globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pozor na olej!
 
15.4.2010 v 07:39
Pokud kupujete nový olej nekoukejte na značku ale na API! API udává jak je daný olej kvalitní!Pokud je na obalu napsáno API SC nejedná se o moc kvalitní olej, pokud tam je API SJ je to dobrý. čím je druhé písmeno v abecedě dál tím se jedná o kvalitnější olej. Zrovna tak můžete míchat různé značky olejů ale vždy musí být shodné API!!Snad to někomu pomůže při výběru oleje.

Uzavřeno 23.06.2010 v 21:49 uživatelem cempa

Otevřeno 15.07.2010 v 23:53 uživatelem cempa


Naposledy editováno 15.04.2010 08:13:55

(reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 11:35 | Nahoru | #91
Durex> ten original ma opravdu vlastnosti,ktery tezko na hradis jinym 20W-50 ty tri kila je normal cena, staval 160 a ja ho za tu cenu umim porad na druhou stranu za 300 koupim uz Screaming Eagle Syn3 plnou(ta stoji od 4-6 kil v cechach) a to je opravdu jina liga predci ji jen mobil V-twin(nevozi se do evropy)a jednicka je amsoil taktez se oficialne nevozi.

(reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 11:59 | Nahoru | #92

prackarr>Jakou chybu máš na mysli?
Neříkám,že píšu bezchybně,ale plést si podnět a přísudek..
A navíc,u tebe opakovaně!
A dále- nejsem dealer,pokud to bylo na mě. Navíc,nepsal jsem to ,co jsem psal kvůli svému oleji,ale kvůli tomu,že píšeš voloviny.


Prackařu podmět,podmět!

Pozor na olej!

15.4.2010 v 12:01 | Nahoru | #93
máš recht,podmět.

2 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!

15.4.2010 v 12:27 | Nahoru | #94
no ono posouzeni oleje obecne asi bude orisek, bude kupa laboratornich testu kde se pozna kde co, ale ze by to clovek bez moznosti tribologicke alchymie mohl poznat doma? kazdej ma najeto 15tis km a to asi zvladne libovolnej olej i bez vymen.. a kdo motorku zadrel tak tezko rict jestli kdyby mel jinej olej tak by nezadrel... vim o par zadrenych TL na klice a majitele lili drahe a kvalitni oleje.. tzn mam je tu vsechny vypsat a rict o nich ze je to shit? nebo to zadreni bylo necim jinym?

to same co je dukazem ze ten olej co tam mam je kvalitni? ze to stale jede? ja do predchozich dvou aut lil ten nejlevnejsi mogul, a nevymenoval sem , jen dolil kdyz se na me v zatacce rzsvitila kontrolka mazani (coz jest extraprasarna ale u auta za 8tis to clovek neresi) a auta jezdily porad a to mely urcite najeto stovky tisic km... tzn mam z toho soudit ze mogul za par korun litr je jeden z nej oleju nebo jak?

Naposledy editováno 15.04.2010 12:27:58

Pozor na olej!

15.4.2010 v 12:31 | Nahoru | #95
cempa> díky, málem jsem se smíchy zadusil u oběda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 12:34 | Nahoru | #96
assassin> právě takhle sem to měl na mysli - motory (i ty motocyklový) by podle mě měly vydržet několik set tisíc km, takže posuzovat z odjetých 20tkm je nevypovídající. Proto sem chtěl slyšel nějaký pádný, rozumně podložený argumenty a zkušenosti. Což jsem (s tou klouzající spojkou, který pomohla jen výměna oleje) docela i dostal. Ale ty ostatní výkřiky o GPS, nebo o dalších olejích, že je to šit apod. moc nechápu. Olejům nerozumím, ale já osobně než bych něco takovýho tvrdil, hledal bych nejdřív chyby jinde. A že vlivů je vždy hromada. Ale najdou se i střelci, co jsou hned po zadření motoru hned říct "ten olej je sračka, jinak bych to nezadřel" apod.

(reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 12:40 | Nahoru | #97

Dave81>assassin> právě takhle sem to měl na mysli - motory (i ty motocyklový) by podle mě měly vydržet několik set tisíc km, takže posuzovat z odjetých 20tkm je nevypovídající. Proto sem chtěl slyšel nějaký pádný, rozumně podložený argumenty a zkušenosti. Což jsem (s tou klouzající spojkou, který pomohla jen výměna oleje) docela i dostal. Ale ty ostatní výkřiky o GPS, nebo o dalších olejích, že je to šit apod. moc nechápu. Olejům nerozumím, ale já osobně než bych něco takovýho tvrdil, hledal bych nejdřív chyby jinde. A že vlivů je vždy hromada. Ale najdou se i střelci, co jsou hned po zadření motoru hned říct "ten olej je sračka, jinak bych to nezadřel" apod.



presne, kdyz posles vzorek oleje na tribologickej rozbor reknou ti kde co, treba se z toho i usoudi ze pri pouziti jednoho misto jineho oleje by motor mohl vydrzet dele.. tzn treba 250tis misto 200tis... ale do te doby stejne vetsinou odejde neco jineho nebo vozidlo tak zastara ze uz tolik ani nenajezdi.
pro posouzeni laika u toho motockykloveho oleje si nezbejva moc prostoru.. max jestli klouze ta spojka. hlucnost napr je taky otazka.. hustejsi olej muze hluk utlumit ale pritom nemusi byt z hlediska mazani to prave, to same obsah PTFE castic, hluk prevodovky atd razantne nizsi.. ale jak zde bylo zmineno dubove piliny v differakach starejch nakladaku apod udelali stejnou sluzbu a asi nikdo nebude tvrdit ze drevene piliny je nejake super aditivum do oleje ... tzn ani hlucnost motoru po naliti jineho oleje nemusi byt vypovidajici..

Pozor na olej!

15.4.2010 v 13:14 | Nahoru | #98
No když nic jinýho aspoň se pár lidí zasmálo a chvilku to bylo top téma.Každopádně dík za váš názor a mnoho km bez nehody a v pohodě. ps. Pozor na lidi jako byl ten na D1 protože něco podobného mě vloni s autem udělal chlap v Pardubicích když jsem byl na vyjížďce.Asi na tom něco bude že každých 16km potkáš člověka co tě může zabít.

Naposledy editováno 15.04.2010 13:21:14

1 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!

15.4.2010 v 13:19 | Nahoru | #99
Mno a podle čeho se teda orientovat, když podle výše zmíněného: API vyšší než SG nemají pro motocyklový motor význam a JASO MA překrývá API SG - SJ?
Mj. vím, že motocyklový a automobilový motor se konstrukčně liší ale princip (pokud to neběhá na naftu nebo na 2 takty)je shodný. Jaký je tedy technický důvod nepoužívat olej s vyšší API klasifikací?
A proč se i na motocyklových olejích uvádí API klasifikace, když je podle výše zmíněného zbytečná?
Problém kvalita vs. cena nekomentuji.

Pozor na olej!

15.4.2010 v 13:19 | Nahoru | #100

assassin>...ja do predchozich dvou aut lil ten nejlevnejsi mogul, a nevymenoval sem , jen dolil kdyz se na me v zatacce rzsvitila kontrolka mazani (coz jest extraprasarna...


Úplně stejnou péči dávám plechovce už třetím rokem
Felda má na tachu bezmála 300tis a jede pořád
A protoze objem ničím nenahradíš, tak mi zbývá jen točit, točit a točit když chci něco jako akcelerace a rozhodně se u mě nemá jako v bavlnce :)
No a k tématu - gps jsem lil do gsx-f, se mnou na něj najezdila 50tis.km a žádný problém jsem nikdy nezaznamenal. Dokonce nebylo mezi výměnami vůbec potřeba dolevat, moto si vzala na 6tis.km cca 3dc
A pokud si nerozumí spojka od Yamahy s gps, tak může byt něco třeba špatně u yamahy..?
Když ostatní motorky tento problém nemaj?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 13:43 | Nahoru | #101

honzabiker>Mno a podle čeho se teda orientovat, když podle výše zmíněného: API vyšší než SG nemají pro motocyklový motor význam a JASO MA překrývá API SG - SJ?
Mj. vím, že motocyklový a automobilový motor se konstrukčně liší ale princip (pokud to neběhá na naftu nebo na 2 takty)je shodný. Jaký je tedy technický důvod nepoužívat olej s vyšší API klasifikací?
A proč se i na motocyklových olejích uvádí API klasifikace, když je podle výše zmíněného zbytečná?
Problém kvalita vs. cena nekomentuji.



hele kdyz vyrobce pise olej API SG a vyssi a specifikaci 10W40 proc hledat neco uplne jineho? vezmes nejakeho ne noname vyrobce a koupis olej, vicemene libovolneho a je to...

motocyklovy a automobilovy motor ma velke rozdily... zaprve sucha vs mokra spojka(az na nekolik vyjimek), spolecnou naplni casto byva mazana i prevodovka (zase specialni naroky na olej, v aute je pro prevodovku olej zvlast a uplne jinej) a pak dalsi spesl pozadavky - nizka spotreba - specialni lehkobezne oleje, prodlouzene intervaly vymeny - longlife, prisne emisni limity... to vse prevazne resi ty vysoke API, ale u motorek se tohle nezkouma, intervaly vymeny jsou kratke, podstatne je mazani pri velkem zatizeni nez to ze olej vydrzi 30tis .... proste spousta veci uplne jinak...

TZN vyssi API klidne dat muzes, ale motocyklove oleje vetsinou maji tu SG, vyssi neni na skodu ale neni nutna, pokud to nepredepisuje vyrobce, rozhodne se to neda brat jako ukazatel kvality. Dokonce se do starsich stroju nedoporucuje lejt naky hypersuper aditivovany, drahy, supermoderni oleje...

Pozor na olej!

15.4.2010 v 13:53 | Nahoru | #102
Dovolil jsem si zkopírovat text * SA - Oleje bez přísad pro motory pracující v mírných podmínkách s malým zatížením, vyrobené v letech 1940 – 1950.
* SB - Oleje s přísadami proti tvorbě úsad pro motory vyrobené v letech 1951 – 1963.
* SC - Oleje s přísadami proti tvorbě úsad a nízkoteplotních kalů pro motory vyrobené v letech 1964 – 1967.
* SD - Aditivované oleje s detergentními a disperzními přísadami pro motory vyrobené v letech 1968 – 1971.
* SE - Oleje pro velmi namáhané motory vyrobené v letech 1971 – 1979.
* SF - Oleje pro vysoce namáhané motory vyrobené v letech 1980 – 1988.
* SG - Oleje pro motory vyrobené v letech 1988 – 1993, které splňují nejpřísnější požadavky na minimalizaci opotřebení a tvorby kalů.
* SH - Oleje stejných vlastností jako SG jsou však testovány podle náročnějších norem. Určené pro motory vyrobené v roce 1996 a starší.
* SJ - Olej pro motory vyrobené v roce 2001 a starší.
* SL - Oleje překonávající API SJ zvýšenou úsporou paliva a možností prodloužených výměnných lhůt.
* SM - Oleje nejvyšší kvality překonávající API SL zvýšenou oxidační stabilitou, vyšší ochranou proti opotřebení a úsadám. Uvedena v platnost od roku 2004.

2 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!

15.4.2010 v 13:57 | Nahoru | #103
Podle některých stačí vlastně oleje SG protože tím už vlastně bylo vše vymyšleno a zbytek je k ho...

(reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 14:00 | Nahoru | #104

cempa>Podle některých stačí vlastně oleje SG protože tím už vlastně bylo vše vymyšleno a zbytek je k ho...



Spíš si nepochopil, co ti tím chtěli říct. Věřím, že když si ty příspěvky pročteš znovu, tak si konečně porozumíte.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 14:26 | Nahoru | #105

cempa>Podle některých stačí vlastně oleje SG protože tím už vlastně bylo vše vymyšleno a zbytek je k ho...



kouknul jsem se co doporučuje kawasaki pro ZX 10 2010 a je to přesně:

SAE 10W40 API SE, SF or SG (or SH, SJ or SL with JASO MA)

Nezdá se mi že zrovna API je pro motorku určující faktor, spíš je to k ho... jak píšeš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 14:29 | Nahoru | #106

Stev>kouknul jsem se co doporučuje kawasaki pro ZX 10 2010 a je to přesně:

SAE 10W40 API SE, SF or SG (or SH, SJ or SL with JASO MA)

Nezdá se mi že zrovna API je pro motorku určující faktor, spíš je to k ho... jak píšeš


A přesně to samé,co jsi napsal je napsáno na motuláckým sudu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 14:39 | Nahoru | #107

prackarr>A přesně to samé,co jsi napsal je napsáno na motuláckým sudu.



Jako že do toho sudu od Motulu máš lejt jenom tyhle specifikace a žádný jiný? To budou mít kupci radost až si to přečtou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 14:41 | Nahoru | #108

Stev>Jako že do toho sudu od Motulu máš lejt jenom tyhle specifikace a žádný jiný? To budou mít kupci radost až si to přečtou


Ty jsi vůl...

1 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!

15.4.2010 v 14:45 | Nahoru | #109
cempa: s tebou je tezka diskuze. uz bylo receno ze u API jde primarne o automobilove oleje..

koukni na SL:
SL - Oleje překonávající API SJ zvýšenou úsporou paliva a možností prodloužených výměnných lhůt.

myslis ze tohle je vec ktera ma u motorek smysl?

to co pisou u SM uz by smysl davalo, ale najdi nakej motocyklovej olej s API SM....

co reknes na tohle?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 14:48 | Nahoru | #110
prackarr> tak samozřejmě si dělám srandu, ale je fakt že jsem moc nepochopil co vlastně je na tom sudu napsáno, nejspíš asi všechny normy API, někdo to tak udává.

Pozor na olej!

15.4.2010 v 14:50 | Nahoru | #111
Zeptám se jaký je tento olej.
Částečně syntetický motorový olej vhodný do vysoce výkonných vzduchem i vodou chlazených čtyřtaktních motocyklových motorů provozovaných jak běžným způsobem, tak při závodním zatížení. Optimalizuje výkon a zároveň chrání všechny důležité součásti motoru. ACEA A3-02 API SL JASO MA

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 14:57 | Nahoru | #112

Stev>prackarr> tak samozřejmě si dělám srandu, ale je fakt že jsem moc nepochopil co vlastně je na tom sudu napsáno, nejspíš asi všechny normy API, někdo to tak udává.


Jak píšeš,všechny normy API od SF do SL.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 14:59 | Nahoru | #113

assassin>cempa: s tebou je tezka diskuze. uz bylo receno ze u API jde primarne o automobilove oleje..

koukni na SL:
SL - Oleje překonávající API SJ zvýšenou úsporou paliva a možností prodloužených výměnných lhůt.

myslis ze tohle je vec ktera ma u motorek smysl?

to co pisou u SM uz by smysl davalo, ale najdi nakej motocyklovej olej s API SM....

co reknes na tohle?

Proč tedy výrobce MOTO. olejů udává API? Když stačí napsat JASO MA nebo MB.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 15:02 | Nahoru | #114
prackarr> tak ono je jedno jestli tam napíše tu poslední nebo všechny dozadu, znamená to to samý.

Pozor na olej!

15.4.2010 v 15:04 | Nahoru | #115
tady se člověk dozví věcí ....leju olivovej se slunečnicovím 2:1

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 15:06 | Nahoru | #116

Stev>prackarr> tak ono je jedno jestli tam napíše tu poslední nebo všechny dozadu, znamená to to samý.

To si nemyslím, když mrkneš na tabulku nahoru nižší API udává technologicky starší oleje.

1 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!

15.4.2010 v 15:16 | Nahoru | #117
assassin a prackarr>
Neměl by někdo z vás slušnější odkaz pro studijní účely o zkouškách olejů, vlastnostech a požadavcích nad rámec běžné školní výuky automobilní školy? Nebo nějaký laboratorní srovnání několika olejů (klidně i automobilových). Díky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 15:17 | Nahoru | #118
cempa> API SL a API SL/SJ/SH/SG opravdu znamená to samé, každá nejnovější norma v sobě obsahuje i ty předchozí, alespoň se to tak udává.

(reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 15:21 | Nahoru | #119
Stev>

(reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 15:22 | Nahoru | #120

prackarr>Poslouchej, ty Šalamoune,barva oleje je nicnevypovídající parametr. že angláni barví castroly na červeno neznamená,že ta červená barva ho zlepší.
To se dělá pro takový mudrlanty,jako jsi ty.
Zrovna olej GPS od castrolu je u mě shit. Kloužou po něm načatý spojky a jeho antikorozní vlastnosti jsou opakovaně v testech špatné. V jednom dokonce nevyhovující! Když už castrol,tak R4ku apod.,nebo jinou značku. Takový motorex,motul či shell jsou rozhodně lepší oleje a za míň peněz,jak tebou uvecenej kastról...



Ja mam zkusenost jezdeni vic jak jedny sezony na GPS na motorce stary 11 let, takze spojka nacata jiste byla (nikdo ji urcite nedelal od vyroby), a zadny klouzani se nekonalo. JInak ale souhlasim, ze tenhle olej je moc drahej, stejnou kvalitu sezenu o dost levneji. Mimochodem, loni u autoriz. dealera SUZUKI, firmy Mototech, byl litr mylim pres 390 Kc
V Praze na Barrandove jsem sehnal litr za 230,- a pak dokonce u nas velmi blizko od meho bydliste za 250,-, coz je uchazejici. Konkretne slo o Castrol 10W40 Power 1 GPS...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist