Uzavřeno 23.06.2010 v 21:49 uživatelem cempa
Otevřeno 15.07.2010 v 23:53 uživatelem cempa
Naposledy editováno 15.04.2010 08:13:55
prackarr>Jakou chybu máš na mysli?
Neříkám,že píšu bezchybně,ale plést si podnět a přísudek..
A navíc,u tebe opakovaně!
A dále- nejsem dealer,pokud to bylo na mě. Navíc,nepsal jsem to ,co jsem psal kvůli svému oleji,ale kvůli tomu,že píšeš voloviny.
Prackařu podmět,podmět!
2 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!
to same co je dukazem ze ten olej co tam mam je kvalitni? ze to stale jede? ja do predchozich dvou aut lil ten nejlevnejsi mogul, a nevymenoval sem , jen dolil kdyz se na me v zatacce rzsvitila kontrolka mazani (coz jest extraprasarna ale u auta za 8tis to clovek neresi) a auta jezdily porad a to mely urcite najeto stovky tisic km... tzn mam z toho soudit ze mogul za par korun litr je jeden z nej oleju nebo jak?
Naposledy editováno 15.04.2010 12:27:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!
Dave81>assassin> právě takhle sem to měl na mysli - motory (i ty motocyklový) by podle mě měly vydržet několik set tisíc km, takže posuzovat z odjetých 20tkm je nevypovídající. Proto sem chtěl slyšel nějaký pádný, rozumně podložený argumenty a zkušenosti. Což jsem (s tou klouzající spojkou, který pomohla jen výměna oleje) docela i dostal. Ale ty ostatní výkřiky o GPS, nebo o dalších olejích, že je to šit apod. moc nechápu. Olejům nerozumím, ale já osobně než bych něco takovýho tvrdil, hledal bych nejdřív chyby jinde. A že vlivů je vždy hromada. Ale najdou se i střelci, co jsou hned po zadření motoru hned říct "ten olej je sračka, jinak bych to nezadřel" apod.
presne, kdyz posles vzorek oleje na tribologickej rozbor reknou ti kde co, treba se z toho i usoudi ze pri pouziti jednoho misto jineho oleje by motor mohl vydrzet dele.. tzn treba 250tis misto 200tis... ale do te doby stejne vetsinou odejde neco jineho nebo vozidlo tak zastara ze uz tolik ani nenajezdi.
pro posouzeni laika u toho motockykloveho oleje si nezbejva moc prostoru.. max jestli klouze ta spojka. hlucnost napr je taky otazka.. hustejsi olej muze hluk utlumit ale pritom nemusi byt z hlediska mazani to prave, to same obsah PTFE castic, hluk prevodovky atd razantne nizsi.. ale jak zde bylo zmineno dubove piliny v differakach starejch nakladaku apod udelali stejnou sluzbu a asi nikdo nebude tvrdit ze drevene piliny je nejake super aditivum do oleje ... tzn ani hlucnost motoru po naliti jineho oleje nemusi byt vypovidajici..
Naposledy editováno 15.04.2010 13:21:14
1 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!
Mj. vím, že motocyklový a automobilový motor se konstrukčně liší ale princip (pokud to neběhá na naftu nebo na 2 takty)je shodný. Jaký je tedy technický důvod nepoužívat olej s vyšší API klasifikací?
A proč se i na motocyklových olejích uvádí API klasifikace, když je podle výše zmíněného zbytečná?
Problém kvalita vs. cena nekomentuji.
assassin>...ja do predchozich dvou aut lil ten nejlevnejsi mogul, a nevymenoval sem , jen dolil kdyz se na me v zatacce rzsvitila kontrolka mazani (coz jest extraprasarna...
Úplně stejnou péči dávám plechovce už třetím rokem
Felda má na tachu bezmála 300tis a jede pořád
A protoze objem ničím nenahradíš, tak mi zbývá jen točit, točit a točit když chci něco jako akcelerace a rozhodně se u mě nemá jako v bavlnce :)
No a k tématu - gps jsem lil do gsx-f, se mnou na něj najezdila 50tis.km a žádný problém jsem nikdy nezaznamenal. Dokonce nebylo mezi výměnami vůbec potřeba dolevat, moto si vzala na 6tis.km cca 3dc
A pokud si nerozumí spojka od Yamahy s gps, tak může byt něco třeba špatně u yamahy..?
Když ostatní motorky tento problém nemaj?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!
honzabiker>Mno a podle čeho se teda orientovat, když podle výše zmíněného: API vyšší než SG nemají pro motocyklový motor význam a JASO MA překrývá API SG - SJ?
Mj. vím, že motocyklový a automobilový motor se konstrukčně liší ale princip (pokud to neběhá na naftu nebo na 2 takty)je shodný. Jaký je tedy technický důvod nepoužívat olej s vyšší API klasifikací?
A proč se i na motocyklových olejích uvádí API klasifikace, když je podle výše zmíněného zbytečná?
Problém kvalita vs. cena nekomentuji.
hele kdyz vyrobce pise olej API SG a vyssi a specifikaci 10W40 proc hledat neco uplne jineho? vezmes nejakeho ne noname vyrobce a koupis olej, vicemene libovolneho a je to...
motocyklovy a automobilovy motor ma velke rozdily... zaprve sucha vs mokra spojka(az na nekolik vyjimek), spolecnou naplni casto byva mazana i prevodovka (zase specialni naroky na olej, v aute je pro prevodovku olej zvlast a uplne jinej) a pak dalsi spesl pozadavky - nizka spotreba - specialni lehkobezne oleje, prodlouzene intervaly vymeny - longlife, prisne emisni limity... to vse prevazne resi ty vysoke API, ale u motorek se tohle nezkouma, intervaly vymeny jsou kratke, podstatne je mazani pri velkem zatizeni nez to ze olej vydrzi 30tis .... proste spousta veci uplne jinak...
TZN vyssi API klidne dat muzes, ale motocyklove oleje vetsinou maji tu SG, vyssi neni na skodu ale neni nutna, pokud to nepredepisuje vyrobce, rozhodne se to neda brat jako ukazatel kvality. Dokonce se do starsich stroju nedoporucuje lejt naky hypersuper aditivovany, drahy, supermoderni oleje...
* SB - Oleje s přísadami proti tvorbě úsad pro motory vyrobené v letech 1951 – 1963.
* SC - Oleje s přísadami proti tvorbě úsad a nízkoteplotních kalů pro motory vyrobené v letech 1964 – 1967.
* SD - Aditivované oleje s detergentními a disperzními přísadami pro motory vyrobené v letech 1968 – 1971.
* SE - Oleje pro velmi namáhané motory vyrobené v letech 1971 – 1979.
* SF - Oleje pro vysoce namáhané motory vyrobené v letech 1980 – 1988.
* SG - Oleje pro motory vyrobené v letech 1988 – 1993, které splňují nejpřísnější požadavky na minimalizaci opotřebení a tvorby kalů.
* SH - Oleje stejných vlastností jako SG jsou však testovány podle náročnějších norem. Určené pro motory vyrobené v roce 1996 a starší.
* SJ - Olej pro motory vyrobené v roce 2001 a starší.
* SL - Oleje překonávající API SJ zvýšenou úsporou paliva a možností prodloužených výměnných lhůt.
* SM - Oleje nejvyšší kvality překonávající API SL zvýšenou oxidační stabilitou, vyšší ochranou proti opotřebení a úsadám. Uvedena v platnost od roku 2004.
2 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!
cempa>Podle některých stačí vlastně oleje SG protože tím už vlastně bylo vše vymyšleno a zbytek je k ho...
kouknul jsem se co doporučuje kawasaki pro ZX 10 2010 a je to přesně:
SAE 10W40 API SE, SF or SG (or SH, SJ or SL with JASO MA)
Nezdá se mi že zrovna API je pro motorku určující faktor, spíš je to k ho... jak píšeš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!
Stev>kouknul jsem se co doporučuje kawasaki pro ZX 10 2010 a je to přesně:
SAE 10W40 API SE, SF or SG (or SH, SJ or SL with JASO MA)
Nezdá se mi že zrovna API je pro motorku určující faktor, spíš je to k ho... jak píšeš
A přesně to samé,co jsi napsal je napsáno na motuláckým sudu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!
prackarr>A přesně to samé,co jsi napsal je napsáno na motuláckým sudu.
Jako že do toho sudu od Motulu máš lejt jenom tyhle specifikace a žádný jiný? To budou mít kupci radost až si to přečtou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!
Stev>Jako že do toho sudu od Motulu máš lejt jenom tyhle specifikace a žádný jiný? To budou mít kupci radost až si to přečtou
Ty jsi vůl...
1 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!
koukni na SL:
SL - Oleje překonávající API SJ zvýšenou úsporou paliva a možností prodloužených výměnných lhůt.
myslis ze tohle je vec ktera ma u motorek smysl?
to co pisou u SM uz by smysl davalo, ale najdi nakej motocyklovej olej s API SM....
co reknes na tohle?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!
Částečně syntetický motorový olej vhodný do vysoce výkonných vzduchem i vodou chlazených čtyřtaktních motocyklových motorů provozovaných jak běžným způsobem, tak při závodním zatížení. Optimalizuje výkon a zároveň chrání všechny důležité součásti motoru. ACEA A3-02 API SL JASO MA
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!
Stev>prackarr> tak samozřejmě si dělám srandu, ale je fakt že jsem moc nepochopil co vlastně je na tom sudu napsáno, nejspíš asi všechny normy API, někdo to tak udává.
Jak píšeš,všechny normy API od SF do SL.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!
assassin>cempa: s tebou je tezka diskuze. uz bylo receno ze u API jde primarne o automobilove oleje..
koukni na SL:
SL - Oleje překonávající API SJ zvýšenou úsporou paliva a možností prodloužených výměnných lhůt.
myslis ze tohle je vec ktera ma u motorek smysl?
to co pisou u SM uz by smysl davalo, ale najdi nakej motocyklovej olej s API SM....
co reknes na tohle?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!
Stev>prackarr> tak ono je jedno jestli tam napíše tu poslední nebo všechny dozadu, znamená to to samý.
To si nemyslím, když mrkneš na tabulku nahoru nižší API udává technologicky starší oleje.1 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!
Neměl by někdo z vás slušnější odkaz pro studijní účely o zkouškách olejů, vlastnostech a požadavcích nad rámec běžné školní výuky automobilní školy? Nebo nějaký laboratorní srovnání několika olejů (klidně i automobilových). Díky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!
prackarr>Poslouchej, ty Šalamoune,barva oleje je nicnevypovídající parametr. že angláni barví castroly na červeno neznamená,že ta červená barva ho zlepší.
To se dělá pro takový mudrlanty,jako jsi ty.
Zrovna olej GPS od castrolu je u mě shit. Kloužou po něm načatý spojky a jeho antikorozní vlastnosti jsou opakovaně v testech špatné. V jednom dokonce nevyhovující! Když už castrol,tak R4ku apod.,nebo jinou značku. Takový motorex,motul či shell jsou rozhodně lepší oleje a za míň peněz,jak tebou uvecenej kastról...
Ja mam zkusenost jezdeni vic jak jedny sezony na GPS na motorce stary 11 let, takze spojka nacata jiste byla (nikdo ji urcite nedelal od vyroby), a zadny klouzani se nekonalo. JInak ale souhlasim, ze tenhle olej je moc drahej, stejnou kvalitu sezenu o dost levneji. Mimochodem, loni u autoriz. dealera SUZUKI, firmy Mototech, byl litr mylim pres 390 Kc
V Praze na Barrandove jsem sehnal litr za 230,- a pak dokonce u nas velmi blizko od meho bydliste za 250,-, coz je uchazejici. Konkretne slo o Castrol 10W40 Power 1 GPS...