paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Spotřeba paliva
4.5.2010 v 17:20
Zdravim, je nejaka moznost jak snizit spotrebu paliva u Jawy 350/639 ? Mám ji, a vezme si tak cca 7l/100km...díky za rady

(reakce na) Spotřeba paliva

6.5.2010 v 09:29 | Nahoru | #31

blue-flash>Já to nechápu, mě třistapadesátka žere jak prase a to jezdim jenom na jedničku...


aha, no tak to je ale fakt záhada...

(reakce na) Spotřeba paliva

7.5.2010 v 13:53 | Nahoru | #32

MaraXJ>Jo to je pravda osmickovej , devitkovej a ctyricitkovej motor uz nebyl takovej zrout.



No vždyť 638, 639 i 640 maj stejnej motor, lišej se vlastně jen vzhledem (maska, plasty, sedlo...) a přední brzdou.
Nebo to mělo být jako vtip?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba paliva

7.5.2010 v 14:03 | Nahoru | #33

A teď vážně, já jsem dokonce musel dát jinej palovovej filtr aby jím protejkalo dost benzínu když za to pořádně zatáhnu, je to prostě žrout. A když proříznu clonku, tak se spotřeba sníží?



Když prořízneš clonku, je potřeba dát menší hlavní trysku do karbecu (jak už psali kluci nahoře, místo 100 nebo 102 nebo co tam máš dáš 92 nebo 95). Ta clonka tam byla snad hlavně kvůli hygienickým (hlukovým) normám, bez ní se mi spotřeba lehce snížila (cca 0,3 L?) a motor je pocitově možná trochu živější, respektive líp se vyhání do nejvyšších otáček, ale je to jen můj subjektivní dojem...
Každopádně ta snížená spotřeba je na posřehnutelná a když najezdíš tisíce km za rok, znát to bude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba paliva

7.5.2010 v 14:29 | Nahoru | #34

Krajda>Když prořízneš clonku, je potřeba dát menší hlavní trysku do karbecu (jak už psali kluci nahoře, místo 100 nebo 102 nebo co tam máš dáš 92 nebo 95). Ta clonka tam byla snad hlavně kvůli hygienickým (hlukovým) normám, bez ní se mi spotřeba lehce snížila (cca 0,3 L?) a motor je pocitově možná trochu živější, respektive líp se vyhání do nejvyšších otáček, ale je to jen můj subjektivní dojem...
Každopádně ta snížená spotřeba je na posřehnutelná a když najezdíš tisíce km za rok, znát to bude


A je lepší clonku proříznout nebo ji vyměnit za klingerit? Radši bych jí vyměnil, abych to mohl vrátit do původního stavu, ale klingerit je slabší, nevadí?

(reakce na) Spotřeba paliva

7.5.2010 v 14:49 | Nahoru | #35
blue-flash> no co vím ze od ostatních, tak buď clonku proříznout , nebo jí rovnou celou vyndat... většinou se tam místo ní nic nedává, pokud vím...
Ta clonka zmenšuje jen průměr příruby, nic víc...

Ale kdyžtak hoď dotaz na jawamanii , jak to je ohledně těsění mezi karbem a přírubou, jestli tam něco být musí. Já mám clonku proříznutou, klingerit by tam asi nevadil, ale možná to na sebe i na tvrdo sedne tak dobře, že bys tam nemusel mít nic(?)

Naposledy editováno 07.05.2010 15:06:00

Spotřeba paliva

7.5.2010 v 14:56 | Nahoru | #36
Odkontroluj vše co tu kluci zmínili. Ale nejvíc se spotřeba u Jawy sníží pravou rukou. Jak budeš vytáčet motor, bude chlastat jak prokopnutá.

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba paliva

29.1.2011 v 09:57 | Nahoru | #37
Vyměnit original karburator za karburator s jawy 634. Vyvrtat do přiruby 6 svoroniky, osadit a jezdite za polovic bez straty vykonu. Mam to vyzkošeny na 639 a 640, jezdi bez problemu ,dokonce startovani je lepsi a tahat za plyn muzete jak chcete nedostanete se pres 4 litry

Spotřeba paliva

29.1.2011 v 20:40 | Nahoru | #38
suskin: tak to je dobrý scifi

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba paliva

29.1.2011 v 21:08 | Nahoru | #39
já se nedostanu pod 4,5 s čz250/471 ani při velmi klidné spanilé jízdě na srazu veteránů...

přičemž když jedu normálně je to 5-5,5, když tavím, tak to těch 7 vychlastá....

634 jezdila obdobně, spodní hranice cca 4,5 strop 7-8

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba paliva

29.1.2011 v 21:15 | Nahoru | #40

NOTiXiNiS píše: tak jsem to kluci rozdělal, ale jehla je už uplně dole...nejaka dalsi moznost?



V Tvým případě je možnost jen jedna. Vyser se na to. Já jsem pár těhle Kladiv odjezdil a nikdy jsem se (kromě měření na válec v měřícím režimu)na takhle malou spotřebu jako Ty nedostal. Kladivo žere 10 a víc

(reakce na) Spotřeba paliva

29.1.2011 v 23:04 | Nahoru | #41
pech.> kdo to nevyzkoušel a nemá s tim zkušenost, to nemuže nijak hanit ani vyzdvihovat

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba paliva

30.1.2011 v 00:20 | Nahoru | #42
suskin: je to nesmysl, 350 za 4 prostě nejede nikdy, natož svižně..

(reakce na) Spotřeba paliva

30.1.2011 v 07:34 | Nahoru | #43
pech.> vidim, že jste nepochopil můj posledni příspevek. Tak ještě jednou pro Vás - kdo to nevyzkoušel nemá do toho co ...

(reakce na) Spotřeba paliva

30.1.2011 v 08:42 | Nahoru | #44
babajezi> to jo dědku - z cizího krev neteče co

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba paliva

30.1.2011 v 09:02 | Nahoru | #45
S 350/634 jsem jezdil bez moc velké snahy za 4l / 100km

s 640 jezdím do práce (16km) za 4.5l / 100km

Spotřeba paliva

30.1.2011 v 09:48 | Nahoru | #46
Tak teď docela vážně. Tyhle motorky při běžném ježdění měly průměrnou spotřebu něco málo přes 6 litrů.Pokud se s nimi jezdilo při testování prakticky stále na plný plyn žraly vážně přes deset. Při záměrně úsporné jízdě v rychlosti kolem 70km/h se s nimi dalo jezdit za 4.5 - 5 litrů.

(reakce na) Spotřeba paliva

30.1.2011 v 11:16 | Nahoru | #47
c.j.> jsem rád, že se to tu trochu rozproudilo a těším se na nějaké to konstruktivní řešení a ne jen na nějaké to tlachání jakou má kdo spotřebu, ale co s tím, jak to řešit

Spotřeba paliva

30.1.2011 v 18:21 | Nahoru | #48
Zdravím všechny, nechtěl jsem se "chlubit" ale s 639 se bez problémů dostanu na 9 litrů. Přesněji: musím se zatraceně hlídat, abych nepřelezl 7,5ltr. Sice jsem vykroužil clonku, ale hlavní trysku mám 92 a jehlu úplně dole. S 634 jsem jezdil kolem 5ltr, s 638 asi 6ltr a s kejvačkou jsem nepřelezl 5ltrů ani kdybych obrátil nádrž dnem vzhůru. Zkoušel jsem pochopitelně různé režimy jízdy s ohledem na spotřebu, ale žádná citelná změna se nekonala. Dosáhl jsem na 6ltr, ale to už se mě snažili předjet důchodci na skůtrech. Daný problém musí být v nastavení karburátoru. Spousta kamarádů a známých má 350, ale žádný spotřebu jak s moskvičem . Zůstává faktem, že kopec nekopec, tah který bych snad ani od 350 nečekal, ale i tak maximálka s mýma 105kg na 110km/h. Nejsem si úplně jistý stavem motoru, v současné době dělám výbrus a potom se uvidí. Syn má 638 a ačkoli nemá šanci, na stejnou trasu a podobný režim je o 3ltr níž (pochopitelně za ní taháme přibližně stejně). Dle mého názoru je mimo stav motoru a průměr trysky velmi důležitým faktorem nastavení výšky hladiny v plovákové komoře, ale to je trošku rébus (metoda pokus- omyl). Předepsaná spotřeba nějakých 3,8ltr je pro mě numero ze světa snů...

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba paliva

30.1.2011 v 18:40 | Nahoru | #49
Tohle máte ještě z doby kdy se skutečně testovalo a kdy se výrobci nestyděli udávat výkon, spotřebu a max. rychlost jako dneska

[URL= napsat redaktor takový "test" jakými se současná media jen hemží - tak na hodinu letěl!

Naposledy editováno 30.01.2011 18:41:21

(reakce na) Spotřeba paliva

30.1.2011 v 18:56 | Nahoru | #50
Waldas28> to jezdíte krokem ne ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba paliva

30.1.2011 v 19:07 | Nahoru | #51
Krajda> tak todle je velkej omyl pánové, clonka u jawy 350 není osazená kvůli nákým hlukovým normám nebo jiným hovadinám , ta clonka tam je kvůli změně charakteristiky motoru. se clonkou se dává HT 100 , s tímdle má jawka asi o dva koně nižší výkon ale zvedne se jí výkon a krouťák na spodku. zatímco s Ht 92 má lepší vršek ale dule je na tom hůř, někde sem viděl i grafy ale už nevim kde ale asi bych to našel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba paliva

30.1.2011 v 19:29 | Nahoru | #52
Suskin> No je to celkem zajímavá úprava. chtl bych jí vidět a projet v reálu, našel sem že 634 sou osazený karbecy 2926, original na 638 sou 2928. 634kovej karbec má teda o 2 mm užší difuzor a taky uplně jiný otryskování , tam je myslím hlavní tryska 110 ? nebo víc ? nevim , no a zajímavý taky je že 634 měly dycky větší spotřebu něž 638. A taky to má myslím cepák, kterej mě dycky sral. zkoušel jsi to teda na dvou motorkách a ani na jedný jsi nepoznal výkonový rozdíly? jen spotřebu jo ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba paliva

30.1.2011 v 20:30 | Nahoru | #53
Ároš> karburator 634-hlavní tryska 0,95 a volnoběh. Karburator 639- první hlav.tryska 0,72,před clonkou, druha hlav.tryska ve clonce 0,95. Další tryska navrchu 1,5 za šoupátkem .+volnobeh 0,40. Proto ta spotřeba je jina

(reakce na) Spotřeba paliva

30.1.2011 v 21:35 | Nahoru | #54
Suskin> jakže ? nevim co to je prvni hlavni tryska. moje 638 má HT 92 trysku příd systému 72 a volnoběžnou trysku 40. jiný trysky tam nejsou.

1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba paliva

30.1.2011 v 22:07 | Nahoru | #55
ároš, je to jak píšeš ty, přesně sedí trysky s karb 2838 origo ze 638, který tu mám zrovna na stole - fungl z čz, když se tam pro jawu dělaly motory (ztratil se )

suskin píše mesmysly, je fyzikáním zákonům odporující jet svižně na 350 do 4l...

volně to jede okolo 5, a při jízdě na krev klidně 8

Spotřeba paliva

30.1.2011 v 22:17 | Nahoru | #56
Je to o stavu.. Měl jsem 350, co pod 7l nešla, spíše jezdila za 8-10. V karbci jsem našel trysku 120 Po osazení 90kou jezdila za 5-6l. Po GO, odlehčení kliky, výměny halv za hlavy z californky (mají větší kompres a jiný tvar spalovacího prostou) začala jezdit za 4l při troše snahy.

hele, co to je svižná jízda na jawě? Tohle prostě neznám

Spotřeba paliva

30.1.2011 v 22:30 | Nahoru | #57
svižná znamená že nezdržuješ provoz, jízdou 80km/h za 4,5l

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba paliva

30.1.2011 v 22:38 | Nahoru | #58
pech.> někdy, někde vám tu úpravu ,výměnu karbecu ukážu, předvedu

(reakce na) Spotřeba paliva

30.1.2011 v 22:53 | Nahoru | #59
Suskin> tedka tu hledám to originální osazení 634 karburátoru. našel sem 88 Ht a Vt 50. I když sem měl dojem že tam ty trysky byly větší a to přes 100. někde sem totiž četl jak se otvíraj myslim 632 s nákým labiryntem v sání na plnej výkon ale už si to moc nepamatuju

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba paliva

30.1.2011 v 22:55 | Nahoru | #60
Suskin> tak předvést, no vono by to spíš chtělo nák ověřit nebo podložit měřením. Nevim jak vy ale já si spotebu měřím tak, že mám zapsáno co sem natankoval a za rok to celý spočítám
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist