Téma: JAK začít - NA ČEM A proč
 
16.1.2009 v 20:33
Fascinující svět motocyklů. Rychlost, zrychlení, náklony, adrenalin, sex, machrování, pocit vlády nad Strojem i okamžiky hrůzy, pády, havárie, pach nemocnic, pohřby, rodiče bez dětí a děti bez rodičů – o tom všem to bohudík a bohužel je.
Vzhledem k narůstajícím počtům adeptů jedné stopy, začínajících každoročně na českých silnicích, bych se chtěl na následujících stránkách pokusit rozebrat tuto problematiku – řekneme si něco o situaci na silnicích, konstrukci motocyklu, fyzice jízdy, brzdění a dalších věcech ve snaze zvětšit šanci začátečníka projít touto velmi nebezpečnou fází bez vážnější újmy.

Autor : nar. 1961, studoval motorová vozidla a spalovací motory v první polovině osmdesátých let na VUT v Brně – ŘP A1 od patnácti, A od sedmnácti let, praxe na různých typech motocyklů

JAK začít - NA ČEM A proč

21.1.2009 v 22:08 | Nahoru | #31
S článkem lze téměř ve všem souhlasit, až na toho "dopravního experta".

Jinak já osobně jsem stále motorky obdivoval, ale hrozně jsem se jich bál. Teprve ve svých 50-ti letech jsem byl zlomen svou polovičkou a udělal si papíry na moto neomezenou. Jinak zakoupil jsem Jawku 350 a přiznám, že z ní mám ohromný respekt a připadá mi, že je moooc živá, hnusně těžká a prostě děsně nerejdná. Promiňte elévovi, ale proti pinckovi je to sakra rozdíl, navíc s tím, že pincek už 30 let odpočíval a byl jsem celou dobu pouhým plechovkářem. Rozhodně bych si nekoupil nic silnějšího a budu se hodně dlouho učit, jak šťastně dojíždět domů. Předpokládám, že až do důchodu mám co dělat, abych tu "pro mě bestii" zvládnul. Jedno čínské přísloví praví, že mladé tele se tygra nebojí. Já jsem tele staré, proto se tygra bojím a mám z něj respekt.
Uź se těším na jaro, kdy se budu pomalu rozjíždět.
Přeji hezký den a slušnost na silnici.

JAK začít - NA ČEM A proč

25.1.2009 v 10:36 | Nahoru | #32
Pěknej článek sice jezdím už 4 roky, ale furt se považuji za začátečníka ještě pár let a bude tomu snad jinak

JAK začít - NA ČEM A proč

25.1.2009 v 23:03 | Nahoru | #33
Che opět nezklamal,pěkné čtení,jen by to tu muselo být na očích/hlavně z jara/min.každý týden.Jinak se člověk učí celý život a motorky nejsou výjimka.

JAK začít - NA ČEM A proč

27.1.2009 v 20:59 | Nahoru | #34
konečně poučné čtení... smekám před tebou Che, opravdu je to článek hodnej na úvodní stránku motorkářů, NASTÁLO!!!! ... tohle by si měl přečíst každej mladej kluk, jako já, aby věděl o čem jízda je, já na motorce seděl dřív než jsem uměl pořádně chodit a stejně jsem se z toho článku dozvěděl moc novejch věcí, o kterých jsem zatím nějak moc nevěděl

JAK začít - NA ČEM A proč

29.1.2009 v 21:01 | Nahoru | #35
Děkuju, podobných článků (navíc od někoho, kdo má najeto a ví o čem píše) není nikdy dost.

JAK začít - NA ČEM A proč

29.1.2009 v 21:31 | Nahoru | #36
I já jako už trošíčku rozježděnej začátečník děkuji za tato slova.

JAK začít - NA ČEM A proč

30.1.2009 v 16:48 | Nahoru | #37
Koukám že tě ty články nějak baví Che. Stejně příjde další a zeptá se na to co užtu je několikrát, speciálně tebou napsáno.
Pokud to zachrání alespoň jeden život tak mlčím.

2 reakcí na tento příspěvek JAK začít - NA ČEM A proč

30.1.2009 v 23:55 | Nahoru | #38
Tak nevím, proč Che pořád cpe lidem do začátku ty slabý hujdy, když záleží hlavně na štěstí, rozumu a pak taky kolik už má dotyčný ujeto silným autem...

Naposledy editováno 31.01.2009 00:00:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

31.1.2009 v 00:24 | Nahoru | #39

Váňa>Tak nevím, proč Che pořád cpe lidem do začátku ty slabý hujdy, když záleží hlavně na štěstí, rozumu a pak taky kolik už má dotyčný ujeto silným autem...



Pro preziti na motorce je dulezite kolik ma dotycny ujeto silnym autem???Jak to myslis???
Jen pro ujasneni...jako silne auto povazujeme neco okolo 400PS a vic...nemyslis silnym autem nejakou dvoulitrovou mrdku?
A to bych chtel videt kolik motorkaru ma najeto neco na silnem aute?

JAK začít - NA ČEM A proč

5.2.2009 v 14:02 | Nahoru | #40
Vána to si delas prdel ne?

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

5.2.2009 v 15:19 | Nahoru | #41

Váňa>Tak nevím, proč Che pořád cpe lidem do začátku ty slabý hujdy, když záleží hlavně na štěstí, rozumu a pak taky kolik už má dotyčný ujeto silným autem...



Bez urážky, ale měl by ses zamyslet. Ona i dávka štěstí záleží od toho, co sedláš. A s tím autem je to fakt

Jinak Che to napsal pěkně, být začátečník, poučím se. Takhle to po 12 letech nemá už význam
Každopádně souhlasím s postupným zvyšováním kubatury (pozažmo výkon/váha) a s nesmyslným škrcením motoru (pěkně napsané).

JAK začít - NA ČEM A proč

6.2.2009 v 17:04 | Nahoru | #42
Moc pěkný članek.Naprosto souhlasim....
Ja něco přidám z vlastní zkušenosti a vývoje názoru: Do doby než jsem osedlal 125 nsr-ko sem byl přesvědčen, že je jedno jakou si koupim do začátku motorku a nikdo mi to nemohl vyvrátit.V 18 už jsem nabyl pocitu,že to celkem ovládám a chtěl jsem nějakou sportovní 6-tku,to mi ale naštěsti otec zatrhl a dal mi na výběr buď 500 nebo nic....samozřejmě, že jsem si vzal to 5-ti kilo.Už jsem pár krizovek měl a byl jsem opravdu rád, že pod sebou mám lehkou ovladatelnou motku s menším výkonem... Teď, když už jsem si něco na té motce odjezdil,zažil a zjistil že to není taková prdel, jak se zdá, tak to plně chápu a souhlasím s váma.
Ale jako kdybych si pořizoval motorku až teď, bez předchozí zkušeností, tak byste mi to asi nevysvětlili

Naposledy editováno 06.02.2009 20:22:05

1 reakcí na tento příspěvek JAK začít - NA ČEM A proč

6.2.2009 v 20:13 | Nahoru | #43
Váňa: doufam, že tvůj příspěvek je jen ironická poznámka, protože pokud ne,pak bys měl zvážit, jestli reagovat v podobných tématech, když názor je vždy odlišný.Loni si touhle dobou na jednom vlákně, kde probíhala diskuze ohledně začátečníků a silných mašin, poměrně ostře sekundoval Chechtákovi (myšlen pa Che,který mě tam taky dost dusil a kterého tímto srdečně zdravím ) a koupi litra do začátku odsuzoval a ejhle, tady zas sou slabší mašiny hujdy......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

7.2.2009 v 10:57 | Nahoru | #44

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

7.2.2009 v 11:03 | Nahoru | #45

NoFear4>Váňa>Tak nevím, proč Che pořád cpe lidem do začátku ty slabý hujdy, když záleží hlavně na štěstí, rozumu a pak taky kolik už má dotyčný ujeto silným autem...

Pro preziti na motorce je dulezite kolik ma dotycny ujeto silnym autem???Jak to myslis???
Jen pro ujasneni...jako silne auto povazujeme neco okolo 400PS a vic...nemyslis silnym autem nejakou dvoulitrovou mrdku?
A to bych chtel videt kolik motorkaru ma najeto neco na silnem aute?



Tak to mám megasilnýautopyčowoe. 2L benzin, žere to jak kráva...
Ale pořídil jsem si ho až potom co jsem měl už pár tis. km na moto.

JAK začít - NA ČEM A proč

7.2.2009 v 18:56 | Nahoru | #46
Che: jojo , já si ale prostě rejpnout musela, dyt víš, že sem trošku háklivka

JAK začít - NA ČEM A proč

12.2.2009 v 17:10 | Nahoru | #47
hele zatim mam papiry na A1 jen a nevim co dal letos ... bud rozsirit a koupit tripade nebo neco levnejsiho takle koukal sem i na gs 500 byly kolem 25 000 nebo si nechat papiry co mam a nejakou 125 otevrenou ,...... neim prave co je lepsi ,.... i co se spotreby tyka oprav a tak .... vim ze to neni moc konkretni ale diky za rady

JAK začít - NA ČEM A proč

17.2.2009 v 10:11 | Nahoru | #48
Che: Výborně napsané, něco takového by se tu mělo objevovat častěji...Objevuje se tu čím dál tim víc budoucích motorkářů, kteří jako první moto chtějí něco s 200konmi. A samozřejmě se objevuje na to navazující názor: "tobě je 17 a máš 125ccm, s tebou se bavit nebudu" Pro mě tydle lidi nemají mozek a už vůbec ne vztah a právo jezdit na motorce. Nejhorší na tom je, že těmdle frajírkům se nic nestane a těm, kteří jsou normální, jezdí rozumně, začínali postupně, se něco přihodí..Každopádně sdílím s tebou názor, že se má začínat od začátku. Ne proto, že to tak dělám, ale svoje důvody to má. Ona i 250tka udělá velké divadlo a řeči o tom, že 6stka byla po 150km pro někoho málo, mě dohání k šílenství

JAK začít - NA ČEM A proč

17.2.2009 v 10:37 | Nahoru | #49
Tak TADY je další začátečník na 150-ti koňový mašině, "tu motku by pořizoval čistě kvůli vzhledu"

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

17.2.2009 v 10:41 | Nahoru | #50
Che> Nazdar comandante.
Vidím, že se zase snažíš čůrat proti větru

Aby bylo náhodným čtenářům jasno - i já zastávám názor, že se musí člověk vyjezdit na něčem slabším.
Jenže je mi jasné, že teď se na Che vrhne kdejaký mlaďas, co si jednou půjčil od kamoše na parkovišti litra, dokázal s ním objet tři kolečka, a teď bude tvrdit, že to vlastně nic není a že litr je jen o rozumu.
Vážení přátelé - není!
Teprve v krizovém okamžiku se projeví naučený dynamický stereotyp - tedy automatická reakce (ostrý manévr začít "kontra", brzdit ostře a při tom nepřebrzdit, ...)

Je tedy možné začít na litru?
Samozřejmě, že to lze.
A jezdit rozumně (= připosraně)?
No jistě - to je u začátečníka nutnost!
Ovšem pak je potenciál litru naprosto nevyužitý a takový "pilot" zraje velmi pomalu.
Kdo dvě sezony drtil dvacku se zaťatým zápěstím, pak dva roky honil čtvrtlitra k hranici jeho možností - ten po přesednutí na ostrou šestku či litra bude už během prvních pár set km lepší, než ten, kdo ty čtyři roky ničil litrový motor podtáčením
Howgh

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

17.2.2009 v 10:50 | Nahoru | #51

650ccm>
Je tedy možné začít na litru?
Samozřejmě, že to lze.
A jezdit rozumně (= připosraně)?
No jistě - to je u začátečníka nutnost!
Ovšem pak je potenciál litru naprosto nevyužitý a takový "pilot" zraje velmi pomalu.
Kdo dvě sezony drtil dvacku se zaťatým zápěstím, pak dva roky honil čtvrtlitra k hranici jeho možností - ten po přesednutí na ostrou šestku či litra bude už během prvních pár set km lepší, než ten, kdo ty čtyři roky ničil litrový motor podtáčením
Howgh



myslím si přesně to samý. Názor "kupuju si rychlou motorku abych na ní jezdil pomalu" mě pořád zaráží

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

17.2.2009 v 14:07 | Nahoru | #52
650ccm> Uvidíme, kolik bude letos mrtvejch - už mě docela svrbí ruce, ještěže sem to minulou sobotu trochu protáh. Za ten návrat zimy můžu já, páč sem si koupil olejovej filtr

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

17.2.2009 v 14:22 | Nahoru | #53
Che> Já se naposled projel na Silvestra odpoledne a od té doby obě dušinky jen oprašuji
V sobotu odjíždím na lyže a pevně věřím, že až se za týden vrátím, bude JARÓÓÓ

JAK začít - NA ČEM A proč

17.2.2009 v 23:22 | Nahoru | #54
Sem to konečně přelouskal pěkná a poučná slohovka ...začínal jsem od fichtla přes čízu 250...asi bych si dnes velmi rozmyslel jít rovnou do nějaké rakety ale jak tu někdo podotkl...mlaďas s pracham toužící zafrajeřit před babama (taky jsem byl mladej a blbej )si to sotva přečte.....maximálně po první poučné větě si řekne "zase nějakej páprda mi chce radit"

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

18.2.2009 v 10:48 | Nahoru | #55

mira008>Che> je to zajímavý a hodně pravda, ale myslím si, že je to tak trochu zbytečný téma, protože ti kteří by se tím měli řídit si to ani nepřečtou natož aby si z toho něco vzali.

bohužel v tomhle máš pravdu tady si to přečtou víceméně lidi co už něco odjezdily a furt sbíráji skušenosti nebo ti co máj rozum a jestli si s toho něco vezmou je na nich, ale mi tomu můžem taky trochu pomoct určitě skoro káždý z nás zná někoho kdo by chtěl začít na motorce a bylo by vhodné mu tento dobrý článek doporučit. Třeba já, přítelkyně si koupila ted motorku a už se těší až vyjede, já ji budu dělat na motce dozor, ale i tak mám hroznej strch aby se jí tam něco nestalo a a vím i když pojedu za ní tak nebudu moct zasáhnout a to mě děsí. Já sám jsem ještě zelenáč sice jsem pár roků jezdíl na jawkách, ale ted jsem si koupil velkou motorku (xj 600 s) a ten skok byl obrovský a taky se podle toho snážím jezdit, tj. nikdy né na hranici schoností svých a ani motorky, prostě aby tam byla njáká rezerva, prostě se snážím jezdit tak abych se nedostal do průserovej situací a vždy dojel dom celej

Naposledy editováno 18.02.2009 10:49:35

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

18.2.2009 v 11:00 | Nahoru | #56

Che>650ccm> ... Za ten návrat zimy můžu já, páč sem si koupil olejovej filtr



Asi to fakt funguje , já ho koupil v sobotu také, od tý doby v Budějcích 20 čísel sněhu Hold Ladovská zima

1 reakcí na tento příspěvek JAK začít - NA ČEM A proč

18.2.2009 v 12:21 | Nahoru | #57
Konečně to někdo napsal, tak jak to je TADY příspěvek č.98

"
gdy to konečně pochopí všichni ti co začínají s mašinama, že začít se dá na čemkoliv, klidně jako první mašinu Busu K8. je to přece fuk. Za předpokladu, že má člověk mozek.
Podstatný je, jestli ji zvládne fyzicky, jestli ji na semaforu do kopce udrží nebo se s ní poroučí na zem. Ale jestli je to 125-250-500-1000 + je přece uplně jedno . Hubu si rozbiješ i na 250,ne? Mozek + fyzické dispozice na váhu daného moto a je to.
"

je to přece jednoduché ne

Naposledy editováno 18.02.2009 12:22:53

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

18.2.2009 v 12:38 | Nahoru | #58
Váňa> co myslíš - má mozek?

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

18.2.2009 v 12:49 | Nahoru | #59
Che>

(reakce na) JAK začít - NA ČEM A proč

18.2.2009 v 13:13 | Nahoru | #60
Nezačínejte na litru a víš, okradete se o posvátnou hrůzu z rozdílu výkonu motoru.A navíc co pak, kam postupovat?

Che> To tak si z hlavy vypotíš takový článek?Jestli jo tak čepicu dolů
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist