globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: S4R Odstranění katalyzátoru spark svody
Ahoj.
Mám S4R do provozu v 2005, 83 KW, s origo svody, katalyzatorem a od něj pak otevřený laufy. Katalyzátor bych chtěl odstranit, resp. vyměnit za Spark svody - je v tomto případě potřeba dělat něco s ECU?
Dík

1 reakcí na tento příspěvek S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

28.4.2022 v 12:08 | Nahoru | #1
Safra, chlapi, napíšu spotřebu 6-8L a začnete mě citovat jen to tím nižším číslem. Kdo si myslí, že standartní mapa je spíš chudší a precizní, ten je na omylu. Chduší je možná někde v pásmech měření emisí při homologaci, jinde bývá často nesmyslně bohatá, rozdíly naměřené bohatosti mezi válci taky hrůza. Že by na vlažném motoru fungoval nějaký "sytič" se neděje, pouze 1-2 minuty po startu jede extra obohacení a pak jsou v mapě koreční tabulky na teplotu motoru a teplotu/barom.tlak vzduchu. Zajímavé je, že i když fyzikální vlastnosti vzduchu jsou dané přírodnímy zákony, korekční tabulka vzduchu se liší model od modelu.
Já ladím na AFR 12,5/1 při středním a plném zatížení, při nižším pak o něco chudší, hlavně ale na obou válcích stejnou a ideálně při různých možných teplotách vzduch/motor.
Měl jsem možnost porovnat různé mapy od REXXER, někdy se jednalo o velmi primitivně upravenou základní mapu a obvykle ty motorky i dost žraly.
DP mapy se tváří mnohem sofistikovaněji, někdy mají zachované i řízení lambdou, přímou zkušenost majitelů ale nemám, immozůstává funkční.

Ad immo - já myslím, že se v zásadě jedná o porovnání kódů klíčů s nějakými uloženými. Buď přímo v ECU, pak je nutné při výměně jednotky nové párování. A nebo v panelu/přídavné jednotce, které pak pošlou do jednotky signál 0 nebo 1, logicky jakákoliv jednotka tohoto typu bude pracovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S4R Odstranění katalyzátoru spark svody

28.4.2022 v 14:53 | Nahoru | #2
geloš> to co píšeš zní hodně zajímavě a vůbec bych neměl problém s tebou nějakou úpravnou procedůru prubnout.

Mě tedy chování motoru zcela vyhovuje a k jeho chodu nemám žádnou výtku - jak píšeš mám tam Rexxera a z výfuků je cítit benzín, takže to co píšeš je určitě pravdivá zkušenost. Jezdím kolem 8l/100km při běžným užívání.

Aktuálně jsem po servisu ventilů, výměně řemenů, takže bych se v případě tvýho zájmu klidně hlásil k akci ...

žiju v domění, že je lepší mít to spíš bohatý, než chudý...

Jinak...řízení lambdou u 998 je blbost... ta to řeší snad jen pro close loop volnoběhu...do urč. úhlu otevření klapek

To že se na každej válec cáká jinak je běžný...dokonce u starecjh karburátorů se mohou stavět jinak podtlaky...podobně Bypasy na stříkačkách... přední válec jinak než zadní... dělalo se to tak i u Guzzin

Naposledy editováno 28.04.2022 14:58:35
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Identifikace konektoru Ducati Monster S4R honzabiker 10 4.12.2021 v 14:32 assassin
Ducati 996 - třídění pístů Ducati 996, Ducati Monster S4R honzabiker 21 26.8.2021 v 11:40 honzabiker
Monster s4r po výměně oleje svítí č... Ducati Monster S4R Kleta81 28 2.7.2020 v 12:56 t_freedom
S4R tech dotaz laika Ducati Monster S4R JehlikCz 6 30.5.2020 v 09:27 t_freedom
Ducati - servis Brno a okolí [1, 2, 3] Ducati Monster S4R HanysRR 61 23.4.2020 v 08:25 Kirdishack


TOPlist