Mám S4R do provozu v 2005, 83 KW, s origo svody, katalyzatorem a od něj pak otevřený laufy. Katalyzátor bych chtěl odstranit, resp. vyměnit za Spark svody - je v tomto případě potřeba dělat něco s ECU?
Dík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
assassin píše: DrDNA01> Pri vymene za DP jednotku, tzn za vsechny ty jednotky k termix vyfukum atd by to melo jit bez magie okolo - ty DP jednotky maji immo vypnute defaultne
To nevim, ja mam DP jednotku a immo zapnute. Pri vymene je klicem pouzit virgin jednotku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

je fakt, ze s novejma vejfukama muzes dostat virgin jednotku a pak ji tou sekvenci s cervenym klicem sparovat s immo v budikach (nebo nekde jinde)
Naposledy editováno 28.04.2022 10:21:26
1 reakcí na tento příspěvek S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
Já ladím na AFR 12,5/1 při středním a plném zatížení, při nižším pak o něco chudší, hlavně ale na obou válcích stejnou a ideálně při různých možných teplotách vzduch/motor.
Měl jsem možnost porovnat různé mapy od REXXER, někdy se jednalo o velmi primitivně upravenou základní mapu a obvykle ty motorky i dost žraly.
DP mapy se tváří mnohem sofistikovaněji, někdy mají zachované i řízení lambdou, přímou zkušenost majitelů ale nemám, immozůstává funkční.
Ad immo - já myslím, že se v zásadě jedná o porovnání kódů klíčů s nějakými uloženými. Buď přímo v ECU, pak je nutné při výměně jednotky nové párování. A nebo v panelu/přídavné jednotce, které pak pošlou do jednotky signál 0 nebo 1, logicky jakákoliv jednotka tohoto typu bude pracovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
geloš> Ještě jsem neviděl fabrický mapování nesmyslně bohatý, ta bohatost má vždy svůj smysl, stejně jako rozdíl v mapách pro jednotlivé válce, zase to má svůj důvod, kor u Véčka. A kterou korekční tabulku vzduchu myslíš, jak jsi psal, že se liší jednotlivých typů? Ladit AFR na 12,5/1 je dost, pro motorku do běžnýho provozu mi to přijde příliš...
Ohledně toho imobilizéru, hodně sis to zjednodušil tím posláním signálu 0 nebo 1, ale takhle jednoduše to opravdu nefunguje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
Mě tedy chování motoru zcela vyhovuje a k jeho chodu nemám žádnou výtku - jak píšeš mám tam Rexxera a z výfuků je cítit benzín, takže to co píšeš je určitě pravdivá zkušenost. Jezdím kolem 8l/100km při běžným užívání.
Aktuálně jsem po servisu ventilů, výměně řemenů, takže bych se v případě tvýho zájmu klidně hlásil k akci ...
žiju v domění, že je lepší mít to spíš bohatý, než chudý...
Jinak...řízení lambdou u 998 je blbost... ta to řeší snad jen pro close loop volnoběhu...do urč. úhlu otevření klapek
To že se na každej válec cáká jinak je běžný...dokonce u starecjh karburátorů se mohou stavět jinak podtlaky...podobně Bypasy na stříkačkách... přední válec jinak než zadní... dělalo se to tak i u Guzzin
Naposledy editováno 28.04.2022 14:58:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
X-tra-X píše: geloš> Ještě jsem neviděl fabrický mapování nesmyslně bohatý, ta bohatost má vždy svůj smysl, stejně jako rozdíl v mapách pro jednotlivé válce, zase to má svůj důvod, kor u Véčka. A kterou korekční tabulku vzduchu myslíš, jak jsi psal, že se liší jednotlivých typů? Ladit AFR na 12,5/1 je dost, pro motorku do běžnýho provozu mi to přijde příliš...
Ohledně toho imobilizéru, hodně sis to zjednodušil tím posláním signálu 0 nebo 1, ale takhle jednoduše to opravdu nefunguje
Tys bohaté fabrické mapování neviděl, já ano, co na to říct? Zkus místo těch otázek napsat do fóra co jsi dělal za podobné dvouválce a jaké byly poznatky/výsledky. Já dělám hodně Moto Guzzi, sem tam nějaké Moto Morini, Ducati, Aprilia.
S tvojí otázkou na korekční tabulku vzduchu taky nevím co odpovědět, myslel jsem, že se vyznáš sám. Já jsem psal o tabulce, kde X-osa je barometrický tlak, Y-osa teplota vzduchu v sání. Večer tady můžu z garážového noťasu postnout nějaké screeny z dataloggeru nebo editoru map.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody


Ale i pokud to máš naskládáno jinak, dá se to udělat. Otázka je spíše dostatek času, i když to jde hodně dobře, je to akce na víkend. Klidně mi napiš kontakt do SZ a domluvíme se po telefonu. Kdysi dávno už jsme si psali.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
X-tra-X píše: geloš> No u TNT byla dost vysoká spotřeba, která právě byla dána hodně velkou bohatostí směsi, která se ve vrchu pohybovala až někde u 11,5/1, což je už fakt dost, ale nebylo to pro nic za nic, nebo že by inženýři byli idioti, ale právě naopak, oni to takhle vymysleli kvůli chlazení motoru. Přeci jen je to velkej motor a hodně to trpělo na velký teplo, tak zvolili tuto možnost, která byla jednoduchá a efektivní. Stejným způsobem se to často dělá i u okruhovek...to je ten smysl bohatý směsi
Fakt úžasné řešení, klobouk dolů.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
X-tra-X píše: geloš> No u TNT byla dost vysoká spotřeba, která právě byla dána hodně velkou bohatostí směsi, která se ve vrchu pohybovala až někde u 11,5/1, což je už fakt dost, ale nebylo to pro nic za nic, nebo že by inženýři byli idioti, ale právě naopak, oni to takhle vymysleli kvůli chlazení motoru. Přeci jen je to velkej motor a hodně to trpělo na velký teplo, tak zvolili tuto možnost, která byla jednoduchá a efektivní. Stejným způsobem se to často dělá i u okruhovek...to je ten smysl bohatý směsi
Proto se taky v tovarne ladi bohatsi zadni valec u vecek nebo prostredni valce 4v radaku.
1) Ducati S4RS při zrychlování na 33°-35° otevření klapek, od 4k do 6k RPM je přední válec (fialová) mnohem bohatší než zadní (černá), teprve ve vyšších otáčkách se srovnají.

2) Ducati S4RS při zrychlování na plné otevření klapek, křivky bohatosti lítají nahoru a dolů jako splašené

3) A takto vypadají křivky bohatosti blízko cílovému vyladění

Palivové dávky pro každý válec jsou při různých otáčkách hodně rozdílné, zadní táhne více, okolo 4-5k RPM potáhne více přední a ve vyšších otáčkách zase zadní.
Na screenu je rozdílová korekce zadního válce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
Stev píše: Proto se taky v tovarne ladi bohatsi zadni valec u vecek nebo prostredni valce 4v radaku.
Platilo u vzduchem chlazených motorů, u vodníků už to musí řešit samotný návrh.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
geloš píše: Platilo u vzduchem chlazených motorů, u vodníků už to musí řešit samotný návrh.
kdyz vezmu hondu, tak vtr ma trysky 175f 178r, i kdyz u vecek to muze bejt vselijak, jak jsi psal ty valce sajou kazdej trochu jinak. Cbr600f ma ale trysky 2x132 a 2x135 pro vnejsi a vnitrni valce, a tam myslim ze uz ten duvod je urcite chlazeni. Je to trochu historie, ale karburator to dobre ilustruje a myslim ze se to ladi takhle furt. Nerikam vsichni vyrobci, u ducati bych tohle zrovna moc necekal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
Podle mě na jednom karbci nastavíš podtlak dorazem klapky a druhou našteluješ tak, aby tam byl stejnej podtlak. Pokud by nebyl stejnej, tak by se to hádalo.
To geloš, x-tra-x, assassin, stev: Jsem jen amatérskej amatér. Jestli to chápu blbě, opravte mě prosím. Dík
Naposledy editováno 29.04.2022 10:08:36
1 reakcí na tento příspěvek S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
Dnes uz teda jo, pokud dokazes sledovat otacky motoru hodne presne, respektive zrychleni tak se z prubehu zrychleni mezi zapaly jednotlivych valcu da "spocitat" kde co… ale to uz chce preci jen troxhu chytrejsi elektroniku - auta tohle umi uz dlouho…
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
A karburatory Ducati SS určitě doporučuji občas synchronizovat, pojem rovnotlaký se vztahuje k jiné vlastnosti CV karbeců.
Podtlaky se samozřejmě dělají i na eSSesákovi, jen jsem psal že já se do toho vůbec neseru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
geloš píše: ... když třeba u Ducati po zápalu zadního válce motor beží o půl otáčky déle než po předním, saci podtlak se nastavuje na stejnou hodnotu....
To mě taky napadlo. Vliv nerovnoměrnosti odběru vzduchu z airboxu. Kdyby byl airbox řádově objemnější, tak je to jedno ale když má cca 5litrů, tak by se to mohlo projevit. Apropo, uvažuje se celej objem nebo jen to, co je za fiiltrem?
geloš píše: ...pojem rovnotlaký se vztahuje k jiné vlastnosti CV karbeců....
Jasný, nemyslím, že to tu někdo motá dohromady.
Naposledy editováno 02.05.2022 07:20:35
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
Sani jednotlivých válců je řízeno rozvodem a kolik toho nasaje otevřením karbce(stříkačky) tak me nenapada proc jednomu valci přidat plyn. No mozna napada, nejaka snaha kompenzovat rozložení válců u Vmotoru v dusledku toho ze to neni boxer a dosáhnout tak vyrovnanější chod celku?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ducati S4R, olej a viskozita Ducati Monster S4R | mumlos | 4 | 22.7.2024 v 11:36 Vojtech193 |
Identifikace konektoru Ducati Monster S4R | honzabiker | 10 | 4.12.2021 v 14:32 assassin |
Ducati 996 - třídění pístů Ducati 996, Ducati Monster S4R | honzabiker | 21 | 26.8.2021 v 11:40 honzabiker |
Monster s4r po výměně oleje svítí č... Ducati Monster S4R | Kleta81 | 28 | 2.7.2020 v 12:56 t_freedom |
S4R tech dotaz laika Ducati Monster S4R | JehlikCz | 6 | 30.5.2020 v 09:27 t_freedom |