v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky
A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.
Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?
3 reakcí na tento příspěvek meziplyn
U motocyklů synchronizace
není obvyklá. Důvodem jsou prostorové nároky, hmotnost a malé
hmoty (menší momenty setrvačnosti klikových hřídelů) zúčastněné
na řazení. Převodovky pro motocykly mají většinou menší otáčky
a mají menší odstupňování rychlostních stupňů než automobilové
převodovky, takže hluk při řazení je výrazně menší.
mr_Mic píše: Motorky nemají synchrony? A jak je teda řešený řazení bez nutnosti meziplynu? Hmmm? To by mě docela zajímalo...
A sakra, zda se ze se tu objevil samozvany odbornik jeste vetsiho kalibru nez sem cekal...
Ano bezne motocyklove prevodovky snychrony nemaji - mam jednu doma na stole, tak muzu vyfotit a muzes nam napsat ktera z tech soucastek je synchron :)