zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd
Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30
Malp píše: Deadman> Zdarec , občas sem nakouknu - a "klíč na povolení př.kola " jsem na řešil na XT . Imbus 14 je těžký hovado , takže trocha kutění " co dům dal " a vzniklo funkční a váhově lepší toto - viz.foto . Jo a na naraženou matici pasuje klíč na povolování zadního kola .
Dobrý nápad. Už snad jen odvrtat střed pro odlehčení.
Honda má vzadu 24mm, to je myslím standardní matka M16, vnitřní průměr závitu bude zhruba 13mm, to by odhadem mohla být stejná jako ta tvoje.
Asi to udělám stejně.
5 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1. Dá se jednoduše a nedestruktivně vypnout to svícení předníma blinkrama co je místo parkovačky? Ve dne to vypadá blbě a mate to ostatní řidiče. V noci to dokonce ruší tím, že to svítí v zorném poli. Hlavní světlo stejně nejde nijak vypnout (na tom nejpozději po záruce zapracuji), tak ta chybějící parkovačka nedává smysl.
2. Tachometr hodně přeměřuje, zhruba o 10%. Spotřeba podle tankování je o 8% vyšší než indikuje display, ikdyž bych věřil počitadlu kilometrů. Plná nádrž od rezervy je jen 5L, trochu otravné. Na NX to bylo podobné. Proč ty nádrže nedělají o 2L větší?
3. Tlačítka na tachometru jdou opravdu obtížně zmáčknout. Sice k tomu není moc důvod, až na můj zvyk nulovat počítadlo km při tankování. Působí to dojmem čínského zmetku, Honda by si na takové detajly mohla dávat pozor.
4. Odstupňování převodovky je skoro perfektní. Mezery bezi kvalty 1-2-3 a 5-6 jsou pro mě optimální. Kvalty 3-4-5 by k dokonalosti mohly být o kousek dál od sebe.
5. To sedlo je opravdu hrozné, na tom dovolenou nedám. Už když jsem o pořízení CRF jen přemýšlel, věděl jsem že sedlo budu muset upravit, minimálně přečalounit. Nevěděl jsem ale, že je až tak hrozné. Máte někdo zkušenosti se SeatConcepts? Jsou drazí, ale mají mezinárodně dobré reference.
5. Klakson jsem musel odpojit, jinak to nešlo. Po čtvrt století ježdění se těžko zvyká na prohozené ovládání blinkru.
6. Potkávačka svítí jen průměrně. Zato dálkovka opravdu překvapila.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Většinou tak na čtyřku to bylo fakt slyšet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Nezaznamenal jsem. Ale mám celkem tichou helmu Schuberth. Nicméně i v ní např slyším, kdy jsou na Dněpru nebo Uralu potřeba seřídit ventily.
Můžu zkusit ještě jet ve staré křusce, ve které je slyšet vše. Někde na netu jsem před rokem četl, že si lidi ztěžují na cvakání v určitých otáčkách, které je jak zjistili, ventilem přisávání vzduchu do výfuku. Odstranění tohoto emisního systému problém vyléčilo. Pokud mi to bude dělat bordel, vyléčím ho také.
Ohledně chodu motoru, zaznamenal jsem mírné vibrace těsně pod 4000 otáčkama. Další velmi slabé někde okolo 6 tis. Ale ne není to vysloveně rušivé. Nutno říct že ve srovnání s tím je 30 let starý motor NX250 mechanicky kultivovanější, tam to vyvážení funguje lépe.
1. Da - vymenou za druhovyrobni ledkovy blinkry. Vetsinou prisvit nemaji.
2. 13L nadrz Acerbis stoji cca 8 tacu, jen se prehodi streva z originalu
3. Tlacitka jdou fakt ztuha
4. Odstupnovani mi vyhovuje, jednicka by do terenu mohla byt i kratsi
5. Jo, sedlo je trestna lavice. Uz po 80km jedu ve vsi radeji ve stoje...
6. Prepinac blinkru mi uz po par jizdach prisel naprosto na svym miste, zezacatku jsem teda parkrat zatroubil
7. Tohle bych resil pridavnyma svetlama. Nebo vymenou celyho predku, ale pak uz jsi v podstate na cene Rally verze...
Zaprvé, bytostně nesnáším ten nezatáčecí předek na lešení. NX ho také mělo, uřízl jsem ho a přidělal světlo s budíkama k brejlím vidlice. Dále jsem kvůli tomu rozřezal a přebastlil kapotáž.
Druhá věc je, že cestování 300km+ denně není moje typické využití té motorky. To dělám tak jednou ročně, když se zadaří. Většinou to bude 15km cesta do práce, která mi s oblibou trvá 2 hodiny a najedu na ní 40km převážně mimo asfalt.
Nicméně to sedlo je velmi nepohodlné od první vteřiny nasednutí. Po půl hodině z něj bolí prdel a po hodině už bolí nesnesitelně. To není jen otravné jako ta malá nádrž, to je pro mě kritický problém.
Naposledy editováno 30.07.2023 14:33:54
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Na eBay je zde https://www.ebay.co.uk/itm/233876970115 nicméně poštovné + clo za jeden kus cenu čtyřnásobí.
Prakticky, krytka toho origo konektoru je plnohodnotné plastové tělo konektoru, jen díry pro kabely jsou zašpuntované gumou. Takže by stačilo sehnat kompatibilní dutinky a gumové průchodky. Což by mohlo jít i v ČR např v GM Elektro. Jenže bez vzorového exempláře to půjde těžko.
Další možnost je koupit z eBay víc kusů, aby se poštovné rozpočítalo a zde si to rozposílat mezi sebou.
Ta zásuvka je na CRF už 5 let, tak to tu možná už někdo řešil. Samozřejmě, zapojení přístrojů jde udělat i méně elegantně, ale byla by škoda nevyužít tu 10A zásuvku pro čisté zapojení bez zásahu do motorky.
Zde je ta zásuvka v motorce:
Naposledy editováno 30.07.2023 16:01:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Konektor
12 V zásuvka s konektorem
OBD 4pin jsem ještě nezkoušel zapojit
Naposledy editováno 30.07.2023 16:26:58
2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Kdo máte štelovací zadní tlumič, tak toto nepozorujete?
Edit: Teprve jsem zajel, takže v terénu mám pár km. Uvědomil jsem si, že jsem zapomněl upustit kola. Snad to pomůže, přeci jen 1,5 bar je dost do terénu. Kolik dáváte? Bez haltrů by se to nemělo přehánět. Teď jsem v garáži dal předek 1 bar, zadek 0,9 bar. Na ostré jsem jezdil skoro prázdný kola, ale tam byly haltry.
Naposledy editováno 30.07.2023 17:52:21
https://vi.aliexpres...005004537001125.html Konektor Sumitomo 6189-7408
To bych mohl najít na nejbližším vrakáči.
Naposledy editováno 30.07.2023 17:36:52
HaroldENG píše: Jaký máte zkušenosti s rychjelší jízdou po nerovnostích? Já jsem si pod zadní pružinu dal podložku, přitvrdil tak, že mi to vyhovuje. Ale při rychlejších pasážích po nerovnostech to od zadního kola dost mlátí. Říkal jsem si, že by to mohlo být volným řetězem, ale není. Vypadá to, že zadnímu tlumiči chybí štelování zpětného tlumení (odskok), že?
Kdo máte štelovací zadní tlumič, tak toto nepozorujete?
Edit: Teprve jsem zajel, takže v terénu mám pár km. Uvědomil jsem si, že jsem zapomněl upustit kola. Snad to pomůže, přeci jen 1,5 bar je dost do terénu. Kolik dáváte? Bez haltrů by se to nemělo přehánět. Teď jsem v garáži dal předek 1 bar, zadek 0,9 bar. Na ostré jsem jezdil skoro prázdný kola, ale tam byly haltry.
Podle mne i ten 1bar je na 150kg motorku málo a bez haltru úplně. Pod 1.5bar bych nechodil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Ale co mam zkušenost na ostatnich motorkach tak výměna koncovky nema zásadní vliv - pouze extrémy, zkrácene koncovky, zvětšené prumery, bez vaty atd.)
Taky pokud je v koncovkach katalyzátor muze byt rozdíl vetsi.
Ale jinak jsou nejake znatelnejsi rozdíly az se svodama - race full systémy…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
K mému údivu jsem naměřil, že o těch 30% zdvihu si ta motorka sedne už jen prázdná. Pode mnou si sedne o 55%, tedy na jízdu mi zbývá méně než polovina zdvihu. A to vážím evropsky průměrných 75kg (kvůli tomuhle textu jsem se po 5 letech zvážil, doteď jsem myslel, že mám 70kg). S tím bych měl něco dělat (se sagem i hmotností).
Dál jsem si vymontoval tlumič, abych změřil možnosti úprav, protože by se mi hodilo motorku o 2cm snížit, abych dosáhl oběma patama.
V blatníku je fyzicky místo na zdvih 300mm od polohy s plně roztaženým origo tlumičem. Pokud tedy věříme oficiálnímu zdvihu odpružení 250mm, lze motorku bezpečně snížit až o 5cm.
Při poloze vidle v prostřed zdvihu se při snížení o 35mm zkrátí rozteč ok pro tlumič o 11mm. O těhle 11m lze zkrátit origo tlumič vyvrtáním nové 10mm díry nad tou původné v jeho spodním oku. O méně to nejde, pokud to mají být samostatné díry, o více bez řezání přebytečné části oka také ne, pokud to bezpečně nemá kolidovat s přepákováním při propružení nadoraz. Skoro bych to rovnou udělal, ale nechci na první servis pár dní po koupi už s viditelnýma úpravama porušujícíma záruční podmínky. Tu přebytečnou díru v tlumiči by při dotahování šroubů nepřehlédli.
Pokud v těch stejných polohách držím oko pro tlumič ve stejné jmenovité poloze, kost by se prodloužila o 10,5mm pro stejné snížení o 35mm. Nevím, která z možností je v rámci geometrie přepákování lepší.
Kloním se k myšlence to odpružení snížit o maximum při zachování zdvihu, a pak to o polovinu zvednout přitvrzením pružiny (předpětí vypadá omezeně nastavitelné na originálu). Tím se zmenší sag.
Pro zajímavost, 30 let starý origo tlumič na NX250 má sag asi 40%. Tedy byl by na tom lépe, ale už dávno téměř netlumí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Naposledy editováno 31.07.2023 08:20:14
Deadman píše: Vybaven čerstvě nabytou "odbornou znalostí" že sag má být okolo 30% jsem se jal měřit odpružení mojí CRF300L.
K mému údivu jsem naměřil, že o těch 30% zdvihu si ta motorka sedne už jen prázdná. Pode mnou si sedne o 55%, tedy na jízdu mi zbývá méně než polovina zdvihu. A to vážím evropsky průměrných 75kg (kvůli tomuhle textu jsem se po 5 letech zvážil, doteď jsem myslel, že mám 70kg). S tím bych měl něco dělat (se sagem i hmotností).
Jo, origo tlumič je blato...
Jinak tlumič YSS lze koupit s nastavitelnou výškou - plus mínus 1cm na stopce k uchycení do přepákování.
HaroldENG píše:
Hyperpro prodával Bikerscrown (a asi to stále platí).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
HaroldENG píše: kObzZy> Díky za zpětnou vazbu. Kde si ho kupoval? Já se zatím dívám po YSS a K-TECH. Hyperpro se mi na CZ e-shopech nedaří dohledat
Eromoto.cz dělá Hyperpro a Wilbers. Je to borec co je registrovaný i zde
https://www.motorkar...p;pgr=2#goto10628357
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
HaroldENG píše: kObzZy> Maji ho za 615 EUR, ale nakonec jsem teď objednal YSS přímo od výrobce. Včetně pošty za 12 550 Kč. Nic levnějšího jsem nenašel a má dobrý hodnocení.
Ještě drobný update, hodil jsem se do řeči s borcem na infolince a výsledná cena včetně pošty je 10 431 Kč (435,30 EUR). Nevšiml jsem si, že PayPal si účtuje 3 % (stornoval jsem) a navíc mi dali slevu Oproti 16k v CZ docela slušné.
Naposledy editováno 31.07.2023 12:18:24
HaroldENG píše: Ještě drobný update, hodil jsem se do řeči s borcem na infolince a výsledná cena včetně pošty je 10 431 Kč. Nevšiml jsem si, že PayPal si účtuje 3 % (stornoval jsem) a navíc mi dali slevu Oproti 16k v CZ docela slušné.
To je dobrý info a cena výborná. Bral jsi ten kratší tlumic, nebo standard?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... | Sally06 | 134 | 6.5.2023 v 09:05 Merhaut |