globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: predni brzda a plyn
17.4.2014 v 19:23
zdravim..dneska jsem jel preplnenou argentinskou a prede mnou to tranzit seslapl protoze to prej pred nim seslapl nejakej plechovkar..jel jsem asi 50 a vzhledem ze transit stal na miste hned,tak jsem dupnul na zadni ,dostal do smyku a zlomil si o nej predni blatni protoze kolem sem vyrovnaval smyk a slo rovne..muj dotaz...je me jasne ze kdybych pribrzdil predni,tak to zvladnu..ale doted jsem pouzival jen zadni z duvodu ze jsem mel obavy ze kdyz to prezenu s predni tak lehnu...otazka zni..kdyz mate ruku na plynu tak mate treba 2 prsty na brzde?nebo preskocite z plynu na brzdu?doted jsem pouzival zadni a kdyby byla krizovka tak sem si rikal ze diky tomu ze jezdim vetsinou u kraje auta,tak ze bych to poslal pri brzdeni vedle nej..dnes sem ale zjistil ze navyk brzdeni zadni zablokoval zadni kolo,prednim sem vyrovnaval smyk a nejake poslani do skviry bylo jen nesplnitelnym pranim..dik za odpovedi
ps:vyrustal jsem na kejvackach a pinckach a pak jsem sel na moto az po 20 letech..tzn tam se predni nepouzivala..

Blokovaní uživatelé: fockewulf
Anketa: jak pouzivate rukou predni brzdu?
mam ruku na plynu a preskocim na brzdu
5%
14
mam ruku na plynu a jeden prst na brzde
10%
26
mam ruku na plynu a dva prsty na brzde
34%
93
mam ruku na plynu a tri prsty na brzde
0%
1
nepouzivam v krizovkach predni brzdu
0%
0
prsty na brzdu davam jen kdyz mam tuseni
51%
138

(reakce na) predni brzda a plyn

19.4.2014 v 22:09 | Nahoru | #61

bramboroking píše: Vendous>

docela chapu ze nedovedes pochopit o co ve skutecnosti jde..pred 30 lety kotocovky nebyly..jen bubny..predni bubnovka mela stejnej nebo spise mensi zaber nez zadni bubnovka..kdyz si teda clovek zvykne brzdit zadni,pak 30 let nejezdi..tak pak nez si zvykne brzdit predni kotoucovkou..tak to neni jednoduche..proto to vlakno,proto jsem chtel vedet kolik prstu na brzde atd.....chapu ze pro mlicnaky jako jses ty a tobe podobni..tak pro ne to bude nepochopitelne a budou plkat neco o jizdnim kole...ale takovej uz je svet



Taky mam bubny a brzdim obema naplno pri kazdy situaci, pac jinak to ani nema smysl
Zadni brzdi lip z dvojiho duvodu:
1) Nohou tlacim mnohem vetsi silou nez stiskem ruky
2) Hodne sily z predni packy se ztrati v napinani lanka, zatimco zadni brzda ma kovove tahlo, ktere se silou nedeformuje.

Samozrejme na moderni motorce prakticky jen predni dvema prstama.

predni brzda a plyn

19.4.2014 v 22:25 | Nahoru | #62
bramboroking>

Jsi me pobavil, jsem 40ti lety mlicnak

Ted vazne. To nebylo mysleno jen na tebe, ale spis obecne. Motorka ma dve brzdy, tudiz je pitomost pouzivat jen jednu.

Osobne brzdim, podle potreby a situace. Nekdy predni, nekdy zadni ale v drtive vetsine obouma.
A taky jsem vyrustal na Jawach a CZtach a pokud jsem mel obe brzdy funkcni, tak jsem jimi i brzdil.

predni brzda a plyn

19.4.2014 v 22:52 | Nahoru | #63
Rozhodně ti ten dnešek pomůže, na zadní brzdu se vysereš a začneš používat předek. Časem to i dokážeš dávkovat a bude to ok.

(reakce na) predni brzda a plyn

19.4.2014 v 22:56 | Nahoru | #64
vonZahn> přesně tak

(reakce na) predni brzda a plyn

20.4.2014 v 00:21 | Nahoru | #65
El-Chio> ne neee enduro ale KROSS !!

predni brzda a plyn

20.4.2014 v 04:21 | Nahoru | #66
Otázka na jednoprsťáky. Vy utáhnete přední brzdu jedním prstem? Mě teda obecně přijde, že SVčko brdí na pikaču, ale i tak. Kdybych brzdil jen jedním, tak nemám při krizovce ani dost síly ani dost citu (zkoušel jsem) a jakmile začnu brzdit, ten druhej už tam nepřídám...

1 reakcí na tento příspěvek predni brzda a plyn

20.4.2014 v 08:35 | Nahoru | #67


predni brzda a plyn

20.4.2014 v 09:20 | Nahoru | #68
stráťa, mr.michael - to si přesně myslím. mám 2 brzdy, tak nevidím důvod jednu z nich nepoužívat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) predni brzda a plyn

20.4.2014 v 11:31 | Nahoru | #69
Barney> Vtipný, 2 videa a každý tvrdí něco jinýho. Jeden říká že auto brzdí líp a druhej že motorka brzdí líp. Jeden z důvodů proč se na podobný rady z vysoka vysrat a prostě si to zkusit.
Třeba pro mě je nepředstavitelný brzdit dvěma prstama, nevím jestli mám divnou ruku ale když nechám 2 prsty na gripu a 2 na páčce tak ty 2 zvednutý prsty mám tak nějak "v křeči" a nemám v nich žádnej cit.

(reakce na) predni brzda a plyn

20.4.2014 v 13:10 | Nahoru | #70
stráťa> jo přesně, nehledě na to, že bud nedošáhnu pak ani na tu páčku a nebo když to zmáčknu tak mi ta páčka mačká prsty na řiditíku ale je to nepřirozený prostě.. proto jsem to vyřešil tak, abych nedržel jen palec na řidítku, že brzdím i spojkuju třema prstama a řiditka držim palcem a ukazováčkem na každé straně A takhle si nemůžu stěžovat, jednak držim pevně řiditka a mam v tom cit, tak mam připravenej dostatečnej počet prstů na páčkách

predni brzda a plyn

20.4.2014 v 16:54 | Nahoru | #71
máš velké rezervy v ovládání stroje. doporučuji ti motoškolu.
normálně se brzdí přední a zadní jen vypomáhá. nemusíš mít prsty na brzdě neustále, ale když jedeš nepřehlednym úsekem, nebo rušou částí města, hustym provozem, tak je dobrý si na brzdy položit 2 prsty pro rychlé reakce.

1 reakcí na tento příspěvek predni brzda a plyn

20.4.2014 v 16:56 | Nahoru | #72
dj_hroch->ano s tym suhlasim ze abs nie je na to aby skracovalo brzdnu drahu ale aby vozidlo (motorka, automobil, parny valec :) ) bolo ovladatelne aj pocas brzdenia aby nedoslo k uplnej strate trakcie. V pripade motorky, sebazachovnych reakcii a nespravnych navykov alebo nespravnych odporucani vsak abs v praxi skracuje brzdnu drahu. Prave preto, lebo je mozne ako pises bez rozmyslu hamstnut po prednej a zatlacit ju celou silou. A v 99,XXX% pripadoch to ostane nielen bez nasledkov ale zastavite skor ako ten bez abs. Ono predsa len guma ma vacsi koeficient trenia nez plasty, zelezo alebo hlinik voci asfaltu :).
Mimochodm v mojom prispevku co si citoval som nikde nepisal ani nenaznacoval ze abs skracuje brzdnu drahu. Len ze v pripade abs ma zmysel aj zadna brzda popri prednej. A to 2%ny zmysel. Tym ktori tie 2% neveria, lebo ich motoskolaci masiruju o 10, 20, 30 alebo 50% skuste pogooglit o teste brzd na nete. Testovali tam 3 litrove SS od hondy, bmw a kawasaki. Vysledky hovoria o 2% prinose zadnej brzdy v pripade abs. V pripade bez abs je prinos zadnej brzdy nulovy, ale len ak je pouzita predna brzda tak ako pise mozno zo srandy Otrok, cize zadne ide do vzduchu aj ked len mozno cm nad asfalt.

Co sa tyka vyvoja konstrukcie brzd. Tak volakedy boli skutocne predne brzdy rovnako ucinne alebo mozno aj menej ako zadne. To vsak nema s fyzikalnym zodovodnenim nic spolocne. Je to o tom, ze pred 50timi a viac rokmi bola povazovana predna brzda za zlo a nebezpecna a bola odporucana vyhradne zadna. Tomuto uceniu sa podriadovala aj konstrukcia brzd na motocykloch. Ked prisli na to ze je to nezmysel a zacali zistovat ako to skutocne je, tak zacali dimenzovat brzdy podla toho aky maju pri brzdeni skutocne zmysel. Takze asfaltove motorky maju dnes predne kotuce vacsieho priemeru nez zadne a navyse dvakrat. Az na lacnejsie stroje s mensim vykonom, tam je len jeden kotuc ale zato podstatne vacsi ako ten vzadu.

Ale so znizujucou sa trakciou (piesok, strk, bahno, hlina = mimo asfalt = offroad) zacina stupat vyznam zadnej brzdy, pretoze jednak predne koleso uz nedokaze vzdy dvihnut pri brzdeni zadne do vzduchu a zaroven stupa vyznam nahrnuteho materialu pred zadnym kolesom. A tak motorky urcene mimo spevnene cesty mavaju kotuce prednej a zadnej brzdy dimenzovane v inom pomere niektore dokonca rovnako.

Hehe, uz som sa predtym chcel spytat ale odpustil som si to ;). Tak ma napada ked jazdite v istych situaciach s dvoma prstami pre istotu na packach, co robite so zvysnymi dvoma prstami? Alebo patrite medzi obsluhu cirkularu?

Citam napriklad prispevok Sergeho, kde pise: "jednak drzim pevne riditka". Viete o tom ze to je jedna z jazdeckych chyb? Drzat pevne riditka je sanca dostat wobblinga (po slovensky rozhojdanie motorky, cize prednych riaditok) a pri aj drobnom smyku skoncit na zemi. Ked motorke do toho nekecate, cize riaditka v podstate nedrzite, len mate na nich pripravene ruky na korekciu smeru jazdy, motorka sama zvladne vacsinu smykov. A ked jej do toho chcete kecat tak ten smyk sama nevyberie a vy sa pekne vyvalate. A tie ktore nezvladne sama jazdec urcite nezachrani.

Ja ked idem v hustej premavke a je moznost ze budem musiet vyraznejsie brzdit, mam na packach vsetky 4. Palec s dlanou mi uplne staci na ovladanie plynu. Ale mozno je to tym ze mam oxfordy vyhrievane rukovate a tie maju vacsi priemer. Navyse v pripade krizovky mam vacsiu silu na to "bezrozmyslove" zahamstnutie brzdy. Pretoze cim skor ju zahamstnem tym mam kratsiu brzdnu drahu. Samozrejme mam abs. Nepotrebujem machrovat ze ja to ubrzdim bez abs a lepsie nez s abs. Ten kto take potrebuje pre toho je jasna volba motorka bez abs. A ten kto take potrebuje a vie aj aspon trochu mysliet ten si ho vie odpojit sam :).

(reakce na) predni brzda a plyn

20.4.2014 v 17:19 | Nahoru | #73

stráťa píše: Barney> Vtipný, 2 videa a každý tvrdí něco jinýho. Jeden říká že auto brzdí líp a druhej že motorka brzdí líp. Jeden z důvodů proč se na podobný rady z vysoka vysrat a prostě si to zkusit.
Třeba pro mě je nepředstavitelný brzdit dvěma prstama, nevím jestli mám divnou ruku ale když nechám 2 prsty na gripu a 2 na páčce tak ty 2 zvednutý prsty mám tak nějak "v křeči" a nemám v nich žádnej cit.


S tím jestli brzdí líp auto, nebo motorka to je asi o jezdci.
Já teda mačkám brzdu dvěma prsty a supr. Prsty na páčce normálně nevozím, jen po městě před křižovatkou je třeba na páčku dám. Nikdy nevíš který vůl ti nedá přednost.

predni brzda a plyn

20.4.2014 v 17:50 | Nahoru | #74
Jen pro upřesnění, nějaký ten pátek už sem taky na světě a pamatuju si jak se brzdilo na starejch motorkách ale už tehdá sem používal brzdy obě. Ano je pravda že třeba na kejvačce brzdit jen přední bylo dost neúčinný tak člověk musel rvát zadní brzdou, ale sakra když vlezu na novější stroj tak s nim musim umět jezdit. (aspoň trochu)
Každopádně jezděte každej jak uznáte za vhodné

predni brzda a plyn

20.4.2014 v 20:51 | Nahoru | #75
ja brzdim hlavne motorem dvouval jinak klasika 2 prsty na predni brzde zadni nepouzivam, sranda byla kdyz jsem vytahnul kejvacku prijizdim k zatacce automaticky zmacknu predni nic tak jeste zadni a taky nic tak jsem se pomodlil a hura do zatacky ani nevim jak jsem ji projel je fakt velkej rozdil mezi starymi a novymi moto

predni brzda a plyn

20.4.2014 v 21:00 | Nahoru | #76
na kejvackach a peracich jsem se naucil pouzivat zadni brzdu...po 30 letech nejezdeni mam stroj kterej ma kotoucovky ale ze zvyku jsem brzdil jen zadni protoze mam v noze cit a bylo to pro me automaticke...po prvnim karambolo jsem pochopil ze doba je jinde a musim pouzivat predni a to muzu bejt jeste rad ze jsem nezazil nejakej masakr...druheuj den brzdim jen predni a jde to ztezka..najednou je jistota z jizdy fuc,furt nad tim musim myslet,chcipa me motor,nestiham torzem dlane snizit otacky pri prerazeni ci podrazeni..ale je to nutnost a nikomu nedoporucuju nepouzivat predni kotoucovku..cele vlakno slouzilo k tomu abych se ja a ostatni dozvedeli jak nejlepe zvladnout plyn s prstama na predni brzde..tot vse ostatni uz je jen o grifu..

ps:akorat se divim ze v 21 stoleti nikdo nevymyslel nejakej cervenej cudlik,kterej kdyz se zapne tak senzor rozpozna v me hlave ze chci brzdit,tak to zacne brzdit a kdyz se me sevre sverac tak zacne brzdit i zadni

Naposledy editováno 20.04.2014 21:08:07

predni brzda a plyn

20.4.2014 v 21:23 | Nahoru | #77
já třeba na zadní nesáhnul už asi 3 000km

predni brzda a plyn

20.4.2014 v 21:53 | Nahoru | #78
S tou zadní brzdou bych viděl pár problémů, pokud se jedná o krizové brždění, tak ten předek zahamstnout musíš, nebo nic neubrzdíš a v tom okamžiku se ti zadek odlehčí natolik, že ho přebrzdíš velice snadno, což je nejrychlejší cesta do pekla, při normálním brždění zase ten zadek skoro nepotřebuješ, pokud teda nejedeš po nějaké kluzkém hnusu jako jsou kočičí hlavy nebo v zatáčce se vlnicí zku.vení silničářští hadi nebo štěrk, takže podle situace, většinou předek, když to klouže tak třeba i opatrně zadek, ale to spíš brzdím motorem.

1 reakcí na tento příspěvek predni brzda a plyn

20.4.2014 v 21:54 | Nahoru | #79
Ja kdyz se motam mezi autama tak mam dva prsty na predni a parkrat jsem to zakapnul treba i jenom predni. Brzdit jenom zadni je picovina na Ntou. Pokud nemas ABS tak staci jen brzdit predni o neco mene nez zadni a mas to vychytany. Ja jednou v plne rychlosti na dalnici jel mezi autama a debilek bez blinkru to tam predemnou strelil. Plna zadni a plna predni na krev, hele masina stala na fleku ale jen diky ABS, ale bez ABS se za ni da vzit ostre, ale nesmis byt trotl a drzet ji kdyz vydis ze bys lehnul, ale zase jsou situace ze radsi polozit masinu a dodrbat bok nez to nekam jebnout naprimo, ale je to jen o dane situaci.

1 reakcí na tento příspěvek predni brzda a plyn

20.4.2014 v 22:40 | Nahoru | #80
Ja se poseru,to jsou bickeri.

predni brzda a plyn

20.4.2014 v 22:55 | Nahoru | #81
já brzdím podle situace do zatáček a při odbočování zadní (ale citovka a když za to vemeš moc tak to ustřelí, ale je to zas prdel ) jinak na přední mám furt pro jistotu jeden(dva) prst a mám to na takový to přibržďování (nebo když ti tam někdo vlítne nikdy nevíš) a když byla krizovka tak obě ale přední s citem aby se to nezvedalo a byli v záběru obě. Na veteránech je to jiná předek je tam nahovno a brzdím zadní a nohama Ale já jezdím na lehkých "kolech" a na nějaký 250 kilový mrše už bych bral hlavně jen za předek tam už je rozdíl v brzdný síle oproti zadku

Naposledy editováno 20.04.2014 23:30:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) predni brzda a plyn

21.4.2014 v 09:34 | Nahoru | #82

Laz5 píše: Ja se poseru,to jsou bickeri.



Co znamená "bickeři"? Nerozumím řeči tvého kmene

predni brzda a plyn

21.4.2014 v 09:56 | Nahoru | #83
Jeden prst na brzdě a brzdím jen přední Jinak neumím dávkovat plyn když držím plyn všemi prsty Musím jeden na brzdě a pak to de Jinak ukazováčky na páčkách mam oba

predni brzda a plyn

21.4.2014 v 11:36 | Nahoru | #84
Tak to já se musím přiznat, že prsty na brzdě nemám, protože mam páčku daleko jak prase a boleli mě z toho hned prsty a plynem sem točit moc nemohl. Takže mam ruku na plynu a pak dam prostě celou ruku na páčku, páč jedním ani dvěma toho moc neubrzdím, to bych to jen lechtal. Závidím těm, co brzdí jedním prstem.

1 reakcí na tento příspěvek predni brzda a plyn

21.4.2014 v 11:50 | Nahoru | #85
Já taky už neumím přidávat plyn všemi prstmy... ukazovák vždy na páčkách...

Poslední dobou sem začal používat zadní brzdu víc a víc... jen lehce..
mám pocit že motorka je trošku stabilnější, třeba když dobržduju do zatáčky...
a hlavně ji používám, když přepálím zatáčku, a už potřebuji začít sklápět, tak pustím přední brzdu, a na zadní si ještě trochu tukám a koriguju rychlost... jak mile už jsem v zatáčce tak zase přidám, zatím mě to vždy pomohlo...

taky to tak někdo děláte?

Naposledy editováno 21.04.2014 11:52:44

predni brzda a plyn

21.4.2014 v 12:05 | Nahoru | #86
Pokud je předemnou auto tak jedu za ním s dostatečným odstupem abych nemusel brejlit na jeho brzdový světla. Brzdím zásadně a pořád přední brzdou.Obě brzdy používám pouze v krizové situaci .

1 reakcí na tento příspěvek predni brzda a plyn

21.4.2014 v 13:44 | Nahoru | #87
oioi01 ->robia to tak viaceri ale nie preto lebo je to spravne ale pre ten pocit stability. Ale zase je to jazdecka chyba. Motorka je stabilnejsia preto, lebo brzdenim zadnou jej menej kecas do priameho smeru. Ked zmacknes packu brzdy automaticky vyvijas na riaditka nejaku silu a tym ovplyvnujes snahu motorky ist vzpriamene a v priamom smere. Takze sa ti automaticky zda menej stabilna.
Ked ako pises prepalis zakrutu ale este si nesklopil motorku tak si vlastne este zakrutu neprepalil a kludne mozes pokracovat v brzdeni prednou pretoze je ucinnejsia. Ale ako som pisal mas pocit nestability pretoze zacinaju hrat ulohu sebazachovne reakcie a zvieranie riaditok spolu s brzdovou packou. Ak uz mas motorku sklopenu tak pouzivat akukolvek brzdu na stabilizovanie motorky je nezmysel. Brzdou len znizujes trakciu na zadne koleso a to ktoroukolvek brzdou. Brzdenie v zakrute vsak ma zmysel ak sa napriklad zakruta utahuje alebo je v zakrute prekazka. Ak je rychlost a teda aj sklopenie motorky prilis velke tak spolu s brzdenim musi prist aj zamerne adekvatne vzpriamenie motorky. A preto sa do neprehladnych zakrut nikdy nevrham tak aby som nemohol v zakrute brzdit alebo korigovat smer. Proste opatrnost uz z auta.

(reakce na) predni brzda a plyn

21.4.2014 v 14:04 | Nahoru | #88
Peter3P> Tak pod pojmem držet pevně řidítka si každej představí něco jiného :) Neboj viděl jsem twist of the wrist a ve smyku nechávám motorku se samotnou srovnat a kecám jí do toho co nejmín, to bylo spíš myšleno tak, že když bych měl 4 prsty na páčce a držel řiditka jen palcem, tak na nějaký nerovnosti mi to může shodit ruku ze řidítek.. což neni na našich cestách nic ojedinělého.. tak takhle to bylo myšleno tím pevným držením :) Zrovna minuly týden jsem jel na jedné rok staré dálnici a ve spojnici mostu a silnici to skočilo takovym zpusobem, že jsem skoro padl držkou na řidítka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) predni brzda a plyn

21.4.2014 v 19:31 | Nahoru | #89

MartasUS píše: ......... Ja jednou v plne rychlosti na dalnici jel mezi autama a debilek bez blinkru to tam predemnou strelil. Plna zadni a plna predni na krev, hele masina stala na fleku ale jen diky ABS, ale bez ABS se za ni da vzit ostre, ale nesmis byt trotl a drzet ji kdyz vydis ze bys lehnul, ale zase jsou situace ze radsi polozit masinu a dodrbat bok nez to nekam jebnout naprimo, ale je to jen o dane situaci.



Tyjo, v plný rychlosti? To jako 160kmh-1 a víc? A s ABS na fleku? Nikdo tě nesmet, když jsi teda stál na tý dálnici? Takový štígro. RESPEKT
Taky skáču dobře, skáču rád...

Naposledy editováno 21.04.2014 19:38:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) predni brzda a plyn

21.4.2014 v 20:07 | Nahoru | #90
oioi01> tak to se zadní brzdou jsme na tom stejně. Nick Ienatsch o tom píše ve Sport riding techniques, tak to tak zkouším. Jen to s ní nepřehnat. Ale oproti předku to má tu výhodu, že se ti mašina nezvedá. Jen ještě zapomínám postupně ubírat zadní, když graduálně zvyšuji účinek přední. Ale to půjde
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist