Předem říkám že nechci slyšet o tom, kdo co má komu co jak lítá nebo jak špatně tady píšu česky. To mě nezajímá a netýká se to tématu. Všem díky za to, že to budou respektovat.
-Teď k samotný otázce dvou karburátorů s přírubou. Máte s tím někdo bohaté a reálné zkušenosti?
-Zkoušel někdo upravovat kartery a válce na dva oddělené karburátory?
Vím že tou druhou úpravou se podstatně změni a i dle mě možná zničí celkový klasický vzhled jawy, ale zatim to beru jako teorii reálné úpravy motoru...
Než sem něco napíšete přečtěte si prosím znovu první odstavec. Díky moc všem za reakce na muj dotaz.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory
Průběh motoru mi nadmíru vyhovoval.Což je samozřejmě důvod proč jsem skončil u velkého jednoválu.
SHRNUTÍ:
---------------
Přestavba-stavba motocyklu z komponent jawa
Co je nutno dodržet:
Rám se musí shodovat typově s motorem
Musí se dodržet rozměr kol, který je v TP
Nesmí se měnit brzdová soustava
Nesmí se zasahovat do konstrukce stroje
Co se smí:
vyměnit jakýkoli komponent cituji ,,šasiový´´ (řidítka, nádrž, blatníky, kastlíky světla a podobně)
Teď už se jen rohodnout co shánět vydělat peníze a de se stavět.
,,Čím větší kladivo, tím větší odborník´´
Naposledy editováno 24.02.2011 16:59:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory
Anti píše: c.j.> Měl jsem ho dva roky a bez problémů.Krmil jsem to karbecem z 380tky,Ložiska jsem samozřejmě koupil lepší.Na výstup pořádní kolečko,byl to snad 21zubů.Nebyl s tím problém,jen spotřeba kvůli tomu karburátoru.Na delší trasy jsem zkoušel karburaci z dvaapůly,jezdilo to za čtyři,ale špatně to mazalo-málo směsi.
Průběh motoru mi nadmíru vyhovoval.Což je samozřejmě důvod proč jsem skončil u velkého jednoválu.
přesně na tohle se teď chystám . Měl jsi na tom nějak upravenej (zvětšenej) sací kanál v karteru?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory
c.j. píše: Máš pravdu, že původní přelomová spojka pro 638 na šroubky byla pohroma a jawa od ní brzo upustila a začala montovat oěpt klasickou na 3 závlačky z 634, takež 640ka má 100% spojku jako 634.
Dobíjení bych řekl je výborné, právě výhoda altíku je, že dobíjí už od nízkých otáček.
Starty v zimě máš opět pravdu, na 634 stačí přeplavit karbec, 3x šlápnout, startneš a jedeš, i v mínus 15st.
Na 638 se sytičem musíš prošlápnout 3-5x naprázdno, pak to někdy chytne, někdy opět 2-3x naprázdno, ale hlavní rozdíl je v tom, že studená 638 se sytičem jede bídně, spíše jen na jeden válec, než se trochu zahřeje. Mluvím o extrémech, někdy skutečně jezdím i když je ráno -13st.
Ale na obranu - VFR v takové kose neměla ani šanci startnout :D
Mi se nejvíce osvědčil motor 633, tedy typicky z bizona, případně byl v některých 634. Spojka bez poloautomatu, který začne při delším stání na spojce tahat, pístní čep pouze na kluzném ložisky, takež žádné jehly, žádné cinkání, vyšší kompres, lešpí výkon, motor mnohem tižší než na 638.. Nevýhoda 6V zapalování, kladívka (lze samozřejěm obojí jednoduše předělat na VAPE), horčí přední i zadní tlumiče, ale halvně tragická přední brzda.. a to oficiálně nikdo na kotouč nepředělá
Ten 633 motor mám v současný Jawce taky, ale písty jsou už na jehlách, myslím, že na pouzdru byly jen u Bizona. Spojka bez poloautomatu je super. Jinak u těch kladívek nevidím problém a ani 6V mi nevadí. Pokud není totálně vymlácená klika, tak se i kladívka nechají donutit k rozumné funkčnosti.
Přední brzdu jsem vyřešil instalací komplet předku z GPZ 500 s i s kolem , bohužel mám vidli z jednokotoučové verze, takže to není úplně to pravé, ale i tak lepší než origo. Dozadu se chystám dát dvouklíč ze předku.
Naposledy editováno 24.02.2011 19:22:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory
Sání je potřeba,jinak to jede max. devět pětek.Ber to až "na krev" co karter snese(od šroubu ke šroubu).Stačilo mi zakoupit rotační rašple na dřevo,do vrtačky a za několik desítek minut bylo hotovo.
Ještě mě napadá, co středový ložisko na klice, napadá mě nechat tam dát buď válečky nebo případně pokud se vyrábí rozměrově vhodné dvouřadé, s tím, že by se vynechal labyrint. Klikové prostory nemusí být přeci u jednohupa teoreticky oddělené. To je jen úvaha, nevím, jak to vyjde rozměrově Čelo by se samozřejmě prostružilo v celém vnitřním průměru podle použitého ložiska.
Naposledy editováno 24.02.2011 20:05:32
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
Ten jednohup jsem vždycky chtěl zrealizovat a vyzkoušet si to. Někdo to pomlouvá že je to na hovno a vibruje to, někdo zase tvrdí jakej to má krouťák dole, tak to chci zkusit na vlastní kůži
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
Průběh mi vyhovoval podstatně víc než na klasice.Motor jde krásně od spodu,krouťáku má na rozdávání.Zátah se docela podobá velkému jednoválci.Tahle úprava se dělala na šestidenní.
Nárůst vibrací není nijak velký,ony Jawičky vibrují i v originále...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
Jestliže to má větší krouťák odspoda, kroutáku na rozdávání - tak jedna věc je pocit natěšeného a druhá věc realita. Změna (pokud k lepšímu) není určitě v desítkách procent...
Souhrn úprav je opravdu krátký.Přelisovat kliku,osadit o fous lepší ložiska,vydlabat sání,velkej karbanátek,úprava vačky a jedém........ Ta úprava vačky jako spočívá v čem. Předělávka na OHC?
Anti: Když už jsme u toho, neopalují se pak více kladívka, když přes ně tečou větší proudy? Nebo jsi to měl nějak pořešený jinak?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
O natěšenosti můžeš mluvit první dny možná týdny,ale já na tom jezdil nějaký ten rok.Změna je samozřejmě velmi znatelná,on je podstatný rozdíl,jestli se písty střídají nebo jdou souběžně.Říkalo se tomu falešný jednoválec.Nejde o nějaká absolutní čísla ale o pocit z průběhu toho motoru.
Na jedno kladívko se to neosvědčilo,mělo to problémy.Řešil jsem to viz výše.Dnes bych pořídil bezkontakt.
Naposledy editováno 24.02.2011 20:57:18
Nefunguje?Zkus se kouknout do dějin šestidenních,ty motorky tam jezdily,protožr průběh "střídaček" byl nevhodný.Nejedná se o zázrak,ale o jiné řešení.Není lepší nebo horší,je jiné.Připadáš mi jako Amík nebo Němec.Jeden vyrábí vydlicové véčka a druhý Boxery,taky mají pocit že je to nejlepší konfigurace....
To že si tak někdo udělal motor nebo to udělala i fabrika, znamené jenom to, že to funguje. Ale není to dost dobré. Viz výše.
Naposledy editováno 24.02.2011 22:13:01
Mi tato úprava nefungovala, ani s VAPE. S jiným karbcem a úptavou bloků se mi hrát nechtělo, přiznávám. Motorku mám na ježdění, ne na nesmyslné pokusy.
Tím,že se to nikde nevyrábělo bych si zas nebyl tak jistý.I když,těch víceválcových dvoutaktů se zas tolik nevyrobilo.
V případě Jawy to bylo jasné.Nebyl důvod vyrábět souběžný dvouválec s chováním jednoválce když v nabídce už jednoválec byl.
Dá se z toho vyvodit jak příčina tak následek.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/jawa/jawa-zaradit-modely-/jawa-tramvaj-239035.html
Normálně je to k hovnu, časky řečeno, ale vyzkoušej udělej, poděl se o zkušenosti, třeba se pletu.
mě dnes taky jedna zaujala
Naposledy editováno 24.02.2011 22:53:11
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
Teď si dovolím jednu citaci z uvedeného článku: "tak aby motor při dodržení výkonnostních parametrů, které jsou pro dvouválce charakteristické". Je tam něco o větším výkonu "normálního" motoru?
Nemusím nic dělat měl jsem "jednohupa" několik let a vím co to obnáší.Určitě nebudu plivat na něco co jsem ani neviděl(jako někdo).
Kdyby se výrobci řídili tvým názorem,tak motocyklová produkce vypadá jako sortiment firmy HD.Díky Bohu že tomu tak není....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3899, 3900] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116972 | Dnes v 09:55 skodovak |
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... | Jirk_K | 3 | 4.3.2024 v 22:59 kokoška. |
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | anton_ | 6 | 19.2.2024 v 07:14 cmiral |
na fichtlu přes rakousko Jawa 50/23 Mustang, Jawa 350/354 Kývačka | Matmote123 | 24 | 17.1.2024 v 19:44 Frantas |
Rok výroby mororu Jawa 350/354 Kývačka | jawari | 1 | 26.11.2023 v 23:17 Kohlstein |