Téma: Rám ČZ 250/513
15.8.2021 v 15:17
Dostal se mi do ruky výše uvedený stroj v žalostném stavu. Jako největší problém je stav rámu. Rámová trubka pod nádrží byla ohnutá. Rám jsem musel říznout abych trubku srovnal. Bohužel nejsem schopen napasovat jednotlivé díly. Nesedí sedačka s nádrží, ani bočnice. Jediné co jakž takž sedí je upevnění motoru.
Poprosil bych znalé o radu jak se s tím popasovat. Díky za případné rady.


Naposledy editováno 15.08.2021 15:25:31

Rám ČZ 250/513

15.8.2021 v 17:34 | Nahoru | #1
Vidím, že má velblouda. Na spodní rámové trubce bude ještě jeden ohyb.

Rám ČZ 250/513

15.8.2021 v 19:29 | Nahoru | #2
Hledal jsem ale nenašel. Buď se to přihlo v ohybech, nebo to minulý majitel zakomponoval do oprav rámu. Motor dole jakž takže sedí. Když byl rám vcelku, bylo uložení zmrsknuté a motor se tam nevlezl..

Rám ČZ 250/513

16.8.2021 v 00:15 | Nahoru | #3
No, osobně bych to rovnal jinak, než tím, že si toho budu řezat...no co už...spíš se zkus domluvit s nekym, kdo ten peklostroj má, aby ti ten rám omeril...pak se s tím dá něco dělat...

2 reakcí na tento příspěvek Rám ČZ 250/513

16.8.2021 v 13:52 | Nahoru | #4
513 nemám, ale pár jich tu v profilech je, třeba tady na fotce 3/23 ( https://www.motorka.../motorka/?mid=118500 ) a tady na 10/11 ( https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=79364 ) je vidět že horní rámová je stejně málo do oblouku, že není úplně rovná. Takže lepší asi fakt bude sehnat si někoho, kdo ti ukáže originál.

Možná bych nějaký ohyb hledal buď a) přední rámová trubka b) zadní rámová, protože motor je tady chycenej na stejném čepu jak kyvka. Takže pokud motor udržel tu jebu, tak se to muselo ohnout ještě někde a) vpředu nebo b) někde nad kyvkou.

Naposledy editováno 16.08.2021 13:53:16

Rám ČZ 250/513

17.8.2021 v 20:40 | Nahoru | #5
podle toho, jak vypadá, zažil peklo a i když se to nějak srovná, tak už to bude stejně bláto... hodil bych to do šrotu... i když je to modla ČZ (měl jsem 513)

(reakce na) Rám ČZ 250/513

17.8.2021 v 20:56 | Nahoru | #6
milfordoj> Doomguard to má taky nahulené na šňupák.
Nahřál bych spodní rámovou trubku nějakým plamenometem zepředu a pomocí dlouhé tyče v krku zkusil dotáhnout ten řez k sobě. S namontovaným motorem, aby se spodek nehnul.

Rám ČZ 250/513

17.8.2021 v 21:09 | Nahoru | #7
Plán je takový, že to přihnu v prvním oblouku pod předními úchyty motoru a o stejný kus to otevřu pod osou kyvky.
Tomu rámu už nemůžu ublížit, je tam tolik svárů že má dvojnásobnou váhu. Majitel to chce zrestaurovat bo k ní má citové pouto. Takže nepředpokládám nějaké tvrdé nasazení...

Rám ČZ 250/513

18.8.2021 v 12:31 | Nahoru | #8
zrestaurovat,hm

(reakce na) Rám ČZ 250/513

18.8.2021 v 13:21 | Nahoru | #9

milfordoj píše: 513 nemám, ale pár jich tu v profilech je, třeba tady na fotce 3/23 ( https://www.motorka.../motorka/?mid=118500 ) a tady na 10/11 ( https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=79364 ) je vidět že horní rámová je stejně málo do oblouku, že není úplně rovná. Takže lepší asi fakt bude sehnat si někoho, kdo ti ukáže originál.

Možná bych nějaký ohyb hledal buď a) přední rámová trubka b) zadní rámová, protože motor je tady chycenej na stejném čepu jak kyvka. Takže pokud motor udržel tu jebu, tak se to muselo ohnout ještě někde a) vpředu nebo b) někde nad kyvkou.



Zrovna ten tebou zmíněnej rám z 997 je pěkně domrdanej, viděl jsem ho na vlastní oči ...Ten rám musí bejt nahoře rovnej
http://www.cz-motokr...5-20190122213657.jpg

https://www.ec-class...83bedd547a61_big.jpg

Naposledy editováno 18.08.2021 13:22:22

1 reakcí na tento příspěvek Rám ČZ 250/513

18.8.2021 v 23:37 | Nahoru | #10
Na magnet do hutí...

(reakce na) Rám ČZ 250/513

19.8.2021 v 09:46 | Nahoru | #11
Spazik> To asi ne, abys pak za pár roků nemusel stavět repliku, originály začínají docházet. Že je to různě povařené, to bych neřešil, protože málokterá krosová ČZ zůstala v originále, různé vylepšovací úpravy se na tom prováděly prakticky hned po pořízení.
Ten rám by si zasloužil vyztužit v oblasti krku řízení a dole pod motorem po vzoru japonců z osmdesátek, např. YZ 250 1986:

Rám ČZ 250/513

19.8.2021 v 21:22 | Nahoru | #12
jiný rám, tento už zažil habaděj...jestli někdo dělá repliky 513/514 netuším, ale na 980/981(74-) není trabl

2 reakcí na tento příspěvek Rám ČZ 250/513

20.8.2021 v 09:36 | Nahoru | #13
Tohle není origo rám, to je rám z cz 175 který se pripasoval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rám ČZ 250/513

20.8.2021 v 10:27 | Nahoru | #14
ja1> Díval jsem se že orig má trochu jinou podsedlovou část... Z jaké 175 to je?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rám ČZ 250/513

20.8.2021 v 11:39 | Nahoru | #15
Anti> Řekl bych, že je to reakce na to, co odkazuje Kubeja:

z tohoto inzerátu: http://www.cz-motok...z_edit&n=1006235

Naposledy editováno 20.08.2021 11:41:39

(reakce na) Rám ČZ 250/513

20.8.2021 v 12:26 | Nahoru | #16
Kohlstein> to je rám zluťak 70-73

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rám ČZ 250/513

20.8.2021 v 12:33 | Nahoru | #17

ja1 píše: Tohle není origo rám, to je rám z cz 175 který se pripasoval

tak určitě ?

(reakce na) Rám ČZ 250/513

20.8.2021 v 12:45 | Nahoru | #18

tomasNJ píše: tak určitě ?


to se delalo hlavně u klasika kvuli ceně, mne zarazilo už jen ty vařené držaky motoru vpředu,tam jsou origo šrouby

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rám ČZ 250/513

20.8.2021 v 12:56 | Nahoru | #19

tomasNJ píše: tak určitě ?


to se delalo hlavně u klasika kvuli ceně, mne zarazilo už jen ty vařené držaky motoru vpředu,tam jsou origo šrouby

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rám ČZ 250/513

20.8.2021 v 15:22 | Nahoru | #20

ja1 píše: to se delalo hlavně u klasika kvuli ceně, mne zarazilo už jen ty vařené držaky motoru vpředu,tam jsou origo šrouby


No, podle katalogu dílů odsud jsou ty držáky vařené i na orig rámu.

Naposledy editováno 20.08.2021 15:22:28

(reakce na) Rám ČZ 250/513

21.8.2021 v 22:48 | Nahoru | #21

Anti píše: No, podle katalogu dílů odsud jsou ty držáky vařené i na orig rámu.


Zalezi na typu, rámy se lišily podle motoru, bocak byl rozdvojeny až dole a stredak nahoře a byl držák sroubovany, ten rám co přinesl tazatel je paskvil
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spojka ČZ 250/513 ČZ 250/513 caja008 4 29.6.2021 v 09:54 Béďa17
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 48 14.7.2020 v 14:00 Richie1990
Pružina starteru ČZ 250/513 petrosone 0 6.7.2020 v 18:26 petrosone
Nejde do otáček ČZ 250/513 ramštajn 22 16.6.2020 v 20:09 ramštajn
Řazení CZ 250/513 ČZ 250/513 Čapino 7 3.3.2020 v 22:22 Kohlstein

TOPlist