Díkes Mára
Robert VFR>Abych přispěl svou troškou do mlýna, už 6 let leju Shell Advance Ultra 4 (10-40W, polosyntetika) bez jakýchkoli problémů. Naopak, když jsem moto koupil a poptával se v servisu zda bych neměl dávat plnou syntetiku, byly obavy, aby ta plná nezačala uvolňovat případné usazeniny a neucpala tím mazací kanálky, nehledě na to, aby nezačala klouzat spojka. Jelikož ročně najedu tak 4-6tis.km, měním olej každý rok po sezoně. Na výměnu i s filtrem mi stačí rovné 3 litry, nemám při provozu absolutně žádný úbytek a jsem pořád mezi ryskami.
Jen malá oprava. Shell Advance Ultra 4 (ať již 10W-40, nebo 15W-50) není polosyntetika, ale výše zmíněná plná syntetika. Ale ani tou nic nezkazíš. Polosyntetika se u Shellu jmenuje VSX 4 .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36
C.J.> tohle me celkem zajima... vi se po kolika km se jim to stalo? Predpokladam, ze zavada se zprvu projevovala klouzanim pri vyssim prenasenem vykonu; jak rychle se zhorsovala a co presne to bylo za olej? (a jaky je RV motorek)

Ale nejlepší zážitek byl nalití Xeramicu na ochranu motoru do ZX9R v.98, to se ta motorka ani nerozjela

Naposledy editováno 15.09.2009 13:54:41
1 reakcí na tento příspěvek Olej pro VFR 750 RC 36

1 reakcí na tento příspěvek Olej pro VFR 750 RC 36
C.J.>j... ale on místo toho, aby ubral, tak mu to přišlo strašně legrační takže tomu ještě přiložil a spojku spálil...
nj, tak to je pak jasny; kdyby to pri prvnim naznaku klouzani vylil a nalil vhodny olej, mel by problem vyresen.
Co se tyce spotreby, tak me VFR taky prakticky vubec nezere...
Skalda>Stev> a nemohl autor clanku povazovat za defaultni olej pro motorky
mně se tím nevysvětluje nic, nebo nechápu kam míříš. Ale každopádně jako důležitou připomínku u použití auto oleje bych viděl minimálně ty otáčky, požadavky na střihovou stabilitu asi budou větší

C.J.>Teď mě ještě k olejům napadla jedna věc, když jsem motorku koupil, tak mi přišlo, že žere hodně olej, tak 3dcl na tisíc, původní majitel říkal, že olej je vyměněný, takže jsem doléval a po 5ti tis km vyměnil, před cestou na dovolenou, v plánu jsem měl 2500km. Takže jsem s sebou bral 1,5l oleje, když jsem ale po 1500km chtěl dolét, tak nebylo co, pořád mezi ryskama.. Nevím na co jezdil původní majitel, jestli plnou syntetiku nebo něco extra řídkého, ale já tam hned začal dávat Motul 5100 a s tím spadla okamžitě spotřeba oleje (a po 35 tis km je pořád stejná) na 0,5l - 0,7l / 6000tis km.
Tyjo kolik mas nalitany ze ti zere olej?Ja mam 101 tis km a ani kapku
1 reakcí na tento příspěvek Olej pro VFR 750 RC 36
Musím říct že motor je ted klidnější za tepla i studena a lepší drží studený volnoběh
Bud je to kvalitou oleje nebo tím ze Motul mel najeto 11t km :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36
bosik>Pánové menil jsem olej a místo Motul 5100 jsem dal Silkolene Super 4
Musím říct že motor je ted klidnější za tepla i studena a lepší drží studený volnoběh
Bud je to kvalitou oleje nebo tím ze Motul mel najeto 11t km :)
No,hlavně ten volnoběh je přímo závislej na kvalitě oleje....



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36
prackarr>No,hlavně ten volnoběh je přímo závislej na kvalitě oleje....
Olej je vyrobeny elektrosyntezou tzn ze po vypnuti motoru nestece vsechen olej do vany ale zustane olejovy film na kovovych castech a za studena je lepe promazany
Taky zalezi jakou ma olej za studena hustotu, silkolene muze byt ridsi a proto to lepe drzi

Silkolene
Speciální produkty pro motocykly a pro sportovní a závodní stroje. Produkty jsou členěny do pěti řad podle způsobu použití (Race - závodní, Ride - cestovní, Off-Road - terénní, Scoot – skútry a Maintain - údržba), dále podle výkonové úrovně (Pro, Comp a Super). Špičkové, vysoce výkonné produkty Silkolene využívají technologie zpracování syntetických esterů (Electrosyntec), které firma vyvinula během svého dlouholetého působení v letectví.>
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36
bosik>Olej je vyrobeny elektrosyntezou tzn ze po vypnuti motoru nestece vsechen olej do vany ale zustane olejovy film na kovovych castech a za studena je lepe promazany
Taky zalezi jakou ma olej za studena hustotu, silkolene muze byt ridsi a proto to lepe drzi
řidčí lépe drží?

Co ti lépe drží(ulpí) na hrnku či jiné nádobě,voda,nebo med?

Hoši,vy jste ale borci!


Apropo- esterovou syntézu vyvinul právě ten Motul,který jsi lil před tím. U 300V faktory oleje má dokonce double ester syntézu(dvojitou). Já jen tak, když už se vtom tak vyžíváš...

Naposledy editováno 22.11.2009 11:44:02
prackarr>řidčí lépe drží?
Co ti lépe drží(ulpí) na hrnku či jiné nádobě,voda,nebo med?
Hoši,vy jste ale borci!
Apropo- esterovou syntézu vyvinul právě ten Motul,který jsi lil před tím. U 300V faktory oleje má dokonce double ester syntézu(dvojitou). Já jen tak, když už se vtom tak vyžíváš...
Jestli že je nový olej při studenem startu o něco řidší nez motul tak nema motor takový odpor a lépe drží volnoběh za studena borče

Já se v tom nevyžívám, jen udávám vlastni zkušenosti
Jinak Silkolene používá jiný druh výroby než motul a to elektrosyntezu
To by mě zajímalo co podle tebe ta dvojitá ester syntéza znamená, jako že ten olej vyrábí 2x ?
300V je esterový olej a 5100 maá jen esterové aditiva
Já jen tak, že se v tom tak vyžíváš

Naposledy editováno 22.11.2009 23:06:49
1 reakcí na tento příspěvek Olej pro VFR 750 RC 36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36
1 reakcí na tento příspěvek Olej pro VFR 750 RC 36
Tohle je reklama vyrobců, obal(a cena) prodává výrobek
1 reakcí na tento příspěvek Olej pro VFR 750 RC 36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

1 reakcí na tento příspěvek Olej pro VFR 750 RC 36

Placebo se tomu říká,víš? Jinak ostatní napsal Skalda,není k tomu co dodat.

P.S.:pokud ti nedrží otáčky,tak zkus podtlaky,ne olej...



A tady tabulky motulu,kdyby to někdo potřeboval..

M O T U L
Naposledy editováno 23.11.2009 22:16:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36
Možná jsi mel rozdělaný tvůj jednobouchající kastrol od gulášu a ty vůle měl na svý ale než začneš hańet motorku podle stáří, tak si první o tom typu mota počti
Vfr ma životnost 200-300tis km dle zkušeností uživatelů a způsobu užívání což můžu sám potvrdit, při 101tis km jsem nedoléval mezi výměnou ani kapku oleje a motor chytá na první otočení
Kde jsi slyšel že mi nedží volnoběh?Nehulíš trávu?To by tomu odpovídalo

Asi to nebudeš vědět, ale v motorce můžeš mít bud vstřikování (to si volnoběh samo reguluje),
nebo karburátor, to mám já.
Za tepla mám otáčky 1000ot. Když je motor studený tak ma větší odpor a bez sitiče se me držel volnoběh okolo 750ot než se motor prohřál
Z novým olejem ma za studena o 100ot více.Nic víc jsem tu nepsal ty placeboefektu
Už jsi to pochopil?
Jestli ne klidně ti podám podrobnější informace, i kdyz to nesouhlasi z původní otázkou tohoto fóra
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motor jawa 175-356 bez závitů Jawa 175/356 | smrk1 | 3 | Včera v 21:39 smrk1 |
Jawablázni [1 ... 4191, 4192] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 125740 | Včera v 18:42 Milan1963 |
Jak poznat blatník na jawu 175/356 Jawa 175/356 | smrk1 | 1 | 27.4.2025 v 09:43 kokoška. |
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 29, 30] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 880 | 25.4.2025 v 22:47 PetrL3 |
Nádrž na 175 lidovku Jawa 175/356 | smrk1 | 4 | 24.4.2025 v 14:18 Dolin |