globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn
26.11.2014 v 09:36
Ahoj všem,
v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky

A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.

Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?

(reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 23:04 | Nahoru | #91
mr_Mic> mezitím co někdo použije 2x předplyn (to se mi líbí, ten výraz), aby u motorky podřadil, ty 2x opatrně pustíš spojku. Nejen, že ti ujede s prstem v nose, ale ještě budeš mít více opotřebovanou spojku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 23:55 | Nahoru | #92

mr_Mic píše:
Ale když se na to podíváme z praktický stránky, tak vlastně u synchronů není co řešit, protože jejich životnost je v miliónech km, což se normálního smrtelníka netýká. Kdo z Vás má nalítáno na jednom stroji víc než několik miliónů km... U spojky je to ovšem horší, na tý to znát je...



ty vole, zase jeden blb, co sežral šalamounovo hovno a teď se v něm maže a stále a furt dokola se v něm sadisticky vymáchává

životnost v miliónech km? To mě poser. Už jen tohle je takovej blábol, že si snad neseděl nikdy ve starším autě. Auto s 300tkm už má dávno po synchronech (nějakej starej levnej pekáč - škodovka typu fel, oct), nebo jak jinak vysvětlíš, že 1 2 a 3 jdou přes zuby? se poseru...

(reakce na) meziplyn

27.11.2014 v 00:16 | Nahoru | #93
t_freedom> Sem nikdy nemohl prijit na to proc tady porad davas fotky jak rozebiras prevodovku, ted uz to vim

Clovek co si rika strojar a mysli si ze na motorce dava ,,meziplyn,, pri vymacknute spojce, tim synchronizuje prevodove kolecka, to je fakt bomba

Naposledy editováno 27.11.2014 00:21:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

27.11.2014 v 00:52 | Nahoru | #94

Astráček píše: Neumím si představit nedat meziplyn na mým jednobuchu....-D tak mi batůžek omlátí ze zadu helmu.Ale to už člověk dělá automaticky i v osobáku (2x spojku).



Ale to je taky jediny duvod proc plynem vrkat, srovnat otacky motoru s prevodovkou aby pri pusteni spojky nedoslo k velkemu razu, smyku.

U ctyrvalu s antihopem zbytecnost.

t_freedom ale tady bezne tvrdi, ze kdyz vymackne spojku, vrkne plynem ze tim synchronizuje ozubene kola v prevodovce - strojar !

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

27.11.2014 v 06:37 | Nahoru | #95
myty_fakta> Tys dokázal odpravit převodovku už po 300000 km??? Tak to se nahlaš do guinesovky . Něco tak brutálního jsem ještě neslyšel. Jdi si udělat autoškolu, třeba Tě tam naučej i řadit ... Převodovka je to, co na autě odejde snad jako poslední...

Je to marný, je to marný, je to marný. Koukám, že některým mezkům to nikdo nevysvětlí. Možná kdyby o tom mluvili v růžovce nebo ve zprávách na nově...
Necháme to bejt, myslete si co chcete, já vím taky svý. Nebudeme se hádat a kazit si náladu...

(reakce na) meziplyn

27.11.2014 v 06:58 | Nahoru | #96
Creck> ... trollík?...opět stejná písnička? ...buď si zapomněl přesnou formulaci...a nebo, že bys to "jako" záměrně vypustil...

...sakra co bys z toho měl?
Lžeš, ale tady se to tak nebere...že?

Naposledy editováno 27.11.2014 07:08:45

(reakce na) meziplyn

27.11.2014 v 07:05 | Nahoru | #97
mr_Mic> pozurážel a vysmíval ses tu kdekomu...

odpovíš mi na několik mejch otázek, co jsem postnul?
Nebo na tu od PPLL?
Víš tady je hrozně učenců...co maj všechny ty výpočty v šanonech ...už přesně nevědí kde... ale na škole zrovinka, náhodou počítali rozdíl opotřebení synchronní převodovky při řazením s meziplynama (tý jo, zrovna tohle konkrétně jsme tedy my nepočítali, to se omlouvám)... a dodnes si pamatují koeficienty zvýšení opotřebení jak pro lamelu, pružiny, tak i pro samotný synchrony...
Víš ve mě to jen nevzbuzuje moc důvěry...a o mechanice těch poškození, jak vznikají si tu nic nenapsal...
...já se ti snažil svůj názor (u motorky vlastně i zkušenost - kdy mi na mým dvouválu vydžela suchárna přes 40tkm) vysvětlit téměř polopaticky

myty_fakta> Tys dokázal odpravit převodovku už po 300000 km???


na 105-125kách odcházely běžně po 100km... a na 1203kách, hned jak si přejel práh autoprodejce...

Naposledy editováno 27.11.2014 09:15:22

2 reakcí na tento příspěvek meziplyn

27.11.2014 v 07:55 | Nahoru | #98
Házím hrách na zeď. Když někdo napíše, že motorky nemají synchrony, když někdo napíše, že mu synchrony umřely už po 300tis, když někdo napíše, že bez mezi plynu se nedá rychle podřazovat, tak co je to za debatu?
Tohle nemá budoucnost. Řešte si to tady sami...

(reakce na) meziplyn

27.11.2014 v 09:08 | Nahoru | #99
Dutohlav_Rimmer> ...ale ony motorky prej fakt nemaj synchrony...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

27.11.2014 v 09:16 | Nahoru | #100
Dutohlav_Rimmer> jj, bavíme se o mezplynu (předplynu) v moto, do toho se sem začnou míchat auta, je to tu veselý... A na moto jsem synchrony ještě fakt neviděl...

(reakce na) meziplyn

27.11.2014 v 09:35 | Nahoru | #101
dewwil> protože se tu ty dva "procesy" navzájem porovnávaj...
A většina lidí o tom nemá ani moc teoretický potuchy... ještě míň to vidělo ... a zcela minimum to umí dokonce i odborně poskládat (kam se tedy ani já neřadím)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

27.11.2014 v 09:47 | Nahoru | #102

mr_Mic píše: Jen pro info:
od té doby, co jsou převodovky v základu vybaveny tzv. synchronizací (což je cca 80 let dozadu ), se meziplyn zásadně NEPOUŽÍVÁ! V manuálech už to léta ani nepíšou, protože výrobci jsou (bohužel mylně) přesvědčeni, že každý dnešní motorista umí řadit už od autoškoly a není tedy potřeba to připomínat. Bohužel, většina motoristů toto nezná a už vůbec neví, že meziplyn moderním převodovkám a spojkám škodí...

hm, asi budu muset napsat inzenyrum do Aisinu, protoze automat v mem aute pri kickdownu radi dolu s meziplynem (ve sportovnim rezimu radi s meziplynem pri kazdem razeni dolu) ... to by mne zajimalo, kde udelali japonsti soudruzi chybu ... ?

Naposledy editováno 27.11.2014 09:50:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

27.11.2014 v 09:56 | Nahoru | #103
Medved> tohle už je ale demagogie... ...popisuješ mechatronický/sekvenční převodky, ne přímo-řazený

Naposledy editováno 27.11.2014 09:56:47

(reakce na) meziplyn

27.11.2014 v 10:05 | Nahoru | #104

t_freedom píše: Medved> tohle už je ale demagogie... ...popisuješ mechatronický/sekvenční převodky, ne přímo-řazený

pokud to je demagogie, ja jsem s ni nezacal

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn

27.11.2014 v 11:28 | Nahoru | #105
tak a teď už teda vážně nevím

(reakce na) meziplyn

27.11.2014 v 11:32 | Nahoru | #106
mixo> já jo...ale co je to platný

meziplyn

27.11.2014 v 12:46 | Nahoru | #107
Docela slušná diskuze o meziplynech, kam příspěl i P. Janda. Pro ty, co věří, že synchron je všespása

3 reakcí na tento příspěvek meziplyn

27.11.2014 v 17:17 | Nahoru | #108
Motorky nemají synchrony? A jak je teda řešený řazení bez nutnosti meziplynu? Hmmm? To by mě docela zajímalo...

(reakce na) meziplyn

27.11.2014 v 18:34 | Nahoru | #109

myty_fakta píše: ty vole, zase jeden blb, co sežral šalamounovo hovno a teď se v něm maže a stále a furt dokola se v něm sadisticky vymáchává

životnost v miliónech km? To mě poser. Už jen tohle je takovej blábol, že si snad neseděl nikdy ve starším autě. Auto s 300tkm už má dávno po synchronech (nějakej starej levnej pekáč - škodovka typu fel, oct), nebo jak jinak vysvětlíš, že 1 2 a 3 jdou přes zuby? se poseru...



To právě platí pro auto, kterým jezdil někdo bez citu a řadil bez meziplynu a ještě k tomu surově, takové auto taky bude mít už bůhví kolikátou lamelu spojky (spíš kompletní spojku i se setrvačníkem). Pokud k tomu má někdo cit, řadí tak aby se zbytečně neopotřebovávaly kuželové spojky synchronizace v převodovce a spojku používá k přenosu kroutícího momentu při prokluzu jen k rozjetí a ne k roztáčení motoru při řazení dolů, tak mu převodovka i spojka vydrží moc dlouho.

(reakce na) meziplyn

27.11.2014 v 18:38 | Nahoru | #110
mr_Mic> Výtah z textu o převodovém ústrojí motocyklů, viz Soudní inženýrství Prof. Ing. František Vlk, Drsc.

U motocyklů synchronizace
není obvyklá. Důvodem jsou prostorové nároky, hmotnost a malé
hmoty (menší momenty setrvačnosti klikových hřídelů) zúčastněné
na řazení. Převodovky pro motocykly mají většinou menší otáčky
a mají menší odstupňování rychlostních stupňů než automobilové
převodovky, takže hluk při řazení je výrazně menší.

(reakce na) meziplyn

27.11.2014 v 18:44 | Nahoru | #111

mr_Mic píše: Motorky nemají synchrony? A jak je teda řešený řazení bez nutnosti meziplynu? Hmmm? To by mě docela zajímalo...



A sakra, zda se ze se tu objevil samozvany odbornik jeste vetsiho kalibru nez sem cekal...

Ano bezne motocyklove prevodovky snychrony nemaji - mam jednu doma na stole, tak muzu vyfotit a muzes nam napsat ktera z tech soucastek je synchron :)

(reakce na) meziplyn

27.11.2014 v 18:47 | Nahoru | #112
-

Naposledy editováno 11.05.2015 13:44:52

meziplyn

27.11.2014 v 19:23 | Nahoru | #113
No hurá, opět stejný reakce. Kdybych napsal, že maj motorky žhavící svíčku (nepočítám royal enfield diesel), tak se vsadím, že taky chytnete na první brnknutí ...

"A teď zas něco úplně jiného." MPC

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn

27.11.2014 v 19:24 | Nahoru | #114
Ne, vážně. Splním Vaše sny a přestanu se s Váma dohadovat. Už nenapíšu ani hlásku, abych někoho neurazil...

meziplyn

27.11.2014 v 19:24 | Nahoru | #115
me neprestava udivovat ze se dokazou lidi pohadat kvuli uplny kokotine

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn

27.11.2014 v 22:00 | Nahoru | #116
To by mě zajímalo, proč se mi k...a nepodařilo nikdy nacpat třeba ve V3S nebo Matesu kvalt bez meziplynu a to sem se snažil vyrovnávat otáčky a furt h....o platný A to ty náklaďáky ani nebyly 80 let starý, jak se tu píše, že 80 let zpátky mají všechny špajzky synchro.
Na motorce je to právě bez předplynu vono, když tě ta prdel začne předbíhat (ne, že bych to dělal)

(reakce na) meziplyn

27.11.2014 v 22:05 | Nahoru | #117
mr_Mic> jsi borec! fandím ti...

jen škoda těch výpočtů, žes nevyhrabal z těch šanonů...fakt...tak zas někdy příště až budeš křičet do tmy a psát "óó božínku"
fakt palec ...zahrál si úžasnou etudu... a hlavně už nepiš

(reakce na) meziplyn

27.11.2014 v 22:14 | Nahoru | #118
mar36> u náklaďáků přišly synchrony daleko později...
Na tak velký síly to dřív šlo dost problematicky....to je opět jiná kapitola...

Že jsem si o motocyklových převodkách musel něco načíst a zjistit jak řaděj bez synchronů, já...to ještě beru...ale odborník co počítá opotřebení běžný synchronní převodky s řazením s meziplynama oproti stanndardu ...1,4x ...1,6x atd...to mě fakt bere...
Ale fakt to obdivuju... chtěl bych bejt taky takovej démon...

(reakce na) meziplyn

27.11.2014 v 22:44 | Nahoru | #119
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:45:16

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn

27.11.2014 v 22:53 | Nahoru | #120
hele když jsme tak pěkně probrali meziplyn můžem teď probrat automobilovej dvojšlap?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist