paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Cz 250/513
12.7.2009 v 18:02
Chtěl bych si koupit korsku ale muzu uvolnit max 20 tis. tak me napdala tadyta jeste jsem krosku nemel mam zkusenosti se simsone a pitbikem myslíte že je to dobrá volba že to jede dobře chci jezdit pole polnacky obcas trat

(reakce na) Cz 250/513

13.7.2009 v 22:25 | Nahoru | #31
Michal #5> tak mi jen tak neco napovězte kam se kouknout atd. vím že neco teda přehlídnou ale lepší přehlídnt neco nezli vsechno a jak si řikal v akci jede to teda pěkně ? trat zas tak jezdit nebudu spsi takhle na večeru pojezdit po polancce nebo po poli na trat se dostanu malokdy skoky žadny mega

1 reakcí na tento příspěvek Cz 250/513

13.7.2009 v 22:35 | Nahoru | #32
Doporučim ti nějaký starý odstrojený enduro (XT600 apod.), na začátek by to mohlo stačit a když nebudeš mít smůlu tak bude stačit jen benzin a jednou za rok olej. Nevim jestli ti to někdo řekl, ale provoz každý motorky stojí prachy. Píšeš, že víc nenašetříš, že přísun peněz jaksi neni. Tak si to srovnej: 1 lehčí projetí na ČZ - 5l benzin + olej, namazat řetěz + celkově mašinu po jízdě ošetřit seš někde kolem 300 CZK. Jednou za čas řetěz + rozeta, drapáčky.....to jsou položky řádem tisícikorun a jezdit se bez toho nedá. Jo a tos měl kliku a obešlo se to bez pádů a závad. Mimochodem jen motorka nestačí, je potřeba se na ni taky oblíct. Když to hodně ošidíš seš v tom stejně minimálně za 5 000 CZK. Ale počítám, že se nechceš chodit jen koukat do garáže na lemru, v který neni benzín, nebo se modlit, aby něco náhodou neoděšlo, protože pak i ten benzín by byl k ničemu.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 250/513

13.7.2009 v 22:54 | Nahoru | #33
Dave81> jako zas takovhle maly prisun nemam neco rpidaj rodice neco nasetrim a tamto beru jako samozřejmost a když se vysere motor tak na něj budu šetřit as mezitím si zrepásnu podovzek a hodim rám do laku atd. xt600 je hnus a vypda to nic moc číza taky nejni naka krasotina ale neco se mi na ní strasne líbí a vubec nwm co

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 250/513

13.7.2009 v 23:21 | Nahoru | #34
Hromy> Pokud nebudeš k číze mít zásobu dílů a šikovný ruce, tak ji málokdy přemluvíš aby jezdila....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 250/513

14.7.2009 v 12:58 | Nahoru | #35
Dave81> každý řiká neco jineho tyxže se tosype jiní zas ze je to drzak nwm no myslim si kdyz dam motor nekomu kdo tomu rozumí rok na nej poak nesahnu atd

Cz 250/513

14.7.2009 v 13:07 | Nahoru | #36
Pokud máš zájem kamarád nechá za 20litrů hondu CR 250 r.v. 93 je to taková olítaná vrána ale jede pořád a docela dobře tak pokud máš chut se vrtat a přijedeš si pro to může být tvoje

Cz 250/513

14.7.2009 v 13:35 | Nahoru | #37
Budu se opakovat.Pokud koupíš kousek o kterej se majitel staral a nebudeš na to srát,tak je motor na 250 držák.Je jednoduchej a čím míň věcí v tom je,tím míň se toho podělá.Pokud je to i s bezkontaktem,máš vyhráno.Problémy bývají na 125,ale 250 a 380 jsou při správný péči v pohodě.Samozřejmě potřebujou častější péči než 2 roky starý japonci,ale není to tragédie.Největší problém u těchhle motorek je to,že na nich začíná na vesnici každej jouda,nerozumí tomu,nestará se o to a když se tam něco vysype,tak to tak nějak zaflikuje aby to drželo.Pak přijdeš ty(nebo kdokoliv jinej) motorka vypadá v pohodě,jede pěkně (protože je čerstvě zaflikovaná)má dobrej zvuk,tak si plácnete a je tvoje.Po 14-ti dnech vteřinový lepidlo povolí,vysype se ti motor a můžeš se jít klouzat.Bouhžel při koupi do motoru nevlezeš.Proto je tady tolik různých názorů na spolehlivost.Konkrétně moje 250 je motorově super,bouhžel jsem ji,vůl,koupil s upravovaným podvozkem(centrál).Samozřejmě to chodilo blbě a byly s tím furt problémy.Rok jsem se s tím patlal,pak jsem koupil novej rám,dal klasický tlumiče a jsem spokojenej jak želva.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 250/513

14.7.2009 v 15:14 | Nahoru | #38

Hromy>Dave81> každý řiká neco jineho tyxže se tosype jiní zas ze je to drzak nwm no myslim si kdyz dam motor nekomu kdo tomu rozumí rok na nej poak nesahnu atd



Tak držák to neni určitě :)
Je to závodní motorka, která rozhodně nebyla konstruovaná na spolehlivost a dlouhou výdrž. Potom prošla spoustě lidí rukama. Spolehlivost od ní rozhodně nečekej. Ale asi slyšíš radši jinej názor, on se vždycky najde kousek, kterej poměrně drží, tak zkusit to můžeš :)
Nebo taky můžeš zkusit sportku a pak koupit novýho japonce :)

(reakce na) Cz 250/513

14.7.2009 v 15:28 | Nahoru | #39
[quote]Dave81>Hromy>Dave81> každý řiká neco jineho tyxže se tosype jiní zas ze je to drzak nwm no myslim si kdyz dam motor nekomu kdo tomu rozumí rok na nej poak nesahnu atd

Tak držák to neni určitě :)
Je to závodní motorka, která rozhodně nebyla konstruovaná na spolehlivost a dlouhou výdrž. Potom prošla spoustě lidí rukama. Spolehlivost od ní rozhodně nečekej. Ale asi slyšíš radši jinej názor, on se vždycky najde kousek, kterej poměrně drží, tak zkusit to můžeš :)
Nebo taky můžeš zkusit sportku a pak koupit novýho japonce :)[/qu ote]

To je sice hezk ý co tu říkáš s těma japoncema ale už sem viděl dost takhle olítanejch dokurvenej japonců kterým padaly kvalty atd.i přesto že všechno bylo uvnitř nové.a do podělanýho japonce narve třikrát tolik co do čízy.spotřební materiál odchází stejně na jakýkoli mašině.nějké XT je na tohle vyloženě nevyhovující.hřeje se to jak prase a když se udělá motor tak je tak akorát na vyhození.a za dvacet rozhodně nesežene nevyběhanou mašinu.

(reakce na) Cz 250/513

14.7.2009 v 15:30 | Nahoru | #40
Dave81> jo a ČZ 513 není závodní motorka,je to normální seriovka.závodní speciál vypadá odost jinak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 250/513

14.7.2009 v 15:37 | Nahoru | #41
Hromy> a jestli do toho pujdeš opravdu srcem tak si našetříš prachy a dáš si motor udělat k Finkovi do Blatný a ten ti ho složí a vymazlí z novejch dílů a ti na něj záruku,a tam si dost potrpí na kvalitě.jinak tam doporučuju kupovat díly.maj téměř všechno a za dobrej pení.třeba dát si udělat víbrus jinam než k Finkovi? nikdy. stačí zavolat(klidně poskytnu číslo) pak už jen řekneš co potřebuješ a pošlou ti to poštou a nazdar.Jsou tam na ČZ odborníci a nevojebou tě.jen jednou sem nakoupil u někoho jiného a taky to stálo za ho.....tot moje rada.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 250/513

14.7.2009 v 15:55 | Nahoru | #42
lewisss> a ještě mě nAPADLO MOC NA TO NECHVÁTÁM ALE ASI JSEM MILVONÍT TÉTO ZNAKČY NEBO NWM ALE PROSTĚ JÍ CHCI JESTLI BY NEBYLO LEPŠÍ SI JÍ KOPUIT PO DÍLECH ptž. do zimy mam na čem jezdit a třeba koupit vyhodne rám za měsíc se oběví vyhodně tlumiče atd pak budu mít takjhle čas si jí dát do pucu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 250/513

14.7.2009 v 16:19 | Nahoru | #43
Hromy> To je podle mě kravina vyšlo by tě to mnohem mnohem dráš.spíš bych jí koupil do tý dvacítky a popřípadě jí nejezdit a do tý zimy jí vylepšovat.jinak mrkni na stránku Čz motokros a tam je lecos k sehnání,od dílů po mašiny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 250/513

14.7.2009 v 16:41 | Nahoru | #44
lewisss> j dík že kdybych jí koupil a chtel udelat ten motor na kolik by me to tak vyslo ?

(reakce na) Cz 250/513

14.7.2009 v 17:59 | Nahoru | #45
Hromy> To ti uplně přesně nepovím,to by ti řekli tam.ale 20 táců do něj klidně nasipeš.samozřejmě to není nutnost.pak by byl né jak ale novej.když sem s tím chlapíkem naposled mluvil ,scháněl sem totiž motor 513 tak mi číkal že dobrej motor za 10 neseženu,takovej za kterej by se on zaručil.takže je určitě lepší koupit celou mašinu a doladovat jí.víbrus je za dobrej peníz a repas kliky je také snesitelná částka,a ta klika vydrží fakt hodně.spojkový lameli nezničíš.ložiska jsou za směšnou cennu,gufera to samí.no a na převodovce sem akorát měnil hlavní hřídel páč už měla stářím vyklaktanej hafohran na spojku a pořád se mi povoloval koš.nová stála asi 1200.a je na dalších 10 let.ted jak se o tom bavíme tak se mi po tý mojí holce stejská,hnedle bych jí zase prohnal sakra.

2 reakcí na tento příspěvek Cz 250/513

14.7.2009 v 18:30 | Nahoru | #46
Tak teda od začátku:
Nový motor, myslím tím fungl ještě ze Strakonic stojí 35tis, což je úplně mimo a je zbytečné se tím zabývat pokud si nestavíš výstavní stroj, ale motorku na ježdění.
Běžná příprava na sezónu tj. výbrus, ložiska, gufera, ojniční sada + nějaká drobnost např lamely tě vyjdou cca na 4-5 tis bez práce záleží co všechno je potřeba. Převodovka drží jediné slabší místo je jak píše lewiss spojková hřídel. Kompletní spojka stojí kolem 3 tis, přesně nevím je to 2 roky co jsem jí kupoval.
Příprava zbytku motorky pokud beru, že tlumiče jsou total KO je kolem 3 tis. Počítám do toho i přelisování hadic na zadních tlumičích a dost planžet, ty jsou poměrně drahé. Pokud si motorky někdo hleděl tak je repase podvozku za pár korun, všechny věci do tlumičů a vidlic krom měchů koupíš v prodejně kde mají ložiska.
Teď něco k výběru motorky, pravděpodobně na něco zapomenu, ale možná se dozvíš něco nového. Musíš pořádně vybírat, hlavně je důležité, aby byl v pořádku rám zbytek už není problém opravit, ale když je převařovaný rám tak to nikdy nebude to pravé. Hodně motorek má převařené úchyty zadních tlumičů, tak aby měly tlumiče jiný sklon, ale v 99% případů to nefunguje. Takže musíš hledat motorku co má originál zadní část. Většinou to jde poznat už z fotek. Další slabší místo rámu je krk, když nehlídáš vůli tak se ti vymačká uložení misek řízení, ale to jde řešit předěláním na kuželíková ložiska, je to jen o práci, ale je dobré to při koupi vědět. Svařovaný rám neřeš, praská to všem a těžko seženeš motorku bez svaru navíc, nejčastěji praská vepředu nad držáky motoru, kolem stupaček a nad uložením kyvné vidlice.
Další problémové místo je náboj zadního kola, podívej se jestli nejsou vytahané díry na dráty, je dost problém to vyvařit nebo spíš některé náboje vyvařené drží jiné vůbec, prostě elektron.
Co se týká motoru tak nic sám nepoznáš nesmí vypadávat rychlosti a to je asi tak všechno co ti můžu napsat. Spojka zabírá na kousku, ale to je normální. Motoplat je výhoda co se týká spolehlivosti = o zapalování nevíš, ale zase kladívka jedou o něco líp. Na nezávodní ježdění je to skoro jedno. Tam tě nemrzí když přijdeš o slušné umístění kvůli nějaké blbosti v zapalku.
Taky koukni co je na motorce za nádrž doporučil bych plechovou co je originál nebo plastovku s laminátové dost často tečou a špatně se opravují, ber to spíš jako doplnění dát jinou nádrž je maličkost.
Zbytek je stejný jako u jiných motorek koukni jak vypadá řetězovka a další spotřební věci.
Co se týká dílů radši nakupuju u slepičky je trochu dražší něž Finěk, ale má lepší kvalitu dílů hlavně do převodovky, kolečka od Fiňka nejsou nic moc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 250/513

14.7.2009 v 18:42 | Nahoru | #47
Michal #5> Tyjo ten víbrus a ojniční sady bych až takhle neřešil.před každou sezonou.já na víbrus jezdil tři roky a neměl ani vyzuální opotřebení a letělo to pořád jak kráva.za celejch 5 let sen na kliku ani nešáhl a to nebyla nová ani repas,nikdy sem s tím neměl sebemenší problém.co se týče tý hřídele sem do motoru nemusel nikdy šahat.no jednou sem vyměnil ložiska a gufera ale ani to nebylo ještě nutné.on s tím stejně závodit nebude tak bych ho tím asi nestrašil.jo chtěl sem se tě zeptat?v čem sou uložená ložiska na klice v originálu?rovnou v karterech nebo má karter pouzdra?

(reakce na) Cz 250/513

14.7.2009 v 18:43 | Nahoru | #48
Michal #5> díky moc furt po něčem koukám ale na motoinzerci a tak jsou jen 516 a 513 docela dobtiý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 250/513

14.7.2009 v 18:47 | Nahoru | #49
lewisss> Já brousím každý rok, zatím mi to vždycky vyšlo po měření válce, že už by to chtělo a než to řešit v půlce sezóny tak to radši udělám přes zimu. Ojniční sada rozhodně není potřeba každý rok. Myslel jsem to tak, co pravděpodobně bude stát oprava po koupi. V karterech jsou zalitá ocelová pouzdra do kterých se dávají ložiska. Jinak jsem to na zetce nikdy neviděl.

to Hromy: Koupit slušnou zetku není na týden, musíš pořád sledovat inzerci a jak se něco objeví tak po tom hned skočit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 250/513

14.7.2009 v 18:57 | Nahoru | #50
Michal #5> jo tok to je ono,Protože já když sem jí kupoval tak mi jeden chasník furt cpal do hlavy že se mi vymačkaj kartery na klice a že budu furt rozebírat a keci keci keci.no a pak sem to rozhodil a čumil hele pouzdra.no a nevěděl jsem jestli je to úprava nebo orig.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 250/513

14.7.2009 v 20:01 | Nahoru | #51
lewisss> Je to tak originál, viděl jsem na 380 vytlučený futro z karterů na straně u zapalka, ale ten motor něco pamatoval, rozhodně to nepatří mezi běžné závady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 250/513

14.7.2009 v 21:17 | Nahoru | #52
Michal #5> jo ještě se chci zepttat lámou se na tom páčky jak na japonci a ohýbají řidítka nebo to neco vydrzi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 250/513

14.7.2009 v 21:25 | Nahoru | #53
Hromy> Podle toho jak sebou sekneš a co tam máš .ty páčky jsou dost gumový a vydrží hodně ohybů.lepší když se ohne páčka než ti rupne objímka.řídítka je spotřební matroš ale radím klasik ocel dou i do jisté míry srovnat ale ty hlíníky nebo duraly nebo co to je za sračky těško srovnáš.hliníky jo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 250/513

14.7.2009 v 21:42 | Nahoru | #54
lewisss> tak ted si musim jeste na nejakou pockat a je lepsí mít zadní tlumiče ty mechy nebo s nadobkou ? nebo jke ?

(reakce na) Cz 250/513

14.7.2009 v 21:46 | Nahoru | #55
Hromy> tak pokud já vím tak na 513 nepatří krnávky,to sou ty tlustý a krátký,hliníkový.mají tam být bud s pevnou bombičkou nebo na hadici,to je fuk.alr ty s bombičkou jsou jednoznačně lepší.

Cz 250/513

14.7.2009 v 22:05 | Nahoru | #56
Řidítka a páčky ničíš podle toho jak moc padáš a jaký tam máš. Obyčejný plecháče moc nevydrží a těžko koupíš motorku s něčím lepším. Já jezdím hliníkový renthaly a páčky taky jako na japonci, takže je to stejný.
Tlumiče jsou dvoje oboje mají skládanou pružinu, ale liší se tím , že mají buď nádobku na hadici nebo přímo na tělě tlumiče. Líp chodí ty s nádobkou napevno, ale pěkně blbě se těsní někdy když jsou vyběhané tak to ani nejde. Kvůli tomu bych radši bral ty s hadicí, ale zase to není nic rozhodujícího. Krňávky nebrat na 513 nepatří.

1 reakcí na tento příspěvek Cz 250/513

14.7.2009 v 23:51 | Nahoru | #57
Číza je super tatík to má do teď a furt to jede jak pila taky se tam furt něco sere ale jsou to opravdu maličkosti podvozek NIC MOC brzdy NIC MOC jo taky chyba že to nemá přívěru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 250/513

15.7.2009 v 10:03 | Nahoru | #58
Android.wr> co se mu na tom sere ? at vím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cz 250/513

15.7.2009 v 10:05 | Nahoru | #59
Hromy> Občas se něco povolí, nebo se ti uklepe nějakej držák na plastech a takový blbosti. Jinak na co jsem si vzpomněl jsem ti už napsal, když tak se ptej konkrétně.

(reakce na) Cz 250/513

15.7.2009 v 11:37 | Nahoru | #60
Michal #5> už mě taky nic nenapdaá ted už budu jen čekat až se naka objeví
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 250/513 střílý do výfuku ČZ 250/513 Vrata21 6 21.2.2022 v 09:50 papiboy
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Rám ČZ 250/513 ČZ 250/513 Anti 26 10.11.2021 v 10:01 tomasNJ
Zadní tlumiče ČZ motokros ČZ 250/513 Anti 17 9.11.2021 v 21:24 Anti
Spojka ČZ 250/513 ČZ 250/513 caja008 4 29.6.2021 v 09:54 Béďa17


TOPlist