hodina servisu KTM levnější než BMW (zase mluvíme o aut. dealerech) - na druhou stranu je jistě pracnější udělat ventily na KTM než na BMW...

...BTW: kolik je tu lidí, kteří za sedumapůltisící servis na kátě platili cca 17.000???:D:D:D:D:D...

2 reakcí na tento příspěvek KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

18.3.2009 v 09:39 | Nahoru | #133
tie ceny su divne, ale to riesit nechcem, co chcem povedat, ze ked som bral motorku tak rozdiel medzi bmw a ktm bol cca 100tis sk, takze ak po 10.000km usetrim na servise 200 euro (6tis sk) tak by som musel najazdit 160tis km, aby sa tieto ceny vzajomne vyrovnali...

to je nieco podobne ako niekto si kupi naftak, tesi sa ze jazdi za 5 litrov, pritom v benzine by jazdil za 7 a na nakupnej cene, leasingu a poistke by usetril 100tis sk...

PS: prevadzkove naklady su to posledne co ma pri kupe konicka zaujima :) Naklady na 1km vratane amortizacie su tak vysoke, ze keby som to mal spocitat, tak asi nejazdim...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

18.3.2009 v 09:44 | Nahoru | #134

matuS>tie ceny su divne, ale to riesit nechcem, co chcem povedat, ze ked som bral motorku tak rozdiel medzi bmw a ktm bol cca 100tis sk, takze ak po 10.000km usetrim na servise 200 euro (6tis sk) tak by som musel najazdit 160tis km, aby sa tieto ceny vzajomne vyrovnali...

to je nieco podobne ako niekto si kupi naftak, tesi sa ze jazdi za 5 litrov, pritom v benzine by jazdil za 7 a na nakupnej cene, leasingu a poistke by usetril 100tis sk...

PS: prevadzkove naklady su to posledne co ma pri kupe konicka zaujima :) Naklady na 1km vratane amortizacie su tak vysoke, ze keby som to mal spocitat, tak asi nejazdim...



...matuSi zase pravda ve stylu TV NOVA:D...
...pokud napíšeš rozdíl v ceně a vypočteš návratnost a o odstavec dále porovnáváš rozdíl mezi diesel a benzínem tak proč si to neudělal i u motorek??? přeci KTM žere výrazně více než BMW a ty ale počítáš jen s pořizovací cenou-:)...

...je potřeba býti objektivní:D...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

18.3.2009 v 09:56 | Nahoru | #135
sqwer>
stando ,neprirovnavej me prosimte k TV Nova !! Bud od te lasky. Mam pred sebou ucty-jeden 2 dny stary za zazimovani +servis + vymenu gum od BMW -konecna suma vcetne MwSt=637,-Euro...
A pak dalsi hromadu uctu od KTM :

29.5.2006 -Pojistka + dan : 764,68,- €
29.5.2006 - 1ooo km servis : 401,35,- €
Zarucni oprava : Serizeni vidli ,oprava kontrolky rezervy,oprava zadni brzdy.
2.6.2006 - Nosice kufru : 297,43,- €
30.8.2006 - Packa spojky : 41,94,- €
20.9.2006 - 75oo km servis : 238,45,- €
Zarucni oprava : kompletni vymena zadni brzdy.
18.12.2006 - 1.3.2007 Zazimovani
Provedene prace : vymena koncovek za Akrapovice,predni padaky,sada gum : 1827,- €
Zarucni oprava : propojeni nadrzi
7.5.2007 - 15ooo km servis :447,71,- €
20.5.2007 - Pojistka + dan :772,40,- €
31.8.2007 - 22500 km servis : 396,74,- €
3.9.2007 – servis : zarucni oprava – kompletni vymena spojky ,najeto 22 456 km !!
5.10.2007 – vyhrivane hefty : 69,-€ , kufry : 460,.€
19.12.2007 – 7.3.2008 Zazimovani
Provedene prace : montaz zastrcky 12V,montaz vyhrivanych heftu ,nova sada gum : 339,47,-€
31.3.2008 - servis –technicka kontrola : 39,45,- €
Zarucni oprava : porucha zapalovani ,vysazeni ventilatoru chlazeni.
28.4.2008 – servis –zarucni oprava : vymena volnobezky ,chyba v kostre ,vypadek ventilatoru chlazeni ,porucha zapalovani.
19.5.2008 – servis : porucha v zapalovani ,vysazeni ventilatoru chlazeni.
21.5.2008 – pojistka+ dan : 786,98,- €

Nemecky umim cist i psat a pocitat umim taky.. Uvedom si jednu vec ,ze to porovnavam ,,JA,, a NEZAJIMAJI me blebty o tom ,co to stoji v Cesku ,nebo co si dokazes udelat ty ,nebo ostatni ,aby usetrili ,saam...Pro mne vychazi provoz BMW PODSTATNE levneji ,jak provoz KTM a to je holy fakt...A sve motorky uz ze zasady sveruju do ruk POUZE autorizovanym servisun a to jeste takovym ,kde jsem si 100% jist ,ze maji schopneho mechanika...Ne ruznym pofidernym samoukum..

(reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

18.3.2009 v 09:58 | Nahoru | #136
matuS> Tvuj ,,objektivni,, nazor uz mi z principu lita okolo dupy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

18.3.2009 v 10:06 | Nahoru | #137
Alex GSX-R> mno mohu Tě ujistit, že já motku dávám také jen a výhradně do AUT. servisu a ještě jen do jednoho neb jen jednomu věřím - jako je fakt, že třeba druhej větrák je prasárnička, kterou si tam naloupu sám neb by se mi na to asi njspíš vysrali (a ani se jim nedivím)...

...nicméně Alexi nechápu proč teď tady vytahuješ účty když si TY (a jen pouze TY!!!) začal porovnávat servisní úkony spojené s jarním servisem - teď sem zase dodáš několik jiných faktur...

...moje poznámka se vztahovala pouze k tomu jednomu servisu po zimě na KTM a k tomu jednomu po zimě na BMW...

...stejně tak jak píšeš, že Tě nezajímá kolik to stojí v CZ tak i pro mne je informace kolik to stojí v AT stejně atraktivní jak fotka BMW s umělým blátem-:)...

(reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

18.3.2009 v 10:21 | Nahoru | #138
sqwer> Protoze : kdyz se podivam ,co me stal maly a velky servis u KTM + vymena gum a srvnam si to ,co me stoji srovnatelny servis u BMW s vymenou gum,tak je tam rozdil 190.-Euro v neprospech KTM.. Protoze tento servis u BMW budu delat min.2x rocne (u KTM jsem mel v planu min.3x v roce-kdyby toho byla schopna) tak mi vychazi za rok uspora pouze v servisech cca :500 Euro...Nevim jestli ti to docvakava ,co tim vypoctem tech faktur bylo mysleno...
Tohle vlakno neni z me strany urceno k tomu ,abych vyvolaval konflikty,akorat nektere reakce me uz zacinaji tocit...a momentalne nejsem opravdu naladen na spasovani...Kdyz se to nekomu nelibi ,ma pravo vyjadrit svuj nazor ,ale nesnazte se ze me delat blba....treba tim ,ze me nekdo prirovnava k tv nova....

1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

18.3.2009 v 10:29 | Nahoru | #139
...ale já s Tebou nešpásuji - napsal jsem co si myslím a to, že Ty nemáš rád TV NOVA je mi celekm fuck-:)...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

18.3.2009 v 12:31 | Nahoru | #140
sqwer> co tě vedlo k servisování pouze v AT,kvalita práce?

3 reakcí na tento příspěvek KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

18.3.2009 v 13:13 | Nahoru | #141
Alexi...tentokrát jsi to fakt trochu přehnal...
7500km servis skoro za 13 litrů? (když odečtu gumy) ... já myslím,že jsi všude vážený zákazník...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

18.3.2009 v 13:20 | Nahoru | #142
Petr 11> no já bych řek, že je ryba jako sfiňa..........

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

18.3.2009 v 13:28 | Nahoru | #143
Richard> ... kdyz vezmu me zkusenosti z cca 4 garancnich prohlidek-servisu na mou LC8 ve meste Blanickejch rytiru, kde sem moc spokojenej, tak za ty prachy co plati Alex budu jezdit pro motky do Vidne, vozit je sem, necham oservisovat, dovezu zpatky a jeste mne zbude balik :))
TL

1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

18.3.2009 v 13:43 | Nahoru | #144
Já se taky přidám, ale nic hanit nebudu, protože KTM sem nikdy neměl a na řeči někoho taky moc nedám, musím se o tom sám přesvědčit. Každopádně 12 GS můžu jen chválit a to ve všech směrech. Je to takovej dělník obojživelník, kterej po mě zatím chce akorát měnit olej, gumy a doplňovat benzín a toho si moc neveme. Doufám, že mu to takhle vydrží hodně, hodně dlouho. Za sebe 12 GS

(reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

18.3.2009 v 13:51 | Nahoru | #145
Nenča> OT jak prase, ale koukam, ze si z Pejru, tak az se v lete prestehuju kousek od Tebe, treba bys mne mohl ukazat nejaky pekny,,cesticky''v okoli :))

TL

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

18.3.2009 v 14:00 | Nahoru | #146
Tak pridám do ohňa

Autorizovaný servis KTM MOTOSHOP ZUBOR Banská Bystrica. Servisná prehliadka po 30000km, vrátane všetkého materiálu + nejaké žiarovky. Servis som bol dňa 12.3.2009. Cena 203,28 Euro

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

18.3.2009 v 14:18 | Nahoru | #147
TroyLee> a nemoh bys mi ty ukazat nejaky cesty v okoli? momentalne bydlim v okoli

(reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

18.3.2009 v 14:26 | Nahoru | #148
Tchert> ...jak prezuju - ukazu :), nebo hned, ale jedu na quadu :) Ale Louny jsou daleko, od ,,okoli''

TL

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

18.3.2009 v 14:27 | Nahoru | #149

qwert>sqwer> co tě vedlo k servisování pouze v AT,kvalita práce?



...špatně jsi četl-:)...
...AT je rakousko (Austria) a tam neservisuji-:)...
...servisuji v SETTE nebo v Moskvě:D:D:D:D:D...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

18.3.2009 v 14:31 | Nahoru | #150
sqwer> ... o tej Moskve si nekde psal, ze byla super cena co ? :))
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Centrovaní drátěných kol Praha BMW R 1200 GS Adventure Navivai 9 6.5.2024 v 16:15 FJRPEPA
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl
Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure barran 21 13.2.2024 v 21:26 ja1
eurocycles spol s.r.o. BMW R 1200 GS Adventure Rauly 21 30.11.2023 v 10:51 BlondakCB900


TOPlist