globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: predni brzda a plyn
17.4.2014 v 19:23
zdravim..dneska jsem jel preplnenou argentinskou a prede mnou to tranzit seslapl protoze to prej pred nim seslapl nejakej plechovkar..jel jsem asi 50 a vzhledem ze transit stal na miste hned,tak jsem dupnul na zadni ,dostal do smyku a zlomil si o nej predni blatni protoze kolem sem vyrovnaval smyk a slo rovne..muj dotaz...je me jasne ze kdybych pribrzdil predni,tak to zvladnu..ale doted jsem pouzival jen zadni z duvodu ze jsem mel obavy ze kdyz to prezenu s predni tak lehnu...otazka zni..kdyz mate ruku na plynu tak mate treba 2 prsty na brzde?nebo preskocite z plynu na brzdu?doted jsem pouzival zadni a kdyby byla krizovka tak sem si rikal ze diky tomu ze jezdim vetsinou u kraje auta,tak ze bych to poslal pri brzdeni vedle nej..dnes sem ale zjistil ze navyk brzdeni zadni zablokoval zadni kolo,prednim sem vyrovnaval smyk a nejake poslani do skviry bylo jen nesplnitelnym pranim..dik za odpovedi
ps:vyrustal jsem na kejvackach a pinckach a pak jsem sel na moto az po 20 letech..tzn tam se predni nepouzivala..

Blokovaní uživatelé: fockewulf
Anketa: jak pouzivate rukou predni brzdu?
mam ruku na plynu a preskocim na brzdu
5%
14
mam ruku na plynu a jeden prst na brzde
10%
26
mam ruku na plynu a dva prsty na brzde
34%
93
mam ruku na plynu a tri prsty na brzde
0%
1
nepouzivam v krizovkach predni brzdu
0%
0
prsty na brzdu davam jen kdyz mam tuseni
51%
138

1 reakcí na tento příspěvek predni brzda a plyn

21.4.2014 v 13:44 | Nahoru | #1
oioi01 ->robia to tak viaceri ale nie preto lebo je to spravne ale pre ten pocit stability. Ale zase je to jazdecka chyba. Motorka je stabilnejsia preto, lebo brzdenim zadnou jej menej kecas do priameho smeru. Ked zmacknes packu brzdy automaticky vyvijas na riaditka nejaku silu a tym ovplyvnujes snahu motorky ist vzpriamene a v priamom smere. Takze sa ti automaticky zda menej stabilna.
Ked ako pises prepalis zakrutu ale este si nesklopil motorku tak si vlastne este zakrutu neprepalil a kludne mozes pokracovat v brzdeni prednou pretoze je ucinnejsia. Ale ako som pisal mas pocit nestability pretoze zacinaju hrat ulohu sebazachovne reakcie a zvieranie riaditok spolu s brzdovou packou. Ak uz mas motorku sklopenu tak pouzivat akukolvek brzdu na stabilizovanie motorky je nezmysel. Brzdou len znizujes trakciu na zadne koleso a to ktoroukolvek brzdou. Brzdenie v zakrute vsak ma zmysel ak sa napriklad zakruta utahuje alebo je v zakrute prekazka. Ak je rychlost a teda aj sklopenie motorky prilis velke tak spolu s brzdenim musi prist aj zamerne adekvatne vzpriamenie motorky. A preto sa do neprehladnych zakrut nikdy nevrham tak aby som nemohol v zakrute brzdit alebo korigovat smer. Proste opatrnost uz z auta.

(reakce na) predni brzda a plyn

21.4.2014 v 14:04 | Nahoru | #2
Peter3P> Tak pod pojmem držet pevně řidítka si každej představí něco jiného :) Neboj viděl jsem twist of the wrist a ve smyku nechávám motorku se samotnou srovnat a kecám jí do toho co nejmín, to bylo spíš myšleno tak, že když bych měl 4 prsty na páčce a držel řiditka jen palcem, tak na nějaký nerovnosti mi to může shodit ruku ze řidítek.. což neni na našich cestách nic ojedinělého.. tak takhle to bylo myšleno tím pevným držením :) Zrovna minuly týden jsem jel na jedné rok staré dálnici a ve spojnici mostu a silnici to skočilo takovym zpusobem, že jsem skoro padl držkou na řidítka
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist