v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky
A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.
Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Je to marný, je to marný, je to marný. Koukám, že některým mezkům to nikdo nevysvětlí. Možná kdyby o tom mluvili v růžovce nebo ve zprávách na nově...
Necháme to bejt, myslete si co chcete, já vím taky svý. Nebudeme se hádat a kazit si náladu...
odpovíš mi na několik mejch otázek, co jsem postnul?
Nebo na tu od PPLL?
Víš tady je hrozně učenců...co maj všechny ty výpočty v šanonech ...už přesně nevědí kde... ale na škole zrovinka, náhodou počítali rozdíl opotřebení synchronní převodovky při řazením s meziplynama (tý jo, zrovna tohle konkrétně jsme tedy my nepočítali, to se omlouvám)... a dodnes si pamatují koeficienty zvýšení opotřebení jak pro lamelu, pružiny, tak i pro samotný synchrony...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
Víš ve mě to jen nevzbuzuje moc důvěry...a o mechanice těch poškození, jak vznikají si tu nic nenapsal...
...já se ti snažil svůj názor (u motorky vlastně i zkušenost - kdy mi na mým dvouválu vydžela suchárna přes 40tkm) vysvětlit téměř polopaticky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
myty_fakta> Tys dokázal odpravit převodovku už po 300000 km???
na 105-125kách odcházely běžně po 100km... a na 1203kách, hned jak si přejel práh autoprodejce...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
Naposledy editováno 27.11.2014 09:15:22